Mooie foto's xniieeenke en Nathalietje, vooral de reiger vind ik eruit springen.

Hier weinig nieuws. Vannacht paar keer wakker geworden van overtrekkende kraanvogels. Daar mogen ze voor wakker maken

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Gini schreef:Ik kan de laatste dagen mijn ogen niet geloven. We hebben al een paar keer bezoek gehad van een bonte specht en een kleine roofvogel (sperwer, buizerd,.., zit nooit lang genoeg stil om duidelijk te kunnen zien).
Dat deze twee vogels een kleine tuin in het midden van een woonwijk bezoeken, vind ik toch wel heel bijzonder.
FlyAway schreef:Gini schreef:Ik kan de laatste dagen mijn ogen niet geloven. We hebben al een paar keer bezoek gehad van een bonte specht en een kleine roofvogel (sperwer, buizerd,.., zit nooit lang genoeg stil om duidelijk te kunnen zien).
Dat deze twee vogels een kleine tuin in het midden van een woonwijk bezoeken, vind ik toch wel heel bijzonder.
Gaaf is dat! Echt genieten.
Ik vermoed dat jouw kleine roofvogel dan een sperwer is, die zijn 30 tot 40cm, met een spanwijdte van max 80cm. Die staan er om bekend ook gerust in woonwijken te jagen. Een buizerd heeft toch al gauw een spanwijdte van meer dan een meter en is 45 tot 60cm, dus die is niet echt klein. Die zijn overigens ook veel schuwer dan een sperwer, dus de kans dat je die in een woonwijk aantreft is erg klein.
Dit is een sperwer;
[ [url=m/cdZK4G.jpg]Afbeelding[/url] ]
SandraVerl schreef:Hoe lang blijven jullie de vogels voeren? Ik zou graag mijn houten huisje buiten laten staan en ook in de zomer maanden daar voer in doen, mijn vriend vindt dat echter geen goed idee en zegt dat de vogels te lui worden als ik blijf voeren.