Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:45

Ach wat vervelend zeg, sterkte!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:25

Toen ik mijn gerbil ging koppelen aan een nieuw vriendinnetje heb ik heel veel gelezen.
Ik las oa dat gerbils elkaar na 12 uur al vergeten kunnen zijn, dit weet men doordat een gerbil die een dag ontsnapt is soms opnieuw gekoppeld moet worden aan de gerbil waarmee hij al die tijd zonder problemen zat!
Nu heb ik natuurlijk geen bewijzen dat dit zo is, maar misschien helpt het voor degene die bang zijn dat hun gerbil het overleden exemplaar mist..waarschijnlijk zijn ze deze dus heel snel vergeten, hoe rot dat dan ook weer klinkt. -O-

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:33

Jeetje acrylicmess dat is de eerste welke bij mij vandaan komt waarvan ik hoor dat die is overleden. Wat vervelend! Lastig als je niet weet hoe het komt, maar hopelijk niks besmettelijks ofzo. Sterkte!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:37

Afbeelding
Die boomstam is goedgekeurd!
(de rest is nog onder weg...)

Afbeelding
En deze hadden ze al, maar oudje wilde even op de foto

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:05

Hoi allemaal! Mag ik met jullie meepraten? :)
Ik heb vandaag mijn eerste twee gerbil mannen opgehaald bij stalmilagro hier op bokt! Namen staan nog niet vast, maar we hebben nu Chewie en Chase in ons hoofd..
Eentje is al helemaal moe van het spelen en rennen, hij is nu helemaal aan t indutten in het doolhof huis.. <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:15

Hoi jongens!

Even een vraagje vanaf deze kant. Een van mijn 2 gerbils ziet er niet helemaal goed uit. Lijkt wat opgezwollen en zijn vacht staat open. Zijn neusje is een beetje rood...

Weten jullie wat dit kan zijn? Geen veranderingen qua eten of verschonen van de kooi in de afgelopen week..

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:51

Wauw leuke foto joanieke! Ben er onderhand wel uit dat de witte dame die ik houd lcp zilveragouti is. En jouwe zitten het meest in de buurt van lcp sepia!
http://gerbilwiki.nl/index.php/LCP_Sepia
als je in mn topic kijkt en even bladerd naar de foto's dat ze 10 dagen waren dan zul je zien dat het exact hetzelfde is :)
lcp sepia heeft lichte nagels, siamees rode nagels .. even kijken dus? :) dacht dat hij witte nagels heeft?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:27

stalmilagro schreef:
Wauw leuke foto joanieke! Ben er onderhand wel uit dat de witte dame die ik houd lcp zilveragouti is. En jouwe zitten het meest in de buurt van lcp sepia!
http://gerbilwiki.nl/index.php/LCP_Sepia
als je in mn topic kijkt en even bladerd naar de foto's dat ze 10 dagen waren dan zul je zien dat het exact hetzelfde is :)
lcp sepia heeft lichte nagels, siamees rode nagels .. even kijken dus? :) dacht dat hij witte nagels heeft?

Oh ga ik vanavond even kijken! Ben nu bij m'n ouders :D ik denk als ik de foto's zo zie van de vachtkleur dat de 'normale' (Chase) LCP Sepia is en de lieve rex (Chewie) een Siamees.. Ik ben echt helemaal verliefd op Chewie, hij rent gewoon over m'n hand heen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:09

Afbeelding

Zo ligt hij er een beetje bij. Met momenten is hij wat actief. Maar niet zo als normaal... en normaal gesproken slaapt hij ALTIJD in zn holletje

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:32

Hoe oud is hij Fading? Ik ken t niet.. Misschien heeft hij gewoon ergens last van wat weer over gaat, wij voelen ons ook wel eens niet lekker maar ik snap heel goed je ongerustheid..

Ik heb net even de nageltjes bekeken, ze lijken wel wit/grijzig, maar bij de huid is het wel rossig, weet niet of dat nou de lichte bloedvaatjes zijn of de kleur nou zo is daar, die huid is zo dun :+ Ik vind ze qua vachtkleur nu een beetje richting grijs lijken te gaan, zijn net van die toverballetjes!
De mannetjes heb ik net even over m'n handen laten rennen, daarna waren ze helemaal moe en gingen ze samen in een hoekje liggen slapen van hun doolhofhuis.. :)
Filmpje: https://instagram.com/p/BHaKQCJBNJL/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:18

Hij is over een paar dagen een jaar!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:50

Wow, dat is wel jong! Hoop dat hij snel weer beter wordt.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:51

Ja, het probleem is dat ik niet zo goed weet wat ik moet doen.. Zn maatje loopt wel blij en snel rond!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:10

Hoe verschonen jullie je aqua/terra's. Ik moet de mijne verschonen maar ik weet niet echt hoe ik dat handig aan moet pakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:27

Fair schreef:
Hoe verschonen jullie je aqua/terra's. Ik moet de mijne verschonen maar ik weet niet echt hoe ik dat handig aan moet pakken :)

Zoveel mogelijk zaagsel eruit scheppen, vervolgens uitzuigen met de stofzuiger. En dan doe ik met chloorwater het hok en alle bakjes goed schoon, daarna met water en vervolgens goed nadrogen :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:27

Ik schep alles er uit met het stoffer en blik (eerst alleen blik omdat er zo veel in zit). Dan het laatste er uit met de kruimeldief en dan met een sopje en doekje en weer goed afdrogen daarna.

Balen fading!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 03:20

Ik schep idd ook alles eruit met blik dan restjes met stofzuiger.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:40

Ik lok altijd eerst mijn gerbils.in de vervoersbox, anders bemoeien ze zich met de veger etc :'). En ver volgens net zoals de anderen de boel er uit scheppen met veger en blik. Ik maak het glas altijd schoon met ruitenreiniger als dat nodig is.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:15

Ik heb een knaagdierenren waar ik ze in zet :) samen met een hoop speeltjes enzo :) alle speeltjes uit het hok zet ik er ook bij. Dan met een blik en veger in een grote vuilniszak leegmaken. Uitzuigen, schoonmaken met fles van trixie (weet even niet meer hoe het heet), dan afdoen met water, droogmaken. En dan weer vullen, gerbils erin en klaar :) ik ben er meestal wel een uur mee bezig :)

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:25

Gerbil op de bank :)

Afbeelding

Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:14

Awh wat lief!

Rebbel bemoeide zich met foto's maken. :')

Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:38

Leuke foto's weer! Voor de liefhebbers, ik heb nog jonge gerbils te koop, mannetjes en vrouwtjes! :) koppelen doe ik evt ook als je zelf nog een gerbil hebt

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:44

Afbeelding
Afbeelding
Hoe mijn zelfgefokte rex lcp zilveragouti dame van bijna 3 maanden.
Ze is best groot al!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:19

Ze is prachtig!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:50

Is het normaal dat mannelijke gerbils ineens een dikke kont/ballen krijgen? Ze hebben echt enorme dingen onderaan hangen :')