mijn mama doet 12-15km. Ik kan tog niet onderdoen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mijn mama doet 12-15km. Ik kan tog niet onderdoen
Soms wou ik dat ik geen zeehond had
cursebreaker schreef:byloulou
Ahh lekker gewandeld xLaraaj! Mooi rondje qua lengte. Ik zou ook dood zijn geweest haha. Wil wel weer gaan opbouwen daar naartoe. We zaten eerder rond de 6km, maar wil graag wat langere wandelingen gaan maken - veel routes hier in de omgeving zijn toch al snel richting de 10km bv en ik wil eens wat meer routes gaan lopen dit jaar.
xLaraaj schreef:Ja dat is ook mijn planmijn mama doet 12-15km. Ik kan tog niet onderdoen

Kiimm_ schreef:Jeetje, wat gaan jullie snel! Lastig bij te lezen en te reageren op mijn telefoon.
Wij zijn vandaag op Centerparcs aan gekomen. Cody is nog wat onrustig maar dat komt wel. Toen hij even in de 'achtertuin' was dook die meteen een vieze waterplas inSoms wou ik dat ik geen zeehond had
Maar was wel goed en ben blij dat we gestart zijn. En Zhiva was heeeeeeel blij dat ze de trainer weer zag, ze heeft nog nooit zo veel uit enthousiasme geplast in huis
Benieuwd naar je volgende update! Die houding en ontspannen lopen heb ik momenteel ook wat moeite mee, moet ik ook echt even aan werken weer.
. Mijn conditie is echt niks meer. M'n lichaam doet overal pijn na de wandeling van gister en die van net. Voornamelijk wat wandelaars tegen gekomen en 2 honden gepasseerd wat heel netjes ging - waarvan de 2e Arya flinkt aan't uitblaffen was op 1,5m afstand. Kreeg nog een 'leuk beest' compliment dus het was een positieve wandeling haha. De komende tijd dit soort wandelingen weer wat uitbreiden zodat ze weer wat meer gewend is aan wat drukte tijdens de aangelijnde wandelingen, zeker het het voorjaar en erna de zomer in aantocht - dan wordt het erg druk hier in de omgeving.
Ik heb zaterdag of zondag iets verkeerd gedaan en kan nu bijna niet lopen op mijn linkervoet. Is m'n conditie best aardig (ik wandel in het bos altijd op tempo, dus doe meestal zo'n 6,5km per uur en loop dan 1-1,5 uur), maar in de winter toch minder gedaan (want: vroeg donker) en nu blijkbaar toch iets gedaan wat ik niet had moeten doen (geen idee wat overigens) en dan heb ik dus ook stomme pijntjes haha. Vooral NIET doorheen gaan lopen, maar gewoon rustig opbouwen. Erdoorheen lopen ga je dingen compenseren en ben je op termijn verder van huis.
Maar bijv 1 dag 5 a 6km om mee te starten, dan een dag 3km en wat vlakker en dan een dag alleen korte rondjes. Dan bouw je echt wel flink zonder jezelf te overvragen
En in no-time kun je dan echt 10-12km zonder moeite lopen hoor!
Dus moet idd zeker met de helling-wandelingen weer even rustig aan opbouwen, want wil idd geen overbelasting. Spierpijn is natuurlijk wel te verwachten en logisch, maar wil idd geen blessure oplopen. M'n knieën en enkels zijn sowieso al slecht + overgewicht helpt ook niet mee. Maar komt goed. Is ih begin altijd even doorbijten omdat m'n conditie gewoon heel snel terug naar 0 gaat en het opbouwen is dan gewoon even pittig weer hihi. Gelukkig staan wel op de meeste routes regelmatig bankjes dus dan maar even wat vaker zitten tussendoor ook bv. als ik weer uitbreid.
. Op dit moment moet ik ook met Arya nog rekening houden dat we weer opbouwen met meer prikkels/nieuwe omgevingen, en dan moet ik ook opletten dat ik haar niet overvraag, dus we kunnen samen opbouwen nu
En moet het dan idd afwisselen met rustigere wandelingen, meer vlakke wandelingen ook tussendoor. Morgen hebben we bv een rustig dagje en doen we alleen wat kortere aanlijn rondjes.

