Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:20

Vlooienallergie?
Of allergisch op het voer dat je geeft?

Hondje van een collega van mij (ook van ACE) heeft dat ook een tijdje gehad.

Haja, jij was opvanggezin zogezegd *\o/*

Sannert

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:54

Ik dacht ook aan het voer. Wat voer je ?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:27

Diepvriesvlees van Lorgering. Dat is alleen vlees. Dus lijkt me stug dat ze daar allergisch voor is. Ik ga vrijdag toch naar Laarakker met de kat. Vraag ik wel even of ze er even naar willen kijken. Ik denk zelf eerder aan stress of warmte. Het is voornamelijk in oksels en liezen. Maar ook in haar hals.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:31

Dan zou ik idd ook niet meteen aan het voer denken idd.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:58

Bij die van mijn collega (Bodeguero) was het onder andere in de hals.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:15

Wat hebben zij er aan gedaan?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:22

Geen idee, ik zou het eens moeten vragen, ben nogal lange tijd uit de running geweest :o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:26

Ik ben benieuwd. Het neemt nu wel manische vormen aan. Wil haar ook niet meteen in een kap en sokken gooien, maar nog even en ze ligt helemaal open.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:31

Het is pasgeleden ontdekt dat de beten van bepaalde teken allergie voor rood vlees kunnen geven bij mensen, maar wie weet zijn honden daar ook gevoelig voor.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:38

Heb ik ook gelezen, ja. Maar die optie zet ik nog even in de wacht. Ik ga eerst eens kijken of ik de jeuk wat rustiger krijg. Dan kan vrijdag de DA er even naar kijken.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:42

Kunnen ze via het bloed niet eventuele allergieën opsporen?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:45

Bij onze hond kwam het door huisstofmijt-allergie.
Maar het kan wel degelijk ook bijvoorbeeld rundvleesallergie zijn voor zover ik heb begrepen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:50

Tuurlijk, het kan alles zijn. Dat is nou net het probleem. Als ik alles moet uitsluiten, ben ik nog wel even bezig. Maar daar heb ik nu niks aan. Dat beest is helemaal over de kook.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:59

Nee, toch!!! Jeukende hond... Dat is echt waardeloos, voer zou kunnen, maar hetzelfde voer als in Rusland hier naar toe is nogal problematisch.
Ze kan in principe overgevoelig zijn voor elk eiwit dat ze ooit al heeft gegeten, welke varianten van de Lotgering voer je nu? Kan 1 van die diersoorten zijn die het probleem is plus hier ook al genoemde.
Klinkt wel als zo iets, of iets in de omgeving en die is nogal divers bij jou geloof ik.
Die van mij plukt in de zomer ook hele plukken vacht uit, maar huis blijft heel, heeft denk ik last van het gras...

Verder zou je haar keer advocate kunnen geven, echter, niet zomaar doen, je hond kan gezien de kruising en vermoeden border collie, allicht gen defect hebben waardoor je haar eerst op het mdr gen zou moeten testen.

Meenemen naar je DA is wel het handigste, maar was je al van plan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:49

Ik gok op stress. Buiten is ze relaxt en hoeft ze niet zoveel te krabben. Normaal neem ik haar 's morgens mee naar de paarden. Maar vanmorgen was Het al zo warm en de paarden gingen dan ook niet op de wei. Die willen daar toch niet heen dan, met die dazen. Dus ze heeft meer binnen gezeten dan anders. Ze wou ook de hele tijd naar buiten. Net wel meegenomen naar de paarden en dan is ze rustig. Ligt ze gewoon de boel in de gaten te houden, loopt met me mee, paarden van de wei halen. Daar was ze nu ook drukker dan de laatste paar dagen. Dus ik denk echt te veel binnen. Het blijft wel een straathond. Maar goed, de rest kunnen we niet uitsluiten natuurlijk.

Morgen neem ik haar gewoon de hele dag mee. Eens zien wat dat doet.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:06

Je zou wat betreft het voer een eliminatiedieet kunnen starten. Dan begin je met een soort vlees die ze (in ieder geval bij jou) nog nooit heeft gehad. Je hebt er niet gelijk nu iets aan, maar als het daar wel vandaan komt dan ben je in ieder geval wel al begonnen met het uitzoeken van de oorzaak. https://www.voerwijzer.com/eliminatiedi ... v-of-barf/

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:19

Dat vind ik dus niks. Werd me ook aangeraden met de kat. Daarom neem ik ze mee naar Laarakker. Daar kunnen ze het meteen zeggen.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:19

