Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 06:34

Inmiddels loopt de helft over de salontafel hier, ik heb de hoop opgegeven. :') Kan er niet neer wakker van liggen. _O-

Edit: Ik ben trouwens een hele trotse hondenmama. Met Maze ben ik toen ze kwam direct begonnen met goed gedrag rondom paarden. Normaal leerde ik onze honden dat door middel van onze eigen paarden maar aangezien die ruim 1,5 jaar geleden overleden zijn ging dat niet.

Gelukkig is ons veld rondje ook het uitstaprondje van de pensionstalling die eraan grenst dus oefen mogelijkheden genoeg. :D

Gisteren kwam ik man, vrouw en paard tegen en het paard was niet onder de indruk van de honden dus dan wandel ik er gewoon achteraan. (Anders wachten we langer en nemen we meer afstand) Ik vertrouwde erop dat Maze zelf de juiste beslissing zou maken wat betreft impuls en dat deed ze ook. <3 Dana maakte het haar extra moeilijk door zelf even een impuls controle verlies momentje te hebben wat resulteert in borstelen en heel gevaarlijk drie keer blaffen. Daarna herpakte ze haar impuls controle want Dana durft alleen maar vrij weinig. :+ Maze koos ervoor zich niet te laten meeslepen in het impuls verlies van Dana en bleef netjes doordrippelen.

Op een bepaald moment zat Maze op het randje van haar impuls controle moment waarin ze moest gaan kiezen om de controle te behouden of niet. Ik besloot dat moment te misbruiken en te kijken hoe haar recall zou zijn op dat moment. An sich is de recall heel goed want ze loopt inmiddels overal los en draagt geen tuigje meer maar op zo'n moment is het kijken hoe zwaar ik opweeg tegenover de energie van het paard. Maar over de recall mag ik echt niet klagen. *\o/*

Kunnen we weer iets afstrepen op ons to-do lijstje. :D

fannetje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:19

Eloya, gefeliciteerd! En graag veel foto's ;)
Kim, knappe Maze hoor!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 08:22

Wat goes van de kleine dame!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:20

@eloya welkom! foto's zijn altijd welkom natuurlijk!

@xdenies ha, welkom terug! Alles weer een beetje tot rust gekomen na het moeten laten gaan van je oudje?

@kiwi haha, ohh, boef Boellie!

@CC jeetje, viezerik! Een vieze hond is een blije hond, dus Jip moet wel erg vaak erg blij zijn! ;)

@KimD ik zag het op Insta, super goed hoe ze al terug komt! :j

Wij hebben dit weekend een paar lekkere wandelingen gemaakt. Eindelijk begint het op lente te lijken!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:45

Even snel met een theetje erbij reageren. Heb skippend gelezen hier en daar sinds de laatste post, dus zal niet overal op gereageerd hebben nu, met de nieuwe pagina nog erbij ook. Zo meteen ga ik snel verder aan de studie, want ik lag een beetje achter dus moet nog echt veeeel uitwerken en dan kan ik maar beter de week meteen beginnen ermee hihi.

---

Ahh lekker genoten weer skippy, heerlijk! Ik vind de lente ook heerlijk; de bloemen die weer mooi in de bloei komen overal ook. Enige waar ik echt tegenop kijk is de teken.... -O-

Kim, zoooo knap van Maze zeg, kleine topper <3 <3 <3

Arya is aan de lijn wel heel braaf, maar los zou ze uit onzekerheid denk ik toch ook wel echt gaan blaffen. Heel fijn dat je idd daar zit vlakbij Arno en regelmatig paarden ziet. Ideaal om te oefenen, al lijkt mevrouwtje weinig oefening nodig te hebben, zo goed als dat het al meteen gaat hiermee *\o/*.

kiwi,
hahaha jij ook al een tafel ligger! Arya staat hier wel eens met de voorpoten op tafel maar daar blijft het gelukkig bij. Helemaal gaan we hier dan toch niet doen met d'r nu 31kg en m'n home deco wat erop staat. Ze moet er maar mee leren leven dat Sansa er wel op mag liggen en zij niet :')

En Jip heeft zich weer lekker smerig gemaakt zie ik :') Heerlijk!

