Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:56

Met 100 euro ben ik het niet met je eens want ook stamboomloze kittens kunnen 13 weken blijven, 2x geent en gechipt zijn, goede ouders hebben, goed voer gehad hebben en dus een hele goede start hebben gehad. Dan is het verschil niet veel met een kitten met stamboom want het aanvragen van een stamboom op zich is 15 euro

Het is alleen wel zo dat het zo bijna nooit gaat met stamboomloze

gaby12

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:15

Aanvraag stamboom bij mijn vereniging is zelfs maar 10 euro maar dat ter zijde.
Als er nu in de advertentie had gestaan dat beide ouderdieren getest waren op diverse erfelijke afwijkingen en dus niet alleen de felv/fiv dan had ik de prijs wat meer kunnen begrijpen,maar inderdaad is dit bijna nooit het geval bij stamboomloze kittens uitzonderingen daar gelaten die het wel netjes doen.
Vaak zijn het ook kruisingen die een sticker Maine coon of Noorse boskat opgeplakt krijgen omdat dit goed verkoopt op MP voor meer geld.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:24

Ohh dat zeker, ik zie vaak genoeg advertenties van een kruising langhaar ras met een kruising korthaar ras en gek genoeg lijken die kittens precies op gewone htk kittens

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:14

Mocht ik ooit nog een nestje uit Ginger fokken zullen de kittens ook gewoon vol boskat zijn. Zal dan ook naar een uitgebreid geteste met stamboom kater zoeken en ginger ook testen. Maar of ik ook echt een nestje ga fokken weet ik nog niet hoor. Tonic word sowieso terzijnertijd gecastreerd als ik merk dat Ginger krols begint te worden (kan elk moment gebeuren, is nu 8 maanden, Tonic is 3 maanden)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:30

Wat apart joh die advertentie. Is die prijs voor die rassen een schappelijke prijs dan als de ouderdieren wel getest zijn en met stamboom etc?

De tweede bengaal die we erbij nemen kopen we zonder fokverbod. Denk dat ik eerst maar eens afwacht hoe d'r gedrag wordt bij de eerste krolsheid, ooit een nestje fokken lijkt me toch wel erg leuk. Geen pretnestje maar wel alles goed uitgezocht met een goede kater erop, maar om het nu al helemaal uit te sluiten door d'r direct te laten helpen vind ik misschien ook wel jammer. Wellicht als ze erg last heeft van de krolsheid.

Ik zie verder door de bomen het bos niet meer wat de verzorging betreft. Misschien draaf ik een beetje door maar wil gewoon graag alles goed doen :D
De algemene dingen heb ik voor elkaar, voer, grit, vlooien/ontworming etc, maar ik vroeg me af wat jullie hier verder nog gebruiken voor de verzorging. Ik lees op andere sites ook moutpasta, multivitamine en zalmolie, gebruiken jullie dat? En vergeet ik nog wat?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:28

Ik heb last van kittens die slakken en wormen binnen brengen. :')

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:58

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:59

I've got some buddy's..
Afbeelding
Afbeelding

Apart die advertentie idd, moet er niet aan denken dat ze mijn foto's zouden stelen om hun eigen beesten te verkopen. Dan verkopen ze inprincipe gewoon jouw dier.

Wbt mout/vitamine pasta, hier krijgen ze het niet. Brokjes, natvoer af en toe een snoepje en een zelfgevangen muis en ze doen het prima.
Vanavond hadden we wat gekookte niertjes over, dat ging er ook heel goed in. Ze hebben een half uur lopen zeuren om meer :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:16

Ik heb voor ginger ook niet veel betaald maar het was een oeps nestje. Moeder was ontsnapt tijdens kroldheid en wist dus niet of ze van een random kater zwanger was of van haar eigen kater. Gelukkig lijkt Ginger als 2 druppels water op haar vader dus daar valt niet meer over te twijfelen hihi. Ze is een exact copy van haar pa, zelfde kop en bouw en heeft ook nog zijn karakter en gewoontes overgenomen. Dus ik heb een volle boskat voor 200 euro met geteste pa. Moeder was voor dit nestje niet getest, nest ervoor (zelfde combie) wel. Genetische testen zijn ook allemaal gedaan bij de grootouders. Dus ben er wel erg blij mee.

