Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:45

Sem_ schreef:
Op één plek plassen is misschien ook niet echt realistisch voor een reu?

Natuurlijk wel, ik zou wat te doen hebben met straks vier reuen en in totaal tien honden aan de riem. :+ Sowieso mogen ze hun poot niet tillen totdat ze toestemming hebben gehad, ik wil dat gezeik overal tegen echt niet hebben, vind dat ontzettend goor. Ook als mensen hun reu in voortuinen en tegen hekken en dergelijke van andere mensen laten pissen, vreselijk.

Als ze los zijn mogen ze overal waar ze willen snuffelen en hun poot tillen maar ik wacht niet op ze, ook niet op de teven trouwens. Dus je doet je ding maar, maar zorg er wel voor dat je de afslag niet mist als ik die maak.

Reuen kunnen best met hun hoofd denken ipv met hun l*l, sowieso is in één keer plassen ook voor een reu gezonder, niet alleen voor een teef.

Wat betreft de hypersex en het markeren, dat zal met de hypersex ook niet voorbij gaan, dat is een gedragsprobleem wat niet altijd hormonaal is. Hypersex zorgt voor rust in het hoofd en dus ook voor rust in zijn lijf en hormonen, maar met alles wat met Bonne gaande is, ook qua voer, honger en gedrag etc zou het me niet verbazen als er ook gewoon frustratie zit en hij niet lekker in zijn lijf zit. Sowieso zijn terriers over het algemeen een stuk sneller (lichamelijk) gefrustreerd.

Sem_

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:52

Oké, ik lees dat er verschillende meningen/ervaringen zijn. :D Ik heb er zelf geen problemen mee, mits niet tegen iemands tuin, maar ik heb ook maar één hond en wandel altijd langzaam.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:56

Blij te lezen dat meerdere mensen die grens stellen over waar wel/niet.
Alles wat tuin is (hek, heg, muur oid), dan hoeven ze het niet in hun hoofd te halen te plassen. Daar komt een hele strenge "doorrrr" bij kijken als ze het maar in hun gedachte hebben om er wellicht te plassen. Ik heb bij m'n ouders thuis de schade aan de heg gezien omdat allerlei mensen hun hond er maar tegenaan laten plassen, zwaar onfatsoenlijk vind ik dat. En ach, een paar meter later is er vaak al wel een grasveld waar ze wel kunnen plassen, ze houden het maar een paar tellen op dan :))

En idd, los? Ga je gang, pers leeg wat je leeg wil maken om te markeren :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:59

Hier geen ervaring met reunen haha :+
Maar Evi mag uiteraard ook niet in tuinen of terrein van iemand anders

Warboel; nee! Na die heftige aanval in juni heeft ze geen last meer gehad! Wij zijn echt heeeel blij natuurlijk, maar blijven d'r in de gaten houden. Maar duimen draaien dat ze er goed vanaf komt <3

Wat een heeeerlijke cozy foto's van Otje en Appa haha. Ik was vd week ook naar de intratuin met kerstshow, maar Evi mocht thuisblijven, ik zag al wel wat decoratie sneuvelen door die lompe billen _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:12

Vraagje hebben jullie het doorlopen dan geoefend door aandacht te trekken met beloning en dan doorlopen te zeggen of zeg je doorlopen en loop je dan ook gewoon stevig door waardoor de hond het misschien vanzelf ook door krijgt? Het eerste lijkt me positiever maar kan me voorstellen dat dat lastig kan zijn bij aantrekkelijke geurtjes. Ik zeg nu nog bij elke plas 'plasje doen' dus ik hoop dat hij straks ook op commando kan uitplassen :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 06-11-23 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:15

Sanne, knappe Evi, gefeliciteerd met haar diploma!

KimD, ik ben met Bonne terug gegaan naar het oude voerschema en let er dus niet meer op. En hij krijgt ook gewoon weer snacks en kophuidbotten. Dus frustratie van honger is het niet. Het is ook vooral op plekken waar veel honden worden uitgelaten en dat is net bij mij in het bos.

Dat Terriërs sneller gefrustreerd zijn wist ik niet. Misschien chemisch castreren toch maar overwegen, als dat bevalt kan echt castreren altijd nog.

Moonsparkle, ik zeg Door en neem hem dan aan de lijn mee en kan vrij snel ontspannen daarna. Maar zeker beginstuk heeft hij daar moeite mee met al die geuren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:25

Frustratie kan echt wel even nodig hebben om te 'herstellen', vergis je niet. Als je zelf niet lekker in je vel zit, al is het een dag of twee, kun je daar best wel even last van hebben. Dat is voor honden niet anders.