Skippy01 schreef:@CB gewoon rustig aan opbouwenIk heb zaterdag of zondag iets verkeerd gedaan en kan nu bijna niet lopen op mijn linkervoet. Is m'n conditie best aardig (ik wandel in het bos altijd op tempo, dus doe meestal zo'n 6,5km per uur en loop dan 1-1,5 uur), maar in de winter toch minder gedaan (want: vroeg donker) en nu blijkbaar toch iets gedaan wat ik niet had moeten doen (geen idee wat overigens) en dan heb ik dus ook stomme pijntjes haha. Vooral NIET doorheen gaan lopen, maar gewoon rustig opbouwen. Erdoorheen lopen ga je dingen compenseren en ben je op termijn verder van huis.
Probeer een beetje het advies voor jezelf aan te houden wat ik bij de paarden ook altijd aanhoud: 1 dag pittig, 1 dag matig/ herstel, 1 dag rust. En helemaal rust heb je dan natuurlijk niet, de hond moet er toch uitMaar bijv 1 dag 5 a 6km om mee te starten, dan een dag 3km en wat vlakker en dan een dag alleen korte rondjes. Dan bouw je echt wel flink zonder jezelf te overvragen
En in no-time kun je dan echt 10-12km zonder moeite lopen hoor!
En in de winter is het vroeg donker zijn weer niet top haha.
Hoewel ik met Toby het geluk heb dat hij super goed tegen warmte kan, dus ook met 20-23 graden lopen wij nog gewoon flink. Vanaf 25 graden gaan we echt rustiger aan doen wel. Bij de hond van mijn ouders ligt dat omslagpunt al rond de 18-20 graden.
Heerlijk!

dan mag ik ook een top drie samenstellen welke ik wil. Ik hoop dat er eentje gewoon een grote voorkeur voor mij uitspreekt, maar hoe doen jullie pups kiezen? De fokker beslist dus mee in het eindoordeel, maar zijn er tips?:)
Heerlijk 
Super spannend elke keer weer
Kan ik weer heerlijk puppy knuffelen en ze zwemles geven en dit jaar ook mee op de sup, het is de bedoeling dat ze ook een pup aan houden
Ben ook benieuwd wat terror teckel er van gaat vinden
Want dat is dr mega vriendinnetje. noox schreef:Over 2.5 week ga ik mijn puppy ontmoeten voor de eerste keerdan mag ik ook een top drie samenstellen welke ik wil. Ik hoop dat er eentje gewoon een grote voorkeur voor mij uitspreekt, maar hoe doen jullie pups kiezen? De fokker beslist dus mee in het eindoordeel, maar zijn er tips?:)
). Ergens vond ik het fijn dat we geen voorkeuren konden uitspreken, ben namelijk bang ergens aan te gaan hechten en dat uiteindelijk qua karakter misschien helemaal niet matcht.
. Onze fokster had toevallig een nestje gefokt, waar nog een poes van beschikbaar was. Ik wilde altijd heel graag katten, maar met Rex nooit aangedurfd om te proberen en mijn gedachtegang was dat het eigenlijk wel handig zou zijn om ze samen te laten opgroeien. Ze schelen dus ook vrijwel niks in leeftijd van elkaar haha. Beste beslissing ooit geweest. Het liefst komt er in de toekomst wel nog iets bij van 2 kittens ofzo, maar dan willen we eerst groter wonen. Al is dat wel ook weer iets waar we nog goed over moeten nadenken, ivm het doorbreken van de dynamiek die er nu is tussen Arya/Sansa. Dat willen we ook zeker niet teniet doen.

2x 
noox schreef:Leuke foto’s Kiimm!! Water is ook onweerstaanbaar![]()
Hij wordt groot kiwi!! In de komende maanden komen die verhoudingen allemaal goed te zitten, het is alleen nu even afzien
Over 2.5 week ga ik mijn puppy ontmoeten voor de eerste keerdan mag ik ook een top drie samenstellen welke ik wil. Ik hoop dat er eentje gewoon een grote voorkeur voor mij uitspreekt, maar hoe doen jullie pups kiezen? De fokker beslist dus mee in het eindoordeel, maar zijn er tips?:)