Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:35

Sterkte Kiwi! Wel een hele leuke foto, schrale troost dat er 1 bij jullie blijft wonen en dat er nog 1 van jullie blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:47

Ze is het enige teefje van het nest dus dan is het snel duidelijk haha.
Finse lappenhond is het ras Kabayo

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:04

Blijft lastig zulke dingen kiwi, sterkte!

Wat leuk suze, gefeliciteerd met de pup :D

Vandaag naar da geweest vanwege de melkkliertumoren. Da raadde zelf sterk af om het hele melkklierpakket eruit te halen, hij zei de ingreep is zwaarder dan de kwaal (op deze leeftijd, op 6 jarige leeftijd was het anders geweest zegmaar). Haar longen klonken goed en da was verder heel tevreden hoe ze eruit zag etc. Zei ook het komt steeds terug en elke bult apart eruit halen, je blijft bezig (al twee keer gedaan). Zijn advies was eigenlijk om niks meer te doen. Dus even over nadenken.. Het is wel lastig. Die operaties waren ook niet fijn, paar weken in een pakje lopen vanwege de jeuk. Maar bulten laten zitten is ook een risico. Eigenlijk de afweging dus misschien een korter leven zonder operaties of leven (misschien) rekken door wel te blijven opereren en risico op uitzaaien zo te verkleinen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:14

Van harte Suze knapperd <3

Ik ben bevooroordeeld maar Fizzy is super knap <3

Wat moeilijk zeg finnens

edit ik kijk nu op youtube naar Its me or the dog wat een honden zitten daar tussen haha ik kende hethele programma niet :+

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 21:17

Moeilijk hoor Finnens! Sterkte!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:40

finnens schreef:
Blijft lastig zulke dingen kiwi, sterkte!

Wat leuk suze, gefeliciteerd met de pup :D

Vandaag naar da geweest vanwege de melkkliertumoren. Da raadde zelf sterk af om het hele melkklierpakket eruit te halen, hij zei de ingreep is zwaarder dan de kwaal (op deze leeftijd, op 6 jarige leeftijd was het anders geweest zegmaar). Haar longen klonken goed en da was verder heel tevreden hoe ze eruit zag etc. Zei ook het komt steeds terug en elke bult apart eruit halen, je blijft bezig (al twee keer gedaan). Zijn advies was eigenlijk om niks meer te doen. Dus even over nadenken.. Het is wel lastig. Die operaties waren ook niet fijn, paar weken in een pakje lopen vanwege de jeuk. Maar bulten laten zitten is ook een risico. Eigenlijk de afweging dus misschien een korter leven zonder operaties of leven (misschien) rekken door wel te blijven opereren en risico op uitzaaien zo te verkleinen.

Voor de dierenarts makkelijk praten he, die heeft net als wij hier geen band met jou hondje.

Voor jou wel zware afweging. Sommige hondjes zijn met 12 jaar op en versleten en sommige met 16 a 18 jaar. Wat is dan wijsheid he.

Ik zou persoonlijk zelf gaan afwegen. Belangrijk punt, kun je het betalen inclusief goede nazorg.
Daarnaast medische verleden en de conditie nu. Als dat niets bijzonders geeft zou ik een vrij ingrijpende operatie gerust durven laten doen met fikse antibiotica kuur en stevige dosis pijnstilling voor langere periode. Goed inlezen wat je kunt doen om de pijn vd wonden te verzachten en hopen op heel vlot herstel.

Anderzijds.... Ik zie bergen met (oudere) honden met melkklier tumoren voorbij komen die nog jaren er zonder problemen mee leven en aan iets totaal anders overlijden. In zo'n geval zou het zonde zijn je hondje zo'n inmens zware operatie te laten ondergaan.

