Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 13:34

Waarom zijn die dingen nooit in het noorden ^) Vond één keer helemaal naar Limburg rijden wel genoeg.

Hier poepen de honden eigenlijk altijd zó ver de bosjes in dat ik eerst het halve bos wel mag kappen voordat ik erbij kan. Wij hoeven dus niet zo vaak op te ruimen. Scheelt ook wel als je vanuit de straat meteen in het bos staat.

Overigens is hier ook geen opruimplicht. Vind dat best vies als ze in de berm poepen of op een veldje. Dan ruim ik het wel altijd op. Maar in the middle of nowhere achter tien vramenstruiken ligt het wel mooi :=

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:11

Jep, hier ook poepzakjes everywhere. Ik heb ook zo'n rolletje in een houdertje die je aan je broek kunt klikken. Die heb ik vaak mee. Zat zo handig in zijn puppypakket. Beetje jammer dat die poepzakjes roze zijn tho :')

Ik ga wel naar de agilitydagen, workshops met Zig en puppybalans workshop met aj. Wilde heel graag naar animal event, maar toen kon ik helaas niet. En waarschijnlijk ga ik nog naar een iets kleiner allround hondensportevent ergens in het midden van het land, lijkt me ook super leuk.

Ik: kam m'n haar
Puppy: -zit voor m'n neus-
Ik: watissurjongen?
Puppy: -springt in m'n neus-

:') Puppyhumor. Hij was ook zo blij met zichzelf na deze handeling :').

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:13

Hier ook overal poepzakjes, in jassen, tassen, broekzakken, in de auto voorin, achterin en in de kofferbak. Kom ze ook regelmatig tegen is het wasmachien... :Y)

Ik ga ook naar hond 2018 maar dat komt omdat Elin daar waarschijnlijk geshowed zal worden.

fannetje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:25

Hier alleen hondenpoepzakjes in de houder, die weer aan de riem vastzit, dus altijd bij de hand. Maar dus niet meer hondenpoepzakjes in allerlei zakken ;) Wel ligt er een reserve rolletje in de auto.
Hond2018 weet ik nog niet, even tegen die tijd kijken.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:29

Ik ga waarschijnlijk ook naar Hond2018! Papa van Nova is er waarschijnlijk ook!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:32

Loolotte schreef:
Ik wil wel graag naar Hond2018, iemand hier ook toevallig? Moet nog even bedenken of ik de Bracco dan meeneem, die is dan 6 maanden. Sowieso met de auto dan, treinreis duurt wel erg lang.

Overigens, is het voor jullie herkenbaar dat je werkelijk overal en in elk kledingstuk 1 of meerdere poepzakken tegenkomt? :=

:j :')

In de zomer is dat heel erg, in de winter zitten ze in mijn jas dus dan heb ik daar minder last van :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 16:36

xLaraaj schreef:
Oei was het niet goed? Wat is het voor event?

Haha het was een evenement voor staffies en dan t hele gezin. Maar t stelde echt niks voor. Gelukkig was het maar 20 minuutjes rijden!

Poepzakjes hangen bij de voordeur en er ligt een rolletje in de auto. Maar eerlijk gezegd ruim ik t alleen in de tuin.. maar ik loop ook niet in de woonwijk. En verder alleen op plekken waar je t niet op hoeft te ruimen.

Wanneer is hond 2018?
Ik kom eind mei tegen? Dat is t toch al geweest ? :p

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:39

kiwiwitje schreef:
xLaraaj schreef:
Oei was het niet goed? Wat is het voor event?

Haha het was een evenement voor staffies en dan t hele gezin. Maar t stelde echt niks voor. Gelukkig was het maar 20 minuutjes rijden!

Poepzakjes hangen bij de voordeur en er ligt een rolletje in de auto. Maar eerlijk gezegd ruim ik t alleen in de tuin.. maar ik loop ook niet in de woonwijk. En verder alleen op plekken waar je t niet op hoeft te ruimen.

Wanneer is hond 2018?
Ik kom eind mei tegen? Dat is t toch al geweest ? :p

Eind mei was de dag van de hond, hond 2018 is in december (volgens mij heette dat eerst de winnershow en is dat nu hond 2018 geworden maar coorect me if im wrong).

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:00

Vond woefdag ook niet echt de moeite. Paar leuke demo’s van de politie enz maar dat was het. Gelukkig woon ik er 10-min van. Paar aussies gezien en 1 met een staart zoals naya hem nu draagt en vond het echt lelijk :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:14

Wat mooi trouwens, Zoë! Dat Daeva vrij snel is opgeknapt toch weer.

Ik vind Aussies zonder staart ook het leukste :)) Maar dan absoluut niet gecoupeerd. Dan maar lekker met.

Wij zitten vol spanning voor morgen met de orthopeed. Dexter is vandaag mee geweest met een korte wandeling en dat ging wel redelijk. Hij doet er alleen alles aan om linksvoor te ontlasten en draaft ook eigenlijk niet omdat er dan gelijke belasting is. Alles gaat van stap naar de rechtergalop.

