Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:59

Ja dat is ook mijn plan :D mijn mama doet 12-15km. Ik kan tog niet onderdoen :P

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:51

Jeetje, wat gaan jullie snel! Lastig bij te lezen en te reageren op mijn telefoon.

Wij zijn vandaag op Centerparcs aan gekomen. Cody is nog wat onrustig maar dat komt wel. Toen hij even in de 'achtertuin' was dook die meteen een vieze waterplas in :') Soms wou ik dat ik geen zeehond had :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:58

Heerlijk! Geniet ervan!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 09:00

cursebreaker schreef:
byloulou

Ahh lekker gewandeld xLaraaj! Mooi rondje qua lengte. Ik zou ook dood zijn geweest haha. Wil wel weer gaan opbouwen daar naartoe. We zaten eerder rond de 6km, maar wil graag wat langere wandelingen gaan maken - veel routes hier in de omgeving zijn toch al snel richting de 10km bv en ik wil eens wat meer routes gaan lopen dit jaar.

Ik zorg wel dat je die weer gaat wandelen, je moet met mij vanuit Vijlen het drielandenpunt op. ~~}> :)F

xLaraaj schreef:
Ja dat is ook mijn plan :D mijn mama doet 12-15km. Ik kan tog niet onderdoen :P

Gewoon lekker blijven wandelen, een keer per week lopen wij zeker tussen de 10 & 20 kilometer. Meestal wandel ik die wel alleen want als ik met mijn vriendinnen wandel of met Kay moet ik joggen, die zijn veel groter en hebben een veel snellere pas. :')

Ik wandel steeds meer wandelroutes, sinds kort lijk ik enigszins de weg te kunnen vinden met een routeboekje. Dat is best handig. _O-

Kiimm_ schreef:
Jeetje, wat gaan jullie snel! Lastig bij te lezen en te reageren op mijn telefoon.

Wij zijn vandaag op Centerparcs aan gekomen. Cody is nog wat onrustig maar dat komt wel. Toen hij even in de 'achtertuin' was dook die meteen een vieze waterplas in :') Soms wou ik dat ik geen zeehond had :+

Daarom hebben wij 50 meter hondennet aangeschaft, dan kunnen we tenminste afzetten indien nodig. :+ :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 10:53

Gisteren onze eerste privetraining gehad. Jeetje wat intensief _O- Maar was wel goed en ben blij dat we gestart zijn. En Zhiva was heeeeeeel blij dat ze de trainer weer zag, ze heeft nog nooit zo veel uit enthousiasme geplast in huis :+
Ik moet vooral werken aan mijn houding en ontspannen durven te lopen. Dus daar ga ik de komende twee week mee bezig, over twee week weer een nieuwe afspraak :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:38

Het is in ieder geval fijn dat je nu zulke handvaten krijgt waardoor je er hopelijk snel profijt van hebt!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:42

xLaraaj
Gaat vast goedkomen, lekker opbouwen en uitbreiden en vooral genieten!!

Kiimm
Oeh, veel plezier! En hij zou idd geen Golden zijn als hij niet meteen de eerste beste water/modder poel in duikt :')

Kim
My God, ik ben alweer dood na m'n rondje van net in Epen dus ik ben in gedachten al een kist aan't uitzoeken voor mezelf voor als ik die wandeling met jou ga doen hahaaha. Moeten nog maar eventjes opbouwen :') :') :')

Nayo
Kan me idd goed voorstellen dat het mega intensief is geweest, maar wel echt een fijne eerste training gehad zo te horen. Ga je idd wat Kim zegt vast snel al veel profijt van hebben! Denk dat het in jullie geval nu idd fijn is om privé te kunnen trainen :j Benieuwd naar je volgende update! Die houding en ontspannen lopen heb ik momenteel ook wat moeite mee, moet ik ook echt even aan werken weer.

--

Net een klein rondje van 3,5km in Epen gedaan - waar ik alweer dood van ben :'). Mijn conditie is echt niks meer. M'n lichaam doet overal pijn na de wandeling van gister en die van net. Voornamelijk wat wandelaars tegen gekomen en 2 honden gepasseerd wat heel netjes ging - waarvan de 2e Arya flinkt aan't uitblaffen was op 1,5m afstand. Kreeg nog een 'leuk beest' compliment dus het was een positieve wandeling haha. De komende tijd dit soort wandelingen weer wat uitbreiden zodat ze weer wat meer gewend is aan wat drukte tijdens de aangelijnde wandelingen, zeker het het voorjaar en erna de zomer in aantocht - dan wordt het erg druk hier in de omgeving.

