Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:39

Heerlijk dat ze zo mee kan EmptyWords

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:26

EmptyWords schreef:
Met mijn andere herder deed ik dit ook altijd. En zo kan ze mooi de hele avond scharrelen

Ideaal! Mijn spaniël kon los mee, maar vertrouwde ik niet met kinderen (en die hebben we best wat op stal). En Toby is geweldig met kinderen en gaat meestal wel mee, maar altijd aangelijnd, want die peert hem zodra er iets beweegt - een vliegje, sprinkhaan, muis... Whatever ;)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:52

Ik hoopte dit topic een beetje bij te kunnen houden maar gaat ook vrij hard :P

In ieder geval, Mulan gaat goed! Afgelopen donderdag sinds een paar weken weer detectie les gehad (was steeds te warm) en ze deed het goed, we gaan langzaam meer uitbreiden, hopelijk kunnen we snel echt de ruimte in ipv met de boxen. Ook begint over 2 weken onze cursus Vervolg 2 weer (eigenlijk volgende week maar dan gaan we een weekendje CenterParcs) dus daar hebben we ook veel zin in :D

Gisteravond heeft ze lekker gespeeld met haar Border Collie vriendin, die 2 zijn leuk samen <3 Morgen gaan we weer met een clubje wandelen waar we 2 weken geleden ook mee gelopen hebben via Doggy Dating, dat klikte zo goed dat we vaker gaan wandelen met z'n vieren.

Dit was gisteravond :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel blij :+
Afbeelding

Afbeelding

Nogmaals, héél blij :D
Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 15:48

Heerlijk lekker spelen!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 16:06

@norway genieten zeg!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:01

Hoe blij kun je zijn als je hond eet?!?
Kymo wil s ochtends niet eet. Al vele maanden een drama en gezien wij 4 a 5 x per week s ochtends om 6 uur vertrekken met de auto waar hij tot 8 uur in zit was het niet fijn. Steeds weer gal in de auto. S middags eet hij super overigens maar dus maar 1x per dag. Wel dan gerust 220 gram cavom. 250 gram dan spuugt hij het terug uit. Hij is maar een klein hondje met zijn 16 a 17 kilo natuurlijk.
Toen s middags vers vlees a 200/250 gram geprobeerd met 150 gram cavom. Dan nog steeds regelmatig gal dusss wil gewoon 2x voeren. S ochtends vers dat eet hij niet. Uiteindelijk langhoudbare worsten gekocht. Ging week goed en weer klaar. Toen hoogwaardig blikvlees, gaat best goed zo'n 100 a 200 gram krijg ik er wel in maar die geuren s ochtends om 5 uur zijn niet echt fijn.

Kon een zak Royal canin digestive care over nemen. En zowaar meneer eet het al 2 weken zeer goed s ochtends zo'n 100 gram. Nu ben ik geen royal canin fan maar mijn hond dus wel. Hoewel andere varianten eet hij overigens niet van royal canin. Ook soft brok van bosch weigerd hij. Acana, wolf of wilderness, lukullus, purizon, renske, lidl, hij moet niets.

Meer moeilijke eters en waar worden die gek van??

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:38

Mijn reu heeft t eerste jaar tot 1,5 jaar ook zo dramatisch gegeten.. met wolf of wilderness was dat ineens over. Maar ook nu ik gewisseld ben van brok eet ie nog super. Je zou nog eden semi moist kunnen proberen. Die ruiken heel sterk. Maar, over een andere boeg; kun je hem sochtends niks te kauwen geven als ie slecht eet? Dus een pensstaafje of runderoor oid?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 20:16

Nee helaas daar trekt hij ook absoluut zijn neus voor op. Hij wil in de middag wel gerust pensstaafje of denta stick eten maar steviger knaagwerk sowieso niet en s ochtends al helemaal niet. Ook frolic eet hij overigens niet. De semi moist van bosch ruikt ook zeer sterk maar dus ook afgekeurd. Overigens vis of iets met vis in eet hij al helemaal niet. Meneer lust absoluut geen vis.

Snap dus ook totaal niet waarom wel die royal canin digestive care oke is maar de rc maxi die ook heel vettig is, flink ruikt en zelfde aan voelt vind hij dan weer helemaal niets.
Normaal maak ik me totaal niet druk om minder eten maar hij is zeer, zeer actief hondje en een 300 gram brok heeft hij echt nodig ondanks amper 17 kilo. Heb er serieus aan gedacht te castreren maar inmiddels met blikvlees en deze brok in combinatie met cavom doet hij het super.
Mag me ook wel gelukkig prijzen dat mijn vreetzak van een herder absoluut niet de bak van hem leeg zal eten.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:07

Pfoe, ik zag dit net voorbij komen en weet even niet of ik nu enorm onder de indruk ben, of vooral erg ongemakkelijk word van deze beelden. (Border collie aan het werk bij runderen)
Dit is normaal niet hun werkveld toch? :?

https://www.facebook.com/15544424081488 ... 918421179/

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:11

dierenfan schreef:
Meer moeilijke eters en waar worden die gek van??

