xManon_ schreef:Mijn konijn is vandaag bij de dierenarts voor een castratie en mocht gewoon eten thuis. Ik moest zelfs een bakje voer meenemen zodat ze hem meteen kunnen voeren als 'ie wakker is.
Pikant detail, mijn rammelaar bleek bij de dierenarts een voedster te zijn.

Hahaha, daar was ik ook bang voor toen ik hem bracht vanochtend

Mioux schreef:Daarom lopen mijn konijnen ook buiten elke dag van 8 tot 20 uur

dus alleen nachten in t hok waar ook nog eens ren aan zit. Vind sowieso welk hok je ook hebt, konijnen er 24/7 in niet netjes

Ik ben het helemaal met Mioux eens. Ik had, voordat ik zelf een ren in elkaar geknutseld heb, mijn konijn ook alleen in het hok en hij mocht vrij als ik thuis was. Zodra ik het hok open deed ging hij helemaal los op het terras. (gazon mocht hij nog niet op, omdat dat ingezaaid was.)
Nu staat hij inmiddels ruim twee maanden op zijn plek met ren en merk gewoon dat hij nu veel beter te pas is, nu hij naar buiten kan wanneer hij wil. Mijn vriend vond het allemaal maar onzin, zo'n ren. Maar hij merkt nu toch ook wel dat het een totaal ander konijn is.
Een half uur rijden voor een dierenarts vind ik ook niet ver.. Je hebt het toch wel over voor je huisdier?
Ik heb nu wel het geluk dat ik een konijnkundige dierenarts in het dorp heb

Ik heb konijn een uur geleden opgehaald van de dierenarts. Hij is gecastreerd vandaag. Hij is nog helemaal duf

Nu ligt hij fijn in de woonkamer op zijn kussen.
[ [url=m/lpkZrb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fijn Tarzan!
Wat leuk Starza! Wat voor naam heb je bedacht?
Ik ben benieuwd naar foto's over een paar dagen

Gelukkig Damned. Wel slecht van zo'n assistente, eerlijk gezegd

Ik zit ook nog met twee vragen. Mijn konijn eet geen hooi, hebben jullie een goed alternatief daarvoor? Ik wil hem ook niet vol laten vreten met brokjes. Hij krijgt maar anderhalf handje per dag en daarnaast om de twee a drie dagen een lekkere groente en fruit mix.
Ik deed het hooi eerst los in het hok, maar daar ging hij alleen maar mee knooien. Nu heb ik vorige week zo'n voederbal gekocht, maar ik heb nog niet het idee dat hij daar aan gezeten heeft

En ik heb mijn ren aan de schutting bevestigd, maar nu kunnen wij dat stukje niet maaien. Nijn eet er wel van, maar het groeit toch iets harder dan nijn eet haha.
Nu ben ik benieuwd of ik een of ander kliksysteem kan vinden om de ren los te klikken (dat is ook makkelijker voor als ik hem los wil laten lopen). Een van jullie misschien een idee? Ik ben al bij een agri winkel geweest, maar het idee waar meneer mee kwam vond ik niet zo geweldig. (van die sluitingen waar je de deur mee vast zet, als je hem open wilt laten staan)
Ik ben nu wel benieuwd of zoiets wel bestaat..