CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:28

Eelmo schreef:
Pippa, jullie waren lekker fanatiek bezig ja :)) Houd mijn hart vast voor volgende week hahaha

Milky_Way, fijne tuigen he! Is dat een beetje makkelijk om hem op maat te laten maken? Ik heb er verder nog niet naar gekeken :o
Wij krijgen ons eigen startvak als 'lesgroepje' :D

Oooh dat is ook fijn zeg dat jullie dan samen in je eigen startvak zitten. Ik wilde in het gele blok starten maar die zat helaas vol, nu hopen dat het andere blok ook prima is.
Maar heb je al een tijdstip dat jullie gaan?

Dorethea had geïnformeerd voor mij, ik moest de bestelling dan per mail doen en aangeven dat ik de hals opening in XS wil en het lijfje S en de kleur en type harnas. De naaister van Trop dog voegt dan alsware die 2 maten samen vandaar dat ik iets langer moet wachten. Qua kosten betaal ik gewoon het standaard bedrag voor het Core harnas.

Eelmo

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 14:36

Oh heel fijn om te weten! Had verwacht dat het dan toch wel wat duurder zou worden. Ik ga er eens achteraan! Tnx! :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 19:27

Oh dat is interessant zeg!! Ga ik onthouden! Ik heb nu de M/L en die zit op spanning op alle punten goed, maar los hangt ie ook wel vrij los achter zijn voorpoten. Qua halsopening kan hij echt niet kleiner, buffeltje.
Maar eerst maar nog een aantal keren goed testen en filmen hoe hij er mee rent!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 12:52

5 min voor vertrek vanmorgen stond de postbode voor de deur met mijn bestelde harnas *\o/*
Ik dacht die komt volgende week pas maar heb hem nu dus al binnen, kon het dus meteen testen vanmorgen :D

Had tijdens het lopen aan Dorethea gevraagd of het goed zat, en dat was gelukkig zo. Was dus goede keuze om het op maat te laten maken.
Heb even geen goede foto van opzij, maar hier een andere foto:

Spoiler:
Afbeelding

Foto doe ik even als spoiler, en door het uploaden is het wat wazig zie ik

Hopelijk houden jullie het droog vanmiddag, veel succes met de training!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:23

Wij hebben vanmorgen weer met een dogsurvival meegedaan. Jip wordt dan altijd zo bloed fanatiek. Ondanks zijn reactiviteit is hij met zoiets prima te hanteren daarin.

Smerig dat we waren. _O-

Afbeelding
Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:23

Wauw dat tuig zit perfect! En mooie kleur zo, geweldig! <3
Hoe ging het trainen vanochtend? Ik ben heel blij dat het een beetje is afgekoeld.

Ik had vanochtend voor het eerst een hardloop evenement (zonder hond), dus ik sla de canitrail training van vanmiddag even over. Hardlopen zonder hond is echt vreselijk saai en ik vond het ook mega zwaar :') . Ik denk niet dat het voor herhaling vatbaar is haha

Ik hoop maandagochtend weer eens een keer thuis te canitrailen. Kijken hoe Vidar het individueel doet.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 17:57

Leuk cupcakes! Wat doe je allemaal tijdens een dog survival?
Fijn dat jouw hond met zoiets dan een stuk minder reageert op andere honden, merk dat bij de mijne ook als ik in de groep mee ren.
Wel apart eigenlijk dat ze er echt een minder probleem van maken als ze zelf druk bezig zijn. Wel mooi leermoment eigenlijk voor je hond.

