gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:23

Als het een meisje is gaat ze waarschijnlijk Lilo heten (over deze ben ik echt niet zeker, need more names :( ) En als het een mannetje is gaat hij FLO :+ heten. Kwam er heel zomaar op en ik vind het echt een geweldige naam. Me zusje zat aan Snoezel te denken, ik denk dat doen we maar niet :+ Weet iemand misschien nog namen voor voedsters?

Edit: Ik heb een paar naampjes kunnen jullie de "leukste" uit dit rijtje pakken? Foto volgt.

Voedster:

- Lilo
- Pip
- Quincy
- Ziva
- Zazou
- Saluté
- Diddlé
- Fristi
- Djipsy
- Zara
- Bub
Ram:

- FLO
- Stitch
- Whizz
- C'yote
- Balou
- Eban
- Flitz
- Flip
- Flynn
- Jack

Ohja, als jullie nog meer namen die een beetje passen bij Vlekje, Snuffel en Bubbles zijn ze HEEL welkom!
Laatst bijgewerkt door Starza op 04-04-16 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke555

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:26

Miffy? (Nijntje in het Engels). Of Jade, Emmy, Saartje, Evie, Luna.. Welke kleur is ze?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:30

Flo kan ook voor een meisje toch? :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:34

S_imonee schreef:
xManon_ schreef:
Mijn konijn is vandaag bij de dierenarts voor een castratie en mocht gewoon eten thuis. Ik moest zelfs een bakje voer meenemen zodat ze hem meteen kunnen voeren als 'ie wakker is.
Pikant detail, mijn rammelaar bleek bij de dierenarts een voedster te zijn. :o

Hahaha, daar was ik ook bang voor toen ik hem bracht vanochtend :')

Mioux schreef:
Daarom lopen mijn konijnen ook buiten elke dag van 8 tot 20 uur :) dus alleen nachten in t hok waar ook nog eens ren aan zit. Vind sowieso welk hok je ook hebt, konijnen er 24/7 in niet netjes :)

Ik ben het helemaal met Mioux eens. Ik had, voordat ik zelf een ren in elkaar geknutseld heb, mijn konijn ook alleen in het hok en hij mocht vrij als ik thuis was. Zodra ik het hok open deed ging hij helemaal los op het terras. (gazon mocht hij nog niet op, omdat dat ingezaaid was.)
Nu staat hij inmiddels ruim twee maanden op zijn plek met ren en merk gewoon dat hij nu veel beter te pas is, nu hij naar buiten kan wanneer hij wil. Mijn vriend vond het allemaal maar onzin, zo'n ren. Maar hij merkt nu toch ook wel dat het een totaal ander konijn is.

Een half uur rijden voor een dierenarts vind ik ook niet ver.. Je hebt het toch wel over voor je huisdier?
Ik heb nu wel het geluk dat ik een konijnkundige dierenarts in het dorp heb :o

Ik heb konijn een uur geleden opgehaald van de dierenarts. Hij is gecastreerd vandaag. Hij is nog helemaal duf :=
Nu ligt hij fijn in de woonkamer op zijn kussen.

[ [url=m/lpkZrb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn Tarzan! *D

Wat leuk Starza! Wat voor naam heb je bedacht?
Ik ben benieuwd naar foto's over een paar dagen :D

Gelukkig Damned. Wel slecht van zo'n assistente, eerlijk gezegd :=

Ik zit ook nog met twee vragen. Mijn konijn eet geen hooi, hebben jullie een goed alternatief daarvoor? Ik wil hem ook niet vol laten vreten met brokjes. Hij krijgt maar anderhalf handje per dag en daarnaast om de twee a drie dagen een lekkere groente en fruit mix.
Ik deed het hooi eerst los in het hok, maar daar ging hij alleen maar mee knooien. Nu heb ik vorige week zo'n voederbal gekocht, maar ik heb nog niet het idee dat hij daar aan gezeten heeft :=

En ik heb mijn ren aan de schutting bevestigd, maar nu kunnen wij dat stukje niet maaien. Nijn eet er wel van, maar het groeit toch iets harder dan nijn eet haha.
Nu ben ik benieuwd of ik een of ander kliksysteem kan vinden om de ren los te klikken (dat is ook makkelijker voor als ik hem los wil laten lopen). Een van jullie misschien een idee? Ik ben al bij een agri winkel geweest, maar het idee waar meneer mee kwam vond ik niet zo geweldig. (van die sluitingen waar je de deur mee vast zet, als je hem open wilt laten staan)
Ik ben nu wel benieuwd of zoiets wel bestaat..

Ik zou andere soorten hooi proberen. Hooi hebben ze nodig ivm slijtage van de tanden en kiezen en dit kun je dus niet vervangen door iets.

Hoeveel weegt hij en hoeveel gram biks krijgt hij? Soms wil biks en lekkers minderen ook helpen.

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:36

Zover ik heb gezien heeft ze een lichtgrijs hoofdje.. We vinden het eng om ze er helemaal uit te pakken aangezien ze nu nog maar acht dagen oud zijn en we bang zijn dat mama ze dan verstoot..