Tonic komt wel uit geteste ouders maar is dus een kruising.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:17

Ik heb even een vraagje... Onze Britse langhaar is nu 6,5 maand oud en heeft vanmorgen overgegeven... Moet ik me nu zorgen maken? Ik wilde niet direct de dierenarts bellen omdat ik soms ook hoor dat het onschuldig is. Ze is wel gewoon actief en eet en drinkt ook. Miauwt wel iets meer dan normaal.

Alvast bedankt :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:22

1 malig overgeven zou ik me geen zorgen om maken, dat kan altijd gebeuren. Zolang ze verder actief en vrolijk is, lekker laten gaan. Als ze zoch beroerd begint te voelen moet je even gaan opletten.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:30

Ik werk in de kinderopvang en merk dat er wat er bij kinderen heerst je dit toch ook terugziet bij katten ( ja verklaar me maar voor gek :) )
En er zijn nu weer wat buikgriep verschijnselen dus ik zou het even afwachten

( maar ik ben ook geen da dus bij twijfel even da raadplegen)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:54

Sammie lag gister avond ook in z'n mandje en bleef ook liggend kotsten :') deed het wel er netjes naast.
Maar zou me inderdaad geen zorgen maken hoor, misschien zat er iets dwars.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:34

Sjaak kotste gisteravond een haarbal, inclusief pas gegeten voer. Het hangt in de lucht zeker?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:04

Mmmm raar zeg

Maar kunnen katten buikgriep hebben?
En kan dat dan ook besmettelijk zijn voor mensen?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:35

Ah lief Froukje!
Oeps, overgevende katten :(:)

Hier krijgt ie ook geen vitaminepasta etc. Gewoon z'n brokjes en daarnaast Almo nature natvoer erbij.

De kleine hier is voornamelijk zeer geinteresseerd in zijn eigen staart momenteel, kan ie lekker zoet mee zijn om die te achtervolgen. Of mij weerhouden van werken op de laptop door gewoon erop te gaan zitten.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:13

gaby12 schreef:
Nee Jodie_ een Noorse boskat met stamboom en uit geteste ouders daarvan is de prijs een stuk hoger en dan speelt de kleur ook nog mee,ik heb een leuke link hoe de prijs is opgebouwd.

http://fokkersnoorseboskatten.info/inde ... at-kittens

Interessant, dankje! Heb me totaal niet verdiept in andere rassen maar toch leuk om eens te zien hoe dat daar gaat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:05

Gin en Tonic gaan nu echt goed samen. Ze liggen ook samen net als met Sonic ♡ spelen blijft lomp maar dat is van beide kanten xD ben toch blij dat het zo goed klikt! Hoef ik mij geen zorgen te maken over of ik ze wel samen achter kan laten een weekendje ofzo

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:26

Foto's? ;) super fijn dat het zo goed gaat.

Een keer overgeven is niet erg als ze zich verder niet anders gedragen dan anders of andere rare symptomen hebben.

Vanavond de meiden ophalen! :):)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:27

Leuk dat Gin en Tonic 't zo goed doen! Foto's :):)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:39

Mag ik me hier ook melden? Over ongeveer 2 weken komt onze kitten ☺

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 13:57

Welkom Polly! Vertel!

Oohhh Mandy spannend! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:18

Eff snel kiekje gemaakt

Afbeelding

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:26

Tonic kijkt nog een beetje wantrouwig OF is al weer snode plannen aan het maken :D . Leuke snapshot verder!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:28

Haha hij was zichzelf aan het wassen en ergert zich aan de natte krabtonnen gok ik xD had ze net gereinigd xD