--

Hier nu 1,5 week verder na ons 'ongelukje' en afgelopen weekend nog voor het weekend een check laten doen bij de DA omdat ik toch bang was dat het begon te ontsteken. Niet de wond bovenop de poot, maar tussen de tenen werd het snel erg rood. En dat was dus ook het geval; beginnende ontsteking. Dus we zijn aan de AB kuur gegaan met d'r voor 7 dagen. Kreeg nog speciale doekjes mee om 2x per dag schoon te houden en voor de rest blijven we er vanaf. Wel nog een sokje erom tussendoor omdat ze er gewoon moeilijk vanaf blijft. Vandaag is het al wat rustiger, op de wond bovenop zit een mooie korst, op de wondjes tussen de tenen ook korstjes en de roodheid is echt al goed afgenomen dus dat gaat de goede kant op. Qua wandelen hebben we het hier iets rustiger aan gedaan, en voornamelijk aangelijnd, dus dat gaan we deze week weer wat oppakken. Luciën is gister wel nog even met d'r naar een losloop gebied gegaan met grote open grasvelden, dus daar kon ze weer eens even d'r pootjes strekken.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 22-03-21 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:48

@CB teken hadden we hier al ruim een maand geleden, daar ben je nooit helemaal vanaf tegenwoordig... :( Zaterdag had ik op stal zelfs al wespen! :x En ik vind dat warmere weer gewoon echt heel erg lekker :j (En Toby ook! :D )

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:50

Skippy01 schreef:
@CB teken hadden we hier al ruim een maand geleden, daar ben je nooit helemaal vanaf tegenwoordig... :( Zaterdag had ik op stal zelfs al wespen! :x En ik vind dat warmere weer gewoon echt heel erg lekker :j (En Toby ook! :D )

Oh gatverdamme ja. Heb ook echt zo'n grafhekel aan die beesten en het lijkt wel alsof ze er tegenwoordig bijna het hele jaar rond zitten idd :')

Hier in het losloop gebied op de heide komen we ze bv bijna nooit tegen dus het is wel ook echt heel plaats gerelateerd soms. Maar ook wel eens op plekken geweest waar ik ze tijdens de wandeling nog van d'r kop heb afgeplukt al na 10min lopen - thank god dat ik die ehbo set bij me heb altijd haha. Helpt natuurlijk ook niet mee dat we geen seresto band om hebben. En wepsen!!! bah. Dat ook die hoornaars maar weg gaan blijven, ben ik ook als de dood voor.

Haha, verder is het voor jullie idd steeds leuker qua temperaturen. Toby's Tijd komt er weer aan he *\o/*

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 09:59

Echt wel, Toby's tijd komt er zeker aan! :D *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:20

Normaal begin ik in April met de tekenbanden, tot die tijd (klopt af) valt het eigenlijk reuze mee. :J

-----

Ik heb trouwens nog meer leuk nieuws. Sommige weten het wel al zoals Melissa & Kim maar ik ben sinds 6 januari bezig met goede voornemens en ben sinds vandaag één Sheltie afgevallen wat goed is voor 15,5kg. *\o/*

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 10:35

Toppertje <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:47

Wat goed zeg Kim! Wat knap! *\o/*
En wat doet Maze het goed.

Heerlijk zulke wandelingen, Skippy!

Welkom Eloya. En gefeliciteerd!

Wij hebben afgelopen dagen heerlijke wandelingen gemaakt. Lekker rustig. Vanaf vandaag gaan we beginnen met onze privé training, hoewel ik er zin in heb ben ik ook nerveus.

En... Onze dame heeft een bepaalde voorkeur om te eten? :') Toen ik mijn nekspier verrekt heb, moest het hemdje kapot geknipt worden. Nu heeft deze een nieuwe functie gekregen. En nu eet ze wel direct haar brok ipv laten liggen :+

Afbeelding

Oh, en we zijn eruit, we nemen een waterblazer. Föhn gaat goed, ze vond het zelf wel prettig toen ik die op haar favoriete plek richtte. <3 Stofzuiger gaat ook goed eigenlijk. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:06

Haha Zhiva wil dus gewoon erg graag 'werken' voor haar eten, niks mis mee!
Fijn dat dit lijkt te werken voor d'r!

En top van de waterblazer en dat ze goed gewend is aan de föhn en de stofzuiger ook goed gaat *\o/*

En logisch dat het enthousiasme wat gepaard gaat met nerveus zijn. Heeel erg herkenbaar ook hier haha!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:17

Kim wat goed, daar mag je echt trots op zijn **\O/**

Wij hebben vandaag weer een ouwe banketstaaf rondje gedaan zoals ik dat noem. De fysio heeft Jip weer goed gekeurd voor het sporten. Dus de planning was een klein rondje, maar dankzij mijn geweldige navigatie kunsten werd dat iets langer _O-

Nu nog op zoek naar step met studentenbudget :Y)

@skippy Jip is inderdaad altijd wel een blij ei :')

Fijn dat Zhiva zo weer eet Nayomie!

