Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:22

Wendy_Komen schreef:
Vlaamse reus!
Hier 4 Europese dwergmuisjes erbij. Binnenkort hopelijk goede foto's.

Leuk zeg! Zijn zulke leuke, actieve diertjes.

Heb er een tenrek dame bij. Hopelijk in het voorjaar jongen. Nu slapen ze lekker de winter door :z

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:25

Weet er iemand toevallig een fijn boek over kleurslagen enzo in koningspythons? Ik wil me hier wat meer in verdiepen en dan volgend jaar een aanschaffen :+ Ik heb met name interesse in banana (pastel). Ik weet dat ze aan de prijs zijn dus ik orienteer me liever grondig van te voren.

Hoppit

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 08:56

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:55

Ik vind het ook leuk nog "ouderwets" boeken te lezen. Toevallig nog suggesties? :) ik heb een hoop websites gebookmarkt maar dat leest 's avonds in bed niet zo handig op de laptop.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:41

Hmm vrees dat er over kleurmorphs nog niet echts geschreven is (zo op papier en al) aangezien dat echt nog maar een paar jaar zo'n dikke hype is (kleurbraadagamen ook natuurlijk). Kunt altijd eens polsen op balletjesgroepen op fb? Denk dat je n beetje in t wereldje moet zitten, of wat van dat soort typjes aan hun jasje trekken.
Zijn wel hele leuke beesten, de onze heeft al generaties DGK studenten van slangenangst geholpen :-) Pewters zijn ook supermooi <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:00

Ok, jammer. Ik wil er wel zeker eentje, misschien wel meer als het bevalt maar net als paarden wil ik wel een kleurtje :+ Ben niet zo'n fan van die wildkleur-types, vind albino's enzo net gaaf en bij ballpythons heb je net zoveel keuze, dat leek me een ideale slang om te houden dan. Maar ik wil goed voorbereid zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:00

Binnenkort komt hier als het goed is nog een 'ongewoon huisdier', namelijk een wimpergekko. :D Een jaartje geleden toen ik mijn baardagaam kocht zei ik tegen mijn ouders dat ik echt geen andere dieren meer hoefde, maarja het is gewoon verslavend. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:39

Leuk! Wil je een kleintje of een volgroeide?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:50

Fenrir schreef:
Leuk! Wil je een kleintje of een volgroeide?

Ik heb er een van drie jaar gezien die ik heel leuk vind, dus ik hoop dat dat door gaat. Mocht dat niet zo zijn ga ik gewoon even verder kijken. Alleen een hele jonge wordt het niet, aangezien ik geen opgroeibak(ken) heb.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:51

Foto? :D

Die van mij was echt mini toen ik hem kreeg (paste op mijn duim) maar vind hem wel leuker nu hij wat groter is. Wordt steeds meer al echt een "draakje" zo, en hij is wat beter te zien :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:02

Afbeelding
Is misschien een beetje onduidelijk, maar als je goed kijkt zie je dat hij veel dalmatian spots heeft, zo schattig. :D. Gister heb ik bij iemand een terrarium en een bak met kunstplanten opgehaald, diegene heeft wimpergekko's gekweekt en had er nog een paar zitten, dus daar heb ik ze voor het eerst in het 'echt' gezien. Was verbaasd hoe goed die beestjes konden springen! Erg leuk om te zien.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:38

Leuk! Heb zelf weinig met de dalmatian varianten maar zo zonder andere patronen vind ik het wel het leukst :j Ze kunnen idd goed springen daar moet je wel mee uitkijken :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:13

Haha hier hetzelfde ik ga voor een koningspython :D leuk een gecko!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:25

Ik ben ook lid van de crested gecko groep op Facebook, daar zie ik ook wel eens mensen die hun wimpergekko buiten op de foto zetten, zou ik nooit durven! Stel je let even niet op en hij springt het dichtstbijzijnde struikgewas in, met een beetje pech ben je hem dan wel kwijt. := Heb jij trouwens ook een foto van je terra? Ik ga mijne vandaag schoonmaken en inrichten zodat hij in iedergeval al klaar is mocht ik hem van de week gaan ophalen. er moet dan alleen nog een thermometer, hygrometer en lamp in.

En chimello, spannend een koningspython! Heb je al eerder slangen gehad?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:43

Ik heb ergens nog wel een oude foto, maar inmiddels is hij alweer veranderd. Ik heb de mijne in verschillende bakken gehad ivm groei. Kan wel even kijken of ik die oude foto's nog kan vinden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:11

Die gekko lijkt een beetje op eentje die wij hebben gehad. Was ook zo'n gele spikkel.
Is uiteindelijk naar de Kameleon gegaan toen wij stopten met de wimpers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:15

rockwitch schreef:
Die gekko lijkt een beetje op eentje die wij hebben gehad. Was ook zo'n gele spikkel.
Is uiteindelijk naar de Kameleon gegaan toen wij stopten met de wimpers.

Had hem aan mij gegeven! :D

Eigenaar reageert helaas nog niet. Had hem vrijdag avond gemaild, maar geen reactie gekregen, dus vanmiddag maar een appje gestuurd, maar tot nu toe ook nog geen antwoord op gehad. Hoop niet dat ie al weg is.

Edit: hoe moet dat trouwens met de lamp, het is niet de bedoeling dat hij erop kan springen o.i.d., dan kan hij zich verbranden, maar hoe kan je dat het best afschermen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:25

Wat voor lamp heb je? Is in principe niet nodig bij deze soort, hangt een beetje van de omgeving af maar ze mogen niet te warm zitten ivm hittestress.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:33

Ik wil er een keramische inhangen, wel met een controller erop zodat het een goede constante temperatuur blijft en dus niet te heet word. Dus rond de 19 graden ofzo. Op mijn kamer is het namelijk niet echt 'kamertemperatuur' rond deze tijd van het jaar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:41

Ik zou gaan voor een goede beschermkap, die zijn wel te koop (meestal van gaas wat om de hele lamp heen kan). Wel gaan voor een ruime maat anders wordt het metaal alsnog heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:43

Nou net dus een bericht dat ie al verkocht is, terwijl er afgesproken was dat ik langs mocht komen. :( Baal hier echt van, duurt wel weer even voordat ik er weer 1 zie die mij echt aanspreekt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:44

Dat is jammer zeg! Verder online niks te vinden? Welke kleuren/patronen vindt je leuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:29

Ja inderdaad, wel even goed balen. Maarja, ik kan er niks aan veranderen. Voordeel is wel dat ik nu in ieder geval alle tijd heb om het terrarium in te richten. Online kan ik eigenlijk niet zo heel veel vinden, op marktplaats staat sowieso niet veel. Voor de rest zijn er recent twee kwekers ermee gestopt, dus heel veel kwekers ken ik nu eigenlijk ook niet. Is lastig om te kijken waar ik nu kan zoeken. Kwa morphs vind ik dalmations, harlequins, blondes en mochas leuk. Of wimpers die in 1 kleur zijn, bijvoorbeeld rood/oranje achtig. Misschien dat ik ergens een advertentie o.i.d. ga plaatsen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:31

Op houten wordt je soms dood gegooid met wimpergekko's. Wellicht een idee daar te kijken. Kun je tevens een mooie lampen beschermkap halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:33

Houten kan wel, maar dat is volgensmij wel pas in april. Moet je ook een beetje geluk hebben denk ik.