[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:41

Jennyj01 schreef:
Echt los in de stad heb ik ook alleen nog maar in de morgen. En dan ook alleen als het geen vuilnis dag is. Maar los even wachten bij de deur van de winkel kan hij al wel heel keurig. Hij gaat veel mee naar het werk, dus ja dan wordt er ook wel eens een boodschapje gedaan. En dan is het wel zo handig dat hij even kan wachten. Bij de bloemenzaak mag hij sowieso niet meer binnen omdat hij daar aan de tulpen begint te eten :+

Ja idd, ik laat hem meestal gewoon thuis als ik boodschappen moet doen omdat ik er toch naast woon maar ik heb hem wel geleerd dat hij moet wachten als hij ergens is dus dat hij ook netjes. Mijn vorige labrador Cola die liep bij haar vorige eigenaren wel gewoon los in de stad dus die was dat gewend maar Bentley moet dat nog leren. Het enige wat hij wel weet en ook doet is dat hij niet naar de drukke weg mag tenzij ik of iemand anders erbij loopt. Toen hij ontsnapt was liep hij ook de andere kant op. :j

Maar het begint steeds meer op te vallen dat Bentley beter naar mij luistert, ik was afgelopen weekend in Duitsland en Bentley bleef bij m'n vader dus die wou even een uurtje met hem het bos in maar Bentley deed alles behalve luisteren terwijl dat bij mij geen probleem is. :') Bij mij komt hij gewoon terug als je hem roept en hij blijft netjes bij me maar bij m'n vader niet. Ook thuis loopt Bentley overal mee naartoe maar bij de rest niet. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:21

De jonge reu van mijn zus, is net een jaar oud, heeft ook hetzelfde probleem maar uitte dat ook naar bezoek. Daar zijn ze nu ook hard mee aan het werk.

Ik ben eens benieuwd hoe erg het met aaien wordt hier, wonen vlakbij een school dus altijd veel kinderen in de buurt. Ik ga onze pup niet meenemen naar winkels enzo, je hoort zoveel rare verhalen tegenwoordig.

Wat hebben jullie met puppycursus gedaan? Sommige doen bij ons vanaf 9 weken en andere weer vanaf 12 weken. Wat heeft jullie voorkeur?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:33

Hier geen puppy cursus. Dagelijks kleine dingetjes op pakken. Zo heb ik het altijd gedaan en zo is het altijd goed gekomen. Al mijn honden luisteren goed.

Boemklatsch

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:12

Wij zijn met 9 weken gestart. Is prima gegaan, maar moet ook zeggen dat Mika makkelijk dingen verwerkt en niet snel onder de indruk is.

Hier blijft Mika thuis als we naar winkels oid gaan waar hij niet binnen mag, je hoort inderdaad de raarste dingen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 18:27

Wij zijn met 9 weken op cursus geweest maar het klikte niet zo en omdat geen andere hondenschool kon vinden ( ze zaten of al vol of waren te ver weg want ik moet met de bus) hebben we het zelf gedaan, Bentley is heel leergierig en als ik iets niet wist nam ik hem mee naar m'n oma en gaf zij me tips. Ze heeft meerdere honden zelf opgevoed dus haar vertrouwde ik wel. :j

Ik zag trouwens een foto van mijn vorige puppy op fb voorbij komen, Bentley lijkt heel erg op haar alleen het karakter is heel anders. <3
Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:04

Hier gaat ze ook niet mee naar de winkel, tenzij ze de winkel in mag. Op de cursus wordt het ook afgeraden, inderdaad omdat er rare dingen gebeuren tegenwoordig. Zou ook niet gaan bij Kiko, heeft toch wat last van verlatingsangst.
Naar de markt gaat ze wel regelmatig mee, en dan daarna naar de dierenwinkel die ernaast ligt voor een lekkere beloning.

Kiko luistert ook beter naar mij dan naar mijn man, maar dat komt grotendeels ook omdat een vrouwenstem vriendelijker van toon is, waar een hond weer beter op reageert. Tenzij ze boos toegesproken moeten worden, dan reageren honden vaker weer beter op een mannenstem. Ik merk dat bij Kiko echt heel erg.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:34

Het is niet zo dat ik ze buiten laat wachten. Maar in de deuropening op de mat kan prima. Kijk de supermarkt vind ik ook niet geschikt maar bakker, slager, groenteboer enz gaat prima. Soms is het niet anders en dan is het makkelijk dat ze het kunnen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:41

