Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:46

Zo, ik hoop dat mijn planten mij nu dankbaar zijn en hopelijk eens niet kapot gaan :') . Hopelijk heb ik het goed gedaan :)) .
Ik vind het persoonlijk iets minder mooi dan ervoor, maar kapotte planten trekt ook op niks hè :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marisje76

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:58

Ja dat gaan ze fijner vinden zo

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:20

Marisje76 schreef:
Ja dat gaan ze fijner vinden zo

Ik hoop het ! _/-\o_

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:25

Melyoramel schreef:
Geen enkele vis is 100% veilig met garnalen, maar met veel nano-vissen gaat het goed om het stabiel te houden, die kunnen vaak wel de baby-garnalen eten maar niet de volwassenen.

Galaxy rasboras zie ik weleens genoemd worden, andere Boraras soorten doen het vaak ook wel goed met garnalen, kleine corydoras, otocinclus. Zelf vind ik Boraras brigittae een leuk rood visje, zit voornamelijk in de boven- en middenlaag, dus dan heb je daar leuk wat activiteit en op de bodem activiteit van de garnalen :D

Ben meestal geen fan van de rasboras maar vind deze wel heel leuk! :D ga er zeker eens naar kijken!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:30

Omany, een paperclip openvouwen en in je achterwand steken op die manier (met een tang eventueel) en dan krijg je een heel leuk begroeide achterwand, hecht zich namelijk er goed aan en breid zich dan ook uit.
Dit geld voor je javavaren (op de witte steen).

Zo deed ik het, paperclip gaat roesten, ook nog wat extra ijzervoeding voor je planten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:32

Marisje76 schreef:
Onder het mom #durftevragen is er misschien iemand die me aan een (paar) stekjes valisneria en een pluk javamos kan helpen. Natuurlijk tegen een vergoedng!

Beide wel, heb Vallisneria spiralis en een bos ongetemd javamos. Als je nog niet bent voorzien moet je mij even een pb sturen :)

Omany, heb jij kalkrijk of -arm water? Javavaren houdt namelijk van kalk-arm water, dus dan maakt het niet uit hoe je hem opbind als je hem wel in kalkrijk water houdt.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:35

Ik kan beide ook wel opsturen :-)
Heb het bericht overigens gemist. Dit topic gaat best hard, gezellig!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:35

Spruit schreef:
Omany, heb jij kalkrijk of -arm water? Javavaren houdt namelijk van kalk-arm water, dus dan maakt het niet uit hoe je hem opbind als je hem wel in kalkrijk water houdt.

We hebben hier ontzettend hard water in het Noorden maar ze doen het hier prima erop.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:17

@ spruit: jammer genoeg héél hard water ... Gh was 18 overlaatst :wow: . Ik heb dan 1/3 de uitgedaan en ververst met 60 l osmosewater. Dus die zou nu op een 12 moeten zitten, wat nog veel is.
Kh was 10 .... Dus ook veel te hoog.
Daar heb ik nu Kh - ingedaan. Volgende week terug testen en hopelijk zijn de waarden terug gezakt.

@allejadro: bedankt voor de tip met de paperclip :). Net eens opgezocht en dat wordt inderdaad gedaan, nog nooit van gehoord := .

Bedankt voor de tips! <3

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:24

Is misschien een domme vraag, maar hechten die planten zich op die steen en hout uiteindelijk ?

Of worden die wortels gewoon langer en gaan die zo het grind in?

Is die steen niet te glad voor de javavaren om op te hechten?

Sorry voor al de vragen B-)
Laatst bijgewerkt door Omany op 22-01-21 17:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:25

Ik heb net sinds een maand weer in de bak gekeken met de sakura's... Heb al het kries eruit gehaalt (zoveel mogelijk) en de populatie is geëxplodeerd :+
Dit is maar een klein deel van de garnaaltjes
Afbeelding

En de Kuuhli's doen het ook goed bij de garnaaltjes

Afbeelding

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:48

Ik heb trouwens nog een aquarium van 70 l die ik laat uitbollen. Ik wil maar 1 meer hebben.
En daar staat 1 giga plant in, al 5 jaar ofzo en nu zie ik dat dit ook een anubias is, gewoon in het grind... Die doet het al jaren hartstikke goed en is mega groot :wow: . Ik zal blij zijn als ik hem in mijn groot aquarium kan steken :D .

