Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:54

Hier ging paardenvet dus echt niet goed. Heb toen mijn bestelling op 't werk maar gelijk afgezegd. Zonde, ze vonden het wel lekker.

Hier is de bestelling binnen gekomen! Helaas gaan broer & zus niet graag samen op de foto dus dan is Mera weer de sjaak, die is overal voor te paaien.

Afbeelding
Een doos wordt hier altijd vakkundig onder handen genomen

Afbeelding
Daarna door alle drie geïnspecteerd.

Afbeelding
En dan nog even showen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 16:03

Mera vind foto’s gewoon leuk *\%/*

Ik zei niet voor niets meestal haha.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:55

kiwiwitje schreef:
Je zou evt paardenvet bij kunnen proberen. En dan kun je rustig een pompje meer geven dan de richtlijn. Paardenvet gaat ook vaak goed bij allergische honden. T meeste aan huidproblemen verder komen uit de darmen. Dus door de darmen een boost te geven (darmprotocol van de groene os of bijv veendrenkstof oid) kan daarin wel verschil maken :)

Ik word er gek van, stomme postellende :P

Ja ach we komen niet om van de honger dus hier geen probleem!
Zo stom want die veendrenkstof wilde ik erbij bestellen maar vergeten dus komt volgende keer wel

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:01

haha ze zien er happy uit xdenies!!

Zo de bestelling is geplaatst. Wat dingen nog veranderd haha, maar dit is het voor nu. Volgende keer weer andere dingen. Ik ben echt heel benieuwd wat Gioia met de dingen met vacht gat doen. Ze is zo kieskeurig haha. Sommige dingen wil ze een paar keer eten en daarna hoeft ze het niet meer. alleen van die kauwstaafjes met vlees erom krijgt ze geen genoeg. Die kiest ze altijd als ze mag kiezen. Maar nu eens iets anders haha.
Afbeelding

Vandaag senna weer meegenomen. Maar die ligt zo rustig in haar hoekje dat ik haar niet eens opmerk haha. Morgenvroeg krijgt zij een kambeurt en morgenavond gaat kyara mee en die wordt zondagmorgen gedaan.
Mijn moeder had Kyara's pony geknipt :wow: :x ze wil ook niet heel even wachten totdat ik de pony kan uitkammen en iets fatsoenlijker kan knippen (en ik kan niet geweldig knippen, maar dit was echt schots en scheef)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:41

Lol-momentje van de dag: post werd bezorgd. Ik dacht 'komt straks wel, zit nog te werken'. Toby staat op, loopt naar de gang en komt keurig met de post in z'n bek terug. Ik heb hem dat nooit geleerd, maar dit is al de tweede keer dat hij mij m'n post komt brengen :j
(Als ik niet thuis ben, maakt hij hem ook vast open :') )

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:27

Nou dit is de kers op de taart hoor .. ik heb een flink potje staan janken. Een loslopende hond die bovenop Mera vloog (vanaf de andere kant van de straat) en GING ZITTEN RIJDEN!!!! -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Baasje die weigerde iets te doen en vervolgens mij ging uitschelden dat ik maar een irritante trut was enzovoort.

Ik ben er even klaar mee hoor. Kl*te gedoe allemaal.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:37

xDenies schreef:
Nou dit is de kers op de taart hoor .. ik heb een flink potje staan janken. Een loslopende hond die bovenop Mera vloog (vanaf de andere kant van de straat) en GING ZITTEN RIJDEN!!!! -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Baasje die weigerde iets te doen en vervolgens mij ging uitschelden dat ik maar een irritante trut was enzovoort.

Ik ben er even klaar mee hoor. Kl*te gedoe allemaal.

Zo irritant dit! Wat heb je er aan gedaan?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:38

ze is niet loops toch? had je de hond niet zelf kunenn pakken?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:42

Nee ze is niet loops en ik heb die hond er inderdaad vanaf gegooid. Maar het ene moment zie ik die hond op ons af komen en zeg ik, 'Oh doe maar niet hoor', en het volgende moment zit ie er gewoon bovenop.

Ik heb meerdere keren gezegd of ze haar hond wilde terug roepen, pakken of wat dan ook maar deze mevrouw deed erg weinig. Na drie keer naar die hond gegrepen te hebben stapte ze ineens achteruit met 'Ik kom niet bij jou in de buurt', ik had maar allemaal k*tregeltjes (hond aanlijnen, 1,5 meter afstand je weet wel - dat gooide ik er uit toen ze ineens afstand ging houden ..) en ik was een irritante trut. Ze vond me maar achterlijk en die hond die bleef maar continu op ons af komen en ging maar nier terug. Daarna moest ik van haar maar doorlopen want dan zou d'r hond pas gaan luisteren. JA HOOR. Ik was ondertussen aan het eind van de straat en toen stond ie nog midden op t fietspad naar ons te kijken en te twijfelen of dat ie wel terug naar z'n baas ging.

