Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:14

Hier ook jasjes, just in case :D
Regenjassen: altijd handig. Zelf eentje aangepast zodat deze goed zit voor Jarv.
Jasje voor de warmte: heb ik voor zowel Jarv als Parker. Voor Parker heb ik Jarv z'n oude jasjes nog :)) Ik gebruik ze voor Jarv wanneer hij gesport heeft en moet wachten bijvoorbeeld. Voor Parker heb ik ze bij de hand nu met training. Koud en nat, dus na de training niet te hard afkoelen.
En natuurlijk Jarv z'n badjas, met het zwemmen wat we weer hebben opgepakt is dat ook geen overbodige luxe :D Parker krijgt er in de toekomst ook een, al doe ik dat nu nog niet nu hij zo volop in de groei zit :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:19

XxDiandraxX schreef:
Machie, die jasjes zien er inderdaad super uit. Welk merk is dat?

Hundlands! Ik twijfel er ook over ze te bestellen maar realistisch gezien heb ik jassen zat. :+

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:34

KimD schreef:
XxDiandraxX schreef:

Hundlands! Ik twijfel er ook over ze te bestellen maar realistisch gezien heb ik jassen zat. :+

Hier twijfel ik ook al een tijdje. Ben vooral benieuwd hoe warm ze nou eigenlijk zijn..

Mijn honden dragen ook jassen. Mijn border op dit moment enkel voor, na en tussen het trainen. Mijn cocker draagt onder de 5 graden haar jumppa trui en onder de 0 graden haar winterjas.
Met wedstrijden heeft zij sws haar pomppa en daarover haar winterjas aan, en sinds kort heeft ze ook een verwarmd kussen van stoov :+ iets met enorm verwend, maar ze heeft het erg moeilijk met warm blijven als ze stil ligt.
Laatst bijgewerkt door beauty1love op 28-12-22 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:35

KimD schreef:
XxDiandraxX schreef:

Haha ik herken het probleem. Al heeft elin dus net een nieuwe pomppa gehad dus heb al gespijbeld.. :o
Binnenkort komt de set voor macey maar twijfel nog welke maat ze straks zou moeten hebben.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:36

Groeit ze nog hard? Anders zou je één, misschien twee maten groter kunnen bestellen. In de jumppa maakt een maatje groter sowieso niet uit, in de andere jassen wel heb ik gemerkt, die zitten dan direct minder mooi.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:41

Ja ik heb nu voor de jumppa al een maat groter dan elin (ze is inmiddels bijna even groot als haar moeder). Die maat past mijn andere dames ook dus denk dat ik daarmee best goed zit.

Ik wil er nog een toppa in dezelfde kleur bij maar ik denk dat ik daarvoor ook 1 maat groter moet dan van Elin. Ik ken niemand waar ik er een een maatje groter kan passen dus is echt op de gok.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:43

Kaus schreef:
Die van mij hebben ook kekke jasjes aan. Zeker Ben, als je zo weinig vet hebt, heb je het nogal snel koud. Dus waarom lijf hard laten werken als het ook met een jasje kan? Je gaat zelf toch ook niet naakt buiten lopen? Of als het in huis 19C is maar je bibbert van de kou, geen dekentje pakken! Dan wen je eraan. Wat een onzin _O-

[ [url=m/PSMQlw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben had een ongelukje vandaag. Resultaat? Vijf hechtingen. En een deuk in z'n ego.

Spoiler:
[ [url=m/Y1UkxX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bloedbad was een understatement :=
Spoiler:
[ [url=m/TIs4V5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarna ging die wel lekker op de ketamine :))
[ [url=m/sXgArm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zielig! Sterkte voor Ben!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:31

XxDiandraxX schreef:
Ik vind het jammer dan de sfeer in dit topic de laatste tijd achteruit holt. Maar goed..

Mijn honden krijgen ook jasjes. En ja, ik heb aussies met volle (dubbele) vacht maar ook die koelen hard af (zeker in de auto) wat niet fijn is voor de spieren. Hier hebben ze de pomppa lijn, jumppa en toppa.

