Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:32

Van schreef:
Hier mogen de honden wel op de bank maar niet in bed. Ik kan dan namelijk echt niet slapen. Ik slaap het best als ik het hele bed voor mezelf heb dus het liefst zou ik mijn vriend er ook uit schoppen _O-

:')

Bij ons mag Mezzy ook niet in de slaapkamer omdat ze dan tussen in ligt en dat vind ik super irritant :')
En inderdaad als vriendlief nachtdienst heeft slaap ik het lekkerst :+

XxDiandraxX

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:38

Hier ligt er een bij mij op bed. Heerlijk warm en gezellig maar ik heb geen vriend dus ruimte zat zonder dat ze me in de weg ligt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 13:04

Net ontdekt dat samen in de tuin werken heel gezellig maar niet heel handig is :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:03

Flux schreef:
Dankjullie wel! <3

Bindi was enorm gezellig, open en vriendelijk toen we kamen kennismaken dus mijn vriend en ik vielen als een blok voor haar :P Mooi dier ook, als ik íets moet noemen dan is het dat ze aan de hoge kant van de meetlat zit en dat hadden we zo op foto niet ingeschat hihi.

Sem_, NAVO-alfabet vind ik best nog wel grappig als thema eigenlijk! Onze fokker doet wel op alfabet en het nest van onze pup is een K-nest. :,) We hebben al wel een roepnaam in gedachten *D

Oehhh wat ontzettend leuk! :):)

Susan, dat kan ik me maar al te goed voorstellen :')

Hier mag de hond op commando op de bank. Hoewel ik altijd heb geroepen dat ze niet op de bank mocht, heb ik dat inmiddels een beetje laten varen. :+ Slaapkamer komt ze overigens niet. Naast dat ze de trap niet op durft te lopen, komen er überhaupt geen huisdieren in de slaapkamer.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:55

Hier komen ze ook in de zetel. Maar de honden weten dat ze niet naar boven mogen. Wil mijn slaapkamers en badkamer tog zo veel mogelijk haarvrij houden :+

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:15

Onze hond verhaart niet dus daarom vind ik boven niet erg (zolang hij schoon is ;) ). Overigens mag hij niet op de bank, we willen hem ook aanleren alleen op commando op de bank dus ons idee is het eerste jaar helemaal niet. Wanneer hij wat ouder is (en hopelijk goed opgevoed) mag hij op commando op een kleedje op de bank. Ik vind het zelf gezellig maar wil niet dat hij er te pas en te onpas op springt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:41

Voor onze pup die binnenkort komt, zitten mijn man en ik ook niet op dezelfde golflengte qua naam. Erg lastig is dat ! Het zal uiteindelijk wat worden waarmee we ons beide kunnen verzoenen. En btw, Suus staat ook op dat lijstje :)

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:28

Lukasje schreef:
Voor onze pup die binnenkort komt, zitten mijn man en ik ook niet op dezelfde golflengte qua naam. Erg lastig is dat ! Het zal uiteindelijk wat worden waarmee we ons beide kunnen verzoenen. En btw, Suus staat ook op dat lijstje :)

Suus is leuk :D. Wat voor pup is het?

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:16

Hier was het:
De hond mag nooit op de bank.
De hond mag op schoot, als dat toevallig op de bank is ok.. maar alleen op onze uitnodiging!
De hond mag op een kleedje of op schoot op de bank.
De hond mag op de bank :’)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:36

Hebben jullie trouwens een schema voor jullie pups? Merk dat ik hierin nog een beetje aan het zoeken ben. Met name de rustmomenten inpassen. Heb eerder wel zelf een hond gehad maar die was al volwassen en regelde het zelf. Merk nu al wel dat ze beter slaapt als ik haar overdag ook 8n de bench doe. Als ze daar namelijk niet ligt is ze meteen weer wakker zodra 1 van ons opstaat om bijvoorbeeld naar de keuken te gaan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:37

noox schreef:
Hier was het:
De hond mag nooit op de bank.
De hond mag op schoot, als dat toevallig op de bank is ok.. maar alleen op onze uitnodiging!
De hond mag op een kleedje of op schoot op de bank.
De hond mag op de bank :’)

_O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:38

eventueel schreef:
Suus is leuk :D. Wat voor pup is het?

Een riesenschnauzerpup !

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:39

SusanH schreef:
Hebben jullie trouwens een schema voor jullie pups? Merk dat ik hierin nog een beetje aan het zoeken ben. Met name de rustmomenten inpassen. Heb eerder wel zelf een hond gehad maar die was al volwassen en regelde het zelf. Merk nu al wel dat ze beter slaapt als ik haar overdag ook 8n de bench doe. Als ze daar namelijk niet ligt is ze meteen weer wakker zodra 1 van ons opstaat om bijvoorbeeld naar de keuken te gaan.

Ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar en heb zelf op internet al wel wat gevonden maar ik denk dat dat mooi is in theorie maar euh, in praktijk ??

