Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 15:58

Wij moesten 3 dagen wachten. Maar het is even kijken of we een andere afspraak morgen kunnen verzetten. Eind van de middag. Anders zaterdag ochtend 09.00 Ga er vanuit dat dat geen probleem hoeft te zijn..

Romy, zeker waar om zoveel mogelijk info naast elkaar te kunnen leggen. Al weet ik natuurlijk niet of er een volgend nestje komt :P Het enige dingetje is dat ze met de vorige keer echt 100% anders is dan nu. Dus dat kan de volgende keer ook prima zijn natuurlijk!

Ahw net een beertje is dat Romy!

petitparis

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:06

Volgens mijn DA hoeft de stijging van progesteron niet identiek te verlopen tijdens verschillende loopsheden.
Maar denk alleszins niet dat het veel uitmaakt of je morgen of zaterdag ochtend laat prikken

wat een schattige foto :)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:07

Teun progesteron
Dag 5 0,3
Dag 10 1,3
Dag 13 3,6
Dag 15 8,5

Dit was die van een van mijn teefjes, vroeg begonnen omdat ze met dag 4 al voor de reuen ging staan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 16:14

Petit; dat hoopte ik ook al. Gezien die lage waarde denk ik dat die halve dag niet veel uitmaakt.
Zorry, dankjewel! Wij hebben dus op dag 9 voor het eerst getest. Aangezien ze de vorige ronde op dag 9 ook zover was(als ik de reu mag geloven) en de reu deze ronde nog te weinig reageerde op haar gedraai.. Dus ik snapte er geen hol van. Heb het net even opgezocht want had t opgeschreven.
Haar waarde was 12 december op dag 9 : 0,766.

Dus vrijdag of zaterdag prikken. En dan op de reu vertrouwen denk ik(afhankelijk ook van wat er uit de prik komt.. )

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:24

Het zou me niet verbazen dat ze dan nog niet op de hoogte punt zit.
En ze ergens tussen de 3/4 schommelt.

Mijn reuen reageren soms ook eerder op de teefjes terwijl ze nog niet op de hoogte punt zitten.
Mijn oudste reu is nu al vervelend terwijl de teef niet eens loops is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 19:51

Zorry schreef:
Het zou me niet verbazen dat ze dan nog niet op de hoogte punt zit.
En ze ergens tussen de 3/4 schommelt.

Mijn reuen reageren soms ook eerder op de teefjes terwijl ze nog niet op de hoogte punt zitten.
Mijn oudste reu is nu al vervelend terwijl de teef niet eens loops is.

De vorige keer klopte het ook precies. Tenminste, na die dagen waren ze allebei weer perfect rustig. Nu draait de teef de hele dag als ze de kans krijgt, maar behalve een keertje likken en snuffelen doet de reu echt niks. Hij heeft momenteel wel bananen in zn oren. Sinds een week voordat ze loops werd.
Beide verhalen ook met de DA besproken en die zei al dat de reu toch wel vaak gelijkt heeft. En ze zagen wel vaker dat er tussen de 2e en 3e loopsheid veel verschil.
Maar omdat we zoveel verschillen zien gaan we dus nog wel prikken. Ook zoals Romy indd zegt; dan heb je zoveel mogelijk info.
Haar eerste en 2e loopsheid hebben ook een heel eind gelijk gezeten. Als ik de vorige eigenaar mag geloven.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:55

Ik heb zelf echt een horror teef qua loopsheid. Ze kan gerust 3 maanden loops zijn met tussendoor weken geen bloedverlies.

Oh en de laatste keer heeft ze onze gecastreerde reu zo gek gemaakt met ervoor staan, onder hem kruipen etc dat hij er van wanhoop onder de bank is gekropen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 20:39

Agossie arme reu :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:53

De teef waar ik de pup van krijg had zaterdags 1,44, maandags 2,75 en toen woensdag 9.48.
Ik heb toen ik nog bij de DA werkte ook allerlei soorten curves meegemaakt, verschillend van in 3-4 dagen van laag naar 9-10, maar soms ook wel 10-14 dagen met langzame stijging. Meestal begonnen die ook op 1 week loopsheid te prikken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 22:09

fannetje schreef:
De teef waar ik de pup van krijg had zaterdags 1,44, maandags 2,75 en toen woensdag 9.48.
Ik heb toen ik nog bij de DA werkte ook allerlei soorten curves meegemaakt, verschillend van in 3-4 dagen van laag naar 9-10, maar soms ook wel 10-14 dagen met langzame stijging. Meestal begonnen die ook op 1 week loopsheid te prikken.

