Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:09

Ah schattig is dat dan he! Wat zul je je vriend missen zeg. Wij hebben in een half jaar tijd 2 hondjes in moeten laten slapen , wat gaat je dat aan het hart bah. Afbeelding

Nog een Boelie foto en nu ga ik slapen. Ben gewoon op van de zenuwen voor de pup haha

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:05

rockey schreef:
Ik snap dat je haar zo graag mee naar huis wilt, maar ze ligt daar momenteel wel het beste natuurlijk en er is de hele nacht zorg. Was je er uiteindelijk nu wel bij toen ze wakker werd? Of adviseerde de arts jou ook om pas weer te komen bij het ophalen?

Nee, ik was er niet bij. Ben bij haar gebleven tot ze onder narcose was. Daarna naar huis gegaan. Heb het er niet eens met de arts over gehad. wat jij zei was gewoon logisch. Ze moet rusten na zo'n operatie en daar kan ze mij niet bij hebben.

Als ze morgen moet blijven, mag ik tussen 3 en 5 komen op bezoekuur. Ook dat doe ik niet. Wat zal ze denken als ik zonder haar weg ga?

Ahhhh dat hoofd van Boelie <3

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:09

Wat een heerlijk dier rockey! <3

Lijkt me verstandig HTS. Tuurlijk is het fijn als je haar even mag zien, maar dat brengt zoveel onrust met zich mee..
Hopen dat ze lekker naar huis mag!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:25

rockey schreef:
[ [url=m/6r4Q2m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meneer is helemaal blij met zijn nieuwe eendje. Kan hij mooi van de zomer weer in zijn badje spelen haha

Is dat eendje van de zomer nog heel dan?

HTS, beterschap!

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:27

Lastig hoor HTS! Maar wel het beste om haar nu die rust te geven. Wat zal ze idd denken als je komt en weer gaat.

Ach rockey volgens mij is boelie ook zon uit de kluiten gewassen schoothond of niet? :') we missen beast idd enorm. Blijft raar!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:09

Ik denk ook echt dat je daar goed aan hebt gedaan, door pas weer te gaan als ze ook echt mee naar huis mag. en ze worden daar gewoon echt heel goed verzorgd en krijgen onwijs veel aandacht! ik vond het heel erg prettig daar qua sfeer en omgang met de honden.

maar het zal wel super fijn zijn als je haar weer op mag halen!

boelie denk echt dat alles en iedereen die hij ziet speciaal voor hem is of komt :') het is zo'n blij ei. boelie kan niet zwemmen, nee serieus niet, we hebben het verschillende keren geprobeerd en zijn ook bij een zwembad geweest waar ze met honden trainen in het water, en hij raakt volledig in paniek, hij zou gewoon echt koppie onder gaan. -O- het is niet dat hij bang is van water, want we trainden voorheen wekelijks in een aqua trainer (loopband in het water) en thuis hebben we een zwembad en dat vind hij ook niet eng (hopen alleen maar dat hij er nooit in valt ) en dus speciaal voor hem zo'n kinder schelp , die we dan vullen met water , als het echt warm is gaan er ijsklontjes bij en dan zijn eendjes en dan zit hij net een klein jong de hele dag pootje te baden en tegen die eentjes aan te tikken. :D

kunnen jullie honden ook zo tutten op iets, een knuffel bijvoorbeeld? ik vind dat zo grappig om te zien, van die grote lompe dieren en dan net een baby tutten en sabbelen op een knuffel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:25

Blues is ook bang voor water :D Afgelopen zomer namen we hem mee naar de IJssel, arme beest dacht dat hij werd aangevallen door die ieniemienie golfjes _O-
Knuffels weet ik niet of ik dat aandurf, hij is meer van dit werk, van groot tot klein:
Afbeelding

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:38

Ik heb de opleiding paraveterinair gedaan... Leek me hartstikke leuk, maar het "werk" viel me flink tegen. Heb toen de tijd in een dierenkliniek stage gelopen. Was wel leuk, maar niet iets wat ik als werk zou willen doen.

Maar net zoiets als in Dordrecht lijkt me geweldig!
Echt een goede sfeer en ze zijn allemaal zo lief. De chirurg noemde Didi: "Lieve Didi" :D

Ben net weer gebeld. Ze is goed de nacht door gekomen. Echter is ze haar evenwicht kwijt. Dit komt gewoon door de operatie. Ook wilt ze niet eten. Dat kan komen doordat ze toch misselijk is. Nou is ze nooit een erg goede eter geweest.
Als ze haar evenwicht terug heeft, mag ze mee naar huis. Ik wordt einde van de ochtend/begin van de middag weer gebeld.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:54

dat eten is herkenbaar! boelie at de eerste dag na de operatie ook niet en eigenlijk de 2e dag daar pas, als iemand bij hem zat en hem het zelf aan gaf haha, dat beschreven ze toen ook zo leuk in zijn verslag. ''eet wel, maar wel in het gezelschap van assistent''

dat bellen vind ik ook echt heel netjes daar, ze houden je echt goed op de hoogte! hopelijk is ze snel weer de oude. is het nu al zeker dat er nog een operatie volgt?