Pippa ik snap wel dat je niet 2x op 1 dag wilt hardlopen haha, en zonder hond lijkt mij ook onwijs saai :')
Maar misschien wel goed geweest om je eigen manier van lopen wat te trainen? Maandag dan maar leuk samen met Vidar trainen :D

Onze training ging wel prima vanmorgen, was iets meer met wat heuveltjes waarvan 1 wel wat zwaar omhoog (besloot halverwege gewoon even te wandelen). En naar beneden is ook wel even oefenen, maar kreeg gelukkig wat tips.
Nu de spierpijn verder afwachten :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 20:00

Ik ben ook thuis van de dogsurvival met de dames.... mijn Yoshi heeft pups, wist ik, dus met Peach ingeschreven word mevrouw loops. Maar zou met de meiden gaan, dus hond geleend bij schoonouders, Jintho de schapendoes <3

Afbeelding

Afbeelding

Vieze hond, had haar hier al kort afgespoten:+
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 20:19

Hardlopen zonder hond vind ik ook stom _O-

Wat een mooi tuig zo Milky Way!! Grappig, paar weken terug had ik nog nooit van Trop Dogsports gehoord en nu alleen al in dit topic meerdere honden met het tuig _O-

Ohh de Dog Survival, zó leuk! :D
Ik had vandaag wat anders samen met Fitz, maar wij mogen over 2 weken!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 20:34

Milky_Way schreef:
Leuk cupcakes! Wat doe je allemaal tijdens een dog survival?
Fijn dat jouw hond met zoiets dan een stuk minder reageert op andere honden, merk dat bij de mijne ook als ik in de groep mee ren.
Wel apart eigenlijk dat ze er echt een minder probleem van maken als ze zelf druk bezig zijn. Wel mooi leermoment eigenlijk voor je hond.

Pippa ik snap wel dat je niet 2x op 1 dag wilt hardlopen haha, en zonder hond lijkt mij ook onwijs saai :')
Maar misschien wel goed geweest om je eigen manier van lopen wat te trainen? Maandag dan maar leuk samen met Vidar trainen :D

Onze training ging wel prima vanmorgen, was iets meer met wat heuveltjes waarvan 1 wel wat zwaar omhoog (besloot halverwege gewoon even te wandelen). En naar beneden is ook wel even oefenen, maar kreeg gelukkig wat tips.
Nu de spierpijn verder afwachten :+

Je kan het vergelijken met een gewone survival run, maar dan met je hond. Er zitten water elementen in, je moet onder of door dingen door, de sloten door baggeren of soms ergens over heen. Ik was erg blij dat er geen hindernis was waarbij je de hond er overheen moest tillen. :')

[b]Leo[/b]
Waarschijnlijk lopen wij die run ook mee! :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 20:40

Oh heel leuk!! Laat maar even weten of je er ook bent!

Wordt onze eerste dogsurvival, doodeng maar ook veel zin in :))

Ik zou ook blij zijn als ik niet hoef te tillen met Fitz :')

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:05

Ook wij hebben vandaag weer mee gedaan :D

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:16

Leuk! Ik heb alleen de atleten gezien vanmorgen. Mijn vriend liep met onze Manu, een grote bonte husky. Zijn laatste survival, in elk geval in de atletenklasse. Meneer is ruim 10,5 inmiddels. Hij vond het zo leuk, lekker koppie erop en vrolijk met de baas mee <3
Helaas mocht ik alleen kijken, nog 3 weken tot ik moet werpen :)) Meeko helaas thuis gelaten. Die zou zo graag ook willen lopen, die gaat alleen maar staan gillen. Ik hoopte nog dat vriend ook een rondje met hem zou lopen maar hij vindt Meeko echt veel te fanatiek.

Wat een leuke verslagen van de trainingen bij Dorothea. Die lab <3

En een Podenco. Zo leuk, ik houd er een zwak voor. Wel ingewikkelde lijven voor de standaard tuigen ja. Deze zit mooi. Fijn dat het op maat gemaakt kan worden.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:28

Jeanine wel handig dat je een back-up hond te leen had en toch mee kon doen :D

Wel leuke al die avontuurlijke survival foto’s! Maar als ik het zo zie nu en lees wat je moet doen dan is dat niks voor ons. Ik heb een hekel aan koud water :+ en mijn honden vinden water niks, hooguit alleen de pootjes erin.

