Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 22:56

Hier was het door de “verjaardagsactie” echt gekkenhuis :')
Oppas geregeld voor de pups en samen met bas bijna alles ingepakt. De rest doet hij morgen.. want t is natuurlijk zondag _O-
Afbeelding

Puppies

Afbeelding

Afbeelding

Nicky91

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:25

14 pagina's bijlezen. :Y)

Die discussie met mvdende.... Tsja.. ik ga er denk ik niet eens meer op reageren. Ik ontwijk 'dat soort mensen' en 'dat soort honden'. :n

Mezzy leest gelukkig super goed honden taal en stelt zich heel netjes voor, maar ze is niet super zeker van zichzelf en zij zou dus ook last hebben van 'zo'n aso hond'.

Bovendien heb ik helaas van heel dichtbij gezien hoe deze 'onschuldige' acties een hond voor altijd kunnen beschadigen.

Over de puppy's omg... Ik Zou ook weer een puppy willen hahaha (m'n vriend maakt me af) _O-

Over voer; Mezzy bleek slecht tegen kip te kunnen. (Nog steeds overigens) daardoor moet ik opletten dat alles wat ik geef 100% natuurlijk en zonder kip.

Zij krijgt nu DARF uit de vriezer, compleet voeding.
Als beloning voor de training en wandeling krijgt ze dogs perfect eend worst.

En verder de kluifjes bij kiwiwitje. _O-

Oh en ik had zaterdag een fotoshoot bij een professionele fotograaf waar ik een cheque van 750 EUR had gewonnen met de dierendag winactie. Super vet!!!

Zie hier een foto van een foto hahaha

Afbeelding

Ik ben zo ontzettend blij met m'n puberpuppy.

Ennuhm... Ja... Ik denk dat ik erover uit ben dat ik een Aussie heb met border collie issues ... _O-
(Met een knipoog geschreven)

Ik kom denk ik elke dag wel iemand tegen die ik bijna de stamboom papieren moet laten zien om te 'bewijzen' dat ze een Aussie is.. _O-

Als ik de hele serie heb ontvangen deel ik ze uiteraard met jullie!!!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 01:18

750 euro?? Jeetje, hoe dan haha!

Wat leuk dat je dat gewonnen hebt!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 05:50

750 euro? Fotografeert ze jouw huwelijk met je hond :wow: Wel supervet! Benieuwd naar het resultaat!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 06:02

Ik las een stukje over smakken en likken een teken is van misselijk. Jinn heeft dat ook. Ben er mee naar de dierenarts geweest om het gebit helemaal te laten controleren. Onder narcose en er is niks gevonden.
Geven jullie je hond daar wat voor want ik word er langzamerhand wel echt gestoord van

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 07:22

@nicky gaaf zo'n shoot! :j

@jesdajinn kan zijn dat het voer niet het juiste is en ze daardoor misselijk zijn, of, wat Toby weleens heeft, als de maag leeg is, dat ze dan misselijk worden. Toby krijgt s avonds voor het slapen gaan een handje brokjes en dat lost ons probleem op. Hij werd vaak s nachts misselijk als er teveel uren tussen voerbeurten zat. Maar als ze echt structureel likken en smakken , is het wel de moeite om eens ander voer te proberen :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 08:23

Chick is een tijd snachts misselijk geweest dan kreeg ze savonds psylliumvezels door haar voer dat haar maag niet zo snel leeg ging en dat heeft gewerkt. :)

Maar met andere voeding heeft ze t niet meer gedaan.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:34

Hahaha de waarde cheque was 750 EUR hahah de shoot zelf was 95 EUR.
Ik heb dus mooi foto's op groot formaat besteld van t overige geld om in te lijsten. :D

Overigens is de fotograaf in kwestie (Studio Damon) hoofdzakelijk wel bruidsfotograaf. Dat is de reden dat ik hem volg, als ik ooit ga trouwen wil ik hem als fotograaf die dag hahhaha

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:50

kiwiwitje schreef:
Chick is een tijd snachts misselijk geweest dan kreeg ze savonds psylliumvezels door haar voer dat haar maag niet zo snel leeg ging en dat heeft gewerkt. :)

Bij Toobs maakt het dus niet uit wat ik hem voer, als zijn laatste maaltijd rond 18u is, is dat voor hem te vroeg. Voer ik de laatste voerbeurt ná 21u, gaat het goed tot de ochtend en dan hoeft hij 's ochtends ook eigenlijk niet direct te eten. Zal er dus meer aan liggen dat hij na 18u nog wel echt gaat lopen of spelen en na 21u eigenlijk niet, alleen nog even plassen 's avonds voor het slapen - althans dat gevoel heb ik.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:05

Skippy01 schreef:
@nicky gaaf zo'n shoot! :j

@jesdajinn kan zijn dat het voer niet het juiste is en ze daardoor misselijk zijn, of, wat Toby weleens heeft, als de maag leeg is, dat ze dan misselijk worden. Toby krijgt s avonds voor het slapen gaan een handje brokjes en dat lost ons probleem op. Hij werd vaak s nachts misselijk als er teveel uren tussen voerbeurten zat. Maar als ze echt structureel likken en smakken , is het wel de moeite om eens ander voer te proberen :j

