Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 08:36

Wij willen ook 3 kleine krietjes kopen voor in de tuin.we willen een klein tam en rustig ras.iemand tips

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 08:39

Mijn Brahma krielen schreeuwen moord en brand na het leggen van een ei. Ik weet niet of je buren daar zo blij mee zijn. Zou ook een rustig ras zijn, maar ze kletsen heel wat af. Met name de geur zou je tegen moeten houden op zo'n kleine ruimte. Want ze stinken echt hoor.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 08:46

_Zsazsa_ schreef:
Mijn Brahma krielen schreeuwen moord en brand na het leggen van een ei. Ik weet niet of je buren daar zo blij mee zijn. Zou ook een rustig ras zijn, maar ze kletsen heel wat af. Met name de geur zou je tegen moeten houden op zo'n kleine ruimte. Want ze stinken echt hoor.

We wonen in echt boerendorp.dus kipjes zijn geen punt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 08:57

Ex-legbatterij kipjes zijn ook ontzettend tam. Die van mij komen meteen op je af rennen als ze je zien :D Maar ze maken inderdaad ook wel wat kabaal. Ik vind het zelf wel leuk, dat gekakel :))
Ze zijn niet heel mooi of apart, maar ik vind het zo geweldig om ze van een lelijk, mager kipje te zien veranderen in een volle kip met prachtige veren die langzaam leert om weer kip te zijn en een eigen karakter heeft <3 Ze leggen nog een paar jaar door en daarna zijn het gewoon heerlijke huisdieren!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:59

Ik heb alweer babyboom in de broedmachine :-).
Eergisteren en gisteren weer een hoop uitgekomen. Meeste alweer gereserveerd, want die kuifhoentjes vind je bijna niet hier in Limburg :).

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:06

keona schreef:
_Zsazsa_ schreef:

We wonen in echt boerendorp.dus kipjes zijn geen punt

Oh ik bedoelde niet jou maar degene voor jou met het balkon.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:13

Kippen op een balkon vind ik dierenmishandeling. Ze kunnen er geen natuurlijk gedrag vertonen, zoals wormen zoeken in de grond en de kans dat er andere insecten op je balkon belanden is ook erg klein, misschien een vliegje.

Nee, kippen horen niet op een balkon thuis. En ik denk ook niet dat je buren het leuk gaan vinden als het dadelijk gaat stinken, je kippen gaan kakelen als ze een ei leggen etc.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:50

Op een balkon zou ik echt niet doen. Als ik bij die van ons kijk als ze lekker rond scharrelen. Heerlijk in het zand wormpjes zoeken en andere beestjes. Lekker het zand om ploegen. Dat kan allemaal niet op een balkon.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:34

Ex legbatterij zijn me te groot wil echt schattige kleine krieltjes hebben,ze hoeven ook niet mega veel eieren te produceren want ik eet echt niet iedere dag een ei.

Ik zoek ook een stevig ras dat niet snel ziektes heeft

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:02

Bij mij staat sinds zondag een broedmachine in de keuken.
Daarin liggen 25 eieren van mijn eigen kippen+haan. Ik hoop over een drietal weken een stuk of 20 kuikjes te hebben.

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:03

Imker schreef:
Bij mij staat sinds zondag een broedmachine in de keuken.
Daarin liggen 25 eieren van mijn eigen kippen+haan. Ik hoop over een drietal weken een stuk of 20 kuikjes te hebben.

Wat voor machine is het?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:13

Afbeelding :D

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:15

Een Sele Cova machine, een vrij eenvoudige machine waarbij je met hand de eieren moet keren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 01:13

Ahhh wat mega schattig die kuikentjes. Grappig getekend. Heb je missxhien voorbeelden van hoe ze worden? Vd ouder dieren bijv?

Vandaag is onze krentebol terug gekomen vam haar date. Helaas bleek de haan niet geschikt dus geen kuikentjes van krentje. Maaaaar we hebben onze groep dames wel compleet gemaakt, met een mooie witte hen. Momenteel nog erg in de rui, net als mijn chkk en de choco haha. Maar straks worden ze allemaal weer knap.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:38

Zijn (baard)kuifhoenkrielen
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:12

Wat zijn die zijdehoenders toch leuk!
En die kuikentjes, geweldig, met hun donald-trump-toupet :D

Hier wat minder leuk nieuws, vanmiddag een afspraak bij de DA om onze Tommy te laten inslapen :(:)
Al vanaf we haar geadopteerd hebben was het een beetje het kneusje van de groep.. Ze ging misvormde eieren leggen, en een ei-concrement en uiteindelijk helemaal niet meer, en sinds een paar dagen zit ze opgebold in een hoekje :(:) Sinds vanmorgen eet ze ook niet meer, dikke buik, dus ik ben bang dat het einde verhaal is voor Tommy ;( Maar gelukkig heeft ze hier nog een half jaar de tijd van haar leven gehad en heerlijk vrij kunnen lopen en scharrelen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:00

Ik wil de serama's legkorrel gaan voeren ipv legmeel, maar kan iemand me adviseren in legkorrels die klein genoeg zijn voor serama's? Bij de boerenbond is alles zo groot voor die kleine snaveltjes... ^)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:01

8nnemiek schreef:
Wat zijn die zijdehoenders toch leuk!
En die kuikentjes, geweldig, met hun donald-trump-toupet :D

Hier wat minder leuk nieuws, vanmiddag een afspraak bij de DA om onze Tommy te laten inslapen :(:)
Al vanaf we haar geadopteerd hebben was het een beetje het kneusje van de groep.. Ze ging misvormde eieren leggen, en een ei-concrement en uiteindelijk helemaal niet meer, en sinds een paar dagen zit ze opgebold in een hoekje :(:) Sinds vanmorgen eet ze ook niet meer, dikke buik, dus ik ben bang dat het einde verhaal is voor Tommy ;( Maar gelukkig heeft ze hier nog een half jaar de tijd van haar leven gehad en heerlijk vrij kunnen lopen en scharrelen.

Oh :( dat is niet leuk...

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:43

Oooooh die pluizige kippen hahaha echt zo leuk! Wat een hoog knuffel gehalte!
Daar is mijn ren te smerig voor, mijn kippen eten alles kaal waardoor ze in de modder lopen en dan zijn ze zelf ook smerig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:58

Ze hebben toch bij Boerenbond ook krielmix?

Garvo heeft een hele fijne kippenmix voor krielen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:15

Ik heb inmiddels wat zoekwerk gedaan en een speciaalvoer voor serama's gevonden, dus dat heb ik maar besteld.
Bij onze boerenbond is het assortiment heeeeel erg uitgedund dus daar kan ik het niet meer zo vinden eigenlijk... alleen legmeel (daar wil ik dus vanaf) of grote korrels.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:22

Cochin kriel zijn lieve kipjes?

Mist iemand een cochinkriel haan? Heb sinds maandag in 1x een haan extra... (ook cochin) waar die nu in 1x vandaan komt... ook omdat hij wel van het "juiste" ras is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:59

Amaris, ze kunnen toch gewoon bestellen voor je?
(Moeten bb wel iets geschikts in het assortiment hebben natuurlijk)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:18

Nou, de dames en heer zijn gearriveerd! *\o/*
Afbeelding

Blijven vandaag even binnen, en morgen mogen ze een stukje van hun nieuwe duimen domein bewonderen..

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:07

Leuk! Gefeliciteerd!!