Marloez schreef:Wow ik lees dit topic echt met grote verbazing.. TS, ik vind dat je eerlijk en open er over bent, maar als ik in jouw schoenen had gestaan had ik altijd rekening gehouden ergens in mijn achterhoofd dat de eigenaar nog gevonden kon worden en het dus ergens juist zelfs leuk gevonden zou hebben dat de eigenaar eindelijk gevonden zou zijn! Als je zoiets in je achterhoofd houd hoeft het toch niet zó hartbrekend zijn.. Maar goed ik spreek vanuit mijn gevoel, iedereen gaat daar natuurlijk anders mee om.
Ik schrik er van TS dat je het als een keuze hebt gezien om geen contact met de eigenaren op te nemen. Ik vind ook dat je de rollen een beetje omdraait.. je zou hun ook kunnen vragen of je de kat af en toe nog mag bezoeken ipv andersom.
Het is niet uitzonderlijk dat sommige katten na jaren zelfs weer uit zich zelf terug komen lopen.
Ik verbaas me vooral over de tips die hier gegeven worden.. Mensen die de kat sowieso zouden houden?! Dat je volgens de wet geld mag vragen na zoveel tijd? Waarom na een bepaalde periode mag het rechtmatig ineens wel jouw kat worden? Waar haal je het lef vandaan om zoiets te doen als je donders goed weet dat je een vermiste kat hebt geadopteerd en ook weet wie de rechtmatige eigenaren zijn?! (Dit is niet tegen jou TS maar tegen de mensen die hier tips over geven.)
Ik mag toch hopen dat het merendeel van de mensheid het fatsoen heeft om zo'n kat terug te brengen naar de rechtmatige eigenaren.. Ook al mis je een kat vier jaar, het is toch fantastisch als je maatje dan weer terug komt.. En dat zij de kat dan korter hebben gehad dan jou vind ik geen goed argument omdat je in een jaar tijd (zeker jonge kinderen) super veel kunt hechten aan een dier. Juist als je ze van jongs af aan hebt gehad.
Ik begrijp dat het moeilijk is maar bedenk alsjeblieft hoe het voor jou zou voelen als je huisdier weg loopt en een ander hem ineens wel erg graag wil houden.. (ik weet dat TS hier al over nadenkt). Stel je hebt een kat al 6 jaar en hij loopt weg.. iemand anders heeft hem al twee jaar en je komt daar achter en kunt hem niet meer terug krijgen want immers, er zit zoveel tijd overheen dat hij zich de rechtmatige eigenaar mag noemen. Zoiets wens je toch niemand toe dus dan moet je dat zelf ook niet gaan doen. Ik heb er overigens nog nooit over gehoord deze regel, maar dat terzijde.
TS, ik heb het idee dat de vorige eigenaren haar wel graag terug willen maar erg in twijfel worden gebracht omdat het voor jou zo emotioneel is. Ik wens je veel sterkte en succes.
Ohja? En wat dan als een kat wordt gevonden, naar het asiel wordt gebracht, niet wordt opgehaald en 2 weken later aan nieuwe eigenaren wordt verkocht, en vervolgens komen na 2 jaar de eerdere eigenaren erachter dat ze destijds vanuit dat asiel is verkocht.
En dan? Dan ook teruggeven? Daar ben ik nou oprecht benieuwd naar.