Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 00:04

simoneeee schreef:
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar ik vind Bikkel zelf ook heel knap :o. En tevreden is hij zeker als hij lekker in de tuin mag. Lopen jullie katten los buiten? Dat is het enige wat ik lastig vind. Hij zou het zo graag willen en is ook altijd opzoek naar plekjes waar hij de tuin uit kan. Maar het is zo'n ondeugend en onbehouden ding dat ik als de dood ben hem na 1 dag uit een boom te moeten vissen of onder een auto vandaan omdat hij achter een andere kat aan is gegaan. Er is buiten zoveel gevaar en wil hem daar echt niet aan kwijtraken. Wat vinden jullie? Hoort een kat lekker buiten te kunnen struinen of is in de tuin aan een tuigje ook genoeg?

Ook ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten wat hij/zij doet, maar ik ben pro buiten katten ja. :j Heerlijk om ze alle vrijheid te kunnen geven. Ik heb daar alleen maar goede ervaring mee en worden ze in alle gezondheid oud. Uiteraard heb je risico's, maar dat hebben mijn paarden ook en ook die staan met elkaar in de wei.

Gelukkig kan ik ze een fijn buitenleven bieden en heb ik zelf veel grond. Uiteraard komen ze alsnog ook wel eens op het terrein van mijn buren en daar zijn ze dan ook welkom. Andersom ook, we zijn een heel diervriendelijke buurt. :) Mijn katten kunnen zich prima redden buiten. Andere mensen kunnen ze niet benaderen, niet eens in de buurt komen, ook mijn buren niet. Ze zijn heel alert voor gevaar zoals mensen, honden en verkeer. (al heb je dat laatste hier amper en enkel bestemmingsverkeer) Ik vind het super om ze te zien jagen, klimmen en rennen zo hard al ze kunnen. Ze gaan ook het liefst de hele dag met me mee naar de paarden, de hond uitlaten of wat dan ook doen buiten. Ze luisteren ook perfect, al ik ze roep komen ze direct keihard aanrennen. Ik heb mijn hele leven al katten en altijd op deze manier gehouden, dus ja, voor mij is dit wel echt een must. :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 00:25

Bedankt voor de reacties op de vakantie oppas :D. Het is nog niet zeker wat wij weg gaan maar wil even kijken wat het beste is.

Hier komen de katten niet buiten. Woon 3hoog dus het kan sowieso niet. Ze komen wel op het balkon die heb ik helemaal afgezet met een net.

Ook zou ik een tuin hebben dan deed ik ze nog niet naar buiten doen. Dan zal ik wel zorgen voor een mooie ren. Veel te bang dat ze worden aangereden, niet meer thuis komen, iemand ze jat en noem maar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:35

Avalanche81 schreef:
Nope, ik ben geen voorstander van katten vrij laten rondstruinen.

En eerlijk hoor, iedereen moet doen wat hij/zij zelf goed vind, een bevriend stel waar ik heel goed mee overweg kan, laat ze gewoon vrij rondlopen, het is mijn ding niet, maar ik kijk mensen er niets anders om aan.

redenen dat ik het niet wil:
- aangereden worden
- je hebt geen controle over wat ze eten of wat een ander hem voert, in geval van een allergie erg vervelend
- mensen kunnen je kat echt gaan voeren en binnenhouden
- katten kunnen nare ziektes oplopen, en niet alleen ziektes waar ze tegen zijn ingeent, maar ook FIV, FELV, FIP en nog wat hele nare dingen
- katten meppers
- mensen die last hebben van jouw kat, vind ik persoonlijk erg vervelend, kan die kat niets aan doen, baasje wel

Let wel: dit is dus in geval van een niet afgesloten tuin zonder ren. Ik persoonlijk durf het gewoon niet aan.

Precies mijn gedachten.

Ik hou mijn katten op eigen terrein, komt er een andere kat in mijn tuin schijten... Zo vies en vervelend.

Onze Yuuna is gisteren gesteriliseerd. Alles is goed gegaan, en ze jaagt ook alweer op vliegen enzo. Loekie vind haar stinken en dus eng dus die gromt alles bij elkaar. Het gaat tegenwoordig zo anders dan toen ik dierenartsassistente was en toen mijn eerste poes geholpen werd. Heel fijn! Het was vanmorgen wel een klus om haar pijnstiller erin te krijgen, wat een draak is het toch!

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:58

Jessix, ik snap ik jou geval volledig dat ze lekker buiten komen als je zo woont. Toen ik nog naar de camping ging nam ik hem mee en mocht hij wel lekker los. Hier was ook weinig verkeer dus minder gevaar. In de wijk durf ik het gewoon niet. Ben wel blij om te lezen dat meer mensen hun katten liever binnen houden. Hij vindt het binnen ook prima hoor, sloopt niks verder. Hij hangt graag in de vensterbank :') .

Afbeelding

Of op zijn kop op de bank

Afbeelding

Jessix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:08

Snap ik ook hoor, daarom schrijf ik ook ieder moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt en wat past bij de situatie en de kat in kwestie. :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:30

Nishi mag sinds een paar dagen los mee de tuin in. Ze vind het fantastisch.

Afbeelding
Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:03

Wauw echt een prachtige kat! Fijn dat ze lekker buiten kan spelen zo!
Mooie foto's ook. :j

Ik ben benieuwd. Wat zijn nou speeltjes waar je jullie katten blij mee maakt? :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:06

1000% kattenveertjes bij Nishi.