Edit: Heb net nog heel even snel een plukje vacht van het nestje afgepakt, niet aan de babys zelf gezeten ofzo.. Komt er een lichtbruin hoofdje kijken :+ Maar god wat was zij/hij schattig.. Ik wil ze allemaal houden!!! Mama zat beneden dus heeft er als goed is niks van gemerkt, ga haar en de andere konijnen nu even voeren. Morgen dag 9 en rond dan gaan de oogjes als goed is open *\o/*

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:11

Je kunt ze gewoon pakken hoor. Even de moeder aaien of oppakken met wat nestmateriaal. Een nestcontrole zul je ook geregeld moeten doen... Niet zo lekker als er dode jongen liggen te rotten tussen de levende.. Zo kun je ook in de gaten houden of ze goed drinken, en kun je sterfgevallen voor zijn.

Nogmaals:
http://www.bunnybunch.nl/informatie/cat ... ht-nestje/

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:06

@Eoweyn, ja dat is wel zo ja. Ik ga vandaag het nestje ietsje openhalen en de doden eruit halen, mama hou ik beneden wel bezig.. hoe zorg ik dat ik ze niet teveel aanraak?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:09

De konijnen waren rustig vanmorgen :) ik heb voor de 2 nieuwe een afdakje gemaakt, konden hun tenminste ook droog zitten en daar zaten ze vanmorgen onder :)

Alleen Lilly is helemaal uit haar doen :( ik moet echt een beetje erop letten dat ze genoeg eet want ze is panisch voor iedereen die in de buurt komt .. Maar ook dat zal wel bijtrekken!
Flip wilde gisteren opeens de baas spelen over Ollie, hij bedacht zich er toch snel over :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:27

Starza schreef:
@Eoweyn, ja dat is wel zo ja. Ik ga vandaag het nestje ietsje openhalen en de doden eruit halen, mama hou ik beneden wel bezig.. hoe zorg ik dat ik ze niet teveel aanraak?

Aanraken kan weinig kwaad. Zou daarom de moeder aaien of je handen even inwrijven met het nestmateriaal. Maar dat verstoten valt erg mee :)

Komt vast goed Tarzan! Het zal voor allemaal even wennen zijn

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:34

Eoweyn_x schreef:
Starza schreef:

Aanraken kan weinig kwaad. Zou daarom de moeder aaien of je handen even inwrijven met het nestmateriaal. Maar dat verstoten valt erg mee :)

Komt vast goed Tarzan! Het zal voor allemaal even wennen zijn

Oke top! :). Ik zal ook wat fotos maken van de schattige kleintjes. De dode konijntjes haal ik er zo snel as possible uithalen aangezien ik nu op school zit..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:34

Spannend starza! Maar als je de raad van eoweyn opvolgt komt het wel goed!

Eoweyn, ik denk dat ze over 2 weekjes wel gewend zijn aan elkaar en dan ook de rangorde duidelijk is!

Hoe gaat het nu met jouw groepjes?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:55

Ze houden inderdaad 2 weken aan, al vind ik het vaak al geslaagd als ze niet knokken :')

Gaat goed! Bella, Lotje, Rambo en Lolo vinden het helemaal prima zo. Bella is heerlijk rustig.

Het andere groepje, bestaande uit Ilona, Fiona, Marley en Bob, gaat wat wisselend. Marley liep laatst los en kon de ren niet meer vinden waardoor ik haar moest vangen en dit heeft erg veel impact op haar gehad. Ik ben eng en moet wegwezen, zoiets :P Daar reageert Ilona weer op, die kan niet zo goed tegen gestress en onrust. Bob voelt zich niet zo lekker, eet nog steeds minder goed en zit dus 23/7 in het hok.

Wisselend dus. Maar ook dat laatste komt wel goed. Ze zijn alle 4 wat uit hun doen en moeten ook iets beter gaan eten.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:59

Echt knokken doen ze niet echt meer heb ik het idee, zie ook niet meer zoveel haren, ze zitten wel af en toe achter de nieuwe aan maar dat vind ik niet zo zorgwekkend.

Wat fijn dat je groepjes nu goed gaan! Hopelijk voelt Bob zich dan snel weer beter!

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:18

Oh wauw, het is er maar 1 :+ .
Het is een bruin/wildkleurbruin konijntje met een volledige witte buik en i'm in love

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:00

Haha heb je geluk dat het er maar 1 is! Kun je hem/haar ook fijn houden :)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:21

Ik dacht dat je ook een lichtgrijs konijntje had gezien?