Melkklier tumoren vind ik persoonlijk een heel lastig vraagstuk dus. Overigens heb ook honden mee gemaakt die zeer vlot herstelden van het weg halen van de complete melk lijsten. Niet bij elke hond valt het zwaar ;)

Overigens zou ik dan sowieso laten opereren door iemand die dit soort operaties veel uit voert. Qua herstellen zal dat ook schelen omdat diegene waarschijnlijk ook anders opereert dan iemand die dit zelden doet of nog nooit gedaan heeft ;)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:56

Het complete melkklierpakket eruit halen gaan we sowieso niet doen. De da zei dat 16% van de honden met deze ernst eraan overlijd. Dat viel me eigenlijk wel heel erg mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:07

finnens ik herken je dilemma maar dan bij onze siamees. Zij is al 15 en nadat we ook na onderzoek een hartspierziekte hebben ontdekt besloten niets aan die tumor te doen. Ze zou de narcose niet meer overleven... maar zelfs zo vonden we het nog een moeilijke beslissing om niets te doen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:18

Het blijft lastig zulke dingen.. twee jaar terug met mn paard ook zoiets meegemaakt. Ik denk alleen wel altijd een dier heeft niet door hoe oud hij wordt en hij merkt wel de last van een operatie. Denk altijd wel een beetje (te?) nuchter over zulke dingen en kan mn eigen gevoel erover opzij zetten. Liefst wil je natuurlijk dat je hond 20 wordt..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:19

Finnens, wat een lastige keuzes zeg :( Ik heb heleaas hier geen ervaring mee om daar een oordeel over te kunnen geven of een advies. Mocht je iets kwijt willen dan ben ik een luisterend oor!

Wij hebben vandaag de frisbee-proefles gehad en dat is tot zover heel goed bevallen. We waren zeer welkom en de lat ligt een heel stuk minder hoog. Een keer verkeerd gooien; nou en (en dan bedoel ik niet naar je hond maar tijdens het warmgooien) Je hond trekt wat aan de lijn? Lekker boeiend. Even niet meer weten hoe de worpen heten; jammer dan, komt wel goed.
Leuke oefeningen gedaan en daarna mocht ik Bo er bij pakken. Die was in de tussentijd bij mijn moeder(ondanks dat hij heel goed wist dat ik een km verderop stond). Het is allemaal netjes omheind en Bo mocht dan ook los op t veld. Hij rende regelrecht naar de plek waar mijn frisbee tas stond (die hond is toch ook zoooooo slim!) en deed het heel goed.

Ik merk dat wij, ondanks dat we weinig hebben gedaan, wel samen heel erg gegroeid zijn. Hij bleef zijn focus perfect op mij houden en liet zich niet afleiden door andere en kwam dan direct naar mij toe of keek mij aan voor goedkeuring. Ik ben er eigenlijk wel heel trots op.

Ze vinden Bo een hele leuke blije hond (zoals iedereen eigenlijk :P ). En ik ben van harte welkom op de club .. maar als ik door wil, of ik dan de volgende keer wel gewoon bij de Gevorderden wil starten. Nou dat is altijd leuk om te horen *\o/*

We hebben genoten en we gaan even laten bezinken hoe en wat!

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:40

Finnens, wat een moeilijke situatie zeg. Lastige keuze... Ik kan je helaas ook geen advies geven oid, maar heel veel sterkte!

xDenies, wat leuk dat jullie zo genoten hebben en gegroeid zijn! Het klinkt ook erg gaaf. :j

Wij hebben maandag weer een afspraak om te knuffelen. :) Vanaf dan is het nog iets meer dan een week wachten, dus het echte aftellen is begonnen! Ik ben me ondertussen nog suf aan het oriënteren op hondenscholen haha. Als ik besluit een cursus te volgen wil ik voorbereid zijn!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:56

Ik was om eerlijk te zijn erg verbaasd omdat het nu zó goed te zien was. Heel tof. Blij met mn blije ei!
Wel een voordeel. De gevorderden is een uur eerder dus dat is ook wel fijner. Haha, ik ben kapot :')

Ooooh spannend! Heel veel succes! En gewoon gaan kijken bij een hondenschool en de lessen. Dat is de belangrijkste tip die ik je kan geven :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:09

Moeilijk hoor finnens. Je kan gewoon niet in de toekomst kijken wat die tumoren gaan doen en dat maakt het zo lastig :(

En fijn om te horen Denies! Een hondenschool die bij je past maakt zo veel verschil. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:14

Afbeelding
Hoeraaaa! Lupa is 12 jaar!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 08:21

gefeliciteerd!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:41

Gefeliciteerd Denies!

