[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:32

Ja wat leuk *\o/*

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:42

Ah gos al die kraaloogjes bij elkaar hihihi.

Plantjes zitten nog vast :Y) kan de pomp alleen op de korte zijde zetten ivm bevestiging. Hij stroomt dus via het glas.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 24-04-16 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:44

Ja ze zijn nog mini haha zijn wel zo te zien heel licht dus vermoed veel lichte en of dragons erbij :D Nu hopen dat er nog enkele mooie halfmoons bij zitten.

Ze zijn nu tussen 0.5 en 1 cm :D
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:52

Grappig.. als ze zo klein zijn lijken ze ook allemaal op elkaar hè?
Allemaal een lichaampje met kraaloogjes en een staartje.. :D
Maar.. hoe ze uitgroeien is altijd weer een verrassing hoe ze uit groeien..

Hier ook.. van de jonge zwaarddragers (nu rond de 1-2 maanden oud) ga je eigenlijk nu pas goed zien welke kleur ze écht gaan worden.
Heb bv gewone panda's, witte en oranje.. maar ook pandajongen met een zwarte staart en rode rugvin, of oranje jongen met een zwarte staart, of bv geel/gouden jongen met zwarte vinnen en staart.. <3 <3 <3

Vandaag weer even mijn water getest en de waardes waren gelukkig nog prima.
Eigenlijk moet het water ververst worden, maar dat wil ik het liefst uitstellen totdat ik mijn hoofd niet meer zo voel draaien.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:57

Wat leuk Mioux! Misschien heb ik eroverheen gelezen maar heb je uiteindelijk de BETTA's ( :D ) uit Engeland nog gekregen?

Casarell, die jongen vragen om foto's! Kleurtjes :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-16 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:59

Guppen? haha nee :P die heb ik niet. En de betta uit engeland ook nog niet, word na mijn verhuizing anders is het shipment hier, dan nog naar ander huis... blijf je op stellen. Dus heb gezegd na mijn verhuizing, wat in mei word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:01

Ik heb het veranderd inderdaad, heb geen idee hoe ik nou bij guppen kwam :')

Je had de betta toch van Aquabid? Werkt dat verder goed? Daar wil ik in de toekomst nl wel een HMPK man weg halen namelijk, die zijn zoveel mooier dan de meesten in de winkel!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:06

nee aquabid doe ik niet :P heb slechte dingen gehoord. Zoals photoshop op de fotos, zoals bij 1 gold gisteren nog...

Was de foto zo gefotoshopt dat het leek alsof hij pure gold was, was t uiteindelijk een yellow en niet zoals de foto ;) Vertrouw die dus niet. Nee ik bestel alleen bij 1 persoon niks meer en niks minder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:11

Ow, dan denk ik er wel twee keer over na :) Dan moet ik via-via maar aan zo'n mooierd komen :P Of een onverwant koppel HMPK vinden en deze verliefd laten worden op elkaar en dan mooie bettakindjes kweken <<)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:13

Anders moet je keer doorgeven wat je zoekt ;) wie weet kan die dan met mijn bestelling mee en kan je die bij mij ophalen? Als idee hoor :P Waar ik bestel heeft enorm veel soorten hmpk hele mooie mannen en vrouwen en kan van alles opgeven wat ik zoek.

Ik kom net dit tegen te koop... ach gut....

Afbeelding

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:28

Ik kwam net een advertentie op marktplaats tegen van een aquarium incl vissen. Kijk ik op de plaatjes, zie ik oa een betta en een goudvis samen :roll:

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:28

ja dat zie ik ook wel eens, denk ik van koek koek !! Mensen leren t ook nooit

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:37

Heb al even niet gereageerd hier (gsm was kapot)
Jammer genoeg ook bijna al mijn aqua foto's kwijt :(
Heb gisteren mijn aquarium weer eens opgeruimd. Werd wel tijd.
Op de foto's zie je het niet goed, maar ik hadden echt last van alg :o
Voor
Afbeelding

Na

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:45

Mioux, dan wordt dat wel na Canada, maar dan zou ik graag van jou aanbod gebruik maken :)

Craiester, mooi begin al hoor, dat kan mooi groen worden :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:07

Is goed als je keer pb doet met wat je zoekt? Dan kan ik eens vragen voor je

Scheelt ook weer in verzend kosten want zoals aquabid komen vaak verborgen kosten van handling costs, shipment costs etc allerlei dingen komen erbij.

craiester op de foto's zie je het niet goed zeg je dan hihihi. Stuk beter !

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:11

We zijn bij reefbuilders wezen kijken. Mooie zaak en ook mooie vissen. Zowel zoet als zoutwater.
Van piranha's tot guppy's en van clownsvisjes,kogelvisjes zeepaardjes tot een haai en een pijlstaartrog.
De laatste 2 niet voor de verkoop trouwens.
Ook veel mooie kunstkoraal.