Succes Leo met jouw eerste dogsurvival!

Lisitano, leuk zijn ze hè, het is echt mijn lievelingsras <3
Heb eerder nooit honden gehad maar zodra het kon wilde ik persee een Podenco, en nu hebben we er zelfs twee :D

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:26

Ik denk ook elke keer weer, waar ben ik aan begonnen _O- Maar het is wel echt super gaaf!

Heel veel stukken waren wel aardig glad, dat was wel pittig met een fanatieke kelpie.

Thuis met trainen luistert hij netjes naar de commando's. Maar met de dogsurvival heeft hij maar 1 missie _O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:37

Dagahra schreef:
Ik denk ook elke keer weer, waar ben ik aan begonnen _O- Maar het is wel echt super gaaf!

Heel veel stukken waren wel aardig glad, dat was wel pittig met een fanatieke kelpie.

Thuis met trainen luistert hij netjes naar de commando's. Maar met de dogsurvival heeft hij maar 1 missie _O-

Op die gladde stukken ben ik een paar keer onderuit gegleden omdat Jip ook kei fanatiek werd. :')

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:33

CupCakes_ schreef:
Dagahra schreef:

Op die gladde stukken ben ik een paar keer onderuit gegleden omdat Jip ook kei fanatiek werd. :')

_O-

Ben wel blijven staan. Maar op aantal stukken gleed ik, zo achter hem aan :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:37

Vriendinnetje die mee was, ging ook glijdend er achter aan :D
Vannacht na het douchen, de 2de keer kwam ik nog modder tegen. Maar m'n kleren, schoenen, tuig etc alles is weer schoon.
Ook een kleinere heupgordel besteld.

Elke keer denk ik neee, niet zoveel water, doe ik niet meer. Maar toch is het wel super leuk!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:57

Leuk, een topic over canitrailen/crossen!

Ik ben in juli begonnen met hardlopen en doe nu inmiddels 5km. Afgelopen vrijdag heeft mijn hond voor het eerst in een echt pulling harnas gelopen.

Ik heb de hond ooit 2 jaar geleden als pup aangeschaft voor het canitrailen en crossen. Hij is nu ruim 2 en uitgegroeid, dus we kunnen eindelijk gaan starten!

Hij deed het vrijdag echt al super. Trok al goed. Hij kent al het een en ander aan commando's vanuit de jacht.

5 november gaan we onze eerste snuffeltrail lopen! Ik heb er nu al zin in!

Afbeelding
Dit is Duco. Hij is een kruizing van 50% Friese Stabij. 25% grote munsterlander 12.5% kleine munsterlander en 12.5% viszla

Ik kom graag meelezen!

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:58

Welkom Peelie *\o/*
Wat een leuk hondje is Duco, mooie mix! Bij ons in de groep zitten ook voornamelijk jachthonden, die vinden het trailen ook ontzettend leuk. Wat voor harnas heb je voor Duco?
Gaan jullie ook de 5km Rosendael doen? Daar doen namelijk meer bokkers aan mee! Leuk als we elkaar misschien tegenkomen.

Onze zoektocht naar het perfecte harnas is eindelijk ten einde! Na veel passen, meten, lenen en proberen zijn we uitgekomen bij de sleddog pro x-back van Neewa! Heel blij dat hij ook in 'onze' kleur oranje te bestellen was. Nu gaan we helemaal matchend over de trails heen haha. =:)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:06

Leuk Peelie!
Duco ziet er schattig uit zeg <3 leuk dat je nu eindelijk serieuzer met hem aan de slag kan.

