Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:16

Oh dat is kei leuk!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:17

Leuk is het zeker! En fijn dat het Torvi zoveel voldoening geeft om met haar neus bezig te zijn, ze vindt er veel ontspanning in. :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:19

Met Chick heb ik op een sleepspoor gespeurd dat vond ze ook heel leuk!
heb je een linkje naar dat detectie? Dan kan ik eens kijken.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:47

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:17

Thanks! Daar ga ik eens naar kijken :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:22

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:14

Ja ik vind t bizar :(

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:20

Nou vandaag met mijn luna naar de dierenarts geweest. Beide knieen en rug op de foto en die zaten echt vol met artrose in best heftig stadium. Dus heel veel is er helaas niet aan te doen. Nu tabletten erbij voor de artrose en hopen dat het nog even zo blijft voorlopig :(

Afbeelding

Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:08

Ohh wat sneu en zuur voor jullie Jester. :n
Misschien hoopgevend: mijn vorige (grote) hond had op 5-jarige leeftijd al spondylose, zware HD en ernstige artrose en is met pijnstillers (plus enkele aanpassingen en 3-4 keer per jaar osteopathie) 12,5 geworden. Zelfs in zijn laatste week ging hij nog met veel plezier mee voor een boswandelingetje. :j

Welke tabletten heb je? En ga je nog iets met supplementen proberen?

Het is wel echt een heerlijk dier hè, leuke foto's!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:48

Hij krijgt nu dagelijks rimadyl, 50 mg. In principe mag hij nog naar 100 maar daar wacht ik liever nog even mee. Vandaag dan gestart met flexadin advanced, volgens de dierenarts waren verder supplementen dan niet nodig. Ik zou ook niet zo goed weten was, hier zit omega 3 bij in. En dan evt ander voer, ze krijgt nu dog loverz. Maar dacht eerst even kijken of die flexadin wat doet, anders weet ik niet wat nou helpt en wat niet haha

Maar dat is wel een hoopgevend berichtje. Luna is altijd vol energie en gaat er altijd 100% voor, maarja zo zie je maar dat is echt karakter, qua lijf zit het hem iig niet mee

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:02

Oh wat zuur zeg. Over flexadin hoor ik veel positieve dingen. Maar is op internet vaak goedkoper dan bij de DA :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:31

En dan is er nog een goedkoper alternatief voor de flexadin: https://www.iherb.com/pr/Now-Foods-UC-I ... ules/16572

Maar het is inderdaad een kwestie van proberen wat helpt... Groenlipmossel schijnt ook vaak te werken, maar bij Torvi deed het niks.

En hetzelfde geldt voor pijnstillers is inmiddels mijn ervaring, dus mocht de rimadyl niet (meer) werken, dan kun je altijd nog verder kijken.

Maar eerst dit traject afwachten natuurlijk, sterkte en ik hoop dat je snel resultaat ziet. Hoe oud is Luna ook alweer?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:58

Luna is pas 7 := dus nog wel jong. Groeplipmossel hoorde ik idd ook. Ga ik onthouden, eerst even 1 voor 1

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:03

Heel verstandig, anders weet je straks niet wat werkt. Artrose is echt een rottige diagnose, maar niet het einde van de wereld heb ik wel geleerd. Maar snap goed dat de klap hard aankomt... :n Ze heeft naast artrose dus niks anders? Geen ED of spondylose in de rug?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:45

Nee, heupen leken zo vanaf de foto wel oke, al is dat op een foto slecht te zien. Is ook maar 1 foto van gemaakt van de rug. Hele fijne dierenarts hoor, heel realistisch. Een mri was nog te overwegen maar ook daar los je een hele hoop niet mee op

Ze is aan haar knieband geopereerd 3 jaar terug, die knie lijkt niet helemaal top en heel veel artrose ook in. Ze zei nog ja ik kan dese ophalen en de meniscus verwijderen, als dit nodig is want dat is ook niet te zien op de foto, maar of hij daar beter en juist slechter van wordt durfte ze niet te zeggen. Zeker gezien de staat van de rest van haar lijf is dat natuurlijk de vraag. Ik kan haar niet beter maken, hoogstens dragelijker.