Zoonlief heeft veel kunnen vragen en is ook weer wat wijzer geworden. ..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:26

Spruit schreef:
Casarell, die jongen vragen om foto's! Kleurtjes :D

Juist ja.. alleen valt dat nog niet mee.. :')
Heb ik mijn camera eindelijk scherp kunnen stellen op een mooi jong, is hij alweer weg voordat de foto gemaakt is..
Ze zijn nogal beweeglijk.. :+

Maar voor het idee.. :D

Afbeelding
Afbeelding

En 1 van de jongste lichting.. maar weet niet uit welke dame, aangezien ze allemaal tegelijk gingen bevallen.. :=
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:49

Ik wil ook graag mijn bak met jullie delen. Omdat ik alleen nu al weet dat ik commentaar krijg zal ik eerst vertellen hoe ik aan ze ben gekomen. Maar omdat ik wel wil leren show ik mijn aquarium!

2 sluierstaarten van een vriendin overgenomen, ik heb ze omgedoopt tot Fish, de bruine, en Nemo, de oranje. Ze zaten in een 20 liter bakje en ze wilde ze weg doen. Omdat ik sluiers leuk vind heb ik ze gekregen en direct een nieuwe bak voor ze gekocht omdat 20 echt te klein was.
60 liter, ja nog te klein maar 2e hands kon ik zo snel niet groter vinden en nieuw is echt te duur! Maar het is een stap in de goede richting....

Ben aan het sparen voor een grotere bak! Maar in de tussentijd kunnen ze wennen aan deze bak!

Hoe ze eerst zaten
Afbeelding

En nu, hier eerste dag dat ze erin zitten. Alles aan het onderzoeken

Afbeelding

Vond de indeling niet leuk. Sommige planten die ik had mee gekregen bij de 'nieuwe' bak vond ik lelijk en dus weg gegooid. Net als het huisje van de slak, zaten plantjes in die kaal waren wilde de huls bewaren maar bij het legen van de inhoud kwam er een vreselijke geur vanaf! Direct weg gegooid voordat de bak naar de vernieling gaat.
Afbeelding

En happy visjes
Afbeelding

Ja, zitten 2 pompen in. Zoals ik eerder zei maakt de grote pomp een verschrikkelijke herrie. Die staat dus 's nachts uit en de kleine aan. Binnenkort een nieuwe voor halen.
Planten groeien best en de kokosding met mos staat erg leuk!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:57

Nou ik vind het mooi hoor!
En de vissen zijn vast blij met hun grotere huis :D

Komt vanzelf een mazzeltje en dan heb je een grotere bak :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:01

Thanks! Leuk om te horen. Wil het graag goed doen voor ze. De bruine is dacht ik nu 4,5 jaar oud en de oranje 1,5 jaar als ik het goed heb onthouden.

Wil enkele plantjes nog veranderen, zijn niet de mooiste maar anders is het nu zo kaal dus dat staat nog op de planning.

Ze zijn echt over actief, heel leuk om te zien. En smullen van een stukje komkommer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:30

Fijn dat je naar een mooie grote bak toe werkt :) wat kan helpen is een oproep op MP doen, zo ben ik gratis (!!!) Aan mijn schildpaddenbak van 125cm gekomen.

En het zijn zwijntjes, sluierestaarten, dus je zou na verloop van tijd ook op zoek kunnen gaan naar een externe pomp met flinke overcapaciteit.

Heb je ze op kamertemperatuur? Aangezien ze graag grondelen en hierbij de kans groot is dat ze de planten lostrekken, zou je anubiasplanten op hout kunnen binden. Ziet er leuk uit en de plant kan goed tegen een stootje :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:47

Bedankt voor de tip van de pomp. Ben me er al aan in het verdiepen maar poeh wat een prijzen hangen eraan!! Ik maak de bak na zoveel dagen schoon, de bodem. Ga er met een vissennetje overheen en haal zo mega veel troep weg, ideaal!

Ja op kamertemperatuur. Thermometer geeft 21/22 graden aan.

Anubis is toch een plant waar een bloemetje uit groeit die laatst hier langs kwam? Ziet er leuk uit en hout is ook mooi! Zal binnenkort naar de viswinkel gaan en rond kijken. Vind die rode planten waar ik er nu 2 van heb ook erg mooi dus misschien wil ik daar wel wat meer van.

De planten staan nu langs de zijkant en in het midden van de bak niets, zo rommelen ze niet snel bij de planten heb tot nu toe geen losse planten gehad. Wel hangen ze in de planten, alsof ze rusten met hun rug er tegen aan. En snachts liggen ze op de grond!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:16

@wortelsussie: ik denk dat niemand van ons je 'boos aankijkt' omdat het maar een 60l bakje is! In elk geval beter dan 20!

Heeft iemand een idee vanaf welke leeftijd Black molly's zegmaar vruchtbaar zijn en zwanger kunnen raken? 2 van mijn oudste jongen zijn al behoorlijk aan de volle kant, de dames hebben echt een flink dikke buik viel mij gister avond op. Gok dat ze nu +- een half jaar oud zijn, en een cm of 5 groot zijn.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:46

Door mijn zoon toch wel aangestoken. ... ik wil eigenlijk ook wel een aquarium beneden....
80 cm/1 meter daar kan je toch wel wat mee?
Ik heb geen haast trouwens. Wil wat anders dan wat zoonlief heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:49

Dan zou ik gelijk voor een meterbak gaan, kun je gelijk weer iets andere vissoorten houden :) Dus daar kan je zeker wat mee!

En vooral veel lezen, opschrijven, notities maken en foto's bekijken ^^