Ik zou een reu nooit castreren tenzij medisch noodzakelijk, het nog 9/10 keer het probleem niet op. Zeker bij zo'n jonge reuen niet.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:47

Ik had wat informatie ingewonnen bij de dierenarts (en online) maar daar zijn ze er heel makkelijk in. Ik vind het dus heel lastig om een goede mening te vormen. Eigenlijk komt het erop neer dat ik niet weet wat het beste is.

Voor nu loopt Bonne in drukke gebieden aan de lijn en de minder drukke plekken lekker los. Ik train zelf meer en hoop na de vakantie weer een vervolgcursus te kunnen starten. GHH1 of de A cursus. Dat gaan we a.s. zaterdag bepalen. En ik loop graag met anderen want dan is Bonne er ook minder mee bezig en speelt hij lekker.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:50

moonsparkle schreef:
Vraagje hebben jullie het doorlopen dan geoefend door aandacht te trekken met beloning en dan doorlopen te zeggen of zeg je doorlopen en loop je dan ook gewoon stevig door waardoor de hond het misschien vanzelf ook door krijgt? Het eerste lijkt me positiever maar kan me voorstellen dat dat lastig kan zijn bij aantrekkelijke geurtjes. Ik zeg nu nog bij elke plas 'plasje doen' dus ik hoop dat hij straks ook op commando kan uitplassen :')

Afhankelijk van hoe intens het is, maar het werd hier altijd beloond met het aanleren :j
Als ik het voor kan zijn en die neus gaat meteen van de grond; feestje, lekkers, goodboiiii <3
En als het niet werkte ging ik niet wachten tot hij eindelijk klaar was. Dan kwam er even lichte druk op de riem, wederom commando door, en het moment dat ik zag dat hij keek liet ik zien dat ik lekkers had en beloonde als hij door liep.
Gelukkig geen intense grondsnuffelaars hier, maar wel enorm voergedreven honden. Koekje was daarom altijd leuker dan het geurtje _O-

Inmiddels is alleen het commando door en een stevige pas voldoende, dan ziet hij ook aan mij dat er geen tijd is voor zijn pitstopjes.

Hier werkt plasje doen ook :D Parker is nog bezig met "poepje doen" leren, al scheelt het wel dat Jarv die ook kan. Beetje monkey see, monkey do :D . Nadeel; als hij geen zin heeft omdat het regent en hij de billen samengeknepen houdt, doet ie het nep :') dan hurkt 'ie, of gaat ie vanuit hurken zitten, om daarna op te staan en voetjes te vegen alsof ie gepoept heeft. Ik kan je vertellen dat dat heel stom staat wanneer men denkt dat je hond gepoept heeft, en je niks hebt om op te pakken terwijl ze dat wel van je verwachten _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:20

Tigress schreef:
Hier werkt plasje doen ook :D Parker is nog bezig met "poepje doen" leren, al scheelt het wel dat Jarv die ook kan. Beetje monkey see, monkey do :D . Nadeel; als hij geen zin heeft omdat het regent en hij de billen samengeknepen houdt, doet ie het nep :') dan hurkt 'ie, of gaat ie vanuit hurken zitten, om daarna op te staan en voetjes te vegen alsof ie gepoept heeft. Ik kan je vertellen dat dat heel stom staat wanneer men denkt dat je hond gepoept heeft, en je niks hebt om op te pakken terwijl ze dat wel van je verwachten _O-

Hahahaha wat heerlijk eigenwijs dit _O-
Ik zie je helemaal staan, en dan van die schuine blikken idd haha

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 17:15

Hahah echt he _O- we hebben hier op de buurt een aantal dames die voor het raam gaan staan, en je in de gaten houden of je het wel opruimt of niet :') Zo beschamend als hij het voor hun huis doet _O- ik heb ook echt wel eens gedaan alsof ik het opraapte, en maar gewoon wat blaadjes met het zakje opraapte _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 17:20

Tigress schreef:
Blij te lezen dat meerdere mensen die grens stellen over waar wel/niet.
Alles wat tuin is (hek, heg, muur oid), dan hoeven ze het niet in hun hoofd te halen te plassen. Daar komt een hele strenge "doorrrr" bij kijken als ze het maar in hun gedachte hebben om er wellicht te plassen. Ik heb bij m'n ouders thuis de schade aan de heg gezien omdat allerlei mensen hun hond er maar tegenaan laten plassen, zwaar onfatsoenlijk vind ik dat. En ach, een paar meter later is er vaak al wel een grasveld waar ze wel kunnen plassen, ze houden het maar een paar tellen op dan :))

En idd, los? Ga je gang, pers leeg wat je leeg wil maken om te markeren :')

Eens, ook met KimD dus. Hier mogen de intacte reutjes bij mij niet markeren. en hoe vaker je daar bovenop zit hoe sneller ze in 1-2 x leegpiesen is de ervaring.