Zika pingpongballen en Kito Matatabi stokjes.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:12

Nishi is prachtig. Ik ben echt verliefd op dat ras. <3

Sem_ schreef:
Ik ben benieuwd. Wat zijn nou speeltjes waar je jullie katten blij mee maakt? :D

Alles wat eigenlijk geen speelgoed is. :+
Dopjes, propjes folie, rietjes...

Verder vind Toby balletjes heel leuk, wij hebben twee wat grotere die niet onder de bank en kasten passen en die mept hij de hele kamer door als ie een dolle bui heeft. :')
En kussentjes met valeriaan gaan ze allebei helemaal op los. Toevallig vanmiddag nog gepakt voor ze en er werd fanatiek mee geworsteld. _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:13

Dank je Lisette.
Ik werd 6 jaar geleden verliefd op dit ras. Ik hou ervan. Actief, aanwezig maar wel willen knuffelen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:18

Hier vooral de kleine stoffen balletjes, de muisjes, muisjes met kattenkruid erin, en de veertjes aan stokjes. Zodra ik die pak zitten er 2 katten klaar om te spelen. Ik hoef maar naar de kast te lopen en ze zitten erbij :+ er word dan hevig met de billen geschud, met enorme ogen en flink gespeeld. :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:20

Wij hebben zachte balletjes.
Die kan pippi apporteren. :')
Als je ze weg gooit komt ze ze terug brengen. :))

Pippi heeft Hummer ook aardig geaccepteerd.
Maar als Hummer op schoot komt liggen moet ze mij er wel even aan herinneren dat zij er ook nog steeds is. :))
Afbeelding
Als ik Hummer ga uitlaten komt ze ook altijd mee.
Terwijl als mijn vriend gaat, ze niet zo'n haast heeft om mee te lopen. _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:22

Haha hoezo ze heeft voorkeur. :')

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:05

Aaw wat gezellig zo op schoot. :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:06

Gaan die kattenveertjes niet kapot? Milo is de laatste tijd echt al zn speelgoed aan het slopen. Normaal is hij verzot op stoffen muisjes e.d. maar nu heeft ie binnen 5 minuten de vulling er al uit liggen. Mijn ouders hadden zondagochtend even op hun "kleindier" gepast omdat ik weg was en hem een muisje gegeven. 2 uur later kwam ik thuis en de inhoud lag alweer overal :')

Nu is dat kapot maken niet persé supererg (koop wel weer een voorraad nieuwe), alleen probeert ie zo nu en dan de vulling op te eten... gevolg; meneer kotst het vakkundig weer uit als hij dat doet als ik het niet zie. Hij krijgt die dingen van mij overigens alleen als ik thuis ben vanwege zijn vreetneiging.

Dus; heeft iemand de gouden tip qua onverwoestbaar speelgoed? :D
Plastic balletjes met belletjes e.d vindt hij trouwens niets.

Edit; Renske wat lief! <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:27

Hier lukt het ze niet om die veertjes stuk te krijgen. Ze vervormen alleen een beetje.

Afbeelding
Hier Nishi met haar veer. Ik heb er iets van 10 onder de bank liggen. Eens in de zoveel tijd haal ik ze eronder uit. Volgende show haal ik nog een zakje of 2 als reserve. Op een gegeven moment zijn ze zo vervormd dat ze niet meer zo leuk stuiteren.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:54

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 01:24

Heb net het kattenveertjes snuffelpakket besteld!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 05:43

Dank voor de link! Ik ga me er vanavond eens in verdiepen! :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:14

Die van mij spelen de hele dag in het bos met alles wat daar kruipt en vliegt dus hebben ‘s avonds binnen niet meer zo veel interesse in speelgoed. Stoeien met elkaar vinden ze nog wel leuk en een doos doet het altijd nog wel goed. Verder hebben ze een fascinatie voor kado strikken al sinds ze kitten zijn. :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:56

Onze katten zijn niet zo speels.... Zijn nu 8 maar we denken dat er niet zo veel met de gespeeld werd bij de oude eigenaar en ze nu een lui gen hebben gekweekt.

Zo liggen ze er vaak 's morgens bij:
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:08

Die van mijn ouders moet en zou, hoe dan ook op schoot zitten :+

Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:14

Tutti_Frutti schreef:
Onze katten zijn niet zo speels.... Zijn nu 8 maar we denken dat er niet zo veel met de gespeeld werd bij de oude eigenaar en ze nu een lui gen hebben gekweekt.

[ [url=m/G5M2ze.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 wat lief!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:19

Hahahaha LoveUggs :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:12

Tutti_Frutti schreef:

[ [url=m/G5M2ze.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sommige katten zijn gewoon niet zo speels, anderen blijken heel speels als ze helemaal gewend zijn.
Gewoon af en toe uitnodigen tot spel en kijken waar ze op reageren, is dat niets dan heb je het iig een tijdje geprobeerd en anders kweek je alsnog speelsheid erin. :)

Aife speelt ook niet, wel knuffelt ze graag met catnipkussentjes en ligt ze graag bij me.

Dit is mijn uitzicht regelmatig. <3
Afbeelding
De zwarte hond heeft tijdens een van de vorige logeerpartijtjes een enorme klats gehad van Aife en sindsdien heilig respect voor haar. :')
Aife doet hooguit >;) en ze deinst achteruit. _O-