'Strenge maatregelen voor 'Hoogrisicohonden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:00

Kijk maar uit Gillbo, straks moet jij een muilkorf om ;)
Volgens mij is het heel simpel, honden in losloopgebieden allemaal een muilkorf om. Daarbuiten gewoon aan de riem en ieder dier, welk ras dan ook, die zich extreem misdraagt een spuitje.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:11

Citaat:
Verplicht euthanaseren hoogrisicohond bij het eerste ernstige bijtincident.

Wat mij betreft mag elke hond die betrokken is bij een ernstig bijtincident per direct worden afgemaakt. Ook de eigenaar moet dan onder de loepe gehouden worden en indien nodig een (tijdelijk) verbod krijgen op het houden van (gevaarlijke) honden. In het geval dat de eigenaar op termijn weer een hond mag houden moet hij wat mij betreft verplicht cursussen volgen en een tijdje opgevolgd worden.

Daarnaast vind ik dat elke eigenaar verplicht op cursus moet met zijn hond. Ook de mensen met een braaf hondenras moeten hun hond goed opvoeden.

Tot slot kan het ook niet dat een deel van de honden een muilkorf om moet doen en een ander deel niet. Of alle honden een muilkorf, of geen enkele hond een muilkorf. Ik denk trouwens dat een muilkorf voor elke hond in losloopgebied een goed plan is.

Kortom, er mogen maatregelen worden genomen maar deze moeten gelden voor elke hond.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:13

Huertecilla schreef:
Nikass schreef:
(Nou vind ik Spanje überhaupt geen voorbeeld mbt omgaan met hun dieren).

...en laat het bij deze wet, dit onderwerp nu net over MENSEN gaan.
Over hoe die het meest redelijk/effectief/makkelijk beschermd kunnen worden tegen risico lopen door serieuze bijtincidenten in de openbare ruimte.
DAAR is de Spaanse wet +:)+ voor :)*

Beetje apart om te doen alsof deze wet niks met dieren te maken heeft.

Secribcible: ik vind de lijst dus zoals gezegd ook veel te lang en vind van meerdere rassen dat ze er niet thuis horen.
Akita's ken ik alleen als moeilijk naar andere honden, niet naar mensen.

Marloez ik vind de Sharpei over het algemeen niet sociaal naar andere honden. (Mijn ervaring, ik ken natuurlijk niet alle Sharpei's)
De Cane corso en Dobermann vind ik er dan weer helemaal niet tussen horen. De meeste anderen wel. Maar ja, dat is dus het lastige, iedereen heeft daar een andere mening over.

Oomens over terugvechtende honden gesproken, ik krijg ook niet graag ruzie met een Beauceron.
Maar over het algemeen vind ik dat prima honden in de omgang. (Maar niet altijd dus en dan zijn ze ook pittig)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:35

Overigens als 1 van mijn honden ooit voor de kil gaat richting andere honden weet ik nog niet of ik ga voor euthanasie of voor muilkorf. Als het betreft alle honden willen vermoorden wordt het euthanasie zo n hond kan ik niet bieden wat hij nodig heeft en herplaatsen zou ik nooit durven.

Mijn husky reu is selectief en dat is niet erg. Hij blijft gewoon aan 10 meter lijn of los op omheind gebied met bekende honden.

Zulke honden horen niet in druk bevolkt NL. Heb een keer een mechel gehad tussen mijn 2 boxers. De mechelaar kwam over 2 meter hekwerk (dubbel hekwerk zat in kennel in een tuin) heen om die van mij naar de keel te vliegen. Zulke honden horen niet in NL. Te groot risico dat het ooit fout gaat en vaak zijn ze giga gedreven om een andere hond te pakken. Sprinfen klimmen deuren openen of zelfs dwars door ramen gaan.

Ik heb ooit met de dierenambu naar iemand gemoeten wiens grote hond dwars door het raam gesprongen was bovenop een andere grote hond...... nog nooit zoveel bloed en gaten gezien. En ja de aanvaller was stamboomhond en had teven gedekt. Hoop nog altijd dat geen pups zijn karakter hebben.
Nee behoort niet bij een risico ras.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:42

Avanti schreef:
kiwiwitje schreef:
En als dat betekend dat een of andere poedersuiker keffer of een lab mijn hond loopt te irriteren, ik de hond niet weg krijg en baasje zijn hond niet bij kan houden, ga ik het mijn hond niet kwalijk nemen als ie bijt.

