Vanmorgen zat Scabbers niet verstopt maar was ze aan het rondscharrellen in de kooi, zodra ze mij zag was ze weg . Maar in iedergeval vooruitgang
Arrabel
Geplaatst: 13-03-14 10:47
Aaahh, ze moet even wennen denk ik. Bij mij stond ze juist altijd meteen voor aan Zie je dat de zusjes naar elkaar toe trekken of zijn ze elkaar al ontgroeit?
Met mijn rexje gaat t ook steeds beter, nu iniedergeval niet meer wegvliegen als ze mij ziet.
Naskapower
Geplaatst: 13-03-14 19:13
Ze trekken wel wat naar elkaar toe maar niet extreem.Vandaag was het lekker weer (zoals waarschijnlijk in heel Nederland) dus ik heb de kooi even buiten gezet (half schaduw half zon) Toen was ze wel lekker aan het rondscharrellen.
Een eendagskuiken Tigress? Vinden ze dat lekker dan? Hier krijgen ze vaak een eitje voor de kooi schoon moet of een lekker papje.
Mijn dames gaan ook lekker, skittles en pringles lijken al meer gewicht te krijgen en beginnen steeds gezonder eruit te zien. Ze wennen al lekker aan het hok en aan jelly en gummy. Binnenkort mogen de dames alleen wel weer gaan verhuizen.
Ja, vonden ze heerlijk! Ik weet dat ze in het wild nog wel eens kuikens uit nesten willen snaaien, en ratten in je kippenhok betekend een doodsvonnis voor je kippen als je er niks aan doet Dus wilde het eens uitproberen. Werd meteen weer duidelijk hoe de rangorde in de groep verdeeld was Bentley staat boven, daaronder Jeep , dan Twingo, en dan pas Spyker. Jeep en Twingo zijn die rittens van me, dus die doen het goed qua rangen en standen
Bij mij krijgen ze af en toe een krekel (per rat) of een morioworm. Mijn vriend heeft vogelspinnen die dat gevoerd krijgen. Sommige ratjes duurt het even voor ze door hebben dat het eetbaar is, maar daarna zitten ze echt te smikkelen.
ik mag er een rat bij! Echt de laatste nu hoor! Echt waar
Maar ergens voelt het niet zo goed als bij de anderen, dus ik heb overlegd en we gaan vanuit ons een nieuw baasje voor hem proberen te zoeken die een ander eenzaam oud manneke heeft. Hij zal bij ons goed zitten. Ik ga hem opknappen, en vanuit daar zien we verder.
Ik weet nog wel dat ik Hummer destijds opving en nergens een oude vent erbij kon vinden. Wie weet zit er iemand ook met dat dilemma, en kan ik diegene (en de rat) gelukkig maken met hem.
Maargoed, nu nog het volgende...een naam! Ik zoek een stoere autonaam, een echte lekkere mannennaam 8) Hummer heb ik al gehad, Jeep heb ik nu, Bentley, Spyker en Twingo heb ik ook al
Ziet er leuk uit Kaus Lekker vol ingericht. Kan je niet met types beginnen Tiggres? Denk aan Defender of Touran
Ik ben nu weer druk bezig met inpakken van al mijn rattenspullen, gestopt met de studie dus mag weer alles terug verhuizen. En dan moet ik vanavond ook weer naar huis omdat ik morgen een sollicitatie heb. Neem vanavond denk ik maar alvast de dames mee naar huis. Ben blij dat ik nog een noodhok (Omgebouwde bench ) heb staan in Zaandam. Mijn kooi kan dan mee als ik echt ga verhuizen. Mag nog drie dierenbakken verslepen komende zondag en de rest gaat een andere keer. Dus is fijn voor de dames als het een beetje rustige verhuizing wordt.
Ik heb jullie hulp nodig, ik heb een tijdje terug een berichtje geplaats dat wij binnenkort onze eerste ratjes krijgen. Van een nest van een vriendin van ons. Nu waren we wat rond aan het kijken op MP voor een groot niet te dure kooi, ik kreeg via bokt het advies om eens te kijken naar een voliere.....
Nu heb ik een mooie gevonden bij ons in de buurt maar nu denkt mijn man dat de trailies te groot is. Ik weet niet of ik hier de advertentie mag linken, als het niet mag stuur me een PB dan haal ik direct weg.
Ik ken de kooi zelf niet, misschien moet je diegene even bellen of een mailtje sturen om het te vragen? Vanaf een foto is dat niet heel goed in te schatten ..
Je zou kunnen mailen hoe groot de afstand is tussen de tralies, want dat zie ik zo niet staan en het is lastig in te schatten zo vanaf de foto.
Allienda
Geplaatst: 21-03-14 13:06
Ik denk idd dat ik even ga bellen en anders even langs ga Ik heb een vriendin al geappt zij denkt dat ze precies dezelfde kooi heeft en zei ook hetzelfde als jullie.
[edit] weten jullie hoe groot de tralies max moet zijn voor ze eruit gaan klimmen?
Arrabel
Geplaatst: 21-03-14 20:01
ongeveer 2 maanden geleden heb ik Ciske in moeten slapen omdat hij waarschijnlijk een hypofyse tumor had. In eerste instantie was hij wat ziekjes, lusteloos en in elkaar gedoken. De dierenarts gaf hem toen een ab kuur maar dat haalde niks uit. Vervolgens gebruikte hij zijn voorpootjes niet meer waardoor hij alleen met zijn hoofdje in de etensbak zat te roeren maar niks kon pakken. Vervolgens ging hij ook omvallen en toen heb ik besloten hem in te laten slapen. Maar nu heeft Pip (zijn vader) precies dezelfde symptomen, hij is duf en gebruikt zijn voorpoten niet meer. Als ik hem pap geef of bijv. een stronkje witlof blijft hij maar eten, het lijkt of er geen rem op zit. Ik ga dit keer niet te lang wachten met het inslapen want met Ciske was een lijdensweg. Maar ik vind het vreemd dat ik er niks over kan vinden op het web en ook mijn dierenarts weet het niet. Pip is trouwens 1 jaar en 7 maanden, Ciske was net een jaar. Ik had al een filmpje van Ciske geplaatst, ik zal hem zo nog een keer plaatsen voor de mensen die het filmpje niet hebben gezien. Ik hoop dat iemand de symptomen herkent en me kan zeggen wat dit is.
Arrabel
Geplaatst: 21-03-14 20:20
Ik had me telefoon verkeerd om dus het beeld is smal maar je kan wel zien wat er met Ciske is. Het is een naar gezicht, ik kan het filmpje nog steeds niet zien zonder te huilen. Als je gevoelig bent kan je het beter niet kijken. Ik heb hem gefilmt voor educatieve redenen.
Arrabel
Geplaatst: 21-03-14 23:58
Bedankt voor alle reacties Ik heb Pip net uit zijn lijden verlost, het doet wel ontzettend pijn. Ik wilde niet hetzelfde voor hem als Ciske. Ik ga nu nog ff een potje janken.