De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 01:24

Nou woon ik niet in de buurt van vijvers maar er is wel een sloot achter een paar huizenblokken even vederop.
Op onverklaarbare wijze struikel ik regelmatig over de padden en kikkers. Die vang ik dan weer en laat ze in de buurt van een sloot los.
Maar soms heb ik daar even geen fut voor, bijvoorbeeld ‘s avonds laat.
Nu kwam ik dus al meer dan een week elke avond in dezelfde bloempot een kikkertje tegen. Omdat die dus kennelijk erg hardnekkig honkvast is, heb ik me er maar bij neergelegd dat ik een huiskikker heb.
Maar vanavond zat ie er niet, in elk geval niet op zijn vaste plek.
Tot dat ik de waterbakjes van de nijntjes ging verschonen, wat ik net toch buiten in een drinkbak vond: :+

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:56

:') wat een schatje :)) , zijn eigen waterbak geven ?

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:03

Hoi allemaal,

ik ben nog niet eerder in dit topic geweest. Ook niet zo gek, want ik had geen konijn, haha.

Maar eerder gisteren hebben we een konijntje gevonden op het weiland van mijn paarden. Een mooi grijs tam konijntje. Waarschijnlijk gedumpt... Maar ik probeer nog zijn baasje te vinden via facebook. Ik snap gewoon niet hoe je zo een leuk beessie over een hek kan gooien en achterlaten...

De eerste nacht is hij in een reismandje gebleven. Maar sinds de volgende ochtend loopt hij vrolijk te hupsen door het huis. Komt af en toe even aan je hand snuffelen en doet weer zijn ding. Enkel 's nachts weer in het reismandje. Niet ideaal maar het is even niet anders. Nu zijn er in principe geen plannen om hem te houden... We hebben er nu eenmaal niet op gerekend. Maar ondertussen beginnen wij best aan het gewend te raken en is hij ook wel erg leuk.
Maar werkt het een beetje? Een konijn in huis? Gaan ze veel knagen? Voorheen hebben we altijd wel konijnen gehad (lotharingers en vlaamse reuzen) deze liepen altijd op een groot grasveld en een schuurtje als 'hok'. Nu wonen we in een woonwijk en hebben wij geen geschikte tuin. Hij zal dus voor altijd binnen moeten blijven. Nu lijkt het alsof hij het al gewend is om altijd binnen te zitten. Niks is namelijk vreemd of gek. Hij ligt gewoon ontspannen op het kleed of lekker koel tegen de muur. Eet liever brok dan groenvoer. Daarnaast is hij ook zindelijk (wat poepjes in het huis, maar de emmer is zijn plek :')
Of het een mannetje of vrouwtje is weet ik niet. Hij vind oppakken niet zo leuk, dus ik laat hem lekker. We spreken wel over een hij, haha. Hij heeft nog geen naam...

What to do... What to do... :+

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 11:07

Wat een dropje!

Ik heb 2 binnen monsters en je moet je huis wel echt konijn proof maken. Wij hebben alle kabels weggewerkt, zodat ze er niet bij kunnen.
Tafels en stoelen hebben ijzere (?) poten zodat ze er niet aan kunnen knagen. En verder consequent foei zeggen en de plantenspuit gebruiken :+.
Hier lopen ze altijd in de woonkamer, met beide een hokje voor eten/drinken en een wc.

Afbeelding
Al doen ze voornamelijk dit :')

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:49

Wat een leuk konijn Phen! Ik zou hem/haar niet meer weg kunnen doen, maar wie ben ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:51

Wat een hunk hoe kun je die nou dumpen <3

Ik zou wel overwegen een 2de erbij te doen zodat ie wat gezelschap heeft en niet ongewenst gedrag vertonen kan uit verveling en frustratie

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:56

Oh god, die eerste foto Phen <3 Die zou ik ook houden als niemand hem op komt eisen. En dan inderdaad een maatje erbij. In huis kan prima hoor, moet alleen even kabelbeschermers halen tegen het knagen. En even kijken of er planten zijn waar hij bij kan en of die giftig zijn (en of je er aan gehecht bent :Y) ) Zou hem zelf misschien wel Grumpy noemen, hij kijkt zo bozig over die emmer uit :') Al is dat niet zo gek als je net gedumpt bent.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:58

Wat een scheetje! Ik ga met Rebecca mee dat je dan het beste een erbij kunt zetten om het vereenzamen en vernielingen uit verveling tegen te gaan. Verder heb ik geen advies aangezien mijn konijnen buiten wonen :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 23:48

En als je m houdt, even langs de DA voor een check.
Wij dachten dat Blik een dametje was, maar dametjes hebben geen klokkenspel. (Overigens heeft ie dat ook niet, arm ding :+).
Aan de hand daarvan kan je actie ondernemen en een vriendje/vriendinnetje voor hem/haar/het zoeken!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 06:12

Zo, ik ben weer terug van 2 weken vakantie! Konijntjes doen het allemaal goed en zijn heerlijk verzorgd door m'n vriend :D

Bij thuiskomst had ik nog een verrassing gekregen!
!Afbeelding
Kaasje heeft z'n eigen huisje gekregen :D Zo lief van m'n vriend <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:34

Oh wat lief van hem! <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 09:20

Wat lief!
En hij is echt van Kaasje, het staat er zelfs op :D !

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:47

Kaas z'n eigen woning :)) *\o/* officieel ingeschreven!
Dat betekent housewarming en een huisgenoot _O-

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:00

Bedankt voor de tips!
We hebben in huis eigenlijk alleen maar houten poten. Dus dat word spannend :+
Helaas kunnen we niet gaan voor een maatje. Gezien die reden ziet het er naar uit dat hij toch weg moet. Erg jammer, maar inderdaad een konijn alleen... Dat kan gewoon niet.

