Het nemen van een hond

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:19

Kan ik me voorstellen, Amaris, dat je blij was dat deze mevrouw niet afwijzend reageerde.

Hier duurt het nog 6 dagen tot de uitgerekende datum, maar de fokker denkt dat ze dat niet gaat halen. Haar moeder en oma haalden dat overigens ook niet. Heel spannend nu dus...

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:45

Het gaat definitief Zwolle worden :)

De mevrouw was vanaf moment 1 heel enthousiast. De pups groeien op in huis en leren in de tuin schapen, katten, kippen, eenden en andere honden kennen.

Dit wordt het 3e nest van dat teefje met reu Timo, en over het algemeen heeft ze 6 tot 8 pups, helft blond en de helft zwart. De vacht wordt curly fleece en ze worden zo'n 50-55 cm groot.

Teefje is rond 1 mei uitgerekend.
Ze houdt de pups iets langer dan gemiddeld bij het teefje, tussen de 8,5 en 10 weken gaan ze naar het nieuwe baasje, dat komt voor mijn vakantie precies goed uit. Ze vindt dat die extra periode bij de moeder de pups veel goed doen.

Ik heb me opgegeven met als voorkeur een blond teefje. Ik ben pas de tweede op de lijst dus ik ben er nu ook eens op tijd bij :)

De groepsapp van het allereerste nestje is na die jaren nog steeds aktief en hier worden nog steeds foto's in gepost door de baasjes, dus ik ga nog van haar een hoop foto's krijgen van volwassen nakomelingen uit die combi, daar zit ik nu even op te wachten.

djinnie jij kunt dus elk moment het geboortebericht krijgen? Dat is mega-spannend!! Ik heb even teruggekeken maar welk ras gaat het worden voor jullie?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:14

Klinkt superleuk! Weet je wat de ouders en generaties ervoor precies zijn? Mooi maatje ook, ik zou dezelfde keus voor blond teefje gemaakt hebben. Zwart overeft wel sterker overigens​.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:22

DatBenIkNou schreef:
Klinkt superleuk! Weet je wat de ouders en generaties ervoor precies zijn? Mooi maatje ook, ik zou dezelfde keus voor blond teefje gemaakt hebben. Zwart overeft wel sterker overigens​.


Dit is de papa:
https://link.marktplaats.nl/m1036297176

De mama krijg ik nog info over, maar voor zover ik nu weet is zij een f4 labradoodle.

De echte stamboom ed vind ik niet zo belangrijk, ik wil gewoon een evenwichtige lieve hond en als ik de eigenaar van Timo en van het teefje moet geloven zijn tot nu toe al hun pups heel fijne honden geworden.

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:25

Mooie reu, Amaris. Leuk dat je als 2e op de lijst staat. Nu duimen draaien dus, hahaha.

Wij gaan voor een friese stabij en staan 2e op de wachtlijst voor een reu. Dus nu hopen dat er minstens 2 reutjes bij zitten. Ik vind het enorm spannend, droom er zelfs over. Hahaha.

StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:30

Wij stonden eerste op de lijst voor een reu, allemaal teefjes in dat nest :+

Naja, die avond nog met de fokker afgesproken dat we zouden kijken hoe het met ons teefje zou gaan en dan samen met het teefje een puppy kiezen. De foto's waren te schattig en te overtuigend :P

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:34

Ik heb ook 2 teefjes en als er nog één bij zou komen, wordt het weer een vrouwtje. Ik heb ze liever dan reuen, vind buiten het haantjesgedrag dat vieze ding tussen hun benen gewoon niks haha..

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:44

Ik ben nu al zover dat als er alleen zwarte teefjes geboren worden, dan wordt het maar een zwarte hond, al was ik daar niet zo heel erg van. Heb nu zoveel leuke zwarte doodles gezien, vooruit dan maar :)

Xanthippe

Berichten: 1725
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:05

Fijn Amaris, zowel dat de fokster zo enthousiast is als dat je 2e op de lijst staat!
Ben benieuwd naar wat je gaat krijgen en of het dan toch een zwarte of een goldie wordt :)

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:07

Over een week of 3 weten we het!

*gaat streepjes op de muur zetten*

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:55

Wat leuk zeg! Ben heel benieuwd :) Zal voor je duimen! En wat super dat ze zo enthousiast reageerde.

