simoneeee schreef:Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar ik vind Bikkel zelf ook heel knap. En tevreden is hij zeker als hij lekker in de tuin mag. Lopen jullie katten los buiten? Dat is het enige wat ik lastig vind. Hij zou het zo graag willen en is ook altijd opzoek naar plekjes waar hij de tuin uit kan. Maar het is zo'n ondeugend en onbehouden ding dat ik als de dood ben hem na 1 dag uit een boom te moeten vissen of onder een auto vandaan omdat hij achter een andere kat aan is gegaan. Er is buiten zoveel gevaar en wil hem daar echt niet aan kwijtraken. Wat vinden jullie? Hoort een kat lekker buiten te kunnen struinen of is in de tuin aan een tuigje ook genoeg?
Ook ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij doet, maar ik ben pro buiten katten ja.
Heerlijk om ze alle vrijheid te kunnen geven. Ik heb daar alleen maar goede ervaring mee en worden ze in alle gezondheid oud. Uiteraard heb je risico's, maar dat hebben mijn paarden ook en ook die staan met elkaar in de wei. Gelukkig kan ik ze een fijn buitenleven bieden en heb ik zelf veel grond. Uiteraard komen ze alsnog ook wel eens op het terrein van mijn buren en daar zijn ze dan ook welkom. Andersom ook, we zijn een heel diervriendelijke buurt.
Mijn katten kunnen zich prima redden buiten. Andere mensen kunnen ze niet benaderen, niet eens in de buurt komen, ook mijn buren niet. Ze zijn heel alert voor gevaar zoals mensen, honden en verkeer. (al heb je dat laatste hier amper en enkel bestemmingsverkeer) Ik vind het super om ze te zien jagen, klimmen en rennen zo hard al ze kunnen. Ze gaan ook het liefst de hele dag met me mee naar de paarden, de hond uitlaten of wat dan ook doen buiten. Ze luisteren ook perfect, al ik ze roep komen ze direct keihard aanrennen. Ik heb mijn hele leven al katten en altijd op deze manier gehouden, dus ja, voor mij is dit wel echt een must.
. En tevreden is hij zeker als hij lekker in de tuin mag. Lopen jullie katten los buiten? Dat is het enige wat ik lastig vind. Hij zou het zo graag willen en is ook altijd opzoek naar plekjes waar hij de tuin uit kan. Maar het is zo'n ondeugend en onbehouden ding dat ik als de dood ben hem na 1 dag uit een boom te moeten vissen of onder een auto vandaan omdat hij achter een andere kat aan is gegaan. Er is buiten zoveel gevaar en wil hem daar echt niet aan kwijtraken. Wat vinden jullie? Hoort een kat lekker buiten te kunnen struinen of is in de tuin aan een tuigje ook genoeg?
. Het is nog niet zeker wat wij weg gaan maar wil even kijken wat het beste is.
.

en ze deinst achteruit.