Onze oudste hond is een lastige eter, maar die blijkt gek op de Venison brokken van Edgard & Cooper. Zij is al ochtends nog steeds geen goede eter, maar sinds kort meng ik een beetje paté (je weet wel, uit zo’n kuipje) erdoor en daardoor gaat ze eten. Ik ben met die paté begonnen omdat ik iets moest hebben om haar glucosamine doorheen te doen zonder dat ze eromheen eet, dus dat goede eten is een bijkomend voordeel :).

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:18

Hier ook een slechte eter.. cavom pup met Rodi worst er doorheen gekneed eet hij gelukkig.
Edgar&cooper eet hij ook niet. RCpup ook niet.
En nog veel meer niet. Idioot hoor. Ik zie mezelf al mijn hele leven kneden :D

Ik ga nog wel eens vers proberen denk ik. Hij houdt gewoon niet van droogvoer.. ook niet van koekjes oid.
Wel van kattenvoer :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:32

dierenfan schreef:
Nee helaas daar trekt hij ook absoluut zijn neus voor op. Hij wil in de middag wel gerust pensstaafje of denta stick eten maar steviger knaagwerk sowieso niet en s ochtends al helemaal niet. Ook frolic eet hij overigens niet. De semi moist van bosch ruikt ook zeer sterk maar dus ook afgekeurd. Overigens vis of iets met vis in eet hij al helemaal niet. Meneer lust absoluut geen vis.

Snap dus ook totaal niet waarom wel die royal canin digestive care oke is maar de rc maxi die ook heel vettig is, flink ruikt en zelfde aan voelt vind hij dan weer helemaal niets.
Normaal maak ik me totaal niet druk om minder eten maar hij is zeer, zeer actief hondje en een 300 gram brok heeft hij echt nodig ondanks amper 17 kilo. Heb er serieus aan gedacht te castreren maar inmiddels met blikvlees en deze brok in combinatie met cavom doet hij het super.
Mag me ook wel gelukkig prijzen dat mijn vreetzak van een herder absoluut niet de bak van hem leeg zal eten.

T is wel een monster qua eten dus :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 23:10

Norway wat ziet dat er leuk uit!! En fijn dat alles weer een beetje op begint te starten. Hoe is het verder met jou?

Zo die border gaat er vol voor skippy!!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 07:14

Ik ben blij dat Mulan een veelvraat is en normaal eet, jeetje :+ Ze werd alleen wat kieskeurig met Detectie voor beloningen, dus heb gister een doos vol lekkere trainers via kiwi binnen gekregen, kijken of ze nu weer enthousiast wordt :D

Lief dat je het vraagt Romy! Het gaat met mij wel okay, ben 7 weken geleden begonnen met revalidatie en dat is best pittig (is voor zenuwpijn in mijn buik) dus ben daar ook best druk mee. Ben in augustus onverwachts een weekje op vakantie naar Frankrijk geweest, daar was ik wel echt aan toe. Mijn moeder heeft toen in huis gezeten om op Mulan en de katten te passen, Mulan is nog steeds wagenziek en niet dol op de auto dus 9 uur rijden doe ik haar echt niet aan.

En met jou? Zie zulke mooie foto's van jou langskomen de laatste tijd, gaaf <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:13

Skippy01 schreef:
Pfoe, ik zag dit net voorbij komen en weet even niet of ik nu enorm onder de indruk ben, of vooral erg ongemakkelijk word van deze beelden. (Border collie aan het werk bij runderen)

Nee denk dat de gemiddelde border collie hier ook niet geschikt voor is ivm aan moeten pakken, slaag terug krijgen en er vol enthousiasme weer in gaan.
Persoonlijk vind ik de hond te vlot pakken maar tja koeien zijn verre van schaapjes haha. Hij doet het wel stoer en gedreven.

Verder totaal geen verstand van deze tak van werk/sport. Zie in elk geval een hond die redelijk onder controle staat, absoluut plezier er in heeft en een kudde moet verplaatsen verwacht ik??

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:17

kiwiwitje schreef:
dierenfan schreef:

T is wel een monster qua eten dus :')

Jep en sowieso een monster in alles haha. Nog nooit eerder zo'n hondje mee gemaakt of gehad en zal vast ook niet gemakkelijk geëvenaard kunnen worden. Ben helemaal weg van het stuk duitse jacht terrier er in. Hopelijk gaat hij nog vele jaren mee maar denk wel dat er wel zoiets terug komt.
We houden het er maar op dat hij erg apart is en in elk geval in 2 jaar tijd iets gevonden wat hij heerlijk vind hahaha

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:50

dierenfan schreef:
Skippy01 schreef:

Nee denk dat de gemiddelde border collie hier ook niet geschikt voor is ivm aan moeten pakken, slaag terug krijgen en er vol enthousiasme weer in gaan.
Persoonlijk vind ik de hond te vlot pakken maar tja koeien zijn verre van schaapjes haha. Hij doet het wel stoer en gedreven.