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:01

Spannend! En geloof me, niks mis met zwart :)

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:11

Spannend allemaal zeg! Wij verwachten eind deze week telefoon dat de teef gedekt is. Die nam er wat langer de tijd voor :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:21

Machie schreef:
Spannend! En geloof me, niks mis met zwart :)



Nee zwart is best fijn bij regen en modder :')

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:28

gribaldi schreef:
Nee zwart is best fijn bij regen en modder :')


Bijvoorbeeld :D

Ik heb heel veel zwart :D

Afbeelding

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:45

Prachtig! Haha jij hebt een echte flodder hond :')

Puppy <3 Wat een knap ding zeg! :o

MyWishMax

Berichten: 25606
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:50

Ik wilde een wolfsgrauwe en geen zwart bruine (voornamelijk zwart), 3 keer raden waar ik mee thuis kwam :')

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:55

MyWishMax schreef:
Ik wilde een wolfsgrauwe en geen zwart bruine (voornamelijk zwart), 3 keer raden waar ik mee thuis kwam :')



Haha dit had ik kunnen zeggen :') Ik kwam ook met wat anders thuis..

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:56

gribaldi schreef:
Prachtig! Haha jij hebt een echte flodder hond :')

Puppy <3 Wat een knap ding zeg! :o


:') _O-

Amaris, dat klinkt beter, geode kans dat je een hondje treft, en al zouden ze wel blond hebben, dan zou ik nog steeds van kleur verschieten als een karakter van een zwarte me meer aan zou staan, jij ook denk ik.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:02

Jazeker, dat klopt. De fokster gaf aan dat de pups vrij gelijkmatig van temperament zijn, maar ze gaat me wel helpen kiezen. Ach.. we zien het tegen die tijd wel.

Die zwarte honden van machie zijn wel te wijs zeg <3

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:12

Tja als het er op aankomt, ook een goeie hond heeft geen kleur :P

Ik haalde een pup uit Engeland en nou zitten wij niet zozeer met kleuren als wel met aftekening. Een Welsh Springer hoort "wit met rode platen" te zijn, en in de UK zie je ze steeds roder worden. Ik wilde dus eigenlijk absoluut niet zo'n heel rode hond. Ollie is al vrij rood, die is echt "irish" dus heeft alleen een witte nek, witte poten, eenwit puntje aan z'n staart en een witte bles. Dat was voor mij soort van maximaal rood. In het nest zaten twee wat bontere reuen en twee heel rode reuen. En waar kwam ik mee thuis? Precies, de roodste van het nest :P

Overigens zegt het nog niks, want toevallig is er afgelopen weekend een nestje geboren van mijn Ollie met een vrij rode teef ook, en het is een heel bont nestje!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:16

Ik vind dat je echt een prachtige hond hebt!

Mijn volgende hond zal waarschijnlijk ook uit het buitenland komen.

MyWishMax

Berichten: 25606
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:24

Idd Neej, er zaten bij mij wel wolfsgrauwe in, maar Tay sprak me echt veel meer aan.

Oh, lastig! Ik ben helemaal fan van een teef en die wordt dit jaar nog gedekt. Veel te vroeg voor ons, maar dat is wel heel moeilijk om mezelf voor te blijven houden. :+ Helemaal omdat deze wel in NL zit en van een vriend van ons is haha

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:26

MyWishMax schreef:
Idd Neej, er zaten bij mij wel wolfsgrauwe in, maar Tay sprak me echt veel meer aan.

Oh, lastig! Ik ben helemaal fan van een teef en die wordt dit jaar nog gedekt. Veel te vroeg voor ons, maar dat is wel heel moeilijk om mezelf voor te blijven houden. :+ Helemaal omdat deze wel in NL zit en van een vriend van ons is haha


Oh da's heel verleidelijk zeg!! En een beetje herkenbaar ;) Moeilijk om dan standvastig te blijven :D

Heb dat zelf eigenlijk elke keer als Oll een nestje heeft en ik ben zo blij dat we daar echt heel sterk in zijn gebleven want anders hadden we Jamie niet gehad :+

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:04

Amaris schreef:
Die zwarte honden van machie zijn wel te wijs zeg <3


50 tinten zwart heb ik :+ *\o/*