Apart dat verschil. Ik merk hier al wel weer wat verschil. Vooral het teefje gedraagt zich steeds sletteriger. En als de reu dan niet snel genoeg reageert door te snuffelen of likken springt ze gewoon boven op hem :') Maar begint ie dan te snuffelen en likken. Dan bespringt ze hem ook :') Terwijl ze de vorige keer niet bij hem weg te slaan was.. Dus we wachten nog even af.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:52

Kiwiwitje was je nog wezen testen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 18:14

Nee vrijdag konden we niet. Kregen de afspraak niet verzet.. en vanochtend heeft vriendlief waarschijnlijk in zn halve slaap de wekker uit gezet.. en prikken deden ze op zaterdag alleen in de ochtend om 9 uur.
Maar toen we eenmaal uit bed waren en de honden uit wilden laten was het heel duidelijk. Hij wil er heeel graag op. En zij steekt zelfs der muts door de tralies van de bench naar buiten om gedekt te worden..

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:20

Tesje moest vandaag zomaar overgeven.... dat betekent waarschijnlijk morning sickness. En als ik van het schema uitga over de ontwikkeling van de foetus(die de vorige zwangerschappen ook goed klopte), dan is ze drachtig van de 1e dekking

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 19:03

Oehhh dat zou mooi zijn! Wanneer mocht je voor de echo?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:37

Wat fijn al die loopse en drachtige teven!

Hier gaat volgende week de Tibetaanse terriër bevallen van haar halve poedels en ze hebben net uitgerekend dat de andere twee snel loopse moeten worden dus ik hoop dat ze ook echt kunnen en willen gaan dekken deze ronde O:)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:09

Een hoop pups in aantocht zo te lezen!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:25

kiwiwitje schreef:
Oehhh dat zou mooi zijn! Wanneer mocht je voor de echo?

2 januari :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:19

Ik snap wel dat ze die progesteron voor 9 uur willen prikken, je bent namelijk wel even bezig met die test en ze hebben natuurlijk geen zin om de hele zaterdag te werken.

En leuk al die waarschijnlijk drachtige dames. Hoop dat er straks een hele hoop mooie pups geboren worden voor ons.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:41

Teefje waar ik misschien een pupje van krijg is 25 november gedekt en gaat donderdag voor de echo. Spannend..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 21:55

fannetje schreef:
Ik snap wel dat ze die progesteron voor 9 uur willen prikken, je bent namelijk wel even bezig met die test en ze hebben natuurlijk geen zin om de hele zaterdag te werken.

En leuk al die waarschijnlijk drachtige dames. Hoop dat er straks een hele hoop mooie pups geboren worden voor ons.

Ze zijn er nagenoeg de hele dag. Hebben 3 spreekuren die dag.. Dus dat het in het laatste spreekuur niet kan snap ik. Binnen een uur heb je de uitslag. En t prikken en klaar maken duurt 5 minuten.
Maar het is niet anders, dan geloven we de natuur gewoon en zien we wel waar het uit komt.

Ik ga zo in ieder geval op bed liggen. Ben goed verkouden oid. Snotter en hoest flink..

Oh nog eventjes wachten Ennasil!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:02

Fijn dat er zoveel drachtige en loopse teven zijn!

Zelf net de Kinder rotjes gekocht in de winkel en morgen even een rondje met mijn eigen honden trainen. Als ze het niet spontaan vergeten zijn kan ik de opvang hond ook even meepakken ergens volgende week en dan mijn trainingshonden nog. :')

voor kerst ook al helemaal klaar. Heb echt teveel kerstcadeaus voor de honden gekocht. Mijn eigen hebben ieder 3 kerstknuffels, een speeltje, meerdere botjes en dan nog een kong. Per hond... Kerstpakket voor trainingshonden is ook bijna klaar. Krijgen allemaal een kerstkaart met foto van hun hond, iets wat handig is voor hun hond ( varieert van een zakje koekjes met clicker tot een lampje voor aan de halsband en nog meer van die kleine dingen )

Doen jullie iets voor jullie honden met kerst of ben ik de enige gek?

Moet er ook maar meteen bijzeggen dat we niet aan Sinterklaas en kerst cadeaus doen. Oud en nieuw is surprise en met kerst is helemaal voor de honden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 22:15

Oh wat leuk Romy! Wij doen eigenlijk helemaal niks. Al krijgen ze vast iets lekkers met de kerst maar meer niet.

Vuurwerk is Boellie(reu) helemaal gek op. Die gaat heel blij naar buiten staan kijken. Ze hebben zelfs al vuurwerk naar hem gegooid en het boeit hem niets.... Gek beest.
Van Chick weet ik het niet, heb hier al wel wat gehoord maar ze reageert er nog niet op.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:46

Wij gaan zometeen weer heen! en over 2 week mag hij dan mee. Ik ben echt niet normaal hyper :))

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:46

vikawiek schreef:
Wij gaan zometeen weer heen! en over 2 week mag hij dan mee. Ik ben echt niet normaal hyper :))

Ik ben nu al zenuwachtig, weet niet eens of ik over een paar maanden of over een jaar een pup heb dus kan me er iets bij voorstellen :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:05

Met kerst krijgen ze wel een extra kauwsnack oid en met oudjaar een extra lange wandeling zodat ze gied moe zijn en hopelijk grotendeels door het vuurwerk heen slapen...