Verder totaal geen verstand van deze tak van werk/sport. Zie in elk geval een hond die redelijk onder controle staat, absoluut plezier er in heeft en een kudde moet verplaatsen verwacht ik??

Ja, zoiets kreeg ik ook te horen in een ander topic: dit zijn grotere BCs, en blijkbaar 'mogen' ze in Amerika wat ruiger werken dan hier, waar ze hier wel mogen aantikken met de tanden, mogen ze daar sneller echt ingrijpen met de tanden. Wat het voordeel is van een BC op deze manier in te zetten tov gewoon een cattle dog inzetten ontgaat mij dan nog even. Maar ik ben dus ook niet thuis in drijven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:13

Nou gelukkig eet ie Nou goed Dierenfan. Dat is t belangrijkste!
Hij is ook erg gaaf gelukt!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:23

dierenfan schreef:
Jep en sowieso een monster in alles haha. Nog nooit eerder zo'n hondje mee gemaakt of gehad en zal vast ook niet gemakkelijk geëvenaard kunnen worden. Ben helemaal weg van het stuk duitse jacht terrier er in. Hopelijk gaat hij nog vele jaren mee maar denk wel dat er wel zoiets terug komt.
We houden het er maar op dat hij erg apart is en in elk geval in 2 jaar tijd iets gevonden wat hij heerlijk vind hahaha

De apartste kruipen onder je huid en dan wil je zoiets ofwel altijd ofwel nooit meer denk ik :')
Dit is de jachtterrier x Labrador? Hele interessante mix ook wel! :j

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:25

Dierenfan, gelukkig heb je iets wat hij nu lekker vind!

Puk is niet zozeer een moeilijke eter maar hij reageert wel heftig op bepaald voer, hij heeft al pup bij ons Kronch puppyvoer gehad, van het een op de andere kreeg hij daar gigantisch diarree van, toen Cavom puppy geprobeerd zelfde verhaal als bij kronch,toen het eea laten uitzoeken bij de dierenarts, daar kwam uit dat hij moeite heeft/had met het verteren van de runder eiwitten/ vetten. Uiteindelijk heeft hij het goed gedaan op Smolke puppy met kip.
Inmiddels zijn we over op Royal canin Giant en daar doet hij het geweldig op, eet het met smaak, stevige ontlasting en nu poept hij nog maar 2 ( heel soms 3) keer daags ipv vaker

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:17

Skippy01 schreef:
dierenfan schreef:

De apartste kruipen onder je huid en dan wil je zoiets ofwel altijd ofwel nooit meer denk ik :')
Dit is de jachtterrier x Labrador? Hele interessante mix ook wel! :j

Jep dat is hij inderdaad en ben veel gewend (werk al 17 jaar tussen werkelijk alle rassen en kruisingen) maar hij is echt heel apart en ontzettend goed gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

Overigens persoonlijk helemaal niets met labradors maar de kruisingen er mee kunnen mij heel gelukkig maken. Mijn labrador x rottweiler was ook echt fantastisch. Kwam nu op marktplaats dalmatier/bullmastiff x labrador tegen. 3 rassen die ik niets vind maar weet heel zeker dat die pups mij wel heel goed zouden liggen qua karakter en uiterlijk

Mijn overleden labrador x rottweiler
Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:58

Oh daar hebben we Kymo weer. <3 Hij blijft leuk.

Senna is gelukkig geen moeilijke eter. Zat eerst op Farmfood en nu op Egard Cooper.

Zo net weer een fijne les behendigheid gehad. Ze gaat eindelijk meer springen inplaats elke hindernisbalk eraf. :+ Dus trots op der :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:26

Goed dat ze nu niet zoveel latten gooit...sprong ze eerst niet goed?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:57

KarinW86 nee joh knalde alle balken er bijna af. Tilde gewoon der voetjen niet met springen. :+

Heb ook nog zo een paard staan die enkel spring als de hindernissen hoog staan. Alleen was ik niet zo een springheld. :o

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:50

Jeetje wat gaat dit topic hard!

@dierenfan, wat een superleuk hondje! Hoe is die te trainen? Ik dacht dat jachtterriër soms wel lastig kon zijn? Wordt dat gecompenseerd door het stukje labrador?

Mijn hond is met mijn ouders mee op vakantie, dus af en toe krijg ik een update. Hij heeft - dit jaar voor het eerst - z'n eigen slaapzak mee voor in de tent, dus over het algemeen heel tevreden :')
Helaas een keer wat minder, op een wandeling kwamen ze een teckel tegen die hem bij z'n neus heeft gegrepen... Gelukkig nu twee dagen lateren het is niet gaan ontsteken dus het lijkt allemaal goed te gaan. Maar m'n moeder stuurde een foto door en het is gewoon zo'n sul, hij is redelijk groot en een intacte reu, maar laat zich pakken door een teckel :+

Afbeelding
Afbeelding