[ [url=m/SFSZYI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jumppa

[ [url=m/dGQAva.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toppa

Oh die jasjes zijn leuk! Toch maar eens kijken bij alle merken die nu genoemd worden. Wil sowieso kijken voor een badjas, heeft iemand daar dé tip voor?

Heb zelf een regenjas die van mijn stevige labrador is geweest maar die zit niet helemaal lekker bij Aussie Maize, dus gebruiken we alleen als het flink hard regent.

Ik heb overigens wel het idee dat Maisie een super dikke vacht heeft, sowieso flink dikker dan die van haar zusjes, dus geen normale jasjes voor buiten hier. Maar hou het wel in de gaten. Al gaan we wel buiten schapenhoeden met dr (nu 1x geweest).. dus misschien eens overwegen voor in de winter.

@Kaus: oef beterschap!

@leo welke regenjas heb jij voor je aus?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:35

Ik heb 2 badjassen op maat laten maken, ben daar zo blij mee. 1 voor als die nog modderig is en de ander als die gewassen is of als hij onder de waterblazer is geweest :)

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:41

Hier nooit jasjes gehad. Maar denk dat onze kelpie pup wel eens de 1e kan worden mét jas.
En als ze het nodig hebben is dat prima. Ze zijn er niet voor niks ;)

Verder heb ik me er nog niet zo heel diep in verdiept. Wel badjassen trouwens in huis maar merk dat ik ze te weinig gebruik =

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:45

XxDiandraxX schreef:
Ja ik heb nu voor de jumppa al een maat groter dan elin (ze is inmiddels bijna even groot als haar moeder). Die maat past mijn andere dames ook dus denk dat ik daarmee best goed zit.

Ik wil er nog een toppa in dezelfde kleur bij maar ik denk dat ik daarvoor ook 1 maat groter moet dan van Elin. Ik ken niemand waar ik er een een maatje groter kan passen dus is echt op de gok.

Welke maat zou je moeten hebben/passen? Dan kijk ik eens even tussen onze collectie, wie weet zit toevallig net die maat ertussen alhoewel ik het betwijfel. :')

IMANDRA schreef:
XxDiandraxX schreef:
Ik vind het jammer dan de sfeer in dit topic de laatste tijd achteruit holt. Maar goed..

Mijn honden krijgen ook jasjes. En ja, ik heb aussies met volle (dubbele) vacht maar ook die koelen hard af (zeker in de auto) wat niet fijn is voor de spieren. Hier hebben ze de pomppa lijn, jumppa en toppa.

[ [url=m/SFSZYI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jumppa

[ [url=m/dGQAva.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toppa

Oh die jasjes zijn leuk! Toch maar eens kijken bij alle merken die nu genoemd worden. Wil sowieso kijken voor een badjas, heeft iemand daar dé tip voor?

Heb zelf een regenjas die van mijn stevige labrador is geweest maar die zit niet helemaal lekker bij Aussie Maize, dus gebruiken we alleen als het flink hard regent.

Ik heb overigens wel het idee dat Maisie een super dikke vacht heeft, sowieso flink dikker dan die van haar zusjes, dus geen normale jasjes voor buiten hier. Maar hou het wel in de gaten. Al gaan we wel buiten schapenhoeden met dr (nu 1x geweest).. dus misschien eens overwegen voor in de winter.

@Kaus: oef beterschap!

@leo welke regenjas heb jij voor je aus?

Qua badjas is er voor mij maar één merk en dat is de dry-up cape van actionfactory. Guinness heeft die van hem al bijna 10 jaar en dat ding ziet er nog als nieuw uit zonder enige vorm van slijtage of verlies van functie. _O_

Tegenwoordig hebben ze ook badjassen met poten eraan en die wil ik nog heel graag proberen voor ons honden met langere vacht en voor Puk met haar plakhaar.