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:48

@CB gewoon rustig aan opbouwen ;) Ik heb zaterdag of zondag iets verkeerd gedaan en kan nu bijna niet lopen op mijn linkervoet. Is m'n conditie best aardig (ik wandel in het bos altijd op tempo, dus doe meestal zo'n 6,5km per uur en loop dan 1-1,5 uur), maar in de winter toch minder gedaan (want: vroeg donker) en nu blijkbaar toch iets gedaan wat ik niet had moeten doen (geen idee wat overigens) en dan heb ik dus ook stomme pijntjes haha. Vooral NIET doorheen gaan lopen, maar gewoon rustig opbouwen. Erdoorheen lopen ga je dingen compenseren en ben je op termijn verder van huis.

Probeer een beetje het advies voor jezelf aan te houden wat ik bij de paarden ook altijd aanhoud: 1 dag pittig, 1 dag matig/ herstel, 1 dag rust. En helemaal rust heb je dan natuurlijk niet, de hond moet er toch uit ;) Maar bijv 1 dag 5 a 6km om mee te starten, dan een dag 3km en wat vlakker en dan een dag alleen korte rondjes. Dan bouw je echt wel flink zonder jezelf te overvragen :) En in no-time kun je dan echt 10-12km zonder moeite lopen hoor!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:59

Ja, da's idd een goede manier van eromee omgaan en opbouwen!

Hier is het ook heel erg afhankelijk van Waar je loopt, en dat is als iemand in Zuid Limburg wonend wel wat anders vind ik want als ik vlakke wandelingen loop, en echt vlak kun je hier maar weinig lopen haha, lukt me een 6km ook op dit moment wel, maar in het heuvelland en veel plekken eromheen waar we echt flinke hoogte verschillen hebben is dat echt een ander verhaal :') Dus moet idd zeker met de helling-wandelingen weer even rustig aan opbouwen, want wil idd geen overbelasting. Spierpijn is natuurlijk wel te verwachten en logisch, maar wil idd geen blessure oplopen. M'n knieën en enkels zijn sowieso al slecht + overgewicht helpt ook niet mee. Maar komt goed. Is ih begin altijd even doorbijten omdat m'n conditie gewoon heel snel terug naar 0 gaat en het opbouwen is dan gewoon even pittig weer hihi. Gelukkig staan wel op de meeste routes regelmatig bankjes dus dan maar even wat vaker zitten tussendoor ook bv. als ik weer uitbreid.

Maar in no-time 10/12km hier in het heuvelland lopen zal mij helaas echt niet zomaar lukken haha. Maar is ook niet heel erg, want kan mezelf zo wel weer wat doelen stellen, wat ook goed is :j. Op dit moment moet ik ook met Arya nog rekening houden dat we weer opbouwen met meer prikkels/nieuwe omgevingen, en dan moet ik ook opletten dat ik haar niet overvraag, dus we kunnen samen opbouwen nu :j :') En moet het dan idd afwisselen met rustigere wandelingen, meer vlakke wandelingen ook tussendoor. Morgen hebben we bv een rustig dagje en doen we alleen wat kortere aanlijn rondjes.

Maar rot dat je zo'n last hebt van je linkervoet nu, nahhh! Hopelijk trekt dat snel weg!! Beterschap Y;(

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:53

Wat balen Skippy van je voet!

Cursebreaker, mooie foto's :o

Cody heeft het naar zijn zin! :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:59

Skippy01 schreef:
@CB gewoon rustig aan opbouwen ;) Ik heb zaterdag of zondag iets verkeerd gedaan en kan nu bijna niet lopen op mijn linkervoet. Is m'n conditie best aardig (ik wandel in het bos altijd op tempo, dus doe meestal zo'n 6,5km per uur en loop dan 1-1,5 uur), maar in de winter toch minder gedaan (want: vroeg donker) en nu blijkbaar toch iets gedaan wat ik niet had moeten doen (geen idee wat overigens) en dan heb ik dus ook stomme pijntjes haha. Vooral NIET doorheen gaan lopen, maar gewoon rustig opbouwen. Erdoorheen lopen ga je dingen compenseren en ben je op termijn verder van huis.

Probeer een beetje het advies voor jezelf aan te houden wat ik bij de paarden ook altijd aanhoud: 1 dag pittig, 1 dag matig/ herstel, 1 dag rust. En helemaal rust heb je dan natuurlijk niet, de hond moet er toch uit ;) Maar bijv 1 dag 5 a 6km om mee te starten, dan een dag 3km en wat vlakker en dan een dag alleen korte rondjes. Dan bouw je echt wel flink zonder jezelf te overvragen :) En in no-time kun je dan echt 10-12km zonder moeite lopen hoor!

