Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:18

Zoenen. Gezien mijn beide honden in de gehoorzaamheid actief zijn leer ik ze inderdaad apporteren. Wel heel duidelijk het verschil. Ze hebben een apporteerblok voor de apport dat nergens anders voor gebruikt wordt en een stuk bezemsteel voor de zoekapport.
Voor de flyball een tennisbal. Want die mogen ze laten vallen (binnen1,5 m van de baas) en thuis dus ook geen tennisbal in gebruik

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 16:36

Jeek Sinne! Gefeliciteerd!

Chick komt altijd heel blij balletjes (terug) brengen. Boellie vind het meer een spelletje. Dan laat ie hem vallen en als ik hem dan wil hebben dan wil hij hem ook weer. Als ik t echt wil komt ie de bal wel terug brengen. Maar vind dat ie t ook moet doen omdat hij het leuk vind. Speelt chick mee en hij heeft de bal komt ie hem wel terugbrengen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:13

Sinne, wat gaaf en wat een leuk koppie!

Met ballen enzo apporteer ik niet echt. Ja, ik gooi weg en ze komen de bal ook weer terug brengen, maar geven hem niet af in hand ofzo. Ze gooien de bal ergens in een straal van 1,5 meter neer en gaan dan staan dansen. Vaak doe ik het ook met 2 ballen, vooral voor de reu want die heeft nog wel eens de neiging om na 3 keer gooien niet meer los te willen laten. Hij vind het gooien, rennen en dus halen geweldig, alleen zo rottig dat om te gooien die bal weer losgelaten moet worden. :+ Heb ik ze trouwens niet bewust aangeleerd, gewoon iets wegrollen of gooien als ze nog puppie zijn en daar hobbelden ze achteraan, baasje helemaal blij en pup komt terug want baasje doet leuk.

Echt apporteren alleen met apporteerblok en dat is dan weer een oefening en geen spelletje.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:02

Ik heb Dundy geleerd op commando het balletje terug te brengen. Hij ging er namelijk met alle plezier achteraan en dan kwam hij vol trots zonder balletje weer terug. Was er op een gegeven moment wel klaar mee om m zelf op te halen :Y)

Met Dexter heb ik het apporteren buiten nog niet geprobeerd. Vind ik niet zo nodig voor een pup. Binnen vindt hij het wel leuk om balletjes te vangen die ik rol of gooi (bijna nooit ivm gewrichten) dus dat komt ooit wel.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:05

Wat een leukerd sinne! Gefeliciteerd :D .

Zag verder nog leuke puppyspams voorbij komen :+: .

Diandra, wat is elin al groot geworden! Heerlijk zo samen in de mand :+: .

Zag nog lieve foto's van Dundy, geweldig die opstaande oren :') .

Verder nog dingen over commando's gelezen.
Zoë haalt de post :') , ooit een keer laten zien en nu haalt ze netjes de kranten en folders als we het vragen.

Nog even een snelle foto van onze knappe dame. Nog een paar dagen en dan is ze 7 maanden :)) .
Afbeelding

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:12

Mag ik mij hier melden? Wij hebben vandaag onze teef voor de eerst keer laten dekken deze loopsheid. Zondag mag ze weer! ☺️

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 22:05

Tuurlijk! Welkom estell!
Heb je meer info over de aanstaande mama en papa? :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:16

spannend estell!

apporteren "leer" ik mijn honden eigenlijk niet, maar ze doen het wel min of meer. Maar mijn commando's zijn niet zo strikt afgelijnd zoals bij sommige hier :+
Pak het is het teken dat ze hun apport mogen gaan halen, speeltje of snoepjes pakken/vangen... Menzo haalt, maar lost alleen wanneer ik "los" zeg en Cita haalt, brengt terug en gooit het op 1m van mij in mijn richting. Met ballen is het nog wel handig, want deze botsen op of rollen tot bij mij. Ondertussen is zij al aan het rond stuiteren om nog een keer tot mogen. Maar als je niet het juiste speeltje gebruikt, kan even goed zijn dat ze enthousiast achterna rent, snuffelt en weer even enthousiast terug keert naar mij zonder apport :+ Als pups apporteerde ze uit zichzelf alles wat je op de grond gooide...
Laatst gaan zwemmen, vriendin gooit tennisballen en Cita staat te stuiteren maar loopt tot borstdiep het water in, maar gaat de bal niet halen. Ik gooi een stok en ze gaat hem zonder verpinken halen. Ik gooi de tennisbal en ze kijkt hem gewoon achterna |o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 22:45

Haha chick komt hem echt brengen. Wacht wel 9/10 x tot ik los zeg anders blijft ze me aankijken met de bal in haar bek.
Balletjes gooien en halen en brengen zegmaar is een van de weinige dingen die we niet echt onder commando doen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 23:04

kiwiwitje schreef:
Haha chick komt hem echt brengen. Wacht wel 9/10 x tot ik los zeg anders blijft ze me aankijken met de bal in haar bek.
Balletjes gooien en halen en brengen zegmaar is een van de weinige dingen die we niet echt onder commando doen.

:))

Afbeelding

Oeh, spannend Estel! Wat voor ras? Fotooooosssss *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 23:22

Haha ja zoiets :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 01:31

Iemand trouwens tips wat lekker is voor jonge honden om op te kauwen? Dexter krijgt nu van die runderhuid staven maar ik weet dat die niet geweldig zijn. Hij doet gelukkig gerust twee weken met een staaf van 25cm dus kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat kwaad kan maar heb wel graag een alternatief.

Ze hebben hier een hertengewei, soort Nylabone en krijgen bijna dagelijks een Kong maar heb wel graag iets waar hij regelmatig even een uurtje zoet mee is en ik daarna ook weer weg kan leggen.