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:13

veriye,jammer dat je te ver weg woont,maar ik had wel wat garnalen van je willen hebben.
beetje nieuw bloed er in.

omany, ja op zich kan het wel, als ze maar niet te diep in het grint zitten, anders gaan de wortels rotten.
ik heb ook een hele grote mooie gehad, maar toen ik die in een andere bak zette ging het helaas dood.
wel een hele mooie plant die je daar hebt!

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:31

Oh wow, de berichten gaan snel haha.
Ik ga ook eens beter kijken naar mijn planten na alle tips hier. Dat is iets wat ik echt nog door moet krijgen.

Heb wel een dingetje met de appelslakken. Één heeft zo'n 2/3 dagen aan het oppervlakte rond gedobberd... Nu las ik dat dit kan komen door voldoende zuurstof in de longen... Hij is niet dood, want af en toe kwam hij uit het huisje bungelen.
Inmiddels is die weer op de bodem en kruipt hij wat rond, maar de andere lijkt ook maar op dezelfde plek te blijven...
Heeft iemand hier ervaring mee?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:30

Ann schreef:
_Rianne_ schreef:
Geen idee waarom die foto's zo vertekenen, maar er zit zeker 3cm tussen plaatje en water! :)

De bak staat ook wat scheef. Nee, niet de bak, de kast. Het water is in deze hoek wel het hoogst, maar dat is dus 3cm.. Is dat te weinig?

3 cm moet kunnen volgens mij, de afdekplaat sluit het aquarium niet helemaal af bij de randen toch?

Ziet er gaaf uit, Melyoramel! :-)

,

Nee hoor, sluit niet helemaal af, de vliegjes uit mijn planten kunnen er ook nog doorheen, tot grote vreugde van Jack die ze vol enthousiasme vangt en opeet. :Y)

Ik zie hier heel veel moois voorbij komen zeg... prachtige bakken en bakken in “aanbouw” .

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:40

ellepel schreef:
veriye,jammer dat je te ver weg woont,maar ik had wel wat garnalen van je willen hebben.
beetje nieuw bloed er in.

omany, ja op zich kan het wel, als ze maar niet te diep in het grint zitten, anders gaan de wortels rotten.
ik heb ook een hele grote mooie gehad, maar toen ik die in een andere bak zette ging het helaas dood.
wel een hele mooie plant die je daar hebt!

Mja das ook mijn grootste schrik, dat hij na het verhuizen gaat dood gaan ;( . Maar voorlopig mag hij nog wat blijven staan zolang er visjes inzitten :D .

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:55

Ik zoek een roodbladige achtergrondplant, welke is makkelijk (annubias groeit hier prima, valesneria nauwelijks) en wordt hoog?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:14

kijk naar de althernanthera soorten?
typ die maar eens in bij google afbeeldingen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:28

Toch nog snel mn bak verkocht! Wel een gemis in mn kamer maa wel een goeie keus. Gelukkig kan ik hier genieten van de mooie bakken en wie weet over een paar jaar begin ik weer opnieuw!

Mocht iemand willen? Ik heb nog een paar Anubias stekjes over. Groot & klein. Goed geworteld. Mag gratis opgehaald worden in Heiloo of Nieuw-vennep.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:08

ellepel schreef:
kijk naar de althernanthera soorten?
typ die maar eens in bij google afbeeldingen.

Ik heb ook zo'n soort in mijn bak staan. Groeit idd erg snel. Alleen bij mij is ie toch meer groen dan rood, maar wellicht te weinig ijzer in de voeding die ik geef?

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:59

Duurt nog 10 weken voor het nieuwe aquarium komt maar ik ben alvast aan het inrichten :+

Afbeelding

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:15

Wauw, vet zo die bomen op de stenen Melyoramel!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:29

Zertab schreef:
Ik heb ook zo'n soort in mijn bak staan. Groeit idd erg snel. Alleen bij mij is ie toch meer groen dan rood, maar wellicht te weinig ijzer in de voeding die ik geef?

Te weinig licht, planten kleuren mede ook rood onder invloed van licht.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:10

Ziet er goed uit, Melyoramel. :-)
Zojuist 10 jonge Corydoras Pygmaeus opgehaald, was best veel geld voor 'weinig' vis. :')
Hoop dat alle ukkies het redden...

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:43

Allejandro schreef:
Zertab schreef:

Te weinig licht, planten kleuren mede ook rood onder invloed van licht.

Ik heb nu 8 uur licht.