Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Keandra schreef:ow man, Wat trekt Odin het ongeluk toch aan.
Zit echt met jullie in.
Zijn zijn ouders getest geweest of gekend met enige van die problemen?
(want je hoort toch vaak dat er dingen achter gehouden worden)
sasja0705 schreef:Keandra schreef:ow man, Wat trekt Odin het ongeluk toch aan.
Zit echt met jullie in.
Zijn zijn ouders getest geweest of gekend met enige van die problemen?
(want je hoort toch vaak dat er dingen achter gehouden worden)
De genenpoel bij de Europese Siberen is relatief klein. En niemand wil een "no name" in zijn papieren hebben.
Er zijn veel fokkers die echt alles mogelijke laten testen - maar er is ook een groepje die het niet zo nauw neemt.
FiP is gewoon erg trieste pech...dat kan overal en bij iedereen gebeuren.
- maar er zijn ook fokkers die bvb HCM niet vermelden.
In de wereld van de verschillende vereinigingen gaat veel "op vertrouwen"
Als ik bvb een nest aanmeld en geef door 5 kittens... krijg ik voor deze 5 gewoon papieren... ook al heb ik er alleen 2 ( mijn Quiquebou komt van zo een oplichter) , dan worden er gewoon 3 bijgezocht die passen bij de kleur die ik heb aangegeven.
Toen ik erachter kwam, heb ik alle nationale en internationale clubs aangeschreven...NOPE geen een die tegen die fokster wilde ingaan.
En zo zijn er nog meer dingen - maar dat is bij andere rassen ook zo.
Fok van Scottish fold is inmiddels verboden...tja... kort ronde internet en je krijgt heel makkelijk een kitten
Mijn allereerste Sibeer in 2007 was het tegenovergestelde: da had fokker niet goed opgelet en was er een nest "te veel" voor deze poes in bepaalde tijd plus notabene van een HTK kater.
Was dit uitgekomen was poes niet meer toegelaten voor de fok.
Fokker heeft toen het hele nest omzeep geholpen - behalve 1 omdat die egaal blauw was.
Die werd met de fles groot gebracht en via een kennis met smoes verkocht op mp... en ik ben er in getrapt .
Heb ik pas later alles kunnen achterhalen omdat hij mentale problemen had .
Met Quiquebou dacht ik op safe te spelen in 2017... niet dus.
Zoals gezegd: er zijn ook goede fokkers maar die Siberen worden vaak foutief als "anti-allergeen" betitelt en dat zorgde voor een hype. En extreem tijdens Corona.
Dus even het papier goed te controleren en door de database te halen is altijd een goed idee.
En uiteraard nog eens de fokker contacten of nog beter eigenaren van katten uit hetzelfde nest.
tamary schreef:Bij honden laten ze de spieren de gewrichtsfunctie overnemen, is simpelste en snelste herstel. Bij katten omdat ze een stuk lichter zijn qua gewicht moet dat ook kunnen. Hoe dat dan verder gaat qua kunnen springen zou ik niet weten.