Hondensport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 08:21

Zien er ook uit als fijne rondjes. Ik vind het met die filmpjes altijd zo mooi dat je kunt zien waar het fout gaat en waarom. Kim gefeliciteerd met je 2e plek.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 08:38

fannetje schreef:
Zien er ook uit als fijne rondjes. Ik vind het met die filmpjes altijd zo mooi dat je kunt zien waar het fout gaat en waarom. Kim gefeliciteerd met je 2e plek.

Dan zal ik mijn filmpjes ook maar uploaden, heb je wat te kijken. :')

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:52

Haai!

Ik heb even een vraagje,

in Duitsland vermelden ze heel mooi welke sporten je hond certificaten in heeft behaald.

Nu zag ik bij de toekomstige moeder(teef) van mijn pup dat zij: CHR 0 I II, RO- 0 I II, AA-0 I II, AJ-0 I II behaald heeft.

Nu vroeg ik mij af of iemand hier weet waar: CHR en AJ voor staat?
Ik dacht mij te herinneren dat CHR drijven is?
AA is agility en RO rally obedience

Thanks alvast :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:07

De filmpjes, wel ook leuk om te vergelijken aangezien Diandra en ik dezelfde parcoursen hebben gelopen. Veel plezier! :+

Jumping:

Fun Fact, Puk was 6e & Harvey 7e met honderdste van een seconde verschil.

Vast parcours 1:

Vast parcours 2:

Ik zal niks zeggen wat er fout gaat, hahaha!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:53

Je hebt pup jumping er 2 x opgezet. Maar leuk om te zien. Ik vind het altijd erg leerzaam. Bedankt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:27

Super handig. :+

Dana nog!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:44

Stille meelezer meldt zich.

Zou ik mee mogen kletsen?

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:27

Leuk die filmpjes! Inderdaad 1 Puk teveel - heb je een euro in de pot moeten steken of geldt dat niet op wedstrijd? :P
Supermooi om te zien hoe je zelf niets als een gek hoeft rond te rennen, maar ze vanop afstand bestuurt. Moet ik wat meer op oefenen! Sia is heel snel en ik hou haar echt niet bij. :')

Ik zie dat jullie (Diandra & KimD) na een fout hernemen om de fout te corrigeren. Dit lijkt me ook de beste optie. Heb hier bij een paar wedstrijden vaker mensen gezien die na een fout (nu ja eerder een eliminatie) hun hond onder de arm namen en grumpy de ring uit lopen. Wat is jullie redenering achter hoe jullie het doen?

Hier is het jammergenoeg al een week snertweer - geen training dus. Lijkt me zo fijn om binnen te kunnen trainen! Had wel de 'blijf' wat laten rusten, en vorige week weer opgepakt. Ze deed het super, dus ik hoop dat we op die goede basis weer verder kunnen!

Natuurlijk ben je welkom Susanne! Zelf actief in de hondensport? Misschien in de toekomst? Of gewoon een sympathisant? :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 21:36

Welkom Susanne! :wave:

Ik loop het veld uit met hond als ik geen contact meer krijg, als Puk dus echt dingen gaat doen zonder überhaupt iets van contact te maken met mij. Dan zeg ik niks en loop het veld uit, dat zelfbelonend gedrag tolereer ik niet.

Een fout is niet erg, die ligt ook 95% van de tijd aan mij waardoor zij dus vaak precies doet wat ik vraag. Dat er een DK volgt kan zij niks aan doen, en zij weet natuurlijk niet wat dat inhoudt. Ik ga dan gewoon lekker verder, vaak ga ik wel dingen proberen. Op het VP2 stuur ik haar na de wip 'vooruit' -> tunnel, ik had het verkend met meelopen en om de sprong voor de tunnel heen te lopen. Maar door het DK kan ik zulke dingen op wedstrijd uittesten / trainen. Vervolgens heb ik haar niet begrenst op de tunnel -> sprong -> tunnel. Die was uitdagend vanwege de A-wand die daar verleidelijk stond. Ze kreeg alleen het 'tunnel' commando, en deed dat ontzettend netjes. Terwijl als ze géén DK had gehad ik daar begrenst had en dan het tunnel commando had gegeven.

Op het VP1 mist ze de sprong vóór de kattenloop, maar die heb ik niet herstelt omdat ik het belangrijker vind om lekker positief door te gaan. Ze maakt vervolgens een touch-fout en die herstel ik inclusief sprong omdat ik dat niet kan tolereren. Iets met één vinger geven. :+

Maaaaar, ondanks de DK's ben ik ontzettend tevreden over de rondjes en heb ze allemaal met een goed gevoel gelopen. Dan verkies ik liever een DK en een goed gevoel, als een rondje waar we 1ste worden maar een 'la-la' rondje was. Zo heb ik al eens mijn eerste prijs niet opgehaald omdat ik hem imo absoluut niet verdiend had. Kay is hem uiteindelijk gaan halen. :+

Edit: Het heeft me inderdaad geld gekost. :') Zelfs de Puk te weinig op VP2 moest ik dokken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:13

Dankjulliewel :D

Ik heb een Toller reu en sinds ongeveer anderhalve maand zitten we op agility training. De locatie in indoor, ideaal met dat flutweer van afgelopen tijd. De lessen gaan gewoon lekker altijd door.
We hadden beide nog geen ervaring met agility oid dus we zijn rustig aan alle toestellen etc. aan het leren kennen.

