Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:08

Vandaag progesteron wezen prikken, 1 nmol dus dat duurt nog even _O-

kiwiwitje

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 12:50

Sometimes they flyyyyy

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:26

Pups morgen een week oud. Ik ga nog even verslag doen van onze horror bevalling.

Vrijdag om 19:40 braken lyn haar water. Je hebt dan een soort idee dat het lekker op gaat schieten omdat ze ook best onrustig was.
De eerste pup kwam om 4 uur Snachts. En daarna bleef alles maar weer uit. Ze was zo enorm idolaat van de pup dat ze ook alles leek te vergeten. sochtends contact gehad met de dienstdoende dierenarts. Nog even aankijken tot 11 uur en mochten er dan nog geen pups zijn weer bellen.

En toen om 10:00 hebben we lyn wat aangemoedigd en toen ging ze toch persen. Een mooi teefje met eigenlijk direct daarna weer een teefje om 10:30. Daarna was het eigenlijk weer helemaal stil gevallen.

In de namiddag weer gebeld toen er weer wat uren verstreken waren. Er mogen best wat uurtjes zitten tussen de pups maar mijn gevoel klopte niet dat alles zo traag ging. Dus alles ingeladen naar de dierenarts. Daar heeft ze oxytocine en calcium gehad en eigenlijk reageerde ze heel goed op de oxy. Dus kwam er schot in de zaak en waren er al snel weer 2 pups bij

Nog een keer met oxy gespoten maar toen moesten er nog 5 komen. Maar
Omdat ze zo goed erop reageerde en dan ook met weinig moeite de pups eruit perste gaf dat wel hoop. De andere keuze was een keizersnede en dat wilde ik heeeeel graag voorkomen. Ook voor lyn. Die al helemaal Total los was.

Op gegeven moment hadden we 9 pups en hebben we een röntgenfoto gemaakt om te kijken waar de laatste pup zat, en of die er nog zat. Maar hij was er uiteraard/helaas. Dus toen nog een aantal keren met oxy gespoten, wat eigenlijk niet iets is wat je graag doet voor de pup. Op een gegeven moment kan de baarmoeder zo samentrekken dat de pup geen zuurstof meer krijgt op een gegeven moment. Maar lyn was gewoon te moe en gesloopt om die laatste eruit te krijgen. Hij lag zo ver als mogelijk van de uitgang. Dus na mijn eigen kleine mental breakdown en wachten (van half5 tot 23:00 bij de dierenarts) hebben ze toch nog een keizersnede moeten doen. Ik had er enorm de balen in omdat ze ook al zo kapot was en geen energie meer had. Maar we hadden geen andere optie meer dus the problem child is met de keizersnede gehaald. Ze wist waar die zat dus heeft daar met de incisie rekening mee gehouden en is het naar mijn idee best klein gebleven en precies waar dat de pup zat. Daarna was lyn helemaal kapot maar de pup in leven (260 gram). Heb haar naar de auto moeten dragen naar huis. De werpkist snel schoongemaakt en schone kleden erin en toen lyn en de pups erin. Ze was zo moe dat ze direct ging slapen. En ik.. Tsja ik had het ook wel gezien. Hadden 1 pup die niet zo sterk was, de eerste. Die wilde niet echt drinken bij haar. Had natuurlijk heel wat uurtjes zonder z’n moeder gezeten bij de dierenarts toen zij bezig was met het uitpersen van die anderen. Sochtends had ze hem al uit de kist gezet en ik zag het einde dus wel aankomen. Heb hem in mijn handen genomen en toen is hij overleden. Zijn naam is True North Jesse. Heeft mooi plekje gekregen waar ik hem begraven heb.

De overige 9 gaan geweldig. Groeien goed en lijken best karakters te hebben al :P lyn is ook fit en de antibiotica kuur zit er bijna op. De wond is nog steeds netjes dus hopelijk na alle ellende dat dat ook achter de rug is.

Het zijn 7 reuen en 2 teven.

De eerste avond thuis
Afbeelding

Kan er nu lekker van genieten als ze met tongetje buitenboord liggen te slapen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:33

Wat een drama nynkster gelukkig 9 gezonde pups

kiwiwitje schreef:
Sometimes they flyyyyy
nou niet dus he, vandaag 1,4 :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:35

Oh my _O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:29

Gefeliciteerd Nynkster! Wat een bevalling seg. Maar ben blij voor jou dat de 9 het goed doen en vooral Lyn! Geniet er maar van <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 20:40

Afbeelding

Die van zijn alweer (morgen) 4 weken! Hebben vanavond voor het eerst KVV gegeten.

We hebben echt een hel achter de rug met Dana de afgelopen 4 weken maar we kunnen eindelijk voorzichtig positief zijn. Haar waardes waren vrijdag goed maar ik denk niet dat ik rust heb tot tijd 'de wonden heelt'. :=

Tot die tijd krijgt ze extra calcium & ijzer en ben ik heel voorzichtig met mijn meisje.

