Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EmptyWords schreef:Met mijn andere herder deed ik dit ook altijd. En zo kan ze mooi de hele avond scharrelen
dierenfan schreef:Meer moeilijke eters en waar worden die gek van??
dierenfan schreef:Nee helaas daar trekt hij ook absoluut zijn neus voor op. Hij wil in de middag wel gerust pensstaafje of denta stick eten maar steviger knaagwerk sowieso niet en s ochtends al helemaal niet. Ook frolic eet hij overigens niet. De semi moist van bosch ruikt ook zeer sterk maar dus ook afgekeurd. Overigens vis of iets met vis in eet hij al helemaal niet. Meneer lust absoluut geen vis.
Snap dus ook totaal niet waarom wel die royal canin digestive care oke is maar de rc maxi die ook heel vettig is, flink ruikt en zelfde aan voelt vind hij dan weer helemaal niets.
Normaal maak ik me totaal niet druk om minder eten maar hij is zeer, zeer actief hondje en een 300 gram brok heeft hij echt nodig ondanks amper 17 kilo. Heb er serieus aan gedacht te castreren maar inmiddels met blikvlees en deze brok in combinatie met cavom doet hij het super.
Mag me ook wel gelukkig prijzen dat mijn vreetzak van een herder absoluut niet de bak van hem leeg zal eten.
Skippy01 schreef:Pfoe, ik zag dit net voorbij komen en weet even niet of ik nu enorm onder de indruk ben, of vooral erg ongemakkelijk word van deze beelden. (Border collie aan het werk bij runderen)
Dit is normaal niet hun werkveld toch?
https://www.facebook.com/15544424081488 ... 918421179/
kiwiwitje schreef:dierenfan schreef:Nee helaas daar trekt hij ook absoluut zijn neus voor op. Hij wil in de middag wel gerust pensstaafje of denta stick eten maar steviger knaagwerk sowieso niet en s ochtends al helemaal niet. Ook frolic eet hij overigens niet. De semi moist van bosch ruikt ook zeer sterk maar dus ook afgekeurd. Overigens vis of iets met vis in eet hij al helemaal niet. Meneer lust absoluut geen vis.
Snap dus ook totaal niet waarom wel die royal canin digestive care oke is maar de rc maxi die ook heel vettig is, flink ruikt en zelfde aan voelt vind hij dan weer helemaal niets.
Normaal maak ik me totaal niet druk om minder eten maar hij is zeer, zeer actief hondje en een 300 gram brok heeft hij echt nodig ondanks amper 17 kilo. Heb er serieus aan gedacht te castreren maar inmiddels met blikvlees en deze brok in combinatie met cavom doet hij het super.
Mag me ook wel gelukkig prijzen dat mijn vreetzak van een herder absoluut niet de bak van hem leeg zal eten.
T is wel een monster qua eten dus
dierenfan schreef:Skippy01 schreef:Pfoe, ik zag dit net voorbij komen en weet even niet of ik nu enorm onder de indruk ben, of vooral erg ongemakkelijk word van deze beelden. (Border collie aan het werk bij runderen)
Dit is normaal niet hun werkveld toch?
https://www.facebook.com/15544424081488 ... 918421179/
Nee denk dat de gemiddelde border collie hier ook niet geschikt voor is ivm aan moeten pakken, slaag terug krijgen en er vol enthousiasme weer in gaan.
Persoonlijk vind ik de hond te vlot pakken maar tja koeien zijn verre van schaapjes haha. Hij doet het wel stoer en gedreven.
Verder totaal geen verstand van deze tak van werk/sport. Zie in elk geval een hond die redelijk onder controle staat, absoluut plezier er in heeft en een kudde moet verplaatsen verwacht ik??
dierenfan schreef:Jep en sowieso een monster in alles haha. Nog nooit eerder zo'n hondje mee gemaakt of gehad en zal vast ook niet gemakkelijk geëvenaard kunnen worden. Ben helemaal weg van het stuk duitse jacht terrier er in. Hopelijk gaat hij nog vele jaren mee maar denk wel dat er wel zoiets terug komt.
We houden het er maar op dat hij erg apart is en in elk geval in 2 jaar tijd iets gevonden wat hij heerlijk vind hahaha
Skippy01 schreef:dierenfan schreef:Jep en sowieso een monster in alles haha. Nog nooit eerder zo'n hondje mee gemaakt of gehad en zal vast ook niet gemakkelijk geëvenaard kunnen worden. Ben helemaal weg van het stuk duitse jacht terrier er in. Hopelijk gaat hij nog vele jaren mee maar denk wel dat er wel zoiets terug komt.
We houden het er maar op dat hij erg apart is en in elk geval in 2 jaar tijd iets gevonden wat hij heerlijk vind hahaha
De apartste kruipen onder je huid en dan wil je zoiets ofwel altijd ofwel nooit meer denk ik![]()
Dit is de jachtterrier x Labrador? Hele interessante mix ook wel!