Is niet de eerst keer. Deze hond heeft ook als eens op Bodhi gezeten (ja niet rijdend want daar kreegtie de kans niet door). Dus ik heb op een afstand foto's gemaakt (deze mevrouw was heel intimiderend) en de melding is nu naar de gemeente.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:47

Denk dat de gemeente er weinig aan doet..
Jammer dat die mensen niet meer verantwoordelijkheid nemen, volgende keer roepen dat je hem een trap gaat verkopen. Dan komen ze hem vast wel halen 8-)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:49

Nynkster schreef:
Denk dat de gemeente er weinig aan doet..
Jammer dat die mensen niet meer verantwoordelijkheid nemen, volgende keer roepen dat je hem een trap gaat verkopen. Dan komen ze hem vast wel halen 8-)

Nee maar als ik geen melding maak dan weten ze ook niets. Ik heb foto's en adres. Deze hond loopt 99% los.

Ze reageerde ook niet op de 'zwieper' die ik de hond gaf. En deze mevrouw was ook al vrij agressief :(

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:55

Arg wat vreselijk zeg xDenies, wat bezielt die mensen toch! Ze zou zich kapot moeten schamen. Helaas is er weinig te doen aan dat soort mensen behalve ze ontlopen. Maar als dat beest dan nog jouw kant op komt :( Lastig, zou niet weten wat je kan doen hieraan.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:34

Jij treft het wel met je buurtbewoners Denies :(:)
Ik heb zo ook een keer ruzie gehad met iemand die vond dat wij moesten blijven staan zodat zij haar hond kon ophalen (die los liep waar het niet mag, niet luisterde en onze toen kleine pup probeerde aan te vallen). Nee mevrouw, als jouw hond borstelend en grommend met opgetrokken lip op die van mij af komt terwijl hij zijn baas totaal negeert ga ik staan wachten. 8)7

Ik merk hier in de buurt net als jij dat ik mensen tegenkom die ik normaal gesproken niet zie. Maar ik heb nu vakantie dus mijn ochtendronde doe ik ook later dan normaal. Het enige vervelende is dat ik nu regelmatig zo'n leuke broodfok Duitse herder inclusief Mount Everest rug tegenkom die 10 meter voor de eigenaar aan een flexi loopt en zonder controle elke hoek om duikt om te kijken en hysterisch tegen alles aan blaft. Vervolgens wordt hij dan als een vis binnen gehengeld aan z'n nek, heel gezond. Gelukkig weet ik altijd al wanneer hij in de buurt is want je hoort hem al op afstand tegen alles en iedereen blaffen. :=

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:00

Man man denies wat kom jij allemaal tegen! :( ik eou die hond gewoon hebben meegenomen en de politie gebeld over loslopende gevonden hond die overlast veroorzaakte. Mag ze nog eens langs de politie ook.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:57

Ik zou overwegen te verhuizen... Maar serieus, als ik zoveel naar volk in de buurt zou hebben wonen zou ik die overweging echt maken. Verschrikkelijk...

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:00

Jemig Denies jij treft het echt niet zeg! Wat enorm kl*te...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:35

Jeetje Denies
Het lijkt idd gewoon niet op te houden daar. Ik zou ook echt gek worden in zo’n wijk :( Lopen die telkens een zelfde route? Anders proberen weer op andere tijden en een andere route te lopen? Al moet je ondertussen zoveel mensen ontwijken dat er geen beginnen meer aan is lijkt me. Ik weet niet of je een auto hebt eigenlijk? Anders ergens met de auto naartoe voor een deel vd wandelingen bv? En wat Kim zegt; is verhuizen een optie? Klinkt drastisch, maar als ik idd zo lees altijd wat je daar meemaakt... vreselijk zeg :(

