Dívka is een heks en doet niet aan puppykrediet, daar zet ik dus heel bewust geen jonge of kleine pups bij want als zo'n pup net wat te gevoelig is wordt 'ie getraumatiseerd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lor1_1984 schreef:Bij Mahdu durf ik met een beetje bijsturen zo een pup te zetten, grootste risico is dat hij er nét wat te lomp mee omgaat in zijn enthousiasme.
Dívka is een heks en doet niet aan puppykrediet, daar zet ik dus heel bewust geen jonge of kleine pups bij want als zo'n pup net wat te gevoelig is wordt 'ie getraumatiseerd.
KimD schreef:Je hebt lomp en gevaarlijk, puppy's kunnen best tegen een stootje. Je moet ook niet vanaf het begin teveel willen ingrijpen, die puppen weren zich wel en veel honden moeten leren waar de grens ligt bij een puppy.
Wij hadden toen ze nog vrij jong waren het kalf à 50kg van een vriendin op vakantie, die heeft ook gewoon tussen de puppen gelopen en gerend. Zijn baasje vond het spannender dan ik, hij was er wel bedachtzaam op, nog steeds lomp en rolde bijna over een aantal heen maar nogmaals, ze weren zich wel en kunnen wat hebben.
KimD schreef:Je hebt lomp en gevaarlijk, puppy's kunnen best tegen een stootje. Je moet ook niet vanaf het begin teveel willen ingrijpen, die puppen weren zich wel en veel honden moeten leren waar de grens ligt bij een puppy.
Wij hadden toen ze nog vrij jong waren het kalf à 50kg van een vriendin op vakantie, die heeft ook gewoon tussen de puppen gelopen en gerend. Zijn baasje vond het spannender dan ik, hij was er wel bedachtzaam op, nog steeds lomp en rolde bijna over een aantal heen maar nogmaals, ze weren zich wel en kunnen wat hebben.
lor1_1984 schreef:KimD schreef:Je hebt lomp en gevaarlijk, puppy's kunnen best tegen een stootje. Je moet ook niet vanaf het begin teveel willen ingrijpen, die puppen weren zich wel en veel honden moeten leren waar de grens ligt bij een puppy.
Mahdu heeft de gewoonte om met zijn ±7kg bovenop andere honden te stuiteren.
De meesten kunnen dat prima hebben maar zeer kleine pups zijn daar imo nog net wat te kwetsbaar voor.
Daar stuur ik wat bij, zodat Mahdu alsnog kan kennismaken ermee maar niet erop gaat springen ofzo.
Geen zin in ongelukken zegmaar.
Maar ik selecteer zelf ook welke grote/lompere honden bij mijn honden mogen komen, wanneer ze als lompe kuzen over andere honden heen denderen, geen grenzen accepteren/respecteren oid is het al een no-no ongeacht formaat.
Mijn oppashond kan verschrikkelijk lomp zijn in spel, de thee klotst nog net niet over de tafel heen.
Maar hij is tegelijkertijd ontzettend voorzichtig in het contact met mijn honden.![]()
Hij gooit zijn kont er weleens tegenaan maar doet dat zachter dan Dívka, respecteert de grenzen die aangegeven worden en schuift gewoon zo ongeveer vlekkeloos in mijn 'roedel' (kun je 2 honden een roedel noemen?).
lor1_1984 schreef:Maar jouw kleinste is ook geen ieniemienie chihuahua of vergelijkbare grootte/kwetsbaarheid, dat scheelt natuurlijk ook wel.