Vroeg donker is niet handig nee, zoals nu vind ik ideaal. Je kunt laat genoeg (of vroeg genoeg) gaan wandelen om de drukte voor of na te zijn en je hebt nog genoeg licht om niet als een kerstboom de straat op te hoeven. Temperatuur is ook top.

In de zomer moet je weer kijken dat je voor 7 uur buiten bent geweest anders wordt het weer te warm en dat geneuzel allemaal.

Beterschap met je voet!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:04

De snel toenemende hitte in de zomer kijk ik idd ook echt niet naar uit nee en alle aanpassingen rondom het wandelen dan :n En in de winter is het vroeg donker zijn weer niet top haha.

Ik vond het vandaag idd heerlijk. Rond de 10 graden, zonnetje erbij met wat bewolking en soms een beetje wind. Daar teken ik voor :j <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 10:07

Ik kom even heel trots mn baby van 21 weken showen.
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:14

Ik vind dit zo'n onnozele leeftijd he, dan klopt er helemaal niks meer aan zo'n pup! :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:15

Oh maar echt, wat zijn groeiende pups lelijk :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 10:20

Haha dat is precies wat ik zei tegen de eigenaar van de reu. T ene moment is ie knap. En t andere moment is ie net van ikea _O-
Maar ze deelde die mening inderdaad

Maar, ik ben tot nu toe wel heel tevreden. Er lijkt wel verbeterd te zijn wat ik wilde

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:38

@KimD ja nu is het inderdaad prima. En vanaf komend weekend ook nog een uurtje later donker en dan is het eigenlijk ideaal :j Hoewel ik met Toby het geluk heb dat hij super goed tegen warmte kan, dus ook met 20-23 graden lopen wij nog gewoon flink. Vanaf 25 graden gaan we echt rustiger aan doen wel. Bij de hond van mijn ouders ligt dat omslagpunt al rond de 18-20 graden.

@CB nee klopt, in het heuvelland is dat wel anders. Dan is het goed te doen als de bodem ok is, maar als je dan ook nog mul zand of heel hobbelig gras hebt én heuvels, is het minder tof. Ik ken het :j

@kiwi ahhh, hij is echt zo lekker puppy-af-maar-niet-volwassen nu

@kiimm retriever zeker? ;) Heerlijk!

Thanks voor de beterschapswensen. Komt goed :) ;)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:51

Leuke foto’s Kiimm!! Water is ook onweerstaanbaar :))

Hij wordt groot kiwi!! In de komende maanden komen die verhoudingen allemaal goed te zitten, het is alleen nu even afzien :+

Over 2.5 week ga ik mijn puppy ontmoeten voor de eerste keer *\o/* dan mag ik ook een top drie samenstellen welke ik wil. Ik hoop dat er eentje gewoon een grote voorkeur voor mij uitspreekt, maar hoe doen jullie pups kiezen? De fokker beslist dus mee in het eindoordeel, maar zijn er tips?:)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:53

Ikea pup :D Heerlijk :D

Ik hoop ook dat er pups in de hond van mn schoonouders zitten :D Super spannend elke keer weer :D Kan ik weer heerlijk puppy knuffelen en ze zwemles geven en dit jaar ook mee op de sup, het is de bedoeling dat ze ook een pup aan houden :D Ben ook benieuwd wat terror teckel er van gaat vinden :+ Want dat is dr mega vriendinnetje.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:05

noox schreef:
Over 2.5 week ga ik mijn puppy ontmoeten voor de eerste keer *\o/* dan mag ik ook een top drie samenstellen welke ik wil. Ik hoop dat er eentje gewoon een grote voorkeur voor mij uitspreekt, maar hoe doen jullie pups kiezen? De fokker beslist dus mee in het eindoordeel, maar zijn er tips?:)

Je gevoel volgen! :D

Ik vond het ook heel 'moeilijk' tot ik daar was.
2 hadden mijn voorkeur, maar toen ik er de 2e keer was, ging mijn voorkeur echt naar Mezzy. :Y)

Dus vooral: je gevoel volgen :o
Bij ons had de fokker ook "mee beslist"

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:12

Wat leuk zeg, noox! Leuk ook dat je voorkeuren mag uitspreken. :D

Wij mochten niet kiezen. Wij gaven aan wat we in een pup zochten (lief, actief, mag best wat eigenwijs hebben, we willen graag speuren met haar), zij heeft met een andere fokker een puppytest gedaan met 7 week en aan de hand daarvan is een pup aan ons gematched. Beste match die er was denk ik. Actieve hond, super lief, en heeft wat eigenwijs (opdringerig soms, vind het wel wat hebben :') ). Ergens vond ik het fijn dat we geen voorkeuren konden uitspreken, ben namelijk bang ergens aan te gaan hechten en dat uiteindelijk qua karakter misschien helemaal niet matcht.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:36

kiwi
Je baby is echt hard gegroeid!

