Edit: Ik ben trouwens een hele trotse hondenmama. Met Maze ben ik toen ze kwam direct begonnen met goed gedrag rondom paarden. Normaal leerde ik onze honden dat door middel van onze eigen paarden maar aangezien die ruim 1,5 jaar geleden overleden zijn ging dat niet.
Gelukkig is ons veld rondje ook het uitstaprondje van de pensionstalling die eraan grenst dus oefen mogelijkheden genoeg.

Gisteren kwam ik man, vrouw en paard tegen en het paard was niet onder de indruk van de honden dus dan wandel ik er gewoon achteraan. (Anders wachten we langer en nemen we meer afstand) Ik vertrouwde erop dat Maze zelf de juiste beslissing zou maken wat betreft impuls en dat deed ze ook.

Op een bepaald moment zat Maze op het randje van haar impuls controle moment waarin ze moest gaan kiezen om de controle te behouden of niet. Ik besloot dat moment te misbruiken en te kijken hoe haar recall zou zijn op dat moment. An sich is de recall heel goed want ze loopt inmiddels overal los en draagt geen tuigje meer maar op zo'n moment is het kijken hoe zwaar ik opweeg tegenover de energie van het paard. Maar over de recall mag ik echt niet klagen.

Kunnen we weer iets afstrepen op ons to-do lijstje.