En wildkleur heeft altijd een witte buik. :)

Ga je die dan Flo noemen? Is wel een mooie naam, maar ik heb een Flou dus dat is vrij logisch dat ik dat vind. :P

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:26

_Tarzan schreef:
Haha heb je geluk dat het er maar 1 is! Kun je hem/haar ook fijn houden :)

Dat is waar! Eigenlijk waren het er 2 maar met de bevalling zelf is er een naast het nest geworpen en ook op een hele andere plek dus ja.. Maar wat is dit een leuk konijn zeg :+ En we houden hem/haar natuurlijk zelf! Mijn eerste fokproduct moet dan ook wel hier blijven.. Ik moet zeggen dat hij echt al groot is, vandaag is hij 9 dagen oud. En zijn naam word FLO!!! Ik vond het echt heel erg passen bij hem/haar en aangezien het voor beide geslachten kan vond ik het wel prima. Eigenlijk is het ook wel het konijn waar ik op gehoopt had. Ik zie dat ik nog geen foto's heb gepost van Snuffel, Vlekje, Bubbles en nu dan ook FLO. Dus ik ga de foto's van de camera overzetten naar de laptop en de fotos van mijn telefoon dus ook naar de laptop. Eigenlijk had ik gehoopt op iets meer konijntjes, maar aangezien de mama van FLO ook iets ouder is vind ik dit ook helemaal prima!

Tarzan: Ik vind jouw gevlekte konijntjes zo leuk! Hier hebben we niet heel veel vlekken (Op Vlekje na maar dat is een hollander dus dat valt ook wel mee)

Edit: Gigi, waarschijnlijk was dat gewoon het hoofdje onder de haren van mama :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:39

Gigixponys schreef:

Ga je die dan Flo noemen? Is wel een mooie naam, maar ik heb een Flou dus dat is vrij logisch dat ik dat vind. :P

Fout :P Marley's buik is beige :D

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:24

Eoweyn_x schreef:
Gigixponys schreef:

Fout :P Marley's buik is beige :D

Ja, of beige idd. De tint kan wat variëren he. :P

Ik heb enkel een otter en die haar buik was in het begin echt zandkleurig en nu is die wit met een beige rand. :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:13

Starza, wat leuk zeg! Ik vind Flo ook een hele leuke naam, was bij Lilly toen 'nt twijfelen om haar Flo te noemen.

Dankje haha die vele kleuren is gewoon 'toeval' ik had het liefst 2 effen-kleuren erbij gehad maar ik vind het er eigenlijk best grappig uitzien al die vlekken :')

Vandaag gaat het super met de poepies, ze kunnen rondrennen zonder achterna gezeten te worden en iedereen laat iedereen in z'n waarde. Alleen laten Ollie en Puk wel blijken dat ze de baas zijn door te waarschuwen naar de anderen.

Afbeelding
Noah het nieuwe mannetje met Ollie

Afbeelding
Noah, Flip en Pepper

<3 ik ben zo blij dat ik deze lieverds allemaal een goed huisje heb kunnen bieden! Ze verdienen het allemaal zo hard! <3

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:45

De konijntjes hierboven, super leuk! Ze hebben zo te zien nu een heerlijk konijnenleventje :D

Vind het ook wel leuk om mijn konijntjes even te showen hier... afgelopen zondag was het zulk lekker weer dat ze een middagje in de achtertuin mochten spelen!

Eerst Diva, mijn eerste konijntje van nu ruim 8 maanden oud.
Afbeelding
Dan komt Muis, ongeveer 5 maanden oud.
Afbeelding
En hier zaten ze lekker samen :)
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:39

ik heb dringend jullie raad nodig. ik heb vandaag een tam konijn gevonden op een veldje, echt geen wildje of halfwild, want hij was totaal niet schuw. ik heb hem met veel moeite gevangen, hij had zijn hele poten kapot gelopen en hij bloedde. hij liep er al een paar uur rond. ik heb hem mee naar huis genomen, omdat hij niet wou eten wat recovery gegeven en hem even laten bijkomen. hij was denk ik in shock, want zijn oren waren helemaal warm. dat is nu niet meer zo. morgen ga ik naar de DA om te laten kijken of hij een chip heeft. we hebben al een advertentie geplaatst op Amivedi. we denken zelf dat hij gewoon is gedumpt. hij was best wel mager en heel vies. verder zag hij er gezond uit. is er nog iets wat ik voor hem kan doen? als hij niet wordt opgehaald houden we hem denk ik zelf.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:53

Goed dat je hem meegenomen hebt! Ik zou hem wel weghouden bij je eigen konijnen ivm ziekten.
Goed warm houden, kijken of hij wil eten en inderdaad morgen naar de dierenarts.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:56

Eoweyn_x schreef:
Goed dat je hem meegenomen hebt! Ik zou hem wel weghouden bij je eigen konijnen ivm ziekten.
Goed warm houden, kijken of hij wil eten en inderdaad morgen naar de dierenarts.

Fijn dat het goed is wa ik heb gedaan. Het arme beestje bloedde als een rund :(:) hij zit lekker binnen, dus ik denk dat hij wel warm is. Ik laat hem nu vooral even met rust :j

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:02

Is het bloeden nu wel gestopt? Wat is er dan gebeurd vraag ik me af, arme ziel :( natuurlijk is het goed dat je je over hem ontfermt! Hopen dat er niet teveel mis is, ik ga duimen