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:24

@kim wat goed! Flinke prestatie!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:02

Skippy01 schreef:
@xdenies ha, welkom terug! Alles weer een beetje tot rust gekomen na het moeten laten gaan van je oudje?

Lief dat je er naar vraagt! Het is een heel groot gemis en ook ergens wel heel gek, maar anderzijds ook gewoon goed. Is dat gek om te zeggen? Ik vond de keus heel moeilijk om te maken en durf haast te zeggen dat er een 'teken' van boven is gekomen met de onverwachtse hersenbloeding. Toen kon het me eigenlijk niet snel genoeg gebeuren want je hond zó ellendig erbij zien liggen is vreselijk. Ik heb nog filmpjes op mijn telefoon hoe haar ogen heen en weer gaan. Maandag ochtend kon ze nog redelijk lopen en dinsdag ochtend was het gewoon een kasplantje.
Ik ben wel heel erg blij dat het rustig thuis kon. Mera heeft er het meeste last van gehad, die heeft echt zeker tien minuten staan blaffen en grommen dat ze verdeurie eens moest op staan. Maar helaas.

Ze heeft nu een mooie plekje in huis. De rust is wedergekeerd bij de andere honden, héél veel rust. Ze gaan nu samen of los van elkaar met mij mee op wandeling. Pijn knauw ik een beetje doorheen maar mijn linkerarm is redelijk te doen op het moment. Het is heerlijk om samen met ze op pad te gaan.

Maar het is en blijf een rete groot gemis. Maar ik denk dat Lupa het wel goed heeft gehad bij ons :) En zeg nou zelf, bijna 14 jaar (19 april), is toch gewoon een pracht leeftijd (voor een boerderijhondje) <3
Ik had haar graag de hersenbloeding gespaard maar tsja .. als ik een glazenbol had ...

Afbeelding

Wauw Kim, wat goed! *\o/*

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:09

Wie zei er lente? Kijk er echt zo naar uit, maar vind het toch nog best wel koud nu. Al hebben we zaterdag heerlijk in de tuin gewerkt (met 4 lagen aan, maar ben een koukleum).

KimD Wat goed! 1 sheltie is echt al veel. Hoeveel shelties is je doel?

cursebreaker naar de teken kijk ik ook niet uit. Wij doen mee aan een onderzoek over teken in de tuin en ik houd mijn hart vast hoeveel er uit gaan komen. Het is wel nog erg zoeken naar een anti-teken middel. Vorig jaar was de homeopathische niet genoeg, maar chemisch willen we eigenlijk echt niet. überhaupt al niet, maar na al enkele maanden onderzoek doen naar bijensterfte al helemaal niet...
Maar ja, de tekendruk is hier wel hoog...

Nayomie wat leuk met dat shirt. Als je nog een oude broek hebt liggen - die vinden ze vaak ook erg leuk. Dan kan je ook brokjes in de zakken stoppen :).

.....................................................

Zaterdag zijn de groepslessen op de hondenschool weer begonnen. Wel in iets kleinere groepen vanwege de maatregelen, maar het is een goed begin. Was wel wat nerveus, want is alweer een 5tal maanden geleden.

Was allemaal niet nodig, want hij deed het fantastisch! Hij kreeg een 20 op 10, omdat hij bijna onherkenbaar was, zo kalm en op mijn gefocust. Of we aan de rand stonden of in het midden van de cirkel, het maakte allemaal niet uit. Iedereen was echt zo verbaasd (en ik stiekem ook wel).
Bij thuiskomst ook geen tekenen van overprikkelt te zijn. Echt helemaal top :).
Kijk al uit naar volgende keer!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:09

Wat heftig zeg Denies om mee te maken. Maar wat een prachtige foto ter herinnering heb je van haar. :+:

Osha: goeie tip! Heb nog wel een aantal spijkerbroeken liggen sinds ik met corona flink ben aangekomen en me niet zo veel nog past. Ik ga eens kijken of ik zoiets kan maken. :D

En wat fijn dat de training zo goed gaat! Kan me goed voorstellen dat je dan uitkijkt naar de volgende keer. :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:41

Toestemming om foto te posten

Ontmoet onze Dieke van Djimbas place
Geboren begin februari
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:43

Denies wat een mooie herinnering!