Maar nu de puppen echt vast beginnen te eten zal het herstel met de week hopelijk beter gaan. <3

Godzijdank doen de puppen het fantastisch van dag 1, als die ook nog werk hadden, had je me echt naar het gesticht kunnen brengen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:17

Ze zit vandaag op 1.1 nmol -O-
Dierenarts zei hij daalt weer dus wrs moment gemist maar dat lijkt me onzin. Ze heeft vaker lange loopsheden en ze bloed nog. En met deze lage waardes is dalen nog normaal toch?
Wanneer zouden jullie weer testen?
Dag 9: 1.0
Dag 12: 1.4
Dag 15: 1.1

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:25

Onder de 2 ng dus 4 nmol ongeveer kan het nog schommelen. Wat een onkundige arts |o gewoon door prikken.
Ik heb al een nest gehad dat pas dag 24 gedekt was.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:33

Ik heb even mijn administratie erbij gepakt, ze heeft vaker lange loopsheden gehad waarbij ze pas rond dag 20 klaar was, zelfs 1 keer op dag 29. Toen had ik Ravi nog die me zei wanneer het tijd was.
Tot nu toe geluk gehad dat elke keer dat we gingen dekken ze toevallig een korte loopsheid had nu dus wat minder geluk
Wanneer zou jij weer prikken? maandag?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:46

Ik zou inderdaad maandag weer prikken. Heb je nog tijd zat. Rond 6nmol is de LH piek pas. Dna is het 4 dagen later dekken. Zelfs als ze daar morgen op zit heb je nog tijd zat als je maandag prikt.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:52

zo dacht ik ook. Reu zit ook maar op 25min rijden

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 13:53

Van schreef:
Ze zit vandaag op 1.1 nmol -O-
Dierenarts zei hij daalt weer dus wrs moment gemist maar dat lijkt me onzin. Ze heeft vaker lange loopsheden en ze bloed nog. En met deze lage waardes is dalen nog normaal toch?
Wanneer zouden jullie weer testen?
Dag 9: 1.0
Dag 12: 1.4
Dag 15: 1.1
nee hoor niet gemist.
Dit gebeurd heel veel onder t ovulatie moment.
Gewoon over een dag of 2/3 opnieuw

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 15:17

Inderdaad niet gemist, heb je nog een reu in huis of niet? Anders zou je ook naar zijn gevoel kunnen luisteren. Onze reuen hadden het tot twee keer toe bij het rechte eind. :+

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 15:37

Nee alleen de 2 dames. Anders was het inderdaad niet zo'n probleem Ravi kon me altijd precies vertellen wanneer het tijd was

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 11:37

Ze zit vandaag op 8 nmol. Er zit eindelijk schot in de zaak _/-\o_

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:02

Oh das al een stuk beter!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 17:48

Super. Dat is donderdag dekken dan :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 17:50

Van schreef:
Ze zit vandaag op 8 nmol. Er zit eindelijk schot in de zaak _/-\o_

Nu maar hopen dat ze blijft stijgen en niet weer fopt! Maar donderdag weer gok ik?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 23:14

Woensdag weer testen, ik gok inderdaad donderdag of vrijdag dekken

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:45

Inmiddels heb ik 40 pagina’s in dit topic gelezen en bewaar ik de overige 151 voor een later moment. :') Allereerst leuk om fokkers van verschillende rassen te zien hier en interessant om te lezen hoe het met testen zit per ras.

Maar wat kom ik hier eigenlijk doen, nou ik hoop volgend jaar mijn volgende Border Collie zelf te mogen fokken. Inmiddels is mijn teef 2 jaar en 2 maanden oud en zijn alle testen achter de rug. HD A, ED vrij, OCD vrij, Spondylose vrij, ECVO voorlopig vrij en vrij van alles via MyDogDNA. We zijn actief bezig in de agility maar nog op laag niveau want ik vind het wel pittig dat handelen :o als menner is dat toch even wennen, of waren het de Coronakilo’s die het ingewikkeld maakte? O:) Voor nu ben ik lekker aan het rondkijken naar reuen en heb ik een lijst met eisen waar ik naar zoek in een reu.

Hopelijk mag iedereen nog een hoop gezonde pups verwelkomen *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 22:28

Sappos schreef:
Inmiddels heb ik 40 pagina’s in dit topic gelezen en bewaar ik de overige 151 voor een later moment. :') Allereerst leuk om fokkers van verschillende rassen te zien hier en interessant om te lezen hoe het met testen zit per ras.

Maar wat kom ik hier eigenlijk doen, nou ik hoop volgend jaar mijn volgende Border Collie zelf te mogen fokken. Inmiddels is mijn teef 2 jaar en 2 maanden oud en zijn alle testen achter de rug. HD A, ED vrij, OCD vrij, Spondylose vrij, ECVO voorlopig vrij en vrij van alles via MyDogDNA. We zijn actief bezig in de agility maar nog op laag niveau want ik vind het wel pittig dat handelen :o als menner is dat toch even wennen, of waren het de Coronakilo’s die het ingewikkeld maakte? O:) Voor nu ben ik lekker aan het rondkijken naar reuen en heb ik een lijst met eisen waar ik naar zoek in een reu.

Hopelijk mag iedereen nog een hoop gezonde pups verwelkomen *\o/*

Welkom! Aangezien je in mijn straatje fokt, wie is de teef, uit welke lijnen?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 23:36

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 07:21

Welkom! Kim kan je vast wat op weg helpen!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 08:30

Welkom. Nog een border fokker erbij hiji