Hij krijgt ook altijd aan handje brokjes savonds. Het is niet structureel dat ie het doet maar sws elke dag wel een keer

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 09:17

Skippy01 schreef:
kiwiwitje schreef:

Bij Toobs maakt het dus niet uit wat ik hem voer, als zijn laatste maaltijd rond 18u is, is dat voor hem te vroeg. Voer ik de laatste voerbeurt ná 21u, gaat het goed tot de ochtend en dan hoeft hij 's ochtends ook eigenlijk niet direct te eten. Zal er dus meer aan liggen dat hij na 18u nog wel echt gaat lopen of spelen en na 21u eigenlijk niet, alleen nog even plassen 's avonds voor het slapen - althans dat gevoel heb ik.

Hier krijgen ze sowieso direct voor t slapen hun voer en daar bleef t misgaan terwijl ze overdag nergens last van had. Met de andere brok heeft ze t niet meer gehad.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:22

kiwiwitje schreef:
Hier krijgen ze sowieso direct voor t slapen hun voer en daar bleef t misgaan terwijl ze overdag nergens last van had. Met de andere brok heeft ze t niet meer gehad.

Ah ja, dan snap ik wel dat je inderdaad ander voer probeert. Mijn spaniel at altijd rond 18u zijn laatste maaltijd en dat is voor Toby dus echt te vroeg. Maar als ze zo laat hun laatste maaltijd krijgen, moet het inderdaad eigenlijk wel goed gaan :j

Edit: naar aanleiding van eerder in het topic (nou ja, het vorige topic ;) ) heb ik voor de decembermaand voor Toby de Prins calm besteld, die daar een paar keer werd aangeraden. Gaan jullie bij zo'n stressvolle maand volledig over op dat voer, of mengen jullie het met het bestaande voer? Hij staat sowieso primair op brok al.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 10:43

KimD voert die geloof ik.

Djes vind t niet zo leuk dat mama haar niet meer lief vind. Die waren onafscheidelijk maar mama is een beetje beschermend naar haar kleintjes. Dus Djes is een beetje van de leg :(:)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:49

Ahhh, arme Djes! Is ook niet eerlijk, als je als oudste kind ineens de liefde moet delen en alle aandacht ook nog eens naar de kleintjes gaat ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:54

Ja, wij voeren die Guinness bij naast zijn KVV. Dat wordt dan vanzelfsprekend niet in één maaltijd gemengd. Hij krijgt dan ipv 's middags vlees brokken en vaak 's avonds voor het slapengaan. Wij voeren zo'n +/- 150 gram daarvan vanaf ongeveer halverwege november.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 10:58

Skippy01 schreef:
Ahhh, arme Djes! Is ook niet eerlijk, als je als oudste kind ineens de liefde moet delen en alle aandacht ook nog eens naar de kleintjes gaat ;)

Ja ze vind t pittig. Als mama naar haar gromt komt ze echt steun zoeken bij ons. Heel sneu. Heb nu de nervo druppels van puur gepakt in de hoop dat ze daardoor het een beetje los kan laten.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:00

KimD schreef:
Ja, wij voeren die Guinness bij naast zijn KVV. Dat wordt dan vanzelfsprekend niet in één maaltijd gemengd. Hij krijgt dan ipv 's middags vlees brokken en vaak 's avonds voor het slapengaan. Wij voeren zo'n +/- 150 gram daarvan vanaf ongeveer halverwege november.

Thanks! Naast kvv is dat inderdaad anders dan naast brok. Op tijd beginnen dus? Gezien jij half november aangeeft. Top! Heb het gelukkig al binnen :j

kiwiwitje schreef:
Skippy01 schreef:

Ja ze vind t pittig. Als mama naar haar gromt komt ze echt steun zoeken bij ons. Heel sneu. Heb nu de nervo druppels van puur gepakt in de hoop dat ze daardoor het een beetje los kan laten.

Arm kind! Gelukkig duurt het maar een paar weken... :(:)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:05

JesdaJinn schreef:
Ik las een stukje over smakken en likken een teken is van misselijk. Jinn heeft dat ook. Ben er mee naar de dierenarts geweest om het gebit helemaal te laten controleren. Onder narcose en er is niks gevonden.
Geven jullie je hond daar wat voor want ik word er langzamerhand wel echt gestoord van

We hebben verschillende dingen geprobeerd al. Tot nu toe 3 verschillende soorten brokken (inclusief wat we met hem mee kregen), verder veendrenkstof, kokosolie, omega olie en een aftreksel van gember en kamille over zijn voer, maar qua smakken en likken geen verschil. Wel qua ontlasting (verbeterd) en hoeveelheid gras eten. Ook gevarieerd met wanneer eten en in hoeveel porties - ook geen verschil.