Paarden mensen ook echt hè, als ik het heb over galop tegen mn vriend snapt ie er niks van _O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:34

Haha dat herken ik ook dat ik die termen gebruik :P vind ze ook leuker zonder staart maar ja .. :+ heb eigenlijk wel niets tegen couperen als het op tijd en juist toegepast wordt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:38

Ik heb wel een hekel aan couperen tenzij om medische doeleinden. Voor de rest is er geen correct toepassen want dat is gewoon voor wat de mens mooi vind....

In de hondensmensen wordt er een gewoon galop en draf verhult hoor :p. Op show al vaak genoeg gehoord dat het andere mensen opvalt als een hond galopeerd ipv draaft. Een showhond moet draven.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:42

Qua toepassen bedoel ik dat het op de juiste manier gedaan is door een da. :) en dus bijna juist na de geboorte en niet maanden later wanneer het al harder is. Wil nu niet als een beul overkomen. Bij paarden vind ik het heel zielig met de vliegen enz

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:45

Een hond gebruikt een staart voor balans en lichaamstaal. Ik vind dat egoïstisch om er af te halen, omdat het mooier? Is.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:45

Ik ben er ook absoluut tegen als het niet met een medische reden is. Bij de Cattle Dogs in Amerika en Australië zie je vaak het excuus dat het is omdat de koeien enzo er anders op gaan staan. Maar blijf dat toch wel bijzonder vinden. Vooral omdat 90% dik op de bank ligt te zijn.

Ja, in de hondenshowwereld snap ik inderdaad. Alleen daar zit mijn vriend ook niet in. Dus als ik het dan heb over de rechtergalop snapt hij daar niks van. En ook die oefening van die kleine voetjes volgen tijdens het rennen mist hij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:49

Weet je, het is net als die klauwtjes. Bij sommige rassen zou ik snappen dat ze weggehaald worden, omdat dat vaak anders later alsnog moet. Of een staart met vervorming. Maar niet gewoon een gezonde hond zaken weghalen waar hij geen last van heeft en niet gaat krijgen. Anders kan je de staart van een labrador er ook wel af halen, die slaan ze wel vaker stuk en dan wordt het wel ellendig om te laten genezen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:54

Poepzakjes doe ik in telefoon hoes en aan heupgordel. Heb er zo altijd bij. Ipv pasjes in telefoon hoes dus zo'n 10 poepzakjes haha

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:56

Couperen zonder medische noodzaak vind ik ook not done, niet mooi en niet praktisch ivm lichaamstaal.

Vandaag weer gaan knuffelen, de hond die ik de mooiste kleur vond hebben lijkt vreselijk veel lichter te gaan worden dus ik ben weer terug bij af. Stiekem zijn ze allemaal nog steeds wel echt leuk :')
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:27

Hier ook tegen couperen zonder medische noodzaak. Ik vind een Aussie met staart eigenlijk leuker en mooier. Zou er dan ook nooit een zonder willen.

Ik heb het ook altijd over stappen, draven, galopperen en telgang. Vorig jaar op de clubmatch ook iemand uitgelegd, dat ze haar hond moest laten draven en niet telgangen ;)
In de ring had ze haar gelukkig wel in draf laten zien daarna.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 21:40

Haha dat word nog lastig Azmay!

Ja couperen ik ben er ook geen fan van. Helaas word het nog erg veel gedaan. Bij powerbreeds vooral oren. Al zal je dat bij de Engelse stafford eigenlijk niet echt zien gelukkig.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:55

Iris is nogal rigoureus aan het wisselen, gister had ze al haar tandjes nog, vandaag mist ze er drie!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:51

zijn de staartloze aussies gecoupeerd? Ik dacht dat dat erin gefokt was.
Vriendin had in haar nestje boerenfoxjes (ok is niet raszuiver) ook 2 vd 4 met een kort stompje...

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:07

Sommige zijn natuurlijk zo maar komt niet zo vaak voor. Maar voorbeeld in amerika zie 99% (zeg maar iets) op insta enz zonder staart en zijn dus bijna allemaal gecoupeerd

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:12

Bij de Aussie fokker waar ik contact mee had was het vaak 50/50 van het nestje zonder staart. Maar er wordt inderdaad niet zo meer op gelet omdat het niet zo relevant meer is en dus zie je ook veel met staart.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:17

Zit er iemand hier op het hondenforum(.nl) die ik even een pb mag sturen? :) er is een technisch probleem bij het registreren (ik denk voor iedereen, dus ze willen het vast wel oplossen) en weet niet hoe ik de admins kan bereiken zonder profiel :o

heb het al geprobeerd via een vriendelijke pb naar een bokker die in november aangaf actief te zijn op het forum en die heeft me een nogal onvriendelijk antwoord gestuurd :n soms schrik ik toch van de norsheid van mensen... maar goed, ik probeer het zo.