boelie heeft het eerste jaar ook echt een takken tik gehad, je hoorde hem gewoon de takken afbreken in de tuin , afkloppen, dat is zo goed als voorbij. want hij ging het ook op eten.

dit was afgelopen zomer in zn badje :P

Afbeelding

hier was hij 6 maanden:

Afbeelding

Afbeelding

ik ben zo stik zenuwachtig. vannacht om 4 uur rijden we naar duitsland om de pup te halen! 5.5 uur rijden -O-

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:18

Ik ga er vanuit dat een tweede operatie niet nodig is. Ze hebben niet alles weg kunnen halen, omdat het verkleefd zit aan adres en zenuwen. Zolang dit geen irritatie en ontstekingen veroorzaakt, hoeft ze niet nog eens geopereerd te worden.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:29

HorseTopShop schreef:
Ik ga er vanuit dat een tweede operatie niet nodig is. Ze hebben niet alles weg kunnen halen, omdat het verkleefd zit aan adres en zenuwen. Zolang dit geen irritatie en ontstekingen veroorzaakt, hoeft ze niet nog eens geopereerd te worden.

o dat zou heel fijn zijn!!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:26

Ben net weer gebeld. Ze heeft nog niet gegeten. Didi is nog steeds ataxisch, maar er is al verbetering. De wonden zien er goed en de arts ziet geen reden om haar te houden zolang wij de zorg op ons kunnen en durven te nemen. Dit zei hij nadrukkelijk, omdat Didi Didi nu even niet is. Medisch gezien is alles normaal, maar haar gedrag kan schokkend zijn zei hij.
Door de ataxie kan ze vrijwel niet lopen. Ze is nog steeds erg wankel en ziet niet goed waar de grond is. Mede dat haar hoofd kaalgeschoren is en ze toch flinke wonden heeft, wilde hij zeker weten dat we het aan kunnen.

Geen probleem. Om 18:00 uur gaan we Didi ophalen :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:56

Oooh wat fijn dat je haar lekker mag ophalen! En je kent je hond toch het beste en neem aan dat je goed weet hoe je moet handelen! :) Hopelijk hersteld ze vlug!! Dikke knuffel voor Didi!!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:20

Fijn dat ze toch naar huis mag, en veel beterschap!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:00

Fijn dat Didi naar huis mag!
Sterkte ook voor jullie.. Is natuurlijk niet fijn om haar zo te zien!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:11

Ze is weer thuis. Op naar een goed herstel.

Afbeelding

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:12

Ze ligt er in ieder geval fijn bij! Heerlijk bedje hebben jullie voor haar gemaakt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:26

achgossie, arme doggie. Hopelijk herstelt ze snel nu ze weer thuis is.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:31

Ik heb even haar kap af gedaan en nu ligt ze nog lekkerder :)
Ze is echt heel zielig. Blij, maar je ziet dat ze pijn heeft.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:14

Aaahw! Fijn plekje hebben jullie gemaakt!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:14

Ze is wel heeeeel mooi geopereerd vind ik!
Heel mooi gehecht enzo! Zie je straks helemaal niets meer van, zie je nu amper al vind ik?

Op naar een spoedig vlot en volledig herstel!!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 08:53

Het is heel mooi gedaan Haar oor zit helemaal dicht genaaid en daaronder zit de drain.
Madam wil alleen niet eten en ze mag bepaalde medicijnen niet op een lege maag. Zo even kijken of ik haar kan dwangvoeren.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:50

Dwangvoeren lijkt me nog een hele klus bij een hond! Succes. Hoop dat ze zich snel weer beter voelt en lekker zelf gaat eten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:56

Kan het niet zijn dat haar oor uitstraalt naar haar kaak/wang qua pijn en ze daardoor niet wil eten?
Omdat ze pijn voelt en denkt dat eten nog meer pijn zal veroorzaken?
Bij een mens is oorproblemen toch vaak uitstralende naar kaak/wang, ik weet niet of dat bij honden ook zo is?

Anders misschien de pijnstilling verhogen? Of inderdaad even dwangvoeren met nat/zacht voer zodat ze merkt dat dit geen extra pijn veroorzaakt?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:17

Dat denk ik wel Little_Gift. Ze best pijn hebben.
Had gekookte kip met rijst voor haar gemaakt. De kip in stukjes bij haar naar binnen gewerkt, net zoals ik bij haar pilletjes doe. Nu heeft ze voor vanmorgen weer alle medicijnen gehad.
De medicatie/pijnstilling verhogen mag niet. Ze zei zelfs dat als ze onder zeil ging, we het moesten verlagen.

Ze is nog erg Ataxisch, maar wel een stuk levendiger.