Qua gewicht is hij volgens mij goed. Vind het wel lastig in te schatten, voor een Friese Stabij is hij goed, maar hij is wat steviger gebouwd - meer als een Wetter, maar die zijn tussen de 25 - 35 kg en hij is 21 kg.
Echter heb ik niet het idee dat hij veel zwaarder moet zijn. Ribben zijn lastig te voelen met zijn vacht.

Maar goed, nu dus de vraag gaan we nog een ander type brok proberen (misschien hypo allergeen omdat zijn zus dat nodig heeft, al heeft hij geen jeuk / rode vlekken zoals zij) of toch verder verdiepen in kvv.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:10

Ik zit me net te bedenken dat toen Jinn vlees kreeg dat niet had. Wel werd hij erg snel te dik van dat vlees wat ik toen gaf. Hij kreeg zo weinig om op gewicht te blijven maar hij zeurde wel heel erg dus daarom over gegaan op brok.

Misschien smorgens brok en savonds vlees een optie..?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:13

Oshaa schreef:
JesdaJinn schreef:

We hebben verschillende dingen geprobeerd al. Tot nu toe 3 verschillende soorten brokken (inclusief wat we met hem mee kregen), verder veendrenkstof, kokosolie, omega olie en een aftreksel van gember en kamille over zijn voer, maar qua smakken en likken geen verschil. Wel qua ontlasting (verbeterd) en hoeveelheid gras eten. Ook gevarieerd met wanneer eten en in hoeveel porties - ook geen verschil.

Qua gewicht is hij volgens mij goed. Vind het wel lastig in te schatten, voor een Friese Stabij is hij goed, maar hij is wat steviger gebouwd - meer als een Wetter, maar die zijn tussen de 25 - 35 kg en hij is 21 kg.
Echter heb ik niet het idee dat hij veel zwaarder moet zijn. Ribben zijn lastig te voelen met zijn vacht.

Maar goed, nu dus de vraag gaan we nog een ander type brok proberen (misschien hypo allergeen omdat zijn zus dat nodig heeft, al heeft hij geen jeuk / rode vlekken zoals zij) of toch verder verdiepen in kvv.

Als je verschillende soorten hebt geprobeerd, zou ik kvv een kans geven :j
Dan kun je ook makkelijker 'elimineren' of er allergieën zijn denk ik en het wordt vaak goed verdragen door honden die brok niet verdragen.
Hypoallergene brok is nog steeds een kwestie van proberen ook, er is niet één hypoallergene brok die werkt. De doodle van mijn ouders doet het goed op prins hypoallergene brok, maar spuugde RC hypoallergene brok steeds uit. Met mijn spaniel destijds had ik dezelfde ervaring: Prins bleef erin, al het andere kwam er weer uit (bij hem in de vorm van diarree , de doodle is meer een spuger).

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:18

Skippy01 schreef:
Als je verschillende soorten hebt geprobeerd, zou ik kvv een kans geven :j
Dan kun je ook makkelijker 'elimineren' of er allergieën zijn denk ik en het wordt vaak goed verdragen door honden die brok niet verdragen.
Hypoallergene brok is nog steeds een kwestie van proberen ook, er is niet één hypoallergene brok die werkt. De doodle van mijn ouders doet het goed op prins hypoallergene brok, maar spuugde RC hypoallergene brok steeds uit. Met mijn spaniel destijds had ik dezelfde ervaring: Prins bleef erin, al het andere kwam er weer uit (bij hem in de vorm van diarree , de doodle is meer een spuger).

De dierenarts denkt niet dat het vanuit een allergie komt, omdat misselijk niet voor de hand liggend is in dat geval. Ze wist ook niet wat we dan wel moesten doen (behalve medicijnen). Maar ze is dan ook tegen kvv. Zijn zus zit op Prins, maar die had dus wel echt allergie symptomen.

Maar ik ga eens kijken naar kvv en dan vooral de ekowolf Freshbox, puur zodat we zeker zouden weten dat hij de juiste dingen binnenkrijgt en vragen kunnen stellen. Eerst even uitzoeken of ze hier ook leveren ;).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 11:49

Kvv is zeker een optie.

Hier krijgen ze ook brok en kvv jesdajinn :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:17

Zal ik es ff moeten zoeken wat kvv exact in houdt.
Hier kregen ze lotgering toen der tijd

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:43

Ik ben hier heel tevreden van de brokken van Brit. De volwassenen krijgen de care show champion “salmon and herring”. En de pups krijgen care grain free salmon

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 12:50

JesdaJinn schreef:
Zal ik es ff moeten zoeken wat kvv exact in houdt.
Hier kregen ze lotgering toen der tijd

Lotgering is niet de beste kwaliteit. Is ook veel over hun vlees te doen geweest. Er zijn nieuwsberichten van te vinden.

O.a. Dit, zoom ook even in op de foto :j

https://0297.nl/nieuws/64658/veehouder- ... toestanden

En lotgering is of was in ieder geval vrij vet. :)