Toen mijn Mastin aankwam had ze diarree, na onderzoek bleek ze wormen te hebben en een bacterie maar toen die behandeld waren, bleven het toch nog platte taartjes.
Een bevriende DA had me toen ook een aantal ideetjes aangebracht om de voeding te testen maar gelukkig was het na 1 verandering al beter.
Als ik me goed herinner bestaat er zelfs vegetarisch eten voor honden waarmee je dan alle vleessoorten in één keer kan uitsluiten. Ik heb er toen zelf ook wat zitten over lezen en de tip om een soort te proberen die ze meer dan waarschijnlijk nog niet gehad hebben kwam toen ook aan bod.
Wel handig als ze het direct kunnen zeggen natuurlijk, ben benieuwd! :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:25

Ik sla jullie raad echt niet in de wind, hoor, maar mijn eerste indruk is echt stress. Ze wil echt heel graag naar buiten en niet meer het huis binnen. Schuur gaat nog wel (zit aan het huis vast). Toen ze hier net kwam, wou ze ook steeds naar buiten. Toen wou ze een paar dagen alleen maar naar binnen en nu wil ze weer met alle geweld naar buiten. Dus daar zou mijn begin zijn. En vrijdag dus mee naar de DA. Mijn kat ligt nu in zijn gezicht ook weer helemaal open. Dat was (weer) goed en sinds ZhuZhu er is, is t helemaal mis. Dat is ook echt een stresskip. Dus dan kunnen ze allebei aan de valium :+ .

Het fijne aan de behandeling bij Laarakker is dat ze daar (als je het eten mee neemt) kunnen zeggen of dat goed doet voor dat specifieke dier. Heb ik mijn paarden ook al eens mee gered. Dus mijn eerste hoop ligt daar. Anders wordt het inderdaad uitsluiten.

Want ze kwam al binnen met jeuk. Dat is niet bij mij begonnen. Wel gewoon doorgegaan. En op een gegeven moment wordt de huid rood en beschadigd en dan kom je in een cirkel. Daar zitten we dus nu. Dus vandaar dat mijn eerste gedachte 'stress' is. Teveel overgangen (van rusland naar hier, ander voer, andere dieren, andere gewoonten, andere taal, andere omgeving). Het is best heftig voor een dier en zij is ook erg gevoelig, dus dat komt extra binnen.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:13

Zo'n rare veronderstelling is het niet, ik meen me vaag te herinneren dat hij bij die van mijn collega ook stress was dus ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:29

Ik begin er vrij zeker van te worden. Buiten gaat het nl wel goed. Ze wil wel mee de schuur in, maar liever niet mee naar binnen. Ik heb allemaal extra mandjes neergelegd, maar volgens mij heeft Miep alle mandjes toegeëigend. Mss moet ik ze inderdaad apart zetten 's nachts of haar wat vaker in de schuur laten. Ze is nu ook aan het hijgen als een gek. Ik vind het echt zielig. En er ontstaan nu ook echt likplekken. Dat haat ik echt, want van die kap raakt ze echt in paniek. Dus dan is het echt lastig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:35

Als je naar DA gaat ga dan vroegtijdig.
Reden, dan kunnen ze de huid goed beoordelen op primaire lesies (dus wat de huid zelf doet), voordat ie helemaal onder de secundaire lesies zit (dat wat Zhu Zhu nu aan het doen is, haar huid en vacht maltereteren tot het helemaal open ligt). Aan de primaire lesies kunnen ze namelijk vaak wel zien wat de oorzaak is, kunnen hele subtiele bijna niet zichtbare lesies zijn of juist grote opvallende en bijvoorbeeld ook roodheid van voeten tussen de tenen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:44

Ik heb vrijdag een afspraak en kan niet eerder terecht. Máár, vandaag haar veel mee naar buiten genomen, een eigen mand gegeven (kon al, maar Miep had dus alles ingepikt), Miep uit de mand gestuurd als ze er in ging en een stuk minder likwerk. Het is echt gewoon stress. Dat zie je ook in haar gedrag; ze wil wel graag naar huis, maar niet naar binnen. Blijkbaar is er een koude oorlogvaan de gangben dat zal ik (onbewust) hebben aangewakkert. ZhuZhu bromde dus regelmatig om dingen voor haarzelf af te bakenen. Waaronder de drinkbak. Dat heb ik zo gezet, dat dat niet meer kon en tegen haar gezegd dat ze niet mocht brommen. Het is een gevoelige ziel (en Miep ook), en Miep zag dus meteen mogelijkheden, denk ik. Dus nu Miep weggestuurd en ik zet ze vannacht dan apart. Ik
denk dat dat gaat schelen. Nu nog zorgen dat ze van de al geïrriteerde plekken af blijft. Dat is niet zo makkelijk. Maar we zullen zien.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:46

Zhu moet gewoon haar draai nog vinden en als alle regels duidelijk zijn (ook bij MIEP de profiteur) dan geeft dat Zhu ook meer rust.
Is ook wel totale wereld shock voor zo'n hond.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:00

Dat is ook zo. Heb echt medelijden met haar. Doordat ze het zo goed doet, vergeten we bijna dat ze pas 10 dagen bij ons is.