En idd, die puppy periode is soms wat. Als ik nu sommige foto’s terugzie van Arya denk ik: omg, lelijk ding! Hahaha

skippy
Haha ja de omgeving hier is prachtig, maar werkt niet altijd in je voordeel mee met lopen hihi. En vandaag alweer iets beter met je voet?

noox
Leuk vooruitzicht!

Hier is het een combinatie van gevoel geweest met kennis wat de fokster zelf ook in huis heeft over de pup qua gedrag, maar ook gevoelsmatig. We hebben uitvoerig gepraat al vooraf over wat we zochten, wat ik eventueel qua training wilde doen etc. maar toen we ook daar waren alles nog goed doorgesproken. En de fokster gaat ook met het matchen gedeeltelijk ook op gevoel af, en het klikte gewoon van alle kanten bij ons allemaal.

Toen we de eerste keer gingen kijken waren alle pups nieuwsgierig, maar Arya was echt niet weg te slaan bij ons alle 3, wat natuurlijk meteen opvalt en dat doet dan toch wat met je hoor en bij de fokster ook. We zijn ons tussen de pups in gaan zitten, en hebben zo contact gemaakt met ze allemaal en gekeken ook naar hoe ze zich gedroegen onderling en naar ons toe, etc. We hebben gepraat over de andere 2 teefjes ook nog en hoe het karakter so far was van hun en toen we aangaven idd die klik met Arya al heel fijn te vinden + ook van wat ze zo kon vertellen over Arya’s karakter, dat zij wel voorkeur had en de fokster dacht er eigenlijk hetzelfde over nadat ze ons zag samen met de pups en na onze gesprekken/verwachtingen, dus dat viel eigenlijk gewoon allemaal mooi samen en daar zijn van beide kanten uit dus ook geen twijfels over geweest. So far, heeft de fokster ook best aardig gelijk gehad met wat ze verwachtte van Arya qua karakter, in basis, even los gezien van ontwikkelingen die ze nog doormaken als ze eenmaal het nest verlaten en wat voor invloed je daar ook nog op hebt als eigenaar zijnde.

Ik vind het zelf dus wel echt belangrijk dat ik ook mijn gevoel/keus mag aangeven. Eindoordeel ligt bij de fokker, wat ik goed snap en logisch vind, maar ik vind het zelf ook echt heel prettig dat ik m’n eigen voorkeur/gevoel kan laten mee spelen zodat je samen tot een keus komt. In ons geval ging het ook echt allemaal vanzelf eigenlijk en was onze hele reis/zoektocht naar Arya sowieso gevoelsmatig echt heel fijn en was het contact met de fokker vanaf moment 1 echt onwijs goed. Dat klikte gewoon. Ondertussen ook nog steeds veel contact met de fokker (we Appen wekelijks, soms dagelijks en bellen regelmatig. Jammer genoeg niet geen nieuwe face to face meeting kunnen plannen maar komt er dit jaar nog wel. Ze zit 2,5u verderop dus je rijdt er toch niet ‘even snel’ naartoe) en heb ik daar een fijne ‘relatie’ mee opgebouwd. Ze zegt ook altijd dat als ik nog een pup wil, bij haar ook meteen eerste keus heb dus het is wel mooi om te zien dat ze ook bij mij zo’n goed gevoel heeft- ondanks dat ik zelf echt wel onzeker kan zijn en nog genoeg kennis/ervaring mis. Ik vind haar fokbeleid/omgang met alles ook echt heel prettig; ook de keuzes die ze maakt mbt welke combi ze kiest enz, dus ik zou als er een ODH bij zou komen, ook meteen eerst naar haar teruggaan bv.