Wij hadden zaterdag een drukke dag, wandelen, suppen en op bezoek bij m'n ouders. Resulteerde in een lazy Sunday...

Maar vandaag een heerlijk rondje bos.
Zag hele mooie narcissen in bloei. Maar ze had geen zin in een foto
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:45

STIPPELS <3

Hahaha, nou als wij foto's gaan maken, moet Yoshi er wel zin in hebben hoor :))

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:47

Aaahhhh die stippels!

Yoshi vind het wel leuk hoor. Alleen met 4 schapendoesjes eromheen die mijn worst ook lekker vinden is het lastiger :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:29

KimD
Echt zooo knap van je wat je heb gedaan so far, echt! Je mag echt onwijs trots zijn!!

Cupcakes
Ohh wat een heerlijke foto! En fijn dat de fysio groen licht heeft gegaan! En die navigatie kunsten zijn hier hetzelfde hahaha. Ik kan echt niet op paaltjes lopen, maar als ik op gevoel loop, loop ik dan ook wel eens verder als ik wil, lol. Misschien op Instagram ook eens een oproepje zetten over de step? Of Willemijn van Odin eens vragen of die misschien wat weet, aangezien ze wat meer in ‘dat wereldje’ zit.

Denies
Ik zag het op FB ja. Heftig blijft het als je op dat punt aankomt van afscheid nemen en je bent er nooit klaar voor, hoe snel of langzaam het ook gaat. Sterkte. Ze heeft idd een mooie leeftijd mogen bereiken!

Oshaa
Wat interessant dat jullie meedoen aan zo’n onderzoek! Hier idd ook nog zoekende. Ik wil liever ook geen chemische middelen. Vorig jaar was mijn ervaring vooral, dat het gewoon op sommige plekken erger is als anderen en hebben we met regelmaat wel wat van d’r af moeten halen, dus daarom dat we toch twijfelen over een Seresto band bv. Maar die is giftig voor de kat, en die 2 spelen echt veeeeel met elkaar dus ik vind het echt heel lastig. Nu heb ik vorig jaar wel niet zo effectief met de STOP! Middelen gewerkt als had gemoeten, dus daar ga ik dit seizoen wat meer energie in steken. Verder geven we preventief schapenvetbonbon waar knoflook in zit - en da’s op een manier erin verwerkt dat het niet giftig is - en geef ik elke dag nu al wat karnemelk wat ook zou moeten helpen als natuurlijk afweer. We hadden nog een kralenband omgedaan bij d’r, maar da’s meer voor de sier, lol.

Wat een heerlijke eerste training hebben jullie gehad, wat top!! Ik vind het echt heerlijk om te zien hoe jullie gegroeid zijn - stiekem een beetje jaloers ook hihi. Hier een heel erg op en neergaand jaar gehad, en m’n social anxiety maakt het er ook niet makkelijker op nu om weer terug te rennen naar de hondenschool, maar wil me wel binnenkort weer inschrijven om met gehoorzaamheid verder te gaan zodat we weer gecontroleerd kunnen trainen met andere honden. Maar echt superknap hoe jullie samen zo vooruit zijn gegaan. Echt fijn om te zien hoe hij idd met die prikkelverwerking zo vooruit is gegaan, wauw!

Eloya
Ohhhh wat een droppie zeg!!! Mams is ook erg mooi! Alvast veel uitkijk plezier naar jullie spikkel! Wanneer komt hij naar huis?

---

Wij komen net terug van een rondje losloop. Iets korter als normaal, maar was prima zo.