Dus je vind het prima als een hond (zwaar)gewond raakt, omdat dit hondje jouw hond irriteert. ;(
Daarom blijf ik dus uit de buurt van deze honden en eigenaren met hun asociale redenaties.

Ik heb trouwens nooit last van keffertjes of labradors, mijn hond negeert honden die onsociaal gedrag vertonen.

Ik ben het met je eens Avant. En ik heb soms wel "last" van keffertjes of Labs, maar dat is niet in verhouding met wat de pitbull types kunnen aanrichten.

Kiwiwitje: er kan een situatieontstaan waardoor jouw hond op de verkeerde plek een loslopen de hond tegen komt. Niet de bedoeling, wellicht asociaal van die baas (of per ongeluk) maar toch niet heel fijn als zo'n hond dan direct wordt doodgebeten (ik zeg niet dat jouw hond dat doet, maar ik bedoel daarmee de pitts/staffs die dat wel doen - weet eerlijk gezegd niet precies wat jij voor hond hebt ;) )
Mijn eerste hond was een Amstaff X Labrador en dat was de meest evenwichtige hond die ik ken. Dus ik ben zeker geen Amstaff hater ofzo. Maar jee je zal maar slachtoffer zijn van zo'n incident, dat is toch niet te bevatten?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:01

Lepeltje schreef:
Máár, als je weet dat je hond zo'n kort lontje heeft dat hij een blaffende maltezer of chihuahua niet trekt dan hoort hij naar mijn mening gewoon een muilkorf om te hebben. Niet perse omdat jouw hond een agressief monster is (tenzij hij de chihuahua gelijk in stukjes trekt), maar omdat je de situatie buiten gewoon niet altijd in de hand hebt. Dat andere mensen met loslopende (kleine) hondjes hun verantwoordelijkheid niet nemen betekent niet dat jij er ook vanaf kan zien. Oneerlijk is het wel ja, maar als je een hondenras met een hoog risico op bijtincidenten wil moet je het gewoon zo accepteren. Er zal altijd wel ergens een jandoedel rondlopen die het principe 'hondje bij je houden' niet begrijpt.

Dit bedoelde ik dus te zeggen :j
Aangevuld met dat een hond ook wel eens los kan schieten, ontsnapt of weggelopen is en het heel jammer is als hij daarvoor direct de doodstraf zou krijgen.
Als voorbeeld: ik heb een tijdje een bc van iemand in huis gehad. Superfijne hond, luisterde prima.
Maar in het begin hadden wij een paar keer een miscommunicatie waarbij de hond ineens verdwenen was en naar huis bleek te zijn gelopen. Ben toch heel blij dat hij onderweg niet een klapkaak is tegengekomen met een baas die zegt "tja als er een loslopende hond langskomt kan ik er niks aan doen dat mijn hond hem bijt".
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-02-17 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:03

Nikass schreef:
Beetje apart om te doen alsof deze wet niks met dieren te maken heeft.

Het gaat om het beschermen van de gebruikers van de openbare ruimte tegen serieuze bijtincidenten.

Dat is ook in het belang van de betrokken honden. Het voorkomt dat die afgemaakt worden.

Wat heel apart is, is dat de eigenaars van de groep honden welke het meeste risico inhouden hier tegen te hoop lopen.

Daarbij lijkt her dat hoe meer risico de hond inhoudt, hoe agressiever de liefhebbers ervan reageren.

Ik ben, nog voor RAD1, gestopt met fokken van molossers omdat deze honden inderdaad een risico (kunnen) zijn en je als fokker maar heel beperkt invloed hebt wat er met jouw pups gebeurd nadat ze naar hun nieuwe eigenaars gaan.

Imo is het in het belang van de slachtoffers, de hondenliefhebbers en de honden dat het aantal serieuze bijtincidenten van bovenaf wordt beperkt met een eenvoudige en handhaafbare regeling.
Ik blijf erbij dat >20 (of 15) = muilkorf +:)+ is.
Nee, niet perfect maar 90% goed is 90% beter dan nu.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-17 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven hoofdletter gebruik aangepast

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:14

Hc even voor jouw info, ik heb geen hr honden. Ze wegen wel rond de 25 kg en ik pas er voor om ze een muilkorf om te doen waardoor ik ze oa buiten niet meer kan trainen.

Bij de gewichtsgrens van 20 kg mis je oa de bullterrier en de cattledog (deze laatste zal geen mensen verscheuren maar kan behoorlijk pittig zijn naar andere honden).
Een JR zal geen Staff levensgevaarlijk verwonden neem ik aan, maar misschien wel het Boomertje van mijn vriendin.
Een gewichtsgrens vind ik dus de grootste flauwekul die er is.

Zoals al eerder gezegd ben ik het er mee eens dat er iets moet gebeuren. Maar ik ben het niet met jouw muilkorfgebod eens.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-02-17 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:15

ik hoor hier meerdere mensen zeggen uit de weg te gaan voor een Rottweiler, vind ik erg jammer om te horen maar ik herken het wel.
Ik heb zelf ook een rottweiler maar die is super sociaal naar andere honden, en luisterd los nog beter dan aan de lijn.

Het is zo jammer dat er doordat er een aantal van die incidenten zijn geweest met bepaalde eigenaren het hele ras en nog meerdere rassen zo naar beneden worden gehaald. Rottweilers zijn oorspronkelijk gefokt als veedrijvers en daarna als waakhond om het erf te bewaken.

Helaas zie je de laatste tijd alleen dat ze verkeerd worden getraind of helemaal niet worden getraind en dan geef ik de wet gelijk wat betreft hoog risico hond want ze kunnen een hoop schade aanrichten.

Ik vind alleen dat ze de hond niet moeten straffen maar de baas. Hond in beslag nemen en de eigenaar een dikke boete en ontzegging tot het houden van een hond.

Ook mogen wat mij betreft de fokkers veel strenger controleren waar hun pups terecht komen, waar wij onze pup vandaan hebben werd daar ook echt niet naar gekeken, die vrouw was blij dat ze weer een pup had verkocht maar in wat voor handen die terecht kwam maakte haar volgens mij niet zoveel uit en dat vind ik erg slecht.
Jonge jongens kopen zo'n hond omdat het stoer is en als ze uit hun plaat gaan is het des te stoerder maar opvoeden ho maar

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:20

Het gaat ook om alle kruisingen...
Mijn Rottweiler x Husky was een geweldige hond <3
Ze luisterde prima en liep vrijwel overal los.
Ze was wel erg gevoelig op haar lijf en wist tuigje en halsbanden vaak af te krijgen. Ook het verband na een zware operatie ging er direct af. Aan haar lijf geen polonaise :D
Een muilkorf had ze nooit geaccepteerd (en ik weet echt wel hoe je dat moet wennen/aanleren)
Een hoop stress en ellende voor een hond die dat niet nodig heeft, daar zou ik echt niet aan beginnen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:24

Keell94 schreef:
ik hoor hier meerdere mensen zeggen uit de weg te gaan voor een Rottweiler, vind ik erg jammer om te horen maar ik herken het wel.
Ik heb zelf ook een rottweiler maar die is super sociaal naar andere honden, en luisterd los nog beter dan aan de lijn.

Het is zo jammer dat er doordat er een aantal van die incidenten zijn geweest met bepaalde eigenaren het hele ras en nog meerdere rassen zo naar beneden worden gehaald. Rottweilers zijn oorspronkelijk gefokt als veedrijvers en daarna als waakhond om het erf te bewaken.

Helaas zie je de laatste tijd alleen dat ze verkeerd worden getraind of helemaal niet worden getraind en dan geef ik de wet gelijk wat betreft hoog risico hond want ze kunnen een hoop schade aanrichten.

Ik vind alleen dat ze de hond niet moeten straffen maar de baas. Hond in beslag nemen en de eigenaar een dikke boete en ontzegging tot het houden van een hond.

Ook mogen wat mij betreft de fokkers veel strenger controleren waar hun pups terecht komen, waar wij onze pup vandaan hebben werd daar ook echt niet naar gekeken, die vrouw was blij dat ze weer een pup had verkocht maar in wat voor handen die terecht kwam maakte haar volgens mij niet zoveel uit en dat vind ik erg slecht.
Jonge jongens kopen zo'n hond omdat het stoer is en als ze uit hun plaat gaan is het des te stoerder maar opvoeden ho maar

ik ken een dierenarts die op het moment dat er een rott binnenkomt er meteen een muilkorfje van stof omheen doet.Volgens hem zijn ze vrij onvoorspelbaar.

Zelf ben ik vijf jaar geleden in mijn gezicht gegrepen door een rottweiler,gelukkig alleen een gat in mijn neus.En compleet in de war,ik houd vreselijk veel van honden,heb zwerfers,herplaatsers...en ik werd gebeten????Het was niet mijn hond...de hond heeft trouwens meerdere mensen gebeten in het gezicht.
Waarvan een vrouw die verschillende operaties nodig had om het weer goed te krijgen.

Het rare is,het was een lieve hond,als zij je wilde likken in je gezicht.De vrouw die echt ernstig gebeten was had haar armen om de hond heengeslagen en haar een knuffel gegeven.Ze kende de hond goed.
Waarom ze mij beet weet ik niet,ik wilde haar niet knuffelen...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:52

Ik ken dus een Beauceron die iemand aanviel en in de schouder beet.
Ik vind echter dat we ook niet moeten vergeten dat honden voor veel plezier, een betere gezondheid en minder eenzaamheid in de maatschappij zorgen.
Negatieve en beperkende maatregelen nemen voor alle honden ben ik daarom niet zo'n voorstander van.
Ook denk ik dat honden dan eerder gefrustreerd raken en minder sociaal zijn als ze buiten niet met andere honden kunnen spelen (door muilkorf en aanlijngebod) en dat lijkt me geen goede ontwikkeling.

De meeste bijtincidenten vinden nog altijd plaats binnen het eigen gezin en dat wil toch zeggen dat er te weinig kennis is van honden gedrag in het algemeen. Fokkers geven regelmatig niet het beste voorbeeld (waarom zie ik toch altijd van die "schattige" foto's van baby's bij de Duitse dog in de bench? 8)7
En honden trainers zijn helaas vaak onvoldoende geschoold.

Voorlichting, spotjes op tv, minder belasting betalen bij het behalen van bepaalde certificaten? Ik denk liever in dat soort maatregelen. (Daarbij maak ik helaas alleen wel een uitzondering voor de pitbullachtige honden)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:57

Nikass schreef:
Zoals al eerder gezegd ben ik het er mee eens dat er iets moet gebeuren. Maar ik ben het niet met jouw muilkorfgebod eens.

en zo gebeurt er nooit wat.

Ik stel dus voor dat interim iedereen met een pistool of een katana mag lopen.
Zwaargewonde onschuldige mensen voorkomen is wel de enige juiste prioriteit namelijk :)*

Een paar honderd dode hr honden en geen bijtincidenten later komt er wellicht een regeling in het belang van de honden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:01

Met jou is geen normaal gesprek te voeren HC. Ik zal dus ook niet meer op jou reageren. Ga jij lekker een pistool kopen en alles en iedereen die een risico vormt afknallen (oeps daar hoor je dan zelf ook bij...)
Fijne dag :evaw:

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:03

geerke schreef:
Keell94 schreef:

ik ken een dierenarts die op het moment dat er een rott binnenkomt er meteen een muilkorfje van stof omheen doet.Volgens hem zijn ze vrij onvoorspelbaar.

Zelf ben ik vijf jaar geleden in mijn gezicht gegrepen door een rottweiler,gelukkig alleen een gat in mijn neus.En compleet in de war,ik houd vreselijk veel van honden,heb zwerfers,herplaatsers...en ik werd gebeten????Het was niet mijn hond...de hond heeft trouwens meerdere mensen gebeten in het gezicht.
Waarvan een vrouw die verschillende operaties nodig had om het weer goed te krijgen.

Het rare is,het was een lieve hond,als zij je wilde likken in je gezicht.De vrouw die echt ernstig gebeten was had haar armen om de hond heengeslagen en haar een knuffel gegeven.Ze kende de hond goed.
Waarom ze mij beet weet ik niet,ik wilde haar niet knuffelen...

Dat onvoorspelbare bij rottweilers heb ik inderdaad ook te vaak meegemaakt in mijn omgeving. Jarenlang de ideale gezinshond. Zó lief en betrouwbaar en 'ineens' grijpt ie de baas, de buurhond, de kleinzoon.. Dat maakt ze voor mij echt gevaarlijk. Als een baas van een rottweiler zegt dat ie niks doet denk ik altijd 'nog niet nee..'..
Erg he dat je zo bevooroordeeld raakt. Maar ik heb het te vaak gezien. Brr

Keell94

Re: 'Strenge maatregelen voor 'Hoogrisicohonden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:23

Ik zeg nooit dat de mijne niks doet want dat weet je nooit.
De mijne is niet gek op vreemde mensen als hij aan de lijn zit, als mensen hem dan willen aaien of dergelijke adviseer ik ze altijd om dat niet te doen omdat ik niet weet hoe hij reageert en daar ben ik ook gewoon heel eerlijk in, zo heeft elk dier wel wat denk ik maar ik weet dit van mijn hond dus ga dan niet zeggen hij doet niks hoor.
En zolang je als baas je hond goed kent en ook dingen accepteerd en er aan gaat werken samen dan is het geen probleem maar dat 'hij doet niks hoor' daar vertrouw ik ook nooit op bij geen enkel hond dan ook. Zo ben ik een keer goed in mijn vinger gebeten door een boomertje :P nog een litteken van.