Shaya_ schreef:
Hier nooit jasjes gehad. Maar denk dat onze kelpie pup wel eens de 1e kan worden mét jas.
En als ze het nodig hebben is dat prima. Ze zijn er niet voor niks ;)

Verder heb ik me er nog niet zo heel diep in verdiept. Wel badjassen trouwens in huis maar merk dat ik ze te weinig gebruik =

Ik weet het wel zeker! :Y) Alvast welkom bij de club hahaha!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:03

Hier ook fan van de dry-up cape! Max is altijd mee op boerderij, ook met regen. Dus bij binnenkomst gelijk badjas aan en na half uur een droge hond.

Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:05

Onze man groeit als kool in ieder geval :=
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:07

haha ga gelijk kijken, thanks! Ze zien er wel leuk uit. Dus bij lange haren met mouwen?

Nu nog een regenjas :D. Moet zeggen dat die van zooplus niet verkeerd is hoor, maar hij is qua omtrek te groot terwijl die qua ruglengte juist kort is

Vandaag afgesproken met 2 zusjes van Maisie, gaan we lekker wandelen *\o/*. En onderweg kan Maize lekker genieten van haar “televisie” (ze kijkt zo graag naar buiten, kan gerust een hele autorit zo lekker ontspannen naar buiten zitten loeren :)) )

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:11

@Imandra; gewoon een simpele ongevoerde van Rukka. Hij was nog zo aan het groeien dat ik er niet te veel aan wilde besteden en was puur voor ergste nattigheid in de tent.
Volgend jaar wil ik denk ik een Paikka regenjas, die vond ik er erg goed uitzien.

Ik heb qua badjas een van Dierenoppasamersfoort. Doet prima zijn werk, met een halfuurtje is hij droog.

Fitz heeft ook een mega vacht en heeft het eerder te warm dan koud. Voor de kou doe ik het dan ook niet, de badjas is vooral tegen te snel afkoelen in de koude auto. Hij springt nogal graag te water ongeacht de temperatuur :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:13

IMANDRA schreef:
haha ga gelijk kijken, thanks! Ze zien er wel leuk uit. Dus bij lange haren met mouwen?

Nu nog een regenjas :D. Moet zeggen dat die van zooplus niet verkeerd is hoor, maar hij is qua omtrek te groot terwijl die qua ruglengte juist kort is

Vandaag afgesproken met 2 zusjes van Maisie, gaan we lekker wandelen *\o/*. En onderweg kan Maize lekker genieten van haar “televisie” (ze kijkt zo graag naar buiten, kan gerust een hele autorit zo lekker ontspannen naar buiten zitten loeren :)) )

[ [url=m/GC748n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is natuurlijk een voorkeur maar ik zie echt wel veel voordelen in die met mouwen. Ik sta nu met de normale nog steeds poten te drogen en te doen bij die met langer haar, dat hoeft dan niet meer. Liever toch dat gemak dan, het scheelt ook een hoop modder en zooi in huis. :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:13

Ja snap ik! Vind t qua groei met Maisie wel lastig in te schatten. Ze zal niet meer echt de hoogte inschieten (7 maanden oud nu) maar wellicht nog wel meer in verhouding komen. Hoop ik :))

Haha ja ben blij dat Maisie geen waterrat is! Springt er eigenlijk alleen in als ze met andere honden meerent, niet uit zichzelf.

@Kim: I feel you :)). Hebben standaard een handdoek in de hal liggen voor de pootjes idd.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:15

Ik hoop dat Fitz inmiddels ook wel zo'n beetje klaar is qua hoogte :+
10 maanden zondag, dus ik verwacht geen uitschieters meer.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:32

Wat een interessant topic is dit geworden, juist de discussies zijn super interessant. Ik ben van mening dat je veel informatie moet lezen/horen van mensen die er verstand/ervaring van hebben en dat je met al die informatie en eigen ervaringen uiteindelijk een eigen mening/standpunt kunt vormen. Iedereen heeft vast fouten gemaakt, maar daarvan leren is de kunst lijkt mij.

Hier geen puppyplannen voorlopig maar ik vind het heerlijk om meer te leren en foto’s en verhalen van jullie pups te lezen en zien!