Hoezo, soms is het niet anders en is het wel makkelijk dat ze het kunnen? Ik zie er de toegevoegde waarde niet van in dat ze het moeten kunnen om eerlijk te zeggen. :o Als ik naar de winkel ga ga ik naar de winkel, alleen, en dus niet met hond, die blijft dan mooi thuis. Ik zie echt niet in waarom ik die mee zou moeten nemen.
Maar misschien komt dat ook wel omdat ik geen winkels op loopafstand heb en ik altijd naar een andere plaats moet voor een supermarkt, wat ook niet eens op een veilige manier te fietsen is, en dus altijd met de auto ga. Ik plan mijn boodschappen ook altijd, donderdag is mijn vaste vrije dag (werk ook weekenden) en dan ga ik alle boodschappen voor een hele week halen. Hond blijft dan dus lekker thuis.
Even snel een boodschap doen omdat je iets vergeten bent zit er hier niet in, want je moet altijd een kleine 10 km rijden, dus we hebben ook altijd ruime voorraden in huis.

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:48

Ik word ook zo moe van de mensen die de aandacht van mijn hond zoeken en op 1 of andere manier is het 'stoer' om een hond te aaien die gemuilkorft is. Heb daarom maar met hoofdletters negeren op zijn tuig laten zetten al werkt dat soms ook niet. Boris vind mensen geweldig maar is te enthousiast en we zijn hem daarom ook aan het leren dat hij pas aandacht van hun mag als hij rustig is en op 4 poten staat. Mocht hij weer te enthousiast worden moeten de mensen hem weer negeren.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:53

Neonlight schreef:
Hoezo, soms is het niet anders en is het wel makkelijk dat ze het kunnen? Ik zie er de toegevoegde waarde niet van in dat ze het moeten kunnen om eerlijk te zeggen. :o Als ik naar de winkel ga ga ik naar de winkel, alleen, en dus niet met hond, die blijft dan mooi thuis. Ik zie echt niet in waarom ik die mee zou moeten nemen.
Maar misschien komt dat ook wel omdat ik geen winkels op loopafstand heb en ik altijd naar een andere plaats moet voor een supermarkt, wat ook niet eens op een veilige manier te fietsen is, en dus altijd met de auto ga. Ik plan mijn boodschappen ook altijd, donderdag is mijn vaste vrije dag (werk ook weekenden) en dan ga ik alle boodschappen voor een hele week halen. Hond blijft dan dus lekker thuis.
Even snel een boodschap doen omdat je iets vergeten bent zit er hier niet in, want je moet altijd een kleine 10 km rijden, dus we hebben ook altijd ruime voorraden in huis.

Mijn hond gaat mee naar het werk. Tijdens onze lunch (2uur) gaan we naar het park. Maar ja dan kom je ook wel eens langs stomerij, de bank of even een pakje op de post doen. Ik heb geen auto maar een bakfiets en het openbaar vervoer. Dus mijn hond moet over andere skills beschikken dan een hond met een ander soort leven.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:56

Ik loop juist wel heel vaak naar de winkels met Keet. We wonen midden in de stad en zeker winkels als bakker etc neem ik haar lekker mee. Twee vliegen in één klap. Als ze mee naar binnen mag neem ik haar mee en zo niet buiten aan een paaltje. Doet ze prima. Net nog een ijsje wezen eten in de stad. Dan bind ik haar ook even vast. Keet ziet er echt uit als een goedzak (golden retriever) en heel veel mensen aaien haar wel. Maar ik vind het niet zo erg, ze geniet er van en is heel lief.

Ik ben blij als deze week erop zit. Dan is ons buurmeisje weer terug die haar overdag uitlaat op de dagen dat ik werk. Keet heeft t vandaag niet gered de 9 uur alleen. Lag een plasje in de kamer. Ze was heel angstig toen ik binnenkwam omdat ze meestal wel weet wat ze niet mag. Gisteren bijvoorbeeld had ze weer een deel plint opgegeten, daar word ik echt achteraf nog heel boos om en dat snapt ze heel erg goed. Maar ik ben vandaag niet boos geworden en juist extra beloond. Niet het plasje maar wel dat ze zo goed alleen is gebleven.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:14

Oh herkenbaar hoor al die mensen die per se de pup of hond willen aaien.. ik vind het niet zo erg als ze op hun hurken gaan zitten en Eve naar zich toe proberen te lokken of roepen, dan komt ze meestal ook wel maar dan heeft ze tenminste nog de keuze of ze erheen gaat of niet.