Castreren hier ook enkel alleen medisch noodzakelijk. Of een reu moet echt weken compleet van de wereld zijn en niet eten etc.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:51

Hier ook een reu die nog als een teefje plast.
Tenzij hij ergens tegenop plast zegmaar, dan gaat de poot omhoog.
Maar de eerste keer dat hij een poot omhoog trok deed hij dat bovenaan een trap, verloor zijn evenwicht en lag zo beneden. :wow:
Heeft daarna een paar maanden geduurd voor die poot weer omhoog ging. :')
Oppashond wisselt ook af qua plashouding.
Beide zijn gecastreerd, de mijne al met ±6 maanden denk ik, de oppashond geen idee, das een buitenlandse stichtinghond.
Mijn teef is wel intact en zolang dat medisch niet noodzakelijk is blijft ze dat ook.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 08:06

Maar hoe oud is Bonne nu? Toch nog geen jaar?
Ik zou castreren om het markeren beetje voorbarig vinden. Het is een reu, die markeren. Anders moet je een speelgoed hondje nemen :D

Gewoon aanleren door te lopen en dat die kan markeren als het toegestaan is. Hier nooit problemen met 3 reuen (waarvan 1 gecastreerd, neit door mij) maar die markeert ook wel:P

De enige die hier niet markeert is m’n teef

Mijn bandieten zijn alweer 10.5 week oud.
Leuk om de verschillen in karakter en omgang nu al te zien. Het zijn wel alle drie dikke schatten. Anders dan hun moeder, die wilde eigenlijk als pup nooit knuffelen _O-

Liffey
Afbeelding

Joker
Afbeelding

Jamie
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 09:42

Nynkster, het is niet om het markeren maar om de stress die er soms bij komt kijken. Ik zeg nergens dat hij helemaal niet mag markeren. Maar overal maar tegenaan plassen mag niet.

Het is ook niet zo dat het niet goed gaat hé. Ik ben alleen maar eerlijk, heel erg zoekende wat wel of niet goed is en/of werkt en deel dat gewoon hier. Als ik dit topic niet had gevonden waren waarschijnlijk veel dingen al anders/old school gegaan qua voer en snacks, enrichment etc..

En ja, met castreren heb ik waarschijnlijk een ouderwetse mening. Ik ben er zelf niet op tegen en als je informatie inwint bij de dierenarts is het ook allemaal minder negatief dan dat hier wordt gereageerd op castratie. Dus dat maakt een mening vormen moeilijk. Bonne is echt niet morgen gecastreerd. We gaan sowieso eerst weer lekker trainen.

Bonne is een blije, gelukkige puber. Meer kan ik me niet wensen. En misschien moet ik wat minder onzeker zijn over hoe we het doen.
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:08

Er zijn er nog meer in het topic die dat doen maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen, geloof de DA niet op zijn blauwe ogen. Ook een DA heeft een eigen mening en een manier van werken, alles klakkeloos aannemen is niet de beste optie. Je neemt klakkeloos zijn mening aan en manier van werken. Verdiep jezelf en ga in discussie, dan kun je daarna het nog steeds met hem eens zijn of niet.

Maar ze snijden in jouw hond, jij beslist uiteindelijk wat ermee gebeurd of niet. Mijn DA & reserve DA weten dat alletwee, overleggen eerst tot ze overgaan tot actie. Of het nu gaat over een titeruitslag en wat de actie op die uitslag gaat zijn, een bepaalde manier /positie van een röntgen of bijvoorbeeld een castratie.

Zo wilde ik Dana gecastreerd hebben tijdens de keizersnede, ze was immers al open. DA zei dat het geen goed idee was en onderbouwde waarom, ik kon het er eigenlijk alleen maar mee eens zijn. De DA had ook 'Oké kunnen zeggen en het gewoon doen maar hij weet dat ik het waardeer om zijn mening te horen.