Na de regen afgelopen weekend zie ik wel echt de voordelen van een regenjas naast de badjas (voornamelijk in de auto gebruikt) voor het laatste rondje voor het slapen of een rondje voordat Marlo eventjes alleen thuis is en ik geen tijd heb voor uitgebreid afdrogen. Heb een beetje rond zitten kijken op internet maar voor mijn gevoel lopen best veel regenjassen vrij ver naar achteren over de buik. Lijkt mij met een reu niet altijd praktisch. Hoe is jullie ervaring met de verschillende merken? Klopt mijn beeld of vertekenen de foto’s en kan ik met de juiste maat wel voorkomen dat er in de deken geplast wordt? :)

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:33

KimD schreef:
IMANDRA schreef:

[ [url=m/GC748n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is natuurlijk een voorkeur maar ik zie echt wel veel voordelen in die met mouwen. Ik sta nu met de normale nog steeds poten te drogen en te doen bij die met langer haar, dat hoeft dan niet meer. Liever toch dat gemak dan, het scheelt ook een hoop modder en zooi in huis. :+

Daarom zit ik er ook aan te denken om nog 1 te halen met mouwen :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:45

De Dry-up met mouwen is DE uitvinding van de eeuw hoor. Had ik ook veeeeeel eerder moeten aanschaffen met mijn langhaar. Eerder hadden we het gewone model van Dry-up waar ik altijd heel tevreden over was en ik heb dit jaar ook de badjas die dierenoppas Amersfoort gekocht - merk naam even kwijt - om te testen < Maar ik blijf toch terugkomen naar Dryup want daar komt ze toch net wat droger onderuit als die van DA.

Wat me eerder wel wat stoorde bij het gewone model Dry-up is het gat voor de staart. Dat was met Arya's fluff staart wel altijd priegelwerk, maar bij de Zipfit variant met de mouwen, is er geen staart gat meer, en gaat het ding dus nagenoeg even snel aan als de gewone badjas, echt super chill. Maar dat zal bij de meesten geen issue zijn, Arya's staart is gewoon belachelijk groot en dik en fluffy haha. Ben met die met mouwen nu in ieder geval echt ontzettend gelukkig en tzt komt er dus zeker nog een reserve ZipFit bij kan ik vertellen. Ik wil niks anders meer <3

Ik lach me wel altijd kapot om hoe het uitziet hoor, maar dat weegt gewoon niet op tegen de immense voordelen van deze fantastische uitvinding haha. Maar echt, niet twijfelen en gewoon kopen. Ga je geen spijt van hebben *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:45

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:51

Ik heb ook een badjas van dry-up. Daarna hebben we ze zelf (na)gemaakt en ook tijdje verkocht maar zijn we mee gestopt ivm de tijd die dat vergt.
Ik zou in elk geval alle badjassen met klittenband vermijden, dat gaat echt ten koste van de badstof.

KimD, de toppa maat 52. Elin heeft de 48 aan maar zou die twee eens willen vergelijken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:57

KootMiraDrum schreef:
Hier geen badjas, we gebruiken zo'n blauwe hondenzeem, dan is ze 95% droog.
https://www.petfooddiscount.nl/product/ ... e-68x68-cm

Wij zitten hier ook altijd met natte handdoeken. Werkt deze goed? Ik zie dat je hem nat terug in de koker doet, kun je hem dan ook maar 1x gebruiken voor het wassen? Want dat droogt toch niet? Anders lijkt het me wel handig. :D

Edit: even opgezocht, interessant product zeg! Lijkt me wel wat, nu hebben we altijd van die muffe handdoeken op de gang hangen.

Teun is deze decembermaand ook goed verwend met een mooie grote Benebone fish bone, groot flostouw en een kunstleren Biabed (nadat hij meerdere keren in zijn oude stoffen mand heeft gekotst was ik er wel klaar mee :') ).
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 28-12-22 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:10

Oh trouwens, een aantal vroegen nog naar Arya's wortel speeltje, sorry!
Ik ben zo'n warhoofd momenteel haha. Ik kocht 'm via bol maar zie dat hij op Niet leverbaar staat nu:

https://www.bol.com/nl/nl/p/snuffelmat- ... 1069/?s2a=

Hij is van het merk SNOOTS dus misschien kunnen jullie 'm zo nog vinden!