Dit is Sam:
Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:22

Leuk! Waar train je? :D

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:34

Thanks voor de uitleg KimD! Dat lijkt me een goede afweging inderdaad tussen wanneer doorgaan zonder stoppen, wanneer hernemen, en wanneer stoppen. :j

@Susanne: Wat een lieverd! Ik kende tot voor kort het ras niet, maar ik vind ze er heel leuk uitzien! Heb er nog geen in levende lijve mogen aanschouwen, dus verder ken ik er niet veel van. :P
Ik volg bijvoorbeeld mycaninelife op insta, zij doet ook aan agility met haar toller. Superleuke hond!

Een indoor locatie is inderdaad ideaal. _/-\o_ Al moet ik zeggen dat ik niet mag klagen hier in het Zuiden, het regent toch beduidend minder dan in de lage landen. Vanavond wel weer geen training door de regen maar dat is eigenlijk uitzonderlijk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:47

We trainen in Alkmaar :j

Bij ons in het dorp lopen er toevallig 3, maar verder kom ik ze eigenlijk nooit tegen in het bos ofzo. Ik vind het een erg leuk ras! In ben opgegroeid met een andere hondensport (sledehonden) en dus ook een heel andere type hond, ik moest in het begin soms wel erg wennen aan deze (ook qua gevoeligheid enzo).

Ik ga die op Instagram eens opzoeken!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:40

Elin is nu loops en neem ik niet mee naar het losloop gebied, maar de trainingen zijn ook stil gelegd. Plan C, hal huren en zelf trainen op onze verbeterpuntjes (Raakvlakken, wacht en release en paaltjes vanuit meerdere hoeken en zelfstandig afmaken. Handig en ze kan even haar energie kwijt.

Paaltjes zijn gefilmd en heb ik in slomotion gezet, leuk om haar techniek zo te zien.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:16

Heb je een hal in de buurt dan? Hier moet ik daar dan al weer 3/4 uur voor rijden, enkele reis.
Idd trainingen stil gelegd, jammergenoeg. Dus nu maar wat meer fietsen met madam om haar ei kwijt te kunnen, nu ik zelf niet zoveel mag lopen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:06

Wij trainen vooralsnog individueel verder, mogen de hal niet in als er andere mensen trainen etc.

Op zich een goede oplossing, snap het ook wel, helemaal stopleggen is ook een financiële strop natuurlijk. Dus zolang het RIVM dat toestaat zullen wij op de manier verder trainen.

En anders gaan zij inderdaad hetzelfde doen, hal verhuren voor maximaal vijf mensen per uur. Dan is het op eigen verantwoordelijkheid.

Het is een lastige situatie, maar het is wel lekker met wandelen, je komt letterlijk helemaal niemand tegen. :=

Paleninsteek oefenen is altijd fijn, met Puk heb ik dat ook gedaan en steekt nu ook van alle kanten in. Heerlijk als je daar überhaupt niet over hoeft na te denken!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:15

fannetje schreef:
Heb je een hal in de buurt dan? Hier moet ik daar dan al weer 3/4 uur voor rijden, enkele reis.
Idd trainingen stil gelegd, jammergenoeg. Dus nu maar wat meer fietsen met madam om haar ei kwijt te kunnen, nu ik zelf niet zoveel mag lopen.

Ik moet hiervoor ook een uur rijden, is in hoogerheide. WW indoor 4 all.

Maar in geffen zit er ook een, zullen er misschien wel meer zijn maar die ken ik niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:19

Zijn de meest bekende, de DIT hal, in Geffen, Hoogerheide & Hoensbroek. Eerst was nog de hal van Patrick, maar die bestaat niet meer. Nog een paar kleine privéhallen, en uiteraard enkele net over de grens in Duitsland. Daar zijn er zelfs verwarmd van. :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:20

Hier zijn alle trainingen ook stilgelegd.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:32

Geffen is voor mij eigenlijk dichterbij maar mijn zus woont in dordrecht en wij gaan dan samen. Voor haar is geffen juist weer uit de richting en de WW veel dichterbij..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:44

Een uurtje rijden is ook nog te overzien. :j

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:43

Hier zijn de trainingen ook stil gelegd. Vind het zelf wel een uitdaging om leuke dingen voor de honden te bedenken. Gelukkig heb ik twee pups en een senior dus heel ingewikkeld hoeft het niet te zijn.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 07:51

Ik heb daar gewoon nu geen rijd voor. Moet gewoon werken, want werk in het ziekenhuis.
Ik zou dan voor Zeewolde gaan. Misschien dat ik dat, als het langer doe, ook gewoon eens doe hoor.
Gelukkig dus wel een wip in mijn tuin staan, dus die mag ze regelmatig even nemen, zodat dat steeds minder eng wordt.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:52

En nu sowieso alles stil tot 1 juni, geen debuut dus voorlopig voor ons.
Belangrijkste is dat we er allemaal gezond weer uitkomen, zie al genoeg hele zieke mensen voorbij komen. Nu lekker een dagje vrij, mag morgen weer aan de slag.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:28

Wij trainen nog steeds door, de groepslessen zijn omgezet naar privélessen van een kwartier. We zijn dus alleen binnen en mogen ook niet naar binnen als er nog iemand aanwezig is. Maar na gisterenavond gaan ze vandaag wel navragen of dat nu nog steeds mag of niet.