Vandaag heeft manlief weekend, yay! Betekent weer even een meer fatsoenlijke wandeling voor Arya. Gezien het voorspelde goede weer, gaat hij er zo maar al op uit, dat die langere wandeling zo vroeg mogelijk gedaan kan worden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:41

cursebreaker schreef:
Jeetje Denies
Het lijkt idd gewoon niet op te houden daar. Ik zou ook echt gek worden in zo’n wijk :( Lopen die telkens een zelfde route? Anders proberen weer op andere tijden en een andere route te lopen? Al moet je ondertussen zoveel mensen ontwijken dat er geen beginnen meer aan is lijkt me. Ik weet niet of je een auto hebt eigenlijk? Anders ergens met de auto naartoe voor een deel vd wandelingen bv? En wat Kim zegt; is verhuizen een optie? Klinkt drastisch, maar als ik idd zo lees altijd wat je daar meemaakt... vreselijk zeg :(

Vandaag heeft manlief weekend, yay! Betekent weer even een meer fatsoenlijke wandeling voor Arya. Gezien het voorspelde goede weer, gaat hij er zo maar al op uit, dat die langere wandeling zo vroeg mogelijk gedaan kan worden.

Ik wilde inderdaad net hetzelfde komen typen! :j Misschien ook eens fijn voor jezelf, vrienden of ouders mee, hondjes mee. Even lekker het hoofd leegmaken!

@CB, ik zou niet te laat gaan. Als ik de nieuwsberichten mag geloven verwachten ze een behoorlijke drukte door het mooie weer. 8)7

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 09:10

Ja t moet indd weer mega druk worden overal. Terwijl dat juist net niet de bedoeling is..

Denies, als je met de auto kan gaan naar een rustiger stuk gewoon doen. wij doen dat ook. rijden er ook gerust een kwartier voor. maar veel meer ontspanning!

Hier heeft t melden bij de gemeente wel echt zin gehad Roos. :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:12

Verhuizen is geen optie. Ik heb niet voldoende salaris om op mijzelf te gaan wonen (en ik ben daar momenteel ook niet toe in staat) en een hogere huur kunnen wij niet betalen. We wonen hier al zeker vijftien jaar en dat is al die tijd goed gegaan. Ook al die tijd al gewoon honden gehad. De routes die ik loop zijn grotendeels open en ruimte genoeg om iemand te ontwijken, mits aangelijnd natuurlijk. Maar je hebt hier dus gewoon tokkies en idioten wonen .. dat heb je als je naast Rotterdam woont. Als je hier Barendrecht zegt dan valt het hele dorp om van de hoeveelheid honden en een groot gedeelte woont bij mensen die weten waar ze mee te maken hebben. Het andere gedeelte woont bij mensen die gewoon 'een hond willen' en er de ballen verstand van hebben.

Vanochtend met beide honden een fijne wandeling gehad. Bodhi staat in knuffelbeer stand dus die dartelde als een vrolijk dik blij ei naast me. Lekker hoor die rust!
Met Mera ook heerlijk op ons gemakje gewandeld en daar kwamen we wel wat honden mee tegen. Ze deed niet raar of overdreven en heeft nog met een ander hondje een soort van gespeeld tot ze hem te druk vond. In ieder geval positief dus.

Waar ik gisteravond liep is eigenlijk Bodhi z'n avondroute. Daar is het dus grotendeels rustig en overzichtelijk maar goed ik kan niet plannen wie wat wanneer loopt want niet iedereen loopt op vaste tijden of houd zich aan de regels.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:57

Wat een vervelende situatie denies!
Jammer dat er nog altijd mensen rondlopen die niet hun verantwoording neemt mbt een hond.

Volgend weekend mogen wij onze yara ophalen *\%/*
Ze is afgelopen week bij de dierendokter geweest en ze heeft een paspoortje, chipje en ze heeft ook vervelende prikjes gehad wat ze een inenting noemen ~~}>
Yara heeft zich volgens de fokker heel dapper gedragen bij de dierendokter en ze was super braaf
<3 Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:26

Ja nouja, ik laat het maar even rusten. Heb er een melding van gemaakt en heb mijn best gedaan om het gister positief af te sluiten. Ik schrok meer dan Mera, maar het is geen normaal gedrag. Voor hetzelfde geld is ze wel loops .. En het spijt me, het zit gewoon niet in mij dat ik welke hond dan ook een trap of iets verkoop. Die hond kan er niets aan doen. :? En ik snap dat sommige zo handelen maar helaas is dat niet het eerste wat in mij op komt op zo'n moment. Maar goed .. ik ga het nu laten rusten.

