Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saaams schreef:Verpakkingskosten.
Het kwam gewoon in een simpel doosje met de postnl. Voor dat geld had ik op zn minst een gouden strik verwacht.
Ging enkel om dat doosje ventipulmin
Evidensia leverde dit…
[ [url=m/lFWe8p.jpg]Afbeelding[/url] ]
emilyslaluna schreef:Saaams schreef:Verpakkingskosten.
Het kwam gewoon in een simpel doosje met de postnl. Voor dat geld had ik op zn minst een gouden strik verwacht.
Evidensia leverde dit…
Ik begrijp even niet wat hier is gedaan. Heb jij ventipulmin besteld en laten leveren aan huis?
Saaams schreef:Ja.
Lang verhaal kort.
De kliniek om de hoek wilde niet leveren zonder visite. Terwijl ze haar astma en medicatie in het dossier hebben staan. En ik weiger €45 voorrijkosten en daarboven onderzoekskosten te betalen.
De kliniek waar ze bekend is met haar artrose vond t geen issue maar dat is 45 min rijden dus ik dacht kunnen ze het beter opsturen a €6,95 gokte ik
Evidensia leverde dit…
Cookies schreef:Eigenlijk begint dit een beetje op een soort van afpersing te lijken.
Evidensia leverde dit…
kimmie261 schreef:https://www.ad.nl/binnenland/een-huisdi ... ~ad8eeab6/
Een huisdier hebben wordt door buitenlandse investeringcowboys een luxe
Iedereen die weleens een huisdier heeft gehad, weet hoe gek je op een dier kunt zijn. Niet voor niets beschouwen veel mensen hun hond, kat of konijn als volwaardig gezinslid, waarvoor kosten noch moeite gespaard worden in geval van ziekte.
Marjolijn bijvoorbeeld vertelde op deze site dat zij, terwijl ze moet leven van een bijstandsuitkering, een rekening van 12.000 euro kreeg nadat haar kat Puk een ongeluk had gehad. Ze begon een crowdfunding. Een huisdierenverzekering afsluiten kan helpen om dit soort situaties te voorkomen. Maar dat is niet altijd een optie. Als je dier boven een bepaalde leeftijd is wanneer je het adopteert, bijvoorbeeld.
Dat dierenartsrekeningen de spuigaten uitlopen, is redelijk nieuw. Net als huisartsenpraktijken en tandartspraktijken, worden ook dierenartsenpraktijken steeds vaker overgenomen door buitenlandse investeerders. Ruim een kwart van de dierenartsenpraktijken is in de afgelopen zeven jaar opgekocht. En dat heeft gevolgen voor de prijzen, die niet wettelijk zijn gereguleerd
Praktijkeigenaren krijgen steeds vaker een zogenoemd ‘knock-out’-bod, een aanbod dat zoveel hoger is dan ze bij de verkoop aan een ‘gewoon’ iemand zouden ontvangen, dat velen overstag gaan. Marktleider in het opkopen van dierenartsenpraktijken is in Nederland IVC Evidensia. Een bedrijf dat over de pluizige ruggen van Nederlandse huisdieren miljoenenwinsten boekt, maar desondanks niet graag belasting afdraagt hier. Twee jaar geleden wist IVC Evidensia via een omweg 14,5 miljoen euro naar belastingparadijs Guernsey weg te sluizen, ontdekte NRC eerder dit jaar.
Huisdiereigenaren trekken aan het kortste eind. Zij zien de kosten elk jaar stijgen. Behandelingen worden daarnaast steeds complexer. Soms is dat nuttig, aangezien huisdieren daardoor beter geholpen kunnen worden dan vroeger, maar het heeft regelmatig vooral als doel de baasjes op kosten te jagen. Nóg een röntgenfoto, bloedonderzoek of MRI-scan, heeft niet altijd toegevoegde waarde, maar worden desalniettemin continu geopperd in de praktijken die winst in plaats van zorg als focus hebben, zo zeggen dierenartsen van de oude garde. Dit leidt al snel tot torenhoge rekeningen, van honderden of soms zelfs duizenden euro’s.
Die Evidensia betaalt dus niet eens belasting in Nederland maat verdient astronomische bedragen aan Nederlandse zieke huisdieren.
Dat is tragisch, want 3,6 miljoen Nederlandse huishoudens hebben een huisdier, waar ze waarschijnlijk erg gek op zijn. Door het gebrek aan prijsregulering en regels voor investeringscowboys wordt het hebben van een huisdier voor veel mensen een steeds grotere luxe.
karuna schreef:Helaas door deze ontwikkeling met de kosten ben ik sinds vorige week hondloos na ruim 53 jaar met honden geleefd te hebben. Ik ga er kapot aan van de gedachte maar ik durf het financieel niet meer aan een hond te nemen. Hoe graag ik ook een oudje uit het asiel zou willen adopteren als de ergste pijn weg is vanwege de mogelijke dierenarts kosten durf ik het niet meer. Ik zou het niet aankunnen als ik een behandeling niet zou kunnen laten doen door geld te kort
gewoon uitermate prut dat het zover moet komen
kimmie261 schreef:Huisdiereigenaren trekken aan het kortste eind. Zij zien de kosten elk jaar stijgen. Behandelingen worden daarnaast steeds complexer. Soms is dat nuttig, aangezien huisdieren daardoor beter geholpen kunnen worden dan vroeger, maar het heeft regelmatig vooral als doel de baasjes op kosten te jagen. Nóg een röntgenfoto, bloedonderzoek of MRI-scan, heeft niet altijd toegevoegde waarde, maar worden desalniettemin continu geopperd in de praktijken die winst in plaats van zorg als focus hebben, zo zeggen dierenartsen van de oude garde. Dit leidt al snel tot torenhoge rekeningen, van honderden of soms zelfs duizenden euro’s.