Maar het werkt ook andersom, DA wilde iets ondernemen, was ik het niet eens en kon dat onderbouwen en DA was het met mij eens. Hebben samen een PVA gemaakt met een goed einde.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 11:06

Eens met KimD

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 17:47

Nynkster schreef:
Maar hoe oud is Bonne nu? Toch nog geen jaar?
Ik zou castreren om het markeren beetje voorbarig vinden. Het is een reu, die markeren. Anders moet je een speelgoed hondje nemen :D

Gewoon aanleren door te lopen en dat die kan markeren als het toegestaan is. Hier nooit problemen met 3 reuen (waarvan 1 gecastreerd, neit door mij) maar die markeert ook wel:P

De enige die hier niet markeert is m’n teef

Mijn bandieten zijn alweer 10.5 week oud.
Leuk om de verschillen in karakter en omgang nu al te zien. Het zijn wel alle drie dikke schatten. Anders dan hun moeder, die wilde eigenlijk als pup nooit knuffelen _O-

Liffey
[ [url=m/jtwCLC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Joker
[ [url=m/vfYWbW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jamie
[ [url=m/Fc2Oqw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja de knappe broertjes en zusje :+:

Met Rush gaat het ook super, ideale pup tot nu toe :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 17:56

Aww schattig <3

Hoe hebben jullie de introductie precies aangepakt? Ben wel benieuwd naar meningen daarover.
Wij krijgen misschien komend jaar ook een pup erbij, als er een match qua karakter in het nest zit :D. Wordt weer een Aussie

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:04

Thuiskomen, neerzetten tussen de honden en "Asjeblieft jongens, met zes maanden wil ik het opgevoed terug.". :')

Als je hond sociaal is moet je er zeker niet te moeilijk over denken of doen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:13

Ik heb Fitz toen op stal en bij mijn ouders zo bij de honden gezet en dat was eigenlijk overal heel positief. Kende deze honden wel en wist dat ze goed met pups kunnen. Als wij er ooit een pup bij nemen zou ik hem er denk ik ook zonder nadenken bij laten, Fitz is super zoet naar pups toe.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:26

KimD schreef:
Thuiskomen, neerzetten tussen de honden en "Asjeblieft jongens, met zes maanden wil ik het opgevoed terug.". :')

Haha top! Niet even een rondje wandelen voordat we ze bij elkaar zetten, zodat ze even kunnen wennen zonder direct op elkaar te springen als het ware?
Op zich is Maisie wel sociaal maar soms moet ik zelf even de rem erop zetten omdat ze te (lang) enthousiast is haha.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:41

IMANDRA schreef:
KimD schreef:

Haha top! Niet even een rondje wandelen voordat we ze bij elkaar zetten, zodat ze even kunnen wennen zonder direct op elkaar te springen als het ware?
Op zich is Maisie wel sociaal maar soms moet ik zelf even de rem erop zetten omdat ze te (lang) enthousiast is haha.

Ik vind dit ook wel een dingetje. Wij krijgen ook een pup over een tijdje, maar onze hond is niet echt sociaal naar de echt hele jonge pups. Hij doet in principe niks, maar vind zichzelf wel een stoere jongen en duikt er dan bovenop. Als ze net even wat ouder zijn gaat het wel heel goed en leuk.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:03

Ot heeft Appa voor het eerst ontmoet toen hij 6 weken was, ik had haar toen mee naar de fokker (in overleg uiteraard). Ze moest toen echt niks van hem hebben.
Ze is toen met 8 weken meegegaan met hem ophalen en ze hebben toen wel eventjes samen losgelopen daar, ze heeft toen voornamelijk op een afstandje verbaasd staan kijken naar dat rare kleine schepsel…
Thuis moest ze nog steeds niks van hem hebben maar deed hem verder niks, tenzij hij echt heel erg in haar aura kwam of brutaal deed, dan liet ze wel even weten dat ze daar niet van gediend was. Het ging toen langzaam steeds beter en na een tijdje kwam ze erachter dat hij ook hard kon rennen en sindsdien is ze helemaal verliefd op dr kleine brother from another mother.

Van “ewww wat is dit”
Afbeelding

Naar <3 <3 <3
Afbeelding

Als ik nu met Otje thuis kom uit werk begroet ze steevast eerst Appa uitgebreid en gaat dan pas naar m’n vriend toe _O-

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:26

Hier 'pleur' ik de pup er ook gewoon tussen. Ondanks dat mijn mechelaars naar andere honden echt k*tteven zijn, zijn ze naar pups heel lief :D