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:49

Onze pup slaapt meestal van 22:00 tot 7:00 en overdag houden we 1 uur wakker en dan 2 uur bench (enforced naps) aan. Soms is hij wat langer wakker. Soms slaapt hij korter/langer. We maken hem niet wakker als hij nog slaapt. Ik vind het heel fijn werken! Hij lijkt het zelf ook prima te vinden.

In de tijd dat hij wakker is hebben we geen strak schema. We oefenen dan meestal wat, doen zoekspelletjes, stukje wandelen, spelen, iets lekkers kauwen... :)

Hond mag hier niet op de bank of boven (en dus ook niet op bed). De bank is al vol genoeg met twee en de kat. :Y)
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 10-01-22 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:05

Hier is sinds mijn rottweiler is overleden geen hond meer op de slaapkamer geweest. De pups kunnen geen trap lopen en mila mag wel mee naar boven op mijn hobby kamer liggen als ik daar bezig ben en zich even terug kan trekken met de 2 puberende puppen.
Hier wel even een knelpuntje nu wij beide ziek thuis zitten )Corona) en 2 stuiterballen rond heb lopen. Ik zou morgen speurles met Emma hebben maar dat wordt pas weer met de zomer helaas. Keek er zo naar uit.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:13

Hier is de hond altijd welkom geweest op de bank en op bed. De eisen die we voor onze lab hadden kon ik niet volhouden _O- Daarbij, ik vind het heerlijk dat hij in deze koude wintermaanden tegen me aankruipt. Hoef ik geen kacheltje meer aan te zetten, hij houdt m'n rug wel warm :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:23

Hier mogen ze niks..

Afbeelding
Jaxx mag niet op de bank slapen

Afbeelding
Jinn mag niet op de bank slapen

Afbeelding
Ze mogen ook niet op bed slapen

Ik neem mijn dekbed overal mee naar toe dus vandaar dat je die overal ziet xD

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:34

SusanH schreef:

Ik heb veel gehad aan het schema van hondenschool. Online. Dat gaf zoveel rust en structuur. Ook voor haar. Ze was ook gelijk zindelijk.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:42

Otje slaapt bij ons tussenin in d’r slaapzak :')

Heb hier prachtige puppy aankondiging gemaakt :Y)
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:59

Bodan schreef:
SusanH schreef:

Ik heb veel gehad aan het schema van hondenschool. Online. Dat gaf zoveel rust en structuur. Ook voor haar. Ze was ook gelijk zindelijk.

Heb je misschien een linkje?

En las ergens 2 uur in de bench. Ik vind dat wel lang. Ik wil haar er pas in doen als ze moe is. Maar dat vind ik nog lastig inschatten.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:04

Puppies slapen zo rond de 18-20 uur, daar komen we op deze manier mooi op uit. Als we hem laten wordt hij alleen maar druk, drukker, drukst (= moe). Zelf de rust pakken lukt daarin nog niet. :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:05

Met de honden op bed moet ik wel zeggen dat ik alleen niet verharende honden heb :D
En na het wandelen met modder of na het zwemmen gaan ze eerst langs de waterblazer voor ze in huis mogen dus ze gaan wel schoon op bed.

En hier volgt Finlay gewoon de dag met de andere honden. Gebruik ook geen bench, dacht eerst nog de puppy ren op te zetten maar dat bleek helemaal niet nodig. Zijn dag bestaat uit spelen, eten en als hij moe is, valt ie ter plekke in slaap.
Gewoon lekker bij de andere honden of op mijn voeten als ik aan het werk ben aan mijn bureau.
Ze hebben ook verschillende kussens en bankjes in huis dus er is plek genoeg.

Samen met Otis op de bank
Afbeelding

Samen met Ollie op het hondenbankje onder mijn bureau
Afbeelding
Afbeelding

Samen met Ollie op het grote kussen :')
Afbeelding

Verder al geoefend met even borstelen en koekjes eten op de trimtafel.
Afbeelding

Ook is hij al een keer alleen mee geweest met wandelen en naar de paarden wezen kijken.
Morgen weer met alle 3 op stap. Stukje met de auto naar een wandelgebied.
Autorijden vindt hij nog niet zo leuk, veel kwijlen en gapen dus nog wat wagenziek. Hopelijk gaat dat met kleine stukjes opbouwen steeds beter.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:25

SusanH schreef:
Heb je misschien een linkje?

En las ergens 2 uur in de bench. Ik vind dat wel lang. Ik wil haar er pas in doen als ze moe is. Maar dat vind ik nog lastig inschatten.

Ik kijk hier ook vaak filmpjes, dus:

https://www.hondenschool.online/puppys/ ... us-week-1/

Ik hou het zeker niet allemaal aan, zo ga ik bijvoorbeeld wel gewoon naar puppycursus, maar er zitten hele bruikbare dingen tussen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 22:43

Warboel schreef:
Otje slaapt bij ons tussenin in d’r slaapzak :')

Heb hier prachtige puppy aankondiging gemaakt :Y)
[ [url=m/Q359Ej.jpg]Afbeelding[/url] ]

:):)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:12

Jaaaa super leuk warboel!!!! Ben super benieuwd!