Achterom schreef:kimmie261 schreef:Huisdiereigenaren trekken aan het kortste eind. Zij zien de kosten elk jaar stijgen. Behandelingen worden daarnaast steeds complexer. Soms is dat nuttig, aangezien huisdieren daardoor beter geholpen kunnen worden dan vroeger, maar het heeft regelmatig vooral als doel de baasjes op kosten te jagen. Nóg een röntgenfoto, bloedonderzoek of MRI-scan, heeft niet altijd toegevoegde waarde, maar worden desalniettemin continu geopperd in de praktijken die winst in plaats van zorg als focus hebben, zo zeggen dierenartsen van de oude garde. Dit leidt al snel tot torenhoge rekeningen, van honderden of soms zelfs duizenden euro’s.
Dit heb ik een dierenarts in mijn omgeving ook horen zeggen, wat ik me daarbij ondertussen afvraag: wordt de huidige generatie dierenartsen eigenlijk nog wel opgeleid om een diagnose te kunnen stellen zonder al die uitgebreide onderzoeken? Ik krijg namelijk steeds meer het gevoel dat de jongere generatie dat of niet meer kan (ze willen het bevestigd hebben met "harde" uitslagen voordat ze een uitspraak durven te doen), of niet meer wil... Maar dat is bij uiteraard nergens op gebaseerd, behalve hetgeen dat ik hoor en zie.
BigOne schreef:Die uitgebreide onderzoeken bij sommige Evidensia en andere klinieken is ook ingeven door het feit dat de apparatuur betaald moet worden. Die is weer gekocht van geleend geld van dezelfde investeringsmaatschappij waar ook de kliniek van is
Amber_anne schreef:karuna schreef:Helaas door deze ontwikkeling met de kosten ben ik sinds vorige week hondloos na ruim 53 jaar met honden geleefd te hebben. Ik ga er kapot aan van de gedachte maar ik durf het financieel niet meer aan een hond te nemen. Hoe graag ik ook een oudje uit het asiel zou willen adopteren als de ergste pijn weg is vanwege de mogelijke dierenarts kosten durf ik het niet meer. Ik zou het niet aankunnen als ik een behandeling niet zou kunnen laten doen door geld te kort
gewoon uitermate prut dat het zover moet komen
Ten eerste gecondoleerd![]()
Het is een andere manier van dieren houden als je besluit om niet tot het naadje te gaan met behandelingen. Er zijn ontzettend veel mensen die geen duizenden euros investeren in hun dieren. En soms is het ook eerlijker naar het dier om het niet te doen.
Je kunt een dier nemen en besluiten hoever je wilt gaan, komt het bedrag erover dan laat je het dier inslapen. Voor een oud dier wat anders zijn leven slijt in een asiel zijn een paar goede jaren veel waard
Wij hebben het zelf gedaan met twee oudere bange cavia's. Die zijn hier gekomen met het idee dat ze een oude dag zouden hebben. We hebben ze 3 jaar gehad en toen ze slechter begonnen te worden (waarschijnlijk suikerziekte) hebben we ze beide in laten slapen.
Sandra_H schreef:Die druk komt ook vanuit de klinieken etc, dat is op zich te begrijpen omdat dieren genezen nou eenmaal hun werk, roeping, maar helaas inmiddels ook in veel gevallen hun verdienmodel is. En dat, die druk, vind ik bijna misdadig! Want juist dát zorgt er voor dat veel mensen een dierenartsbezoek uitstellen, met alle gevolgen van dien.
Niemand zou zich gedwongen moeten zien om zich te verantwoorden voor de keuze om een dier te laten gaan ipv te laten behandelen. Ongeacht de reden. Je moet er dus als eigenaar altijd zelf bovenop blijven zitten en dat kan heel lastig zijn.
.
Fitzroy schreef:Dit inderdaad. Ik heb het gelukkig nog niet aan de hand gehad maar als ik in het weekend naar een Evidensia kliniek zou moeten, dan bekijk ik echt wel of het niet anders kan.
Ik ben daar toch wel realistisch in (misschien zullen andere mensen het ‘hard’ noemen).
Maar ik heb echt wel bedragen in mijn hoofd die ik acceptabel vind voor de genezing van een kat.
cjb schreef:Betekend dit dan ook dat verzekeringen geen dieren meer uit mogen sluiten?