Vorige week was ik haar aan het uitlaten en een vrouw was haar aan het aaien, komt er een andere hond aan waar Eve van onder de indruk is en ze wilde wat weg vluchten, pakt die vrouw haar zo bij haar riempje en dwingt haar in de richting van die andere hond #) Sorry mevrouw maar ik voed mijn hond zelf wel op en ik kies ervoor om dat gedrag te negeren..

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:15

Hond mee naar winkel doe ik ook. Laat hem alleen nooit alleen buiten de winkel.

Je hoort zoveel rare verhalen. Snap niet dat mensen dat nog steeds doen.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:32

Met pip zijn we pas met 12 weken gestart met puppy cursus, maar dat kwam doordat er toen precies kerst vakantie was :')

Qua aaien valt het nu wel mee. Toen ze echt nog baby was was iedereen natuurlijk leuk en als je dan zo'n kleine kwispel ziet lopen moet iedereen eraan zitten. Nu lijkt ze niet meer zo pup als ze haar serieuze "ik ben buiten" koppie opzet dus dan wordt ze met rust gelaten. Alleen mijn buurkindjes vragen altijd heel lief of ze haar mogen aaien <3 vind het altijd wel fijn als het gevraagd wordt, want 9 van de 10 keer komt zo'n awkward "ik praat met je omdat ik je hond wil aaien"- gesprek me niet uit :')

Pippie gaat ook alleen mee naar winkels waar ze naar binnen mag en dat vindt ze niks aan :Y) dus ze gaat alleen mee als ze een tuigje moet passen ofzo.

Ze is nu een beetje ziekie. Als het aanhoudt morgen naar de dierenarts. Sinds we thuis zijn (5 uur) de hele tijd spugen, arme baby :(:)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:51

De winkels waar ik haar even buiten laat zijn wel winkels waar ik haar van binnenuit nog kan zien of snel uit ben hoor. Ik neem haar niet mee als ik naar de supermarkt ga.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:28

Stalken jullie de hond wel eens met een camera? Omdat Pip afgelopen nachten aan het spoken is geweest doe ik video bellen met mijn tablet. En omdat ze dus spuugt slaapt ze vannacht in de keuken met haar mandje, dit is ze niet gewend. En nu ligt ze er heel zielig bij :(

Afbeelding

Ga toch in je mand liggen puppy :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 01:26

Op onze bench staat een camera, dus wij stalken best veel. :))

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 06:39

Wij hebben ook een camera in de woonkamer staan O:) kijk dus met enige regelmaat mee. Maar meneer is volgens mij cameraschuw :') ligt verdorie vrijwel altijd net uit zicht in z'n bench _O-

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 06:44

Wij hebben ook een camera neergezet toen Mika wat langer uit de bench bleef. :))
Afbeelding
Afbeelding

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:01

Die eerste foto :')

Haha wat leuk dat jullie ze ook volgen! Ga vanmiddag ook weer de camera neerzetten als ik ga werken. Ben gewoon benieuwd wat ze doet als ze alleen thuis is. Waarschijnlijk niet veel bijzonders _O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:47

Dus 9 of 12 weken maakt niet zoveel uit. Hebben jullie alleen de puppycursus gedaan of samen met je partner? Ik wil graag samen met mijn vriend de puppycursus doen maar ik hoorde weer van iemand anders dat ze dat afraden.

Maxxie hoe gaat het met Pip? Voelt ze zich al beter?

Hahaha die eerste foto Boemklatsch, heerlijke slaaphouding.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:53

Hier ook een camera stalker. Als de oppas en ik beiden werken dan zijn ze 9 uur alleen. Dit gaat super goed maar beiden kijken in onze pauzes even of alles oke is.

Puppy cursus niet gedaan. Was wel de bedoeling maar kwam er niet van. Heb altijd veel cursussen gedaan en getraind en natuurlijk ook meerdere honden dus is geen probleem. Hij kent veel commando's inmiddels.

Mee naar de winkel doen ze enkel bij koel weer want ze blijvdm dan in de auto.vind dat heerlijk. Eerst flink moe maken in het bos. Dan ik om mijn boodschappen dan allemaal thuus in rust. Scheelt best wat tijd

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:12

Hahaha die eerste foto :))

Ik heb toevallig deze week een camera besteld, wij wilden Eve ook wel eens in de gaten houden 's nachts en als we overdag weg zijn. Wel via AliExpress dus t zal nog wel een paar weken duren.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:41

Wij hebben gisteren Spike opgehaald <3

Afbeelding

Hij doet het tot nu toe super goed!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:13

Lekkere pup hoor <3