Afbeelding
Ondanks haar kleine bekkie krijgt ze beide kluiven in één keer mee en daar kan je ook best tegelijk aan kauwen <3

Afbeelding

Afbeelding

@Kim_1990,
Wat een leuke naam Yara & spannend hoor! Het ziet er uit als een heel leuk hondje. Zit ze nou op zaagsel?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:37

KimD
Ja ik was er idd al bang voor dat het drama zou worden, in ieder geval hier bij de parkeerplaats van losloop en de gewone ingang van de Groene Poort, dus daar gaan we idd bewust niet naartoe - daar ga ik in het weekend normaal gesproken ook vaak al niet naartoe omdat het zelfs zonder die C-ellende dan al mega druk is. Lucien is naar de Koffiepoel gereden met d’r, is aan de andere kant waar de manege altijd lag. Daar ging ik de laatste tijd vaker naartoe toen ik nog liep, want het hele gebied aan die kant is heel anders als wat we normaal zien en erg mooi ook. Daar bij de parkeerplaats is ook een stuk waar ze los mogen en het heel overzichtelijk is bv. Daar was het erg rustig nu nog zei hij. Een paar wandelaars gezien, een mountainbiker op afstand en 2 mensen met honden gezien die hij makkelijk kon ontwijken. Hij zag (ofja Milan zag dat die achterin zat zei hij) dat de parkeer plaats bij het losloop gebied al best vol stond toen hij langs reed en dat er al best wat mensen daar de straat in liepen (het was idd rond half 9 pas dus wtf haha). Natuurmonumenten had al oproepjes geplaatst om idd aub weg te blijven en niet in massa’s te komen. Te zot voor woorden dat dat moet :(

Denies
Ja, ‘even’ verhuizen is idd ook niet zomaar gedaan natuurlijk en als het idd geen optie is houdt het ook op verder. Ik moet hier ook soms passen en meten in de wijk, maar gelukkig is het gros wat hier rondloopt in de wijk met kleine hondjes en zijn dat ook mensen die niet in losloop gebied komen omdat ze dat maar niks vinden allemaal dus die zijn voor Arya al meteen erg huiverig omdat ze een al grotere Herder is, lol. Maar ik vind zelfs 1 zo’n hond al vreselijk irritant, zoals nu die RR. Vind het echt poedersuiker voor je dat je dat toch zo vaak mee moet maken daar, pff is echt om ongelukkig van te worden. Fijn dat je vanochtend wel een rustige wandeling hebt gehad :)

Ik ben dan echt heeeel blij met m’n auto moet ik zeggen. Ik rijd ook gerust makkelijk een half uur tot uur ergens naartoe met Arya om nieuwe plekjes te ontdekken, waardoor we dus eigenlijk dan altijd rustige wandelingen hebben - maar dat moet idd ook mogelijk zijn natuurlijk. Wat dat betreft hebben wij hier wel geboft met het heuvelland in de omgeving. Maar eens met de auto er op uit is dus ook geen optie? Dat kan ook mentaal heel goed doen, om nieuwe plekjes op te zoeken en de natuur in te gaan bv (geen id in hoeverre dat dus mogelijk is daar waar je woont)

Kim_1990
Oh wat een droppie toch! Lekker aftellen nu, heerlijk!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-04-20 11:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:38

Zit die pup nu in een stal? Welke verantwoorde fokker houdt nu pups op zaagsel/vlas? 8)7

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:50

cursebreaker schreef:
Ik ben dan echt heeeel blij met m’n auto moet ik zeggen. Ik rijd ook gerust makkelijk een half uur tot uur ergens naartoe met Arya om nieuwe plekjes te ontdekken, waardoor we dus eigenlijk dan altijd rustige wandelingen hebben - maar dat moet idd ook mogelijk zijn natuurlijk. Wat dat betreft hebben wij hier wel geboft met het heuvelland in de omgeving. Maar eens met de auto er op uit is dus ook geen optie? Dat kan ook mentaal heel goed doen, om nieuwe plekjes op te zoeken en de natuur in te gaan bv (geen id in hoeverre dat dus mogelijk is daar waar je woont)

Ik kan niet lang auto rijden en het is nog steeds omgeving Rotterdam, eer ik een beetje op een plek ben waar het wellicht wat rustiger is ben ik wel een poosje onderweg. Dat komt vanzelf wel maar is nu niet aan de orde en voel ik me ook niet fijn bij. Als ik ergens wandel waar nog steeds een hond niet luistert & op mijn honden vliegt dan is er hetzelfde probleem, maar dan wellicht 50km verderop.

Ik had ook gehoopt dat mijn wieg ergens in Brabant, Limburg of Drenthe had gestaan. Maar helaas :(