Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:49

Vanavond weer een uurtje getraind. Het sturen gaat nu steeds makkelijker en het terug komen naar mij gaat ook goed.
Wel heeft hij me 1 keer te pakken gehad met zijn tandjes maar het blijf ging ook weer goed.
We trainen nu meer op de raakvlakken en hij blijft nu staan en gaat pas wanneer ik het zeg, het zelf blijven staan doet tie nog niet maar dat heeft tijd nodig

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:37

LhinnOlijf schreef:
mirriejj schreef:
Dankjewel allemaal!

Mijn licentienummer is binnen, proberen of ik mij nog voor 12 juli ingeschreven krijg in Amersfoort.

Utrecht toch... of heb je een FHN licentie?

Nee bij KC Zoys.

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:40

ik ga 12juli ook naar zoys :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:15

Ach, zie het al. Utrecht heeft dan een avond wedstrijd agility. Wou zeggen ... ik weet zeker dat Utrecht dan ook iets heeft :P

Gaan er nog mensen naar de Belgen- Borders? Ik ben daar vrijwilliger die dag.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:29

yentlekyda schreef:
ik ga 12juli ook naar zoys :)

Oh leuk! Kijken of ik je tegenkom.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:04

Net weer behendigheid gehad. De palen snapt Levi echt nog steeds geen snars van.. In 2 lijnen dicht op elkaar ertussendoor rennen doet hij wel, maar als ze op 1 lijn zijn is hij het kwijt.

Vanmiddag cursusje impuls controle

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:05

Ik heb vanmorgen ook weer behendigheid gehad. Het ging eigenlijk best lekker. Raakvlakken geoefend en aan het einde van de les ging hij bij de kat wel stil staan maar bij de wip en a niet. Zo apart

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:22

KarinW86 schreef:
Net weer behendigheid gehad. De palen snapt Levi echt nog steeds geen snars van.. In 2 lijnen dicht op elkaar ertussendoor rennen doet hij wel, maar als ze op 1 lijn zijn is hij het kwijt.

Misschien kleinere tussenstappen?

@JP: waar heb je het raakvlak op aangeleerd? Denk dat hij het bij de kat dus door heeft terwijl hij de wip en schutting nog lastiger vindt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:27

Ik ben idd begonnen met de kattenloop en als 2e de schutting, de wip doe ik nog niet zo lang ivm 'klappen' op de grond met de gewrichten enzo. Ik wil thuis een plank gaan maken waar ik dat op aan kan leren. Kan even niet goed uitleggen maar zal foto maken als ik dat ding heb

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:16

Hhilde schreef:
KarinW86 schreef:

Misschien kleinere tussenstappen?

@JP: waar heb je het raakvlak op aangeleerd? Denk dat hij het bij de kat dus door heeft terwijl hij de wip en schutting nog lastiger vindt.

Hoe bedoel je dit? We zijn heel rustig opgebouwd van breed naar smal en nu de wires er dus in 1 lijn om.
Daar hadden we er eerst maar 4 van staan achter elkaar

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:41

Nou, als hij het een wel snapt en het andere niet zijn jullie misschien te snel gegaan of te grote stappen.
Beau doet de paaltjes niet met wires, daar kan hij overheen en onderdoor om sneller bij mij te zijn :')

Morgen m'n groepsgenoten behendigheid aanmoedigen op hun examens. Wij doen dus geen examens vanwege mijn been.. Het wordt nog overleggen of we dit niveau in moeten halen of op een of andere manier toch mee kunnen met de rest van de groep naar het volgende niveau.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:44

Heb je kwa training erg veel nieuwe dingen gemist? Ik ben midden in de vergevorderde gestroomd, en behalve het achterlangs sturen komen we aardig goed mee :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:03

Zoals ik al vertelde ben ik bezig gegaan met de raakvlakken. Het blijven wachten op de kat gaat al wel redelijk en de schutting en wip nog niet echt super. Heb eens wat rond gesnuffeld op internet en heb toen gelezen dat er wedstrijdlopers zijn die een soort plank hebben gemaakt om de honden aan het einde te laten wachten.
Ik heb ook zo'n plank laten maken door mijn vader en kan dus ook beginnen.
De bedoeling is eigenlijk het zelfde als op een echte raakvlak, je stuurt je hond er heen en roept het commando. Mijn commando is 'Touch'. Jinn moet dan met z'n achterpoten op het 'toestel' staan en met de voorpoten in het gras. Zo ga ik proberen om Jinn dit aan te leren.
Als hij eenmaal weet wat er bedoeld wordt met Touch zal hij op den duur ook blijven staan op de raakvlak toestellen in de training.
Als ik het zo via internet zag en ook filmpjes/foto's dan zou dit toch een ideaal middel zijn om aan te leren. Had er nog nooit van gehoord.