In ons geval kwam er dan ook nog een kitten mee naar huis :'). Onze fokster had toevallig een nestje gefokt, waar nog een poes van beschikbaar was. Ik wilde altijd heel graag katten, maar met Rex nooit aangedurfd om te proberen en mijn gedachtegang was dat het eigenlijk wel handig zou zijn om ze samen te laten opgroeien. Ze schelen dus ook vrijwel niks in leeftijd van elkaar haha. Beste beslissing ooit geweest. Het liefst komt er in de toekomst wel nog iets bij van 2 kittens ofzo, maar dan willen we eerst groter wonen. Al is dat wel ook weer iets waar we nog goed over moeten nadenken, ivm het doorbreken van de dynamiek die er nu is tussen Arya/Sansa. Dat willen we ook zeker niet teniet doen.

Ik zou dus vooral ook even vooraf voor jezelf bedenken wat je idd een beetje hoopt te vinden in het individu, maar geef ook zeker je gevoel aan bij de fokker als je eenmaal daar bent, tussen de pups zit en dan kijkt hoe de pups zijn en reageren op jou. En ik ga er vanuit dat de fokker ook zijn/haar vragen klaar heeft liggen. Ons werd het hemd vh lijf gevraagd, zoals het hoort natuurlijk haha. Hoe meer de fokker ook weet over jou/je gezinssamenstelling en wat je eventueel allemaal wilt doen met de hond, hoe meer feedback ze dan idd kunnen geven ook wat de onderlinge individuen betreft.

Bij ons werd overigens geen karakter test gedaan door iemand van buitenaf. De fokster wist eigenlijk zelf wel heel goed alles te zien en in te schatten (Arya's nestje was haar 6e nest) dus die kennis van haarzelf, daar vertrouwden we gewoon op :j

Ze was ook echt niet weg te slaan bij Milan. Zo bijzonder <3
En da's nog steeds zo haha.
Afbeelding

Afbeelding

Jeanine
Was de dekking al geweest? Spannend! Altijd leuk om uit te kijken naar pups! Benieuwd idd wat het gaat doen met Yoshi en haar vriendinnetje qua relatie onderling.

--

De onschuldige blikken die je krijgt als je ze onderbreekt terwijl ze elkaar liggen te etteren/met elkaar aan't spelen zijn

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:04

@Cursebreaker, dekking is al geweest :D 2x :)
Alleen een grotere teef dus zullen we het iets later zien, de prinses vorige keer zag je al vrij snel omdat ze een stuk kleiner is.

Hond kiezen uit het nest, viel bij ons 1 sowieso af vanwege navelbreuk, bleven er 2 teefjes over en gelukkig hebben wij onze voorkeurs pup toen gekregen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 12:09

noox schreef:
Leuke foto’s Kiimm!! Water is ook onweerstaanbaar :))

Hij wordt groot kiwi!! In de komende maanden komen die verhoudingen allemaal goed te zitten, het is alleen nu even afzien :+

Ik deel hier veel filmpjes aan mensen die een pup willen. Met de opmerking; let op wat welk kleur bandje doet en hoe ze zich gedragen. (mijn pups zijn overwegend zwart en anders ben je zo de weg kwijt)
En ik laat ze op bezoek ook kijken en vragen en een voorkeur geven. Vaak is t gedrag toch wat anders met bezoek dan op filmpjes dus dan zien ze meerdere kanten.

Baby gaat hard indd. Ik ben blij als ze een beetje in verhouding blijven. Maar ik moet wel eerlijk toegeven, als ik ''over all'' alle foto's zie is t gelukkig niet dat ze heel krom geweest zijn. Ik vind ze stabieler groeien dan t eerste nest.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:42

Zo jullie gaan hard! Bedankt voor de leuke reacties op ons stippelmeisje Dieke :)
Ik ben op vakantie dus meeleesposts zijn een beetje lastig. Maar lees wel mee :)

Bij ons konden wij door corona niet vaak op bezoek. Maar krijgen dagelijks foto's en video's via een whatsapp groep. De fokker vertelde ook wat over de pups en er werd telefonisch contact gehouden.
mijn moeder en haar vriend hadden vanaf dat ze 2 weken waren een goed gevoel bij het meest witte teefje (waren 4 teefjes). Maar hoorden al vrij vlot dat op basis van uiterlijk (nog geen karakter want nog te jong) deze waarschijnlijk bij de fokker zou blijven. Maar dat karakter de doorslag zou gaan geven.

Na 1e keer kijken waren ze nogsteeds verliefd op meest witte meisje.
En 2 weken later hoorde ze dat op basis van karakter een ander harlekijn teefje veel beter pastte bij het gastgezin van de fokteef en het meest witte qua karakter toch bij mijn moeder en haar vriend op de boerderij :D
En gezien de fokker karakter het belangrijkste vind is de verdeling toch zo geworden dat het meest witte meisje nu Dieke is.