Ondertussen is hij al flink gesetteld in huis. Springt al op de bank, gaat overal lekker liggen en laat zich nu ook gewoon aaien (ipv enkel snuffelen). Daarnaast eet hij als een malle zijn brokjes. We denken dat hij al een tijdje niet zoveel gegeten had. Hij had erg kleine keuteltjes. Toch gek, hij liep op een weiland met volop groenvoer. Zo zie je maar weer dat een huisdiertje niet geschikt is voor de 'natuur'.

Ohja hij heet nu Binkie :+

De woning van kaasje! Wat leuk, haha!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 12:09

Afbeelding
Hier hebben ze lekker een bevroren fles water!

Hoe gaat het bij jullie en de warmte?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:11

Whahahah Eoweyn die is goed _O- :')
Ja wel superlief van hem dat ie dat gemaakt heeft! En dat terwijl Kaas eigenlijk niet mocht blijven :=

Phen, aaah hij klinkt heel happy, echt fijn dat jullie hem opgevangen hebben en een leuke naam hebben gegeven :D
Waarom kan een 2e konijntje niet? Of er nu 1 of 2 rondlopen dat verschil merk je echt niet :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 12:16

Kaas is gewoon een verbastering van Casanova :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:51

Whahahhahaha :') _O-

Wat liggen die 2 heerlijk tegen die fles aan! Hier liggen ze lekker in de schaduw :)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:01

Noviceh: Fijn dat het goed ging tussen Stroepie en Blackie. Bij een koppeling is het best gebruikelijk dat er plukken vacht uitgetrokken worden, daar zou ik me niet teveel zorgen om maken.

MoppieFilou: Fijn dat Lilly en Lou weer geënt en haken-vrij zijn. Voor het ontsmetten/geurloos maken van het konijnenverblijf gebruik ik Dettol. Ik gebruik de Dettol die ik via de dierenarts gekregen heb, maar ik denk dat dit ook bij de drogist verkrijgbaar is.

liesenlizzy: De ruimte vertekent op de foto's dan heel erg. Er kunnen verschillende factoren een rol gespeeld hebben bij het escaleren. Ik zou wel goed in de gaten houden of er geen ziek/zwak konijn tussen zit, vaak zie je dan wel dat er onrust binnen de groep komt.

maylotje: Ik verwacht dat je konijnen elkaar vanzelf wel weer (meer) gaan opzoeken. Toen ik hier de ren had verbouwd waren ze de eerste dagen ook wat minder close met elkaar omdat ze hun nieuwe verblijf aan het verkennen waren.

Gigixponys: Fijn dat het traanoog van Chester spontaan verdwenen is, hopelijk blijft het weg.

Eoweyn_: Leuke konijnenfoto's komen er voorbij! Zo te zien is het een erg leuke groep.

Es_ther: Ach, die Stoffer met z'n staar. Gelukkig kunnen ze zich er prima mee redden.

Phen: Wat een prachtig konijn heb je gevonden. Het is te hopen dat zijn/haar eigenaar zich meld, maar het is weer vakantietijd waardoor er helaas veel konijnen gedumpt worden. Jammer dat hij/zij waarschijnlijk niet kan blijven, maar voor nu zit hij/zij in ieder geval veilig.

Tarzan_: Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad. Wat een leuk huis heeft Kaasje gekregen!

Afgelopen woensdag heb ik geprobeerd Sjors aan mijn groep te koppelen. Op zich ging dit goed, maar ik vond het nog niet rustig genoeg om ze een nacht onbewaakt in de koppelren te laten. Vanwege de hitte is er nog geen nieuwe poging gedaan, maar Sjors zit nu met Jinte en Nova samen en Nero met Marly. Er zit nu in ieder geval geen enkel konijn meer alleen en ze hebben voldoende ruimte, dus zodra de temperaturen weer wat gaan dalen doen we een nieuwe poging. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:13

Kaasje zijn huis *\o/* , binnenkort moet er een 2de naam op :)F

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:15

BlijNijn, dat klinkt al heel goed voor Sjors! Wat fijn dat hij niet meer alleen zit, hij zal het wel gezellig hebben met z'n dames :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:16

Whahah Rebecca, I hope so :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:05

Sjors vind het echt onwijs gezellig met zijn meiden. Hij is er echt een stuk vrolijker door geworden. :)

Hier maken ze geen gebruik van bevroren waterflessen... Ik geef ze maar een keer extra verse groenten/fruit zodat ze wat verfrissends binnen krijgen. Ze hebben gelukkig wel voldoende schaduw en het zand voelt lekker koel aan.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:11

Hier ligt Lilly meestal lekker te slapen in de schaduw als het warm is, en Lou zoekt ook een plekje id schaduw. Ze maken hier geen gebruik van de icepod.

Afbeelding
Afbeelding
Zijn het deze die jullie standaard in huis hebben? Of ook nog iets anders?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:23

Yes dat is wat ik standaard in huis heb!
Je kunt in het weekend dan altijd de DA bellen en zeggen dat je dat in huis hebt, meestal geven ze dan aan hoeveel en hoevaak je moet geven en als t niet betert je de dag erna meteen moet komen :)

Ik heb zelf nog fenbendrops in huis ivm de EC konijntjes zodat ik dat gelijk kan geven mocht het nodig zijn.

Pepper vertrouw ik op het moment niet, ik heb het idee dat haar achterhand verslechterd is (niet extreem maar toch) maar ik kan haar echt die stress niet weer aandoen ;( iemand goeie tips om medicatie te geven zonder stress?