Natuurlijk met foto. Foto is gemaakt met mobiel :=

Afbeelding
Plankje wordt nog minder glad gemaakt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:37

Seni schreef:
Heb je kwa training erg veel nieuwe dingen gemist? Ik ben midden in de vergevorderde gestroomd, en behalve het achterlangs sturen komen we aardig goed mee :)

Eh, nee, niet enorm denk ik. Wel wat handigheidjes vermoed ik en met de palen lopen we gruwelijk achter. En dat geeft de burger moed!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:37

Mooi JP! Hopelijk hebben jullie er baat bij.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:19

Hhilde schreef:
Mooi JP! Hopelijk hebben jullie er baat bij.

Dat hoop ik ook :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:30

Leuk JP, ziet er goed uit!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:34

Dat is de two on two of methode en erg bekend. Ik gebruik m zelf ook.

Je kunt dit uitbreiden. Omdat je een doos hebt kun je de hond twee in twee uit leren, maar ook met voorpoten op(of in ) en alle 4 de poten er in. Hierdoor wordt hij zich veel bewuster van zijn lijf.

Vandaag wedstrijd gehad. Met een gekneusde voet en 5 uur slaap kqn ik niet klagen. Hond heeft super gewerkt

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:29

Ik ga hem eerst gebruiken waar ik hem voor heb 'aangeschaft' als dat er goed genoeg in zit kan ik er inderdaad wel andere spelletjes mee doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:38

Zo apart is het toch niet dat hij bij het ene toestel wel raakvlakken doet en bij andere toestellen niet? Voor een hond zijn dat vaak toch echt 3 aparte oefeningen, ook al is de bedoeling hetzelfde.

Morgen maar weer lekker trainen, ik heb er zin in! Afbouwen van de hand gaat steeds beter, kwartje is echt gevallen. Pakwerk gaat ook goed, behalve een gedeelte van het lossen. Zolang de pakwerker de mouw aanheeft lost hij keurig op commando. Heeft hij de mouw gewonnen, lost hij erg moeilijk. Tot je bij de auto komt, dan wil hij heel makkelijk ruilen voor de bal. :')

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:42

Jp: ik wil ook zoiets maken alleen dat wat langer en eventueel iets eronder maken dat ik een lage wip kan maken.
Watje nog zou kunnen doen is hem rood/wit of helemaal wit verven. Zodat hij de kleur heeft van een raakvlak. En als je dan zand in het verf doet kun je hetzelfde ruwe effect creeren als bij de echt raakvlakken?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:59

@MWM: Ik snap wel dat het voor een hond anders is maar het vreemde is dat hij het soms doet en niet altijd. Dat betekend dat het nog niet 100% bevestigd is, snap ik ook maar ik merk dat als ik het 3 of 4 achter elkaar doe dat hij de laatste, soms 2 blijft staan. Doe ik enkele minuten wat anders dan doet die net of die het niet snapt.

@Seni: Ik heb gewoon 'overig hout' uit de schuur gepakt en toen papa zei dat die dat hout niet meer gebruikte dat ding in elkaar gezet.
Ik weet even niet meer hoe het spul heet, kom ik nog op terug maar dit kon niet goed geverfd worden. De bedoeling is dat hij er toch rustig af gaat dus die gladheid (wat overigens wel mee valt) kan nog wel ff wachten, alleen wanneer ik iets tegen kom ga ik dat wel wat ruwee maken.

Wij hebben hier nog wel een stuk tapijt liggen, ik weet niet of dat kan?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:03

Ik heb eerst enorm lang alleen het vlak getraind. toen een plank en pas toen dat 100% goed ging een toestel. Csiva heeft nu pas dat het kwartje echt begint te vallen. Wip ging al snel heel goed maar door de snelheid op vooral de schut was en is dat wel even een dingetje :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:06

Net zoals Csiva, heeft Tender ook heel lang moeite gehad met de schut. Omdat ze er met zo veel snelheid omvliegen, hebben ze moeite met remmen en de neiging om eraf te springen.
Bij Tender helpt het om bij de wip en de schut, wachten te roepen op het midden, zodat Tender een beetje vaart eruit haalt. Tender is toch snel genoeg in de rest van het parcours, om bij de raakvlakken wat safer te spelen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:11

Hier hebben we het meest moeite met palen en wip

@JP het ziet eruit als betonplex