Pippa, fijn dat je nu een goed harnas hebt gevonden en ook nog in de kleur die je graag wilt :D
Dus jullie gaan helemaal in het oranje op pad! Wel echt grappig dat de meeste (wat ik tot nu toe zie) een ‘team’ kleurtje hebben, de onze is nu roze en paars :')

Afgelopen zaterdag had ik dezelfde route nog een keer gelopen die ik vorige week met de training liep. Stukje van 6 km met 1 wat hogere heuvel, dat was wel zwaar. Maar afgelopen keer al minder spierpijn dan daarvoor *\o/*
De afstand gaat ons redelijk goed af dus denk dat de NNT wel goed komt, heb er echt zin in :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:51

Pippa13 schreef:
Welkom Peelie *\o/*
Wat een leuk hondje is Duco, mooie mix! Bij ons in de groep zitten ook voornamelijk jachthonden, die vinden het trailen ook ontzettend leuk. Wat voor harnas heb je voor Duco?
Gaan jullie ook de 5km Rosendael doen? Daar doen namelijk meer bokkers aan mee! Leuk als we elkaar misschien tegenkomen.

Onze zoektocht naar het perfecte harnas is eindelijk ten einde! Na veel passen, meten, lenen en proberen zijn we uitgekomen bij de sleddog pro x-back van Neewa! Heel blij dat hij ook in 'onze' kleur oranje te bestellen was. Nu gaan we helemaal matchend over de trails heen haha. =:)

Ja ik ga naar Rosendael!

Ik heb een nonstop freedom 5 in maat 6 voor hem besteld. En ook gelijk de Canix heupgordel en bungy. We hebben het gelijk groot aangepakt zal ik maar zeggen :D

Onze kleur word ook lekker neon knal oranje *\o/*

Enne. Het id wel iets meer dan een hondje. Hij weegt inmiddels een kilo of 28 a 30. Best een finke jongen dus.

Milky_Way schreef:
Leuk Peelie!
Duco ziet er schattig uit zeg <3 leuk dat je nu eindelijk serieuzer met hem aan de slag kan.

Pippa, fijn dat je nu een goed harnas hebt gevonden en ook nog in de kleur die je graag wilt :D
Dus jullie gaan helemaal in het oranje op pad! Wel echt grappig dat de meeste (wat ik tot nu toe zie) een ‘team’ kleurtje hebben, de onze is nu roze en paars :')

Afgelopen zaterdag had ik dezelfde route nog een keer gelopen die ik vorige week met de training liep. Stukje van 6 km met 1 wat hogere heuvel, dat was wel zwaar. Maar afgelopen keer al minder spierpijn dan daarvoor *\o/*
De afstand gaat ons redelijk goed af dus denk dat de NNT wel goed komt, heb er echt zin in :D

Hij heeft al wel vanalles gedaan. Jacht. Agility. Dogsurvival. En hij ging al wel vaak los mee met het hardlopen. Maar in het harnas loopt hij toch wel echt heel anders.

Ik vind het jammer dat ik van vrijdag geen beeld heb. Hij was zo fanatiek.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:38

Wat een leuke hond <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:32

Wat voor trailschoenen hebben jullie?

Ik heb nu de trabuco 11 Gtx gehaald voor het trailen.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 25-10-23 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:50

Ik ben destijds naar een hardloop winkel geweest en heb echt heel veel schoenen gepast. Uiteindelijk uitgekomen bij de Asics trabuco max. Veel grip, ook bij de neus en goede demping voor een trailschoen. Daarnaast vind ik ze heel stabiel, ik zwik bijna nooit meer mijn enkels. Maar dat zou ook kunnen komen omdat ik met compressie sokken ren, dat geeft ook meer stevigheid.

Leuk dat je ook mee doet in Rosendael! Ik kijk er ontzettend naar uit, we hebben er hard voor gewerkt de afgelopen tijd. (En we zijn nog lang niet uitgeleerd!)
Vandaag geen training en stiekem was dat ook niet zo erg met de regen. Hopelijk zaterdag weer een mooi rondje waarbij ik Vidar zijn nieuwe harnas mooi kan testen. :)