Hij is gelukkig een hele rustige kauwer dus het hoeft niet door en door hard te zijn.

Op zich niet enorm moeilijk dus maar ik zie door de bomen het bos even niet meer en de dierenwinkels vertrouw ik niet met al hun geweldige, gerookte botten :n

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:57

Elin krijg gerust bullepees of runderkophuid. Vind ze heerlijk en is er even zoet mee, zeker als je het tussendoor weghaald.

Ik wist gisteren even niet meer waarom puppy's ook alweer leuk zijn..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 10:08

Ohhh Diandra! Wat zag ze eruit! :P

Bullepees en kophuid kunnen ze wel even mee doen. Hier doen ze ook best lang met hoefjes maar daar is niet iedereen over te spreken.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:35

Hahaha diandra ocharme je badkamer :P hoe doet ze het voor de rest?

Hoefjes heb ik inderdaad niet zo graag. Bij mijn vorige hond waren we even niet aan het opletten en hij was het veel sneller aan het opeten als normaal en ineens bleef dus de punt in zijn keel vastzitten. Gelukkig niet te diep en hebben we het er uit gekregen. Sindsdien geven wij dit niet meer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 10:43

Hier liggen er altijd meerdere, en sowieso krijgen ze niks zonder toezicht, maar hier knagen ze alleen bij nieuwe flink. En daarna valt t wel mee. En ze mogen ze ook niet op eten. En we houden strak in de gaten hoever ze op zijn en dan pak ik ze vrij snel af.
Maar het is toch ieder voor zich wat ze fijn vinden of willen geven.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:49

kiwiwitje schreef:
Hier liggen er altijd meerdere, en sowieso krijgen ze niks zonder toezicht, maar hier knagen ze alleen bij nieuwe flink. En daarna valt t wel mee. En ze mogen ze ook niet op eten. En we houden strak in de gaten hoever ze op zijn en dan pak ik ze vrij snel af.

Ik durf ze juist niet meer af te pakken als ze te klein worden, Spip geeft het wel af maar niet met plezier en ik zie haar er voor aan het dan ineens snel in te slikken. Ze is hoe dan ook enorm gefocussed op knoken, meestal hangt het bloed er aan zo fanatiek kauwt ze uren lang als ik haar laat :')
Zou vandaag gaan knuffelen met pup maar toch maar uitgesteld tot morgen, die ene dag overleven we nog wel met wachten :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 10:51

Azmay schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik durf ze juist niet meer af te pakken als ze te klein worden, Spip geeft het wel af maar niet met plezier en ik zie haar er voor aan het dan ineens snel in te slikken. Ze is hoe dan ook enorm gefocussed op knoken, meestal hangt het bloed er aan zo fanatiek kauwt ze uren lang als ik haar laat :')
Zou vandaag gaan knuffelen met pup maar toch maar uitgesteld tot morgen, die ene dag overleven we nog wel met wachten :Y)

Ik pak ze meestal ook af voordat ze er aan gaan kauwen dus bijv in de avond als hun al in hun bench liggen of voordat ze eruit gaan. En ander zeg ik gewoon ''los'' en dan krijgen ze een nieuwe. :) Dit weten ze ook. En nieuwe zijn een groter feest dan die oude.. :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:54

kiwiwitje schreef:
Ik pak ze meestal ook af voordat ze er aan gaan kauwen dus bijv in de avond als hun al in hun bench liggen of voordat ze eruit gaan. En ander zeg ik gewoon ''los'' en dan krijgen ze een nieuwe. :) Dit weten ze ook. En nieuwe zijn een groter feest dan die oude.. :P

Ze krijgen hier echt de kans niet om oud te worden _O-
Spip heeft ook geen bench nodig, krijgt zo nu en dan een knook buiten of een eendennek oid. Die zijn overigens ook in een halve minuut schoon weg :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:58

Elin doet het verder super. Klein brutaal nest maar ook zo lief en leergierig! Mijn badkamer was gelukkig al vrij vlot weer schoon..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 11:01

Haha zo snel zijn ze met het meeste kauwspul hier gelukkig niet! :P Eendennek krijgen ze hier ook wel eens. Chick moet alleen stukjes afbijten als ik hem vast heb, of ik breek stukjes af. zij slikt dat ding in 1 x door zonder te kauwen

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 13:31

Hahaha Diandra!

Waarom is runderhuid niet goed?
Mijn oude hondje had altijd een hele verzameling van botjes en kauwstaafjes liggen en soms pakte ze even wat en daarna ruimde ze het weer netjes op, want ze moesten altijd bij elkaar op een hoopje liggen.
Klein geworden stukjes gooiden we dan weg.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 15:49

Kijk eens vrouwtje hoe knap ik ben.
Ik heb mooi een blaadje van de grond gepakt die ik naar onze tuin til.
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 15:59

Dlinke pup, zo de wereld schoon houden :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:01

Ah zo trots <3

Dank voor alle tips! Hoefjes kregen ze hier inderdaad vaak, was ik even vergeten. Maar vind die vaak zo stinken en als ze daarmee op het kleed kauwen plakken er allemaal van die ranzig stukjes in waardoor ze aan het kleed gaan pulken :')

Runderhuid is eigenlijk gewoon leer en verteert heel slecht. Zeker in grote hoeveelheden dus kans op verstopping. Daarnaast zijn vooral die witte botten enorm gebleekt en behandeld om niet te stinken enzo.

Dundy bijvoorbeeld vreet zo'n staaf van 25cm in een half uur op. Die krijgt ze dus echt niet :n