SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:13

Maar bij spermawinning van bv. stieren en hengsten wordt de piemel van het dier alleen even vastgegrepen om te zorgen dat het netjes in die opvangkoker zit. Hier zag je gewoon echt een seksuele handeling bij een dier en werd het sperma volgens mij niet eens opgevangen.

Grappig trouwens dat er ook homoseksuele relaties zijn bij dolfijnen, ik dacht namelijk dat ze uit pure frustratie misschien seks met elkaar hadden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:59

LadyMadonna schreef:
Niet helemaal fair om een situatie uit de jaren 80 te vergelijken met nu... Nee, ik ben geen voorstander van dolfinaria, maar de wetenschap staat niet stil, evenals hoe men kijkt naar dierenwelzijn.

nou voor mij is de dierenwelzijn in dolfinarium geen haar beter geworden...

een groter badje maken en die voldouwen met dolfijnen is nu niet het hiep hiep hoera waard

en chloor is gewoon chloor gebleven...nee van mij mag dolfinarium morgen nog dicht en laat die arme dieren daar inslapen,uit hun lijden verlossen heet zoiets..

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:22

Ik stond er echt versteld van. Zo makkelijk als die jongen als stagiaire binnenkwam bij het Dolfinarium? Ik heb Diermanagement gestudeerd en het was gigantisch moeilijk om een stage te krijgen daar, er waren maar beperkte plekken en je moest echt van goede huize komen. Hoe kan hij zonder vooropleiding zo binnenkomen? :? En vond het wel mooi hoe ze de NVWA 'fopten' :')

Van mij mag het show gedeelte gesloten worden, maar ja het brengt geld in het laatje dus het zal wel niet..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 21:48

NoeskaMoos schreef:
Zo is er een hospitaal waar info hangt, zijn er bruinvissen (met als thema 'er zijn ook dolfijnen in de Noordzee', nog voor veel mensen onbekend).

Dat gaat juist weg, SOS Dolfijn gaat samenwerken met Ecomare, en verdwijnt uit Harderwijk.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:05

HorseyDude schreef:
NoeskaMoos schreef:
Zo is er een hospitaal waar info hangt, zijn er bruinvissen (met als thema 'er zijn ook dolfijnen in de Noordzee', nog voor veel mensen onbekend).

Dat gaat juist weg, SOS Dolfijn gaat samenwerken met Ecomare, en verdwijnt uit Harderwijk.

Die bruinvissen blijven ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 00:28

Citaat:
Momenteel is SOS Dolfijn gevestigd in Harderwijk. De organisatie verzorgt de hulpverlening voor alle walvisachtigen in nood in Nederland en omringende landen. Omdat Texel een centrale positie heeft tussen het Nederlands-Duits Waddengebied en de Hollandse, Zeeuwse en Belgische kust is de locatie uiterst geschikt. Ecomare is ook een logische plek voor de activiteiten van SOS Dolfijn met het oog op de educatieve mogelijkheden. Doordat mensen de dieren kunnen bezoeken, kan het verhaal van de Wadden- en Noordzee worden verteld. Ecomare heeft bovendien talrijke educatieve programma’s en een aansprekend natuurmuseum.

Op zoek naar partners

Om SOS Dolfijn op Texel te kunnen huisvesten moet een nieuw opvangcentrum worden gebouwd. Dit kost veel geld. Om het project tot een succes te maken zijn SOS Dolfijn en Ecomare op zoek naar partners, fondsen en donateurs die het project financieel willen steunen. Samen sterk in opvangwerk Ecomare is blij met de beoogde komst van SOS Dolfijn. Samen kan worden toegewerkt naar een zeezoogdierencentrum met veel expertise en een sterk Wadden- en Noordzeeverhaal met internationale uitstraling.

http://dolfinariumweb.nl/joomla/index.p ... -2016#8937

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 06:35

Ik zeg toch niet dat dat niet klopt? Alleen de bruinvissen die er nu zitten, die blijven :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 09:09

Maartje1990 schreef:
Ik zeg toch niet dat dat niet klopt? Alleen de bruinvissen die er nu zitten, die blijven :)

Die kunnen ze beter als eerste terugzetten, da's toch wildvang van hun...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:10

HorseyDude schreef:
Maartje1990 schreef:

Die kunnen ze beter als eerste terugzetten, da's toch wildvang van hun...

Dat zijn bruinvissen die niet teruggezet kunnen vanwege medicatie bijv

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 09:15

Nét online gekomen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:28

Dat is gewoon de aflevering die we hebben gezien hoor :)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:17

Tilikum is erg ziek

So saddened by this news, especially knowing that SeaWorld continue to hold this majestic whale in a tiny tank, despite the fact he's the largest orca in captivity.

SeaWorld is not Tilikