[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:49

idd wat een verschil in grootte :wow:

Ik denk eigenlijk niet dat het alleen voor "jouw type" hond geldt dat ze elkaar meer opzoeken. Wij lachen met onze wandelroedel ook altijd dat onze honden "racisitisch" zijn. Ze trekken naar een gelijkaardig type hond qua bouw en energie, liefst ook wit met vlekjes :+ of beagles, want daar zijn ze mee opgegroeid.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 15:06

Haha ja, heb meerdere filmpjes met zijn gehuil erop. Grappig is dat hij heel lang heel toonzuiver is geweest en nu een beetje "de baard in de keel" lijkt te hebben haha! Hopelijk is dat ook tijdelijk, het klinkt nergens naar :+

@Petitparis, oh nee zeker! De meeste honden gaan toch het beste samen met hetzelfde type/ras. Onze Cane corso had door haar verleden wel eens (regelmatig) moeite met nieuwe honden leren kennen. Maar met andere Cane corso's ging het eigenlijk altijd goed bijvoorbeeld. En ook met de andere rassen die we hebben gehad zagen we dat wel. Alleen de Deense dog die we hebben gehad. Die maakte het echt allemaal niet uit, als hij maar leuk kon spelen :+

De mate waarin is echter wel anders. De wolfalikes hebben toch wel een meer afwijkende manier van spelen. En Yorek vind het ook leuk om gewoon lekker te rennen en te stoeien. Maar het meest blij wordt hij toch van het typische "bekvechten" wat de wolfalikes vaak doen haha. En qua lichaamstaal is het ook vaak toch net anders onderling dan met andere honden.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:10

:D lol "bekvechten" is hier het favoriete spel in huis, beide op hun rug en maar "bijten" naar elkaar met af en toe een heel gefrustreerd kreuntje of een duw om de andere uit de zetel te krijgen :')
Zou zeggen: "meeting" maar mijn reu is als de dood voor alle wolfs- en wolf-alike honden :+

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 08:03

Je bent dus in de buurt geweest Marlies. Leuk, dat hij zich zo vermaakt heeft.
Minder leuk dat je weer een loopse teef in de buurt hebt, want dat maakt het voor hem niet makkelijk. Ik hoop voor je dat hijs nel weer op toon is ;)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 14:57

Nee, elke keer dat er weer een loopse teef hier op het terrein is komt toch ook weer de vraag naar boven van "wel of niet castreren?". Ik ben er nog niet over uit. Komende half jaar maken we sowieso nog geen keus. Ik wil dat hij sowieso minimaal twee is (bizar dat dat over iets meer dan een half jaar al zo ver is! Tijd vliegt!)

Yorek heeft vandaag 1 van zijn angsten overwonnen! Van die grote harige Yorek-etende monsters!!
Ook wel bordercollie's genoemd... (ok klein detail, het was een Aussie, maar dichtbij genoeg!)
Ik had afgesproken met Hannanas van Bokt en haar hond Rio. Dat ging echt boven verwachting goed! Het eerste begin vonden ze beide een beetje spannend, maar ze ontdooiden allebei vrij snel.

En!! Hij heeft weer voor het eerst sinds een tijdje echt los los gelopen! Ben super trots op hem!
Wel met beleid (eerste deel aan de lijn en toen hij wat vrijpostiger werd tussendoor ook weer even aan de lijn). Maar hij deed het echt boven verwachting goed! Reageerde snel op de "ga je mee's". Bleef behoorlijk netjes in de buurt. En hij heeft vooral ook heerlijk even kunnen spelen!

Rio heeft hem bij de zwemvijver ook even uitgelegd dat die "zomaar onder poten verdwijnende doorzichtige grond" gewoon hartstikke leuk is om mee te spelen! Na 1 grote plons (weer schikhoofd, oeps, opeens vrij diep!) had hij toch de lol snel te pakken!

Afbeelding

Op een gegeven moment vond hij wel dat hij ook heus wel midden in het water kon gaan liggen. Daar was vooral mijn autootje op de terugweg heel blij mee :Y)

En voor de liefhebbers, kort filmpje van het spelen bij de plas

Eenmaal weer thuis vond hij het stom dat zijn maatje er niet meer bij was, dus die werd geroepen

En nu toch wel moe van alles, lekker slapen <3
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:23

<3
Die Yorek! Mooi concertje.
Hij heeft het geweldig gedaan! Zijn reacties bij het water "wat ga jij nou doen Rio :wow: ohhh.. hmmm.. dat is lekker" _O- , dan spreekt z'n hoofd boekdelen.

Rio is geen kleine aussie, maar naast Yorek ...

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:24

petitparis schreef:
:D lol "bekvechten" is hier het favoriete spel in huis, beide op hun rug en maar "bijten" naar elkaar met af en toe een heel gefrustreerd kreuntje of een duw om de andere uit de zetel te krijgen :')
Zou zeggen: "meeting" maar mijn reu is als de dood voor alle wolfs- en wolf-alike honden :+

Deze reus is zeer lief in z'n manieren voor kleinere vierpoters. Wie weet overwint de jouwe zijn vrees!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:34

Ach, dat huilen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:35

Mijn kat zat raar te kijken door dat huilen :') ,prachtig <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:58

Ouh dat huilen <3 en dat hoofd op de laatste foto haha !

De aussie lijkt wel een schipperke naast yorek :P

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:41

Oh Yorek's koppie <3 <3 <3
Ik ben echt verliefd op zn grote zwarte neus _O- <3

Vanwege zn grootte lijkt het ook alsof ie alles in slowmotion doet :))

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 20:52

Hannanas schreef:
<3
Die Yorek! Mooi concertje.
Hij heeft het geweldig gedaan! Zijn reacties bij het water "wat ga jij nou doen Rio :wow: ohhh.. hmmm.. dat is lekker" _O- , dan spreekt z'n hoofd boekdelen.

Rio is geen kleine aussie, maar naast Yorek ...

Hahaha ja, heerlijke clown is het! En met dat soort dingen kan je de stripwolkjes er heel makkelijk boven bedenken _O-

SayaJones schreef:
Oh Yorek's koppie <3 <3 <3
Ik ben echt verliefd op zn grote zwarte neus _O- <3

Vanwege zn grootte lijkt het ook alsof ie alles in slowmotion doet :))

Toch kan hij eng snel zijn als het hem zo uitkomt :')

@ de rest; leuk he dat huilen! Daar worden wij ook zo blij van <3

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:09

wat is yorek toch een pracht dier. en dat huilen van hem <3 <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 14:48

Zondag hebben we met Yorek meegelopen met de Tamaskan wandeling! Het hele uur lekker los met de groep mee over het Rozendaalse veld!

Hij deed het weer zo knap <3 Voor het grootste deel bleef er wel contact en liet hij zich nog relatief ok sturen. We merkten wel duidelijk dat hij gedurende het uur steeds een beetje stoerder werd en steeds verder weg ging :') Dat vond ik dan weer wat minder haha. Vlak bij de parkeerplaats besloot hij dat luisteren toch echt voor de mindere goden is, dus stond ik daar als de eerste beste sukkel enthousiast mijn hond te motiveren mee te komen terwijl hij deed alsof ik er niet was :+ Oh wel.. Ben er maar heen gelopen om hem gewoon te pakken haha.

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:56

Leuk Marlies, waren die andere ook maatje Yorek of wat kleiner?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 14:59

fannetje schreef:
Leuk Marlies, waren die andere ook maatje Yorek of wat kleiner?

Nee, Yorek stak er duidelijk met kop en schouders bovenuit :+
Op bovenstaande foto valt dat niet zo op doordat hij in het watertje staat en de rest "op de kant".

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 16:23

Yorek mag geen haardhout jatten (ben dan toch wat bang voor houtsplinters). En dat is uiteraard dús het allerleukste wat er is :+ :D

Blij ei

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:53

Ohhh die kop, hij is echt trots op zichzelf dan he? :=

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 19:55

Haha ja, hij heeft dan echt de grootste lol met zichzelf :+ :D

Beetje dit idee :')
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:07

_O-

Die van mij stond gisteren met dezelfde bek tijdens z'n nieuwe creatie, nadat onderzetters 1 voor 1 van de tafel af tikken niet z'n gewenste effect gaf: met het puntje van het gordijnuiteinde in z'n bek mij aan te gaan staren :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:17

Zojuist dat korte filmpje afgeluisterd waarop Yorec huilt...
Nu is mijn kat helemaal onrustig. (Lijkt niet bang)Kat is nu op zoek naar de wolf... :+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 08:40

Hannanas schreef:
_O-

Die van mij stond gisteren met dezelfde bek tijdens z'n nieuwe creatie, nadat onderzetters 1 voor 1 van de tafel af tikken niet z'n gewenste effect gaf: met het puntje van het gordijnuiteinde in z'n bek mij aan te gaan staren :D

Hahaha, ik zie het zo voor me :D

senna21 schreef:
Zojuist dat korte filmpje afgeluisterd waarop Yorec huilt...
Nu is mijn kat helemaal onrustig. (Lijkt niet bang)Kat is nu op zoek naar de wolf... :+

Haha, allemaal katten van meelezende bokkers over de zeik door Yorek's "Ik mis mijn vriendjes!" Ballade :')

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:46

Wat een lekker ding is het ook....

Misschien heb ik er overheen gelezen maar weet je al of een van de dekkingen gelukt is en jullie een tweede krijgen?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 08:57

YazhiSien schreef:
Wat een lekker ding is het ook....

Misschien heb ik er overheen gelezen maar weet je al of een van de dekkingen gelukt is en jullie een tweede krijgen?

Er is een nestje geboren (inmiddels ook al weer 7 weken uit!), maar helaas slechts vier pups. En aangezien er aardig wat mensen heel wat langer dan ons op de wachtlijst staan zijn die nu voor gegaan. Heel begrijpelijk, maar wel ontzettend jammer voor Yorek! We zijn nu dus weer aan het duimen voor een volgend nestje!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 12:58

En dat was het tweede matras :+
Minder dan 24 uur nadat hij nieuw uit de verpakking kwam :')

Afbeelding