Heb het wel eens gehoord idd dat een hond in ene uit het niets beet of aanviel maar 9/10 dat dat was had die hond een tumor of iets anders in zijn hoofd. ik geloof niet dat een hond 'zomaar oppeens uit het niets zonder aanleiding' aanvalt.

Dat van die mevrouw vind ik helemaal niet gek klinken, honden houden namelijk helemaal niet van knuffels en al die poespas, zij had haar armen om hem heen geslagen zeg jij dus zij kwam te dicht in zijn comfort zone wat waarschijnlijk de aanleiding is geweest, ookal kende ze de hond nog zo goed, mijn hond heeft mij ook wel eens een keer een flinke snauw gegeven maar ook dat was met een aanleiding en mijn eigen schuld omdat ik zijn onzekerheid versterkte door hem zijn persoonlijke ruimte te ontnemen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:29

mijn honden moeten het niet flikken om tegen mij te snauwen....ik ben daar best streng in.Ze doen het gelukkig ook niet...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:42

Ik heb een labrador x rottweiler. Voor mij enkel voor mij een geweldig gace hond. Voor anderen die hij zeer goed kent mijn ouders (waarbij hij en ik 8 jaar in huis gewoont hebben) en de rest van mijn familie en zeer goede vriendin waar hij veel in huis is echt een lastpak.

Hij is onzeker maar weet enorm goed wat hij wil. Door onzekerheid een felle waker en door zijn doorzettingsvermogen zeer moeilijk te corrigeren en door zijn erg op 1 baas gericht ook niet goed luisteren naar anderen dan ik.

Echt een verrassingspakketje. Labrador kant wil aandacht van idereen en is hij een enorme lolbroek. Rottweiler kant in niet drukke gebieden zoals bossen en polders zeer wantrouwend naar vreemden en niet aan te raken en niet te benaderen.

Hij heeft nog nooit een hond of mens gebeten maar denk dat dat komt door de roedel waar hij in leeft en door hoe wij hem begeleiden. Hij heeft het ergens wel in zich om door te kunnen slaan als je dat zou aanmoedigen....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:49

Ik vind het lastig... Ik heb een herplaatser. Een teckelmannetje die iets (geen idee wat) heeft meegemaakt in zijn leven waardoor hij wantrouwend en soms zelfs angstig is naar vreemde mensen en dan voornamelijk mannen.

Hij loopt los op plaatsen waar dat mag (draagt een tuigje met Niet Aaien), hij gaat mensen uit de weg, en als ik hem aan de lijn heb zorg ik dat niemand hem aanraakt of kan aaien.

Toch heeft hij een kennis van mij gebeten. Ondanks mijn waarschuwing de hond te negeren, wilde hij toch proberen de teckel te aaien. De teckel heeft twee keer gewaarschuwd. 1 keer door te grommen en weg te lopen, een keer door te sneppen. En bij de derde poging heeft hij daadwerkelijk gebeten, niet doorgebeten, maar wel een tandafdruk in de hand (tussen duim en wijsvinger). Ik was er zelf niet bij (in de keuken) en de kennis zei zelf ook dat het zijn eigen schuld was omdat hij opdringerig was ondanks mijn waarschuwing en die van de hond. Moet zo'n hondje dan ook ingeslapen worden... Ik vind van niet.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 25-02-17 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:50

als ik het zo lees is het bijna een wonder dat ik nog heel ben := *D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:09

Keell94 meestal is er wel een reden om uit te halen ja. In het geval van de Beauceron was het een mevrouw die op een meter of drie afstand stond en de hond recht aan keek.
Niet handig van haar maar ja niet iedereen is handig met honden. Het was op openbaar terrein waar honden los mogen dus daarin zat de eigenaar van de hond niet fout, maar ik schrok me wezenloos toen de hond ineens opvloog en aanviel. Geen waarschuwing vooraf. Gelukkig geen ernstige schade.