4 honden tegengekomen (als in; ontmoet) en een paar van afstandje gezien en verder nog wat gewerkt aan de gehoorzaamheid los en vast - met beide was ze echt heeeel fijn vandaag qua focus dus dan kun je wat :j hihi. Frontale ontmoetingen blijft ze wel nog wat spannend vinden - maar we hebben dan ook wel een stuk minder losloop gedaan de laatste maanden dus daar moeten we gewoon weer even wat meer naartoe gaan/meer gewenning aan geven. De eerste die we tegen kwamen was een Golden (Goldens vind ze wel echt fantastisch speel materiaal altijd haha) en daarbij ging ze dus plat op de grond en toen hij naar haar toe kwam sprong ze op en sprintte ze het laatste stukje tussen haar en de hond, maar ging ze wel in een boog toen om 'm heen (dus niet ideaal, maar we werken eraan. De hond kwam van 20m frontaal naar haar toe, dus ik begrijp wel waar haar gedrag vandaan komt dus da's al iets haha) en toen was het even snuffelen en rennen samen en kwam ze ook Gelijk mee toen ik de recall gaf. En erna kwamen we een koppel met 3 Aussies tegen die ze dus natuurlijk ook even spannend vond, en omdat het er 3 waren bleef ze lekker aan me vast geplakt, dus beloond dat ze bij me bleef en toen kwamen ze bij haar kijken en hebben ze heel fijn rustig gesnuffeld aan elkaar allemaal. Eventjes gekletst met die mensen, en de hondjes hebben lekker relaxed tussen elkaar door gelopen, dus dat was wel weer een fijn iets om te bevestigen/belonen aangezien ze soms met stil staan los ook nog wel eens wil gaan blaffen/uitdagen, maar deze mensen en honden straalden gewoon een rustige energie uit, wat ook helpt :j Verder de rest van de wandeling gewoon lekker voor onszelf gehad. Stukjes drukke weg nog meegepakt aan de lijn omdat ze soms nog wat kan schrikken, dus daar nog even wat aandacht aan besteed. Nu ligt ze voor pampus. Duidelijk dat haar drempels een stuk lager liggen nu en we dus veel weer moeten gaan herbevestigen/tijd aan moeten gaan besteden en weer moeten opbouwen.

Afbeelding

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:41

Heb me hier een tijd geleden gemeld, lees veel mee.. heb er al een paar goede tips vandaan gehaald! Bedankt daarvoor.

Moosi is vandaag de 3de dag hier.
De nachten gaan heel goed. Ze slaap in de bench. Ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen 2 nachten op de bank heb geslapen. ( de bench staat in de woonkamer).
Overdag heeft ze soms nog wel een ongelukje binnen. Totaal nu 4x gehaald en 1x gepoept. We zetten haar elke keer voor het eten/spel/ slapen en daarna buiten om te ontlasten. 3x per dag maken we een verantwoord rondje.

Hebben jullie pups ook ongelukjes gehad? Als ik zie dat ze snuffelt of plast pak ik haar toch op om buiten te zetten. Ik heb me veel ingelezen maar toch wordt je soms onzeker.. doe ik het allemaal wel goed

Afbeelding
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:36

Gefeliciteerd KimD ! Altijd leuk als je dit kan bekijken in je eigen honden wat je juist kwijt bent :D

Byloulou: ongelukjes komen zeker voor hoor! De ene pup is en sneller mee weg als de andere. Naya kunnen we de ongelukjes op 1 hand tellen. Charlie heeft 2-3maand geduurd :P

Hier deze ochtend naar het bos gegaan en een ronde van 8,8km gedaan. Ik was dood en Charlie wou maar blijven gaan haha. Wel heel mooie nieuwe stukken bos ontdekt.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:41

byloulou
Hier heeft het een 3 tal weken geduurd eer Arya echt zindelijk was. Kwam vooral omdat ik haar signalen nog niet goed genoeg kende en dus soms te laat was, ondanks dat we een ritme aanhielden. Elke keer na slaapje eruit en dan ook echt optillen en pas neerzetten op het gras om de hoek. Als we d’r zelf lieten lopen, wilde ze nog wel eens op de stoep plassen. Terugweg mocht ze dan wel lopen. ’S nachts was ze hier vanaf nacht 2 zindelijk, dus dat was wel heel handig. Maar ze heeft vooral de eerste 1,5-2 weken hier best regelmatig ongelukjes gehad. De dwergweesjes van m’n zusje hebben er ongeveer 7 maanden over gedaan om binnen zindelijk te raken, die was daar echt veel tijd aan kwijt. Het is per individu zo anders soms. Maar snap de onzekerheid, dat had ik ook, maar komt goed!! Volhouden; ritme/regelmaat en als je ook steeds beter je hond’s signalen leert lezen zodat je sneller kunt reageren gaat dat ook weer helpen. En blijven belonen als ze buiten op de juiste plek de behoefte doen. Voor veel honden kan het ook helpen om thuis een plekje te maken waar de behoefte gedaan kan worden en als dat bevestigd is uitbreiden naar buiten. Hier zijn we wel meteen naar buiten gegaan omdat we het gras om de hoek hebben.

Ahh lekker gewandeld xLaraaj! Mooi rondje qua lengte. Ik zou ook dood zijn geweest haha. Wil wel weer gaan opbouwen daar naartoe. We zaten eerder rond de 6km, maar wil graag wat langere wandelingen gaan maken - veel routes hier in de omgeving zijn toch al snel richting de 10km bv en ik wil eens wat meer routes gaan lopen dit jaar.