Ik ken de teef niet, wel enkele kennels erachter en dat is niks noemenswaardigs voor de sport (niet oneerbiedig bedoeld). Zoals Nynke zegt, sport & werk is compleet iets anders. Mijn sportlijn doet niks bij de schapen, mijn sport/werklijn wel maar die is er niet in getraind en kijkt daarom wat stom.
Áls je serieus bent over het fokken zou ik hier zeker geen sportlijn opzetten want dat worden bij voorbaat al geen fijne hondjes. Wat je wel zou kunnen doen is om je teef te verbeteren naar wat je voor ogen hebt maar wel zoeken in je eigen 'vak'. Dus bijvoorbeeld een showborder of een show/werklijn (zijn er niet veel van) die wel (bewezen) presteert tussen de schapen of agility en vanuit daar langzaam naar voren werken naar je beoogde fokdoel. Je kunt de uiterste niet met elkaar kruisen.
Het zijn allemaal borders maar binnen het ras zitten dusdanig zware aftakkingen dat ze onherkenbaar zijn. Zet mijn 100% sportlijnen teef naast een 100% showlijnen teef van Zoë en je zou ze nooit tot hetzelfde ras benoemen. Ook qua karakter niet.
Jouw teef is voor het echte agilityveld niet interessant om toe te voegen aan iemands ambities, wat jij zeker wel kunt aanspreken met jouw teef zijn de recreanten of beginnend agilitymensen die een hond zoeken om de sport te ontdekken en te leren. FBH heeft een aantal leuke show-sporters gefokt die het niet onverdienstelijk doen in de landelijke sport, zij verkoopt die dan ook aan bovengenoemde mensen.
Wat betreft lijnen aan de sport/werkkant mag je me altijd een PB sturen, ook voor advies mocht je dat ergens over willen hebben. Sport is echt mijn pakkie-an. Voor show moet je bij Zoë zijn, zoals ik zeg, ik herken de kennels maar verder is het voor mij compleet onbekend.