San87 ik vind ook van niet. Ik ben door het boomertje van mijn vriendin hard in mijn grote teen gebeten. Die hond en ik zijn gek op elkaar. Ze lag aan mijn voeten te slapen. Ik ging even verzitten, zij schrok wakker en reageerde impulsief.
Het deed echt heel erg pijn _O- maar ik heb het haar nooit kwalijk genomen.

En ben idd ook een keer door een teckel in mijn vingers gebeten. Was mijn eigen schuld.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:28

Nikass schreef:
Keell94 meestal is er wel een reden om uit te halen ja. In het geval van de Beauceron was het een mevrouw die op een meter of drie afstand stond en de hond recht aan keek.
Niet handig van haar maar ja niet iedereen is handig met honden. Het was op openbaar terrein waar honden los mogen dus daarin zat de eigenaar van de hond niet fout, maar ik schrok me wezenloos toen de hond ineens opvloog en aanviel. Geen waarschuwing vooraf. Gelukkig geen ernstige schade.

San87 ik vind ook van niet. Ik ben door het boomertje van mijn vriendin hard in mijn grote teen gebeten. Die hond en ik zijn gek op elkaar. Ze lag aan mijn voeten te slapen. Ik ging even verzitten, zij schrok wakker en reageerde impulsief.
Het deed echt heel erg pijn _O- maar ik heb het haar nooit kwalijk genomen.

En ben idd ook een keer door een teckel in mijn vingers gebeten. Was mijn eigen schuld.

heel veel mensen begrijpen hun hond niet of honden in het algemeen niet. ze recht in de ogen aankijken is uitlokkend gedrag en zeker een vreemde kan dat beter niet doen.'
De onze geeft gelukkig altijd een waarschuwing, ook nog geen keer geweest dat hij dat niet heeft gedaan dus wat dat betreft is hij heel eerlijk, ik waarschuw eerst luister je niet dan ga ik snauwen.

Onze Rottweiler is mijn eerste hond, mijn moeder had niks met honden en mijn vader al helemaal niet en was allergisch, ben er dus niet mee opgegroeid, ondanks wel heel gek met ze.
Juist omdat het mijn eerste hond is heb ik me vrij goed ingelezen en gaan we nog steeds wekelijks op training. Rottweilers zijn erg trouw en hebben een sterk karakter, erg baas gericht maar hoor vaker dat ze vreemde mensen niet zo op prijs stellen.

gelukkig heb je er niks aan over gehouden.

Alle dieren zijn onbetrouwbaar, er kan in eens iets gebeuren waardoor ze schrikken of weet ik veel wat maar mensen vergeten dat soms dat het een dier is en geen kind, en dat ze niet zo communiceren als mensen, mijn hond is heel slim maar geeft ook heel duidelijk zijn signalen af,

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:37

Goed punt, Keell94. Geen enkel dier is 100% betrouwbaar. Geen enkel wezen, wat dat betreft. Ook mensen niet.

Ik vind dat een dier dat een 'fout' maakt (wat meestal instinctief handelen is) dat niet per definitie meteen met de dood moet bekopen. En dan heb ik het niet over een pitbull die zijn eigen baas naar de keel vliegt om deze door te bijten, maar over een hond die zichzelf verdedigt, wild vangt of uit angst maar bijt omdat zijn/haar waarschuwingen niet begrepen worden.

Maar ik vermoed dat de OP niet om dergelijke gevallen gaat.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:51

Huertecilla schreef:
Nikass schreef:

en zo gebeurt er nooit wat.

Ik stel dus voor dat interim iedereen met een pistool of een katana mag lopen.
Zwaargewonde onschuldige mensen voorkomen is wel de enige juiste prioriteit namelijk :)*

Een paar honderd dode hr honden en geen bijtincidenten later komt er wellicht een regeling in het belang van de honden.

.....dit is enger dan alle gevaarlijke rassen bij elkaar.....
Alle haantjes eens pistool.... %)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 01:32

A3a1 schreef:
.....dit is enger dan alle gevaarlijke rassen bij elkaar.....
Alle haantjes eens pistool.... %)

De crux is dat wanneer er geen beperking is op levensgevaarlijke honden in de openbare ruimte, je het recht hebt om je daartegen te beschermen.

Het is de taak van een overheid om dit te voorkomen.

Degenen met honden dienen beiden in te zien. Dat hun hobby dit probleem veroorzaakt.