Nee heb geen groot hok. Maar als ik ze buiten in de ren doe dan gaan ze ook niet scheuren. Mijne zijn soort van bejaarde tutjes die liever lui zijn. Vraag maar aan tooske (Shari) op bokt. Ze hadden hier gelogeerd en zaten in een 1,40m hok en vonden niet volgens mij niet veel bijzonderder haah
Jelle is een echte popcornmachine daar lach ik me stuk mee als zij de dolle 5 heeft in de ren! Choco heeft dat eigenlijk nooit echt gedaan. Ze rent wel mee maar echt maf doet ze niet. Ze is ook wat banger dan Jelle.
Choco is vanavond wel super chaggie, als ik aan haar buik wil voelen wil ze me bijten..optillen lukt al een aantal dagen niet meer met mn handen dus ik laat haar op een 'bedje' lopen en til haar dan op zodat ze volledig ondersteund is. Als ik bij haar staartbotje wil voelen bokt ze mn hand weg waar ik dit eerst zonder problemen mocht doen.
@Cheyenne: dan is dit duidelijk niet prettig voor haar en zou ik het ook niet meer doen. Het komt er vanzelf wel uit en het is mooi meegenomen als je er bij bent, maar ze kunnen het ook prima zelf af.
Hier zit alles al weer buiten. De dames Lady en Vanilla hebben geen lol met elkaar; de ene zit links in het huisje en de ander rechts. Soms jaagt Vanilla Lady door het hok heen. Straks maar een ander 'slachtoffer' zoeken voor Lady, want die heeft toch wel dagelijks aandacht nodig gezien haar kontje. Ze is nu al een paar dagen van de medicijnen af en ik heb niet de indruk dat het erger wordt (maar ook nog niet echt beter).
Jammer dat je geen goede match hebt DD. Dan maar andere vriendinnetje erbij zoeken, je hebt keuze genoeg toch? Jammer dat er ook geen vooruitgang is bij Lady.
Cheyenne, spannen hoor wat er gaat komen ...
Plukje racet echt graag. Ik heb zijn kooi nu zo ingericht dat de huisjes los van de kanten staan. Hij kan daardoor door de hele bak rennen en overal omheen slalommen en ook nog 'bovenlangs' van de plateautjes over de huisjes, dus hij heeft 2 parcoursjes. Daar maakt hij ook dankbaar gebruik van. Met van die stropellets in de bak kun je je voorstellen wat een kabaal dat maakt als hij in volle 'galop' door zijn kooi gaat en die alle kanten op schieten!
Jammer dat ze geen vooruitgang toont, hoewel het natuurlijk ook fijn is dat het niet slechter wordt. Balen dat ze geen maatjes is met Vanilla.
We zijn Joey nu steeds aan het corrigeren als hij bij ons zit en nu lijkt het bijten wel iets af te nemen. Hij is hier nu een maand maar hij is al zo ontzettend groot geworden. Dat hij hier kwam paste hij met gemak op mijn hand en woog hij net 240 gram en nu past hij niet meer op mijn hand en weegt hij dik 500 gram.
Ze groeien inderdaad snel he, zo in het begin. Plukje ging in 2 weken tijd ook van 490 naar bijna 700 gram! Ik zal hem een dezer dagen ook weer eens wegen ...
Ik heb alleen maar luie cavia's Die rennen alleen hard als ze ergens van schrikken en naar binnen hollen Als ze in huis zitten slapen ze of komen vragen of er nog iets te eten is
Joey rent het grootste deel van de dag en als hij niet rent dan is hij aan het popcornen of zeuren om eten. Muis die heeft af en toe een dol uurtje, dan gaat hij helemaal los. En zodra ze loslopen dan gaat Muis ook nog met mach 6 door de gang, opaatje.
Net Joey weer even in de studio gezet. Was bezig dus dan kan hij er ook nog wel even bij. Muis vind het niet tof maar Joey blijft keurig zitten.
Het baby is er echt vanaf en zijn snuitje is iets minder spits geworden. De oren komen langzaam in proportie met het lijfje. Heerlijk altijd die enorme oren Hij wordt ook wat donkerder en hij heeft een racestreep over zijn rug lopen, te schattig.
simodi
Geplaatst: 05-08-15 15:11
Leuk die vergelijking foto's! Mooie kleur heeft hij!
Ik probeer het ook bij te houden, ze groeien idd supersnel.
Van de week hier ook gedaan, bovenste foto is Plukje nu, onderste 21 mei jl:
Heb al een flinke tijd niks gezegd hier, maar dat komt omdat ik op vakantie was! Morgen vlieg ik weer naar huis. Bokkie en Saartje zijn de eerste 3 weken bij mijn vriendin geweest, daar worden ze super goed verzorgd! De laatste paar dagen heeft mijn broer voor ze gezorgd, die thuis bleef. Daar ben ik best bezorgd over geweest, hij heeft er niet zoveel verstand van Gelukkig is het allemaal goed gegaan, mijn moeder is inmiddels ook al thuis en die zorgt nu voor ze. Morgen mag ik dat weer zelf doen, en daar kijk ik zeker naar uit!
Zo leuk om al die foto's te zien! Ik heb al een tijdje niet echt foto's van Bok en Saar gemaakt, binnekort maar weer is doen Heb wel deze foto van Bokkie, ze mochten lekker pootje baden voordat ik op vakantie ging. Bokkie vond het super lekker, Saar vond het een beetje spannend. Ze konden ook kiezen om op het droge te zitten, maar eigenlijk zaten ze beide bijna de hele tijd in het natte. (Hok ziet er vies uit, maar is hierna helemaal schoongespoelt)
Omdat ik me kan indenken dat cavia's liever in een vertrouwde omgeving gaan zitten en dan een paar natte poten voor lief nemen als dat ze echt bewust omdat ze het lekker vinden water opzoeken.
Ik heb diverse waterpoeltjes in mijn PP zitten, maar nog nooit een cavia er door heen zien wandelen of in zitten. Ze lopen over de bruggetjes of springen er over heen.
simodi
Geplaatst: 07-08-15 09:35
Het lijkt mij het lekkerst als ze zelf kunnen kiezen, ik zou een cavia niet in het water zetten, maar ik begrijp dat die van Juliette zelf de keus hadden?
Het blijft trouwens leuk om als je 's morgens beneden komt begroet te worden door enthousiast gepiep! Wist niet meer dat dat zo leuk was, ben echt blij met mijn Plukje!
Natuurlijk hebben ze de keus, maar als het hok de 'veilige' omgeving is weet ik niet zo zeker of ze dan niet kiezen voor de veiligheid mét natte voeten of 'onveilig' met droge voeten...
Het doet me altijd denken aan die youtube filmpjes van cavia's... iedereen heel leuk 'kijk hij kan zwemmen', terwijl het beestje in feite alleen maar panisch op zoek is naar een manier om er uit te komen.
vuurneon
Geplaatst: 07-08-15 10:12
Je hebt altijd gekke dieren ertussen, ik kende een kat die graag ging zwemmen. Die liep nooit om de sloot heen of sprong erover heen nee.... Poekie ging altijd zwemmen Was ook de enige kat die ooit ontmoet heb die echt altijd bewust ging zwemmen Wel een heel apart gezicht als je de kat rustig het water in ziet lopen en op z'n dooie akkertje rustig ging zwemmen haha
Miesemuisje
Geplaatst: 07-08-15 10:15
heb sinds kort een nieuwe camera, dus kan hier weer spammen met caviafoto's
pippi geniet altijd zo van knuffelen onder haar bekkie