Eigenlijk had ze maar 1 ruggenwervel die er nog oke uit zag :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 07:06

Ondersteun je haar al met bijv fysiotherapie?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:29

We zitten vreselijk te balen (heel zacht uitgedrukt) ; onze Shark is van elleboogchip naar verschoven heiligbeentje naar nu ontstoken kniebanden gegaan |( %) rust rust en nog s rust := |o

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:55

Oh god wat een pech zeg.. :(

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:11

MissYvette4u schreef:
We zitten vreselijk te balen (heel zacht uitgedrukt) ; onze Shark is van elleboogchip naar verschoven heiligbeentje naar nu ontstoken kniebanden gegaan |( %) rust rust en nog s rust := |o

[ [url=m/MFgmid.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pff wat een pech zeg

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:35

Oh wat vervelend zeg, zo van het een in het ander. En dan nog rustig houden... :n Lukt dat een beetje?

Als ik zie hoe lomp Torvi ook is, zij houdt zichzelf ook niet heel. Tijdens het wandelen neemt ze regelmatig een aanloop om zichzelf in een soort judorol hardhandig op de grond te gooien en te rollen, heel maf.

De orthopeed zei dat ook al, dat dit type zichzelf wel vaker sloopt. := En dan nog los van de genetische defecten... Maar verder zijn 't geweldige honden. :D

Torvi gaat de laatste tijd gelukkig wel goed (even afkloppen), ik denk door de combi van de medicatie, de training en het mooie weer dat ook weer invloed heeft op haar lijf. Ze houdt ons lekker bezig met ondeugende streekjes die ze telkens verzint en elke avond gaat madam op speurtocht om daarna bovenop je te ploffen voor een slaapje op de bank. Gek ding is het, heerlijk! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:21

echt zuinig op zichzelf zijn ze helaas niet nee :P

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:26

Ohh wat erg zeg! Beterschap en hopelijk knapt ie goed op.

Zuinig zijn ze zeker niet nee :+

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:52

Wijslander schreef:
Oh wat vervelend zeg, zo van het een in het ander. En dan nog rustig houden... :n Lukt dat een beetje?

Als ik zie hoe lomp Torvi ook is, zij houdt zichzelf ook niet heel. Tijdens het wandelen neemt ze regelmatig een aanloop om zichzelf in een soort judorol hardhandig op de grond te gooien en te rollen, heel maf.

De orthopeed zei dat ook al, dat dit type zichzelf wel vaker sloopt. := En dan nog los van de genetische defecten... Maar verder zijn 't geweldige honden. :D

Torvi gaat de laatste tijd gelukkig wel goed (even afkloppen), ik denk door de combi van de medicatie, de training en het mooie weer dat ook weer invloed heeft op haar lijf. Ze houdt ons lekker bezig met ondeugende streekjes die ze telkens verzint en elke avond gaat madam op speurtocht om daarna bovenop je te ploffen voor een slaapje op de bank. Gek ding is het, heerlijk! <3

Ont-zet-tend moeilijk!! |( die koppies zijn gewoonweg niet gemaakt voor dat tere lijf ;( hij kán niet rustig doen pppfffff we laten hem iig niet meer springen enzo.
Die judorol, dat doet ons teefje ook altijd _O- het liefst over lang (nat) gras zodat ze wat doorschuift :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 06:56

MissYvette4u schreef:
Wijslander schreef:

Ont-zet-tend moeilijk!! |( die koppies zijn gewoonweg niet gemaakt voor dat tere lijf ;( hij kán niet rustig doen pppfffff we laten hem iig niet meer springen enzo.
Die judorol, dat doet ons teefje ook altijd _O- het liefst over lang (nat) gras zodat ze wat doorschuift :D
In de meeste gevallen valt teer lijf wel mee hoor. :) Maar zuinig zijn ze niet.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:18

MissYvette4u schreef:

Heb je toevallig een filmpje van de judorol? Dacht dat wij weer de enigen waren die er een hebben met een paar steekjes los, maar dat blijkt dus mee te vallen. :P Net als de fiddle abouts of "zoomies" die Torvi af en toe nog heeft, schijnt ook een staffordachtig dingetje te zijn...
Onze Amerikaanse reu doet dat allemaal niet, maar die is ook veel minder terriër van karakter.

Wat hier trouwens heel goed helpt voor rust in het koppie en het lijf is hersenwerk/zoekwerk. Kost veel energie en zorgt voor ontspanning. En ze hoeven er niet veel voor te wandelen, dus ideaal tijdens het revalideren! :j