Finnens lastige situatie hoor... Heel veel sterkte...

Gisteren voor het eerst even te paard geklommen terwijl ik Skye ook bij had. Paar meter puur om te proberen, ging mega goed dus super trots. We hebben dan ook al een paar keer met paard erbij gewandeld dus was er niet heel bang voor haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:45

Gefeliciteerd Denies!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 09:11

Kimvicious schreef:
Gefeliciteerd Denies!

Finnens lastige situatie hoor... Heel veel sterkte...

Gisteren voor het eerst even te paard geklommen terwijl ik Skye ook bij had. Paar meter puur om te proberen, ging mega goed dus super trots. We hebben dan ook al een paar keer met paard erbij gewandeld dus was er niet heel bang voor haha.

Wat fijn dat dat zo goed ging!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 10:00

Ik verwacht elk moment de mensen voor de 2e pup! En dan gaat eind van de ochtend/begin van de middag nummer 3 ook verhuizen!

Tot nu toe merken we weinig aan chicka en de pups. Het enige wat we nu echt merken is dat de grootste druktemaker al weg is :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:05

Finnens lastige keus, sterkte :(:)

Kiwiwitje lastig dat ze nu weg gaan. Gelukkig geleidelijk aan dat ze vertrekken. Leuke foto. :D

Suze gefeliciteerd met je pup. :)F

Denise met de jarige en fijn dat je een hondeschool heb gevonden waar je op je plek zit. ;)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:24

Wat een leuke foto Denies, gefeliciteerd!

Kiwitje succes en sterkte weer vanmiddag, fijn dat chick er in ieder geval niet heel erg van slag van is.

Zie net ineens dit bij mijn pup. Vraag me af of het een gevalletje paar dagen aankijken of meteen naar da gaan is? Heb het nooit eerder echt gezien. Ze jeukt er niet aan. Heb al zovaak gehad dat ik voor niks bij de da was omdat ik me snel zorgen maak :')

Afbeelding

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:41

Kiwiwitje heel veel sterkte. De eerste pups weg... zou wel even wennen zijn ! Leuke laatste foto samen
Zuze_ wat een schatje zeg het aftellen kan beginnen !
Kabayo wat is fizzz een knapperd zeg !
Jeejtje finnens wat moeilijk heel veel sterkte en geen idee wat die uitslag/bultjes zou kunnen zijn
Xdenies wat leuk frisbee les ! Fijn dat het goed bevallen is . En gefeliciteerd met lupa !

Beetje afwezig geweest laatste tijd in het topic.wel lekker mee gelezen maar zelf heel ziek geweest. Met Candy gaat het super. Beginnen weer langzaam haartjes te groeien op de kale plekken en ze is veelste hard aan het groeien

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:45

Dierenarts wellicht niet direct. Maar voor zulke dingen zweer ik altijd bij Vetericyn Hydrogel. Verkoelt en hersteld.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 12:54

Ziet er uit als een Allergiesche reactie. Ik smeer daar eigenlijk altijd Cardiflor op. Of honingzalf.
https://www.vsm.nl/cardiflor-forte

Inmiddels zijn nummer 2 en 3 vandaag ook vertrokken!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:59

finnens schreef:
Wat een leuke foto Denies, gefeliciteerd!

Kiwitje succes en sterkte weer vanmiddag, fijn dat chick er in ieder geval niet heel erg van slag van is.

Zie net ineens dit bij mijn pup. Vraag me af of het een gevalletje paar dagen aankijken of meteen naar da gaan is? Heb het nooit eerder echt gezien. Ze jeukt er niet aan. Heb al zovaak gehad dat ik voor niks bij de da was omdat ik me snel zorgen maak :')

[ [url=m/xzuEsY.jpg]Afbeelding[/url] ]

No worries, Zig heeft dit ook wel eens. Als het irriteert wat zalf op smeren, gaat binnen een paar dagen wel weer weg.