[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:51

Mee eens.. ga dan voor een meter bak.
Je kan beter minder vissen in een grote bak hebben, dan veel vissen in een kleinere bak.. ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:59

Casarell schreef:
Mee eens.. ga dan voor een meter bak.
Je kan beter minder vissen in een grote bak hebben, dan veel vissen in een kleinere bak.. ;)

Mee eens! Dat laatste loop ik een beetje tegenaan :+ 60l bak, maar er zwemt zo veel jong spul in nu.. En helaas kan ik er nu niks aan veranderen.. flink aan het inpakken voor mijn 5 maanden stage.. Dus aquarium komt op een laag pitje want ik ga intern en ben dus niet thuis.. Bij terugkomst neem ik in elk geval geen levend barende vissen meer :+

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:20

Zijn er kleine schoonmakers die geschikt zijn bij sluiers die alg en troepjes eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:23

Nee, die zijn er niet :)

Ik bood voor 'de grap' €20 op een witte Juwel Rekord 700 met twee filters en een verwarmingselement. Drie keer raden wat er hier nu in de woonkamer staat :')

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:46

Wat is een keuze aan aquaria zeg.....
Had een mooie gezien maar denk dat hubs dat niet goed vind. 123 breed maar dan in een hoek. 350 liter... zou hier perfect in de hoek passen.
Wat ik ook leuk vind zijn de nano cubes/biorb maar dan niet met vissen maar garnaaltjes.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:08

Vraagje.. herkent iemand dit?
Mijn pandavrouw heeft rode kieuwen die momenteel ook meer open staan dan anders..
Verder geen aanwijzingen voor een bepaalde ziekte.
Waterwaardes zijn goed; watertemperatuur is nu 29 graden.

Iemand ideeën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:40

Dan zou ik toch aan eventuele kieuwworm denken.. Ademt ze ook sneller?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:42

Misschien iets sneller, maar niet heel snel.
Ik zie ook echt helemaal niets zitten.. niet bij haar, maar ook niet bij anderen.
Wel zie ik er zo heel af en toe 1 schuren, maar omdat ik verder niets zie heb ik ook nog niets behandeld..

Moet zeggen dat het ook niet handig is voor mij om water te verversen (regulier, maar ook niet na een behandeling), aangezien mijn evenwichtsorgaan ook nog niet helemaal doet wat hij moet doen.
Het ene moment gaat het aardig, het volgende moment voel ik me weer beroerd.. %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:00

Dan zou ik het gewoon in de gaten houden en als het mogelijk is alvast een quarantaine bakje opstarten. En ook een beetje om jezelf denken! Vervelend dat het nog niet helemaal over is :(:)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:11

Ja.. ik baal er flink van, maar als ik teveel doe, krijg ik dat geheid weer terug op mijn dak.
Heb afgelopen zaterdag geprobeerd om met de auto weg te gaan (mijn man reed hoor), maar was binnen 2 minuten weer terug.. mijn hoofd kon die bewegingen duidelijk nog niet aan.
En dan hebben we natuurlijk nog een verlaagde auto ook, en zeer platte banden.. je voelt dus écht elk hobbeltje..

Zal morgen ochtend dat quarantaine bakje ff klaar maken.. dan kan ik haar iig behandelen, mocht dat nodig zijn.. :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:15

Casarell vermoed ook kieuw parasieten...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:31

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:55

Lekker hoor!!!

Ik zie net dat ik het water 2 weken geleden nog ververst heb.. voor mijn gevoel leek het al veel langer..
Het filter is nu 4 weken geleden.. :o

Dus.. ik ga vanavond een aanvang maken met Sera Onmipur.. gewoon de hele bak.
Dan kan ik volgende week mijn filter schoonmaken en mijn waterverversing doen.. :j

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:56

Ik heb weer bad news :(
De allerkleinste cory van mij is overleden, was ook wel te verwachten mijn zijn grote maar toch :(

Net even de bak iets minder als half leeg gelaten, water rook n beetje raar en dan die cory.. Toch maar even nieuw water erin. Filter helemaal leeg gezogen maar wow daar kwam water uit! Durf ik niet eens de wc mee door te spoelen :')

Al het filter materiaal uitgekookt ivm met slakken eitjes en toch viezigheid.

Alles is nu weer schoon, de bak is nu kei troebel maargoed dat zakt wel weer!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:54

Filtermateriaal uitkoken wordt nooit aangeraden, aangezien je filterbacterie kolonie weer helemaal vanaf 0 opbouwen moet, met als gevaar een nitrietpiek..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:20

Oh das dan nu te laat :')
Heb wel bacterie spul toegevoegd en de witte watten niet uitgekookt, doe ik nooit. Heb ook een nitriet spons erin.. Dus zal wel meevallen denk ik.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:01

uitkoken zou ik ook zeker niet doen, dan nog beter deel vervangen en deel niet als alles uitkoken en bacterien die erin zaten doden. Ook de goede ben je nu kwijt en wat spruit ook aan gaf dan heb je kans op bacterie pieken zoals nitriet maar ook andere zaken kunnen omhoog komen omdat ze weer vanaf 0 op moeten bouwen en dan pas weer stabiel worden. Zou dus elke dag wel even testen dat je de piek snel ontdekt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:20

zat eens fotos te neuzen op me pc voor inspiratie voor de bak als die verhuist is. Kom ik nog leuke fototjes tegen van thomas toen die klein was naar zijn huidige grootte... wat is t toch een machtig mooi beest
4-5 cm
Afbeelding
rond 10 gok ik
Afbeelding
cm of 15?
Afbeelding
denk rond 25 hier
Afbeelding
Hoe hij nu is
Afbeelding

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:37

Prachtig! !!!
Heeft iemand hier ervaring met biorb aquaria?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:38

Hij is wel héél gaaf hè..?? Hoe groot is hij nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:45

Mioux, wat is hij mooi geworden tot nu toe zeg! Echt een beul :D

Hittepit, de ronde of de rechthoekige? Ik zou beide niet doen, voor hetzelfde geld als je aan zo'n bakje uitgeeft kun je een veel grotere bak kopen :o

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:00

Ik ga zowiezo op mp kijken. Met hubs overlegd en ik wil garnaaltjes. Daar hoef ik niet zo'n hele grote bok voor.
Anders moet onze vitrinekast naar boven en dat is eigenlijk ook niet de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:26

Dat is waar. Dan zou ik persoonlijk voor een Dennerle bak gaan :) Echt een no-nonsense bakje :D En mocht je voor een Biorb gaan, dan zou ik voor de rechthoekigen gaan. In een kom-vorminge wordt het licht raar gebroken en de oppervlakte waar zuurstof het water in kan gaan is te klein.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:38

Mioux wil je er geen vrouwtje bij?
Zag iemand op de facebook pagina van aquarium drenthe een vrouwtje aan bieden :j

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:54

Die ronde vind ik niet mooi. Dus wordt in elk geval rechthoekig.
Was van de week bij iemand die had een stuk of 6/7 bakken staan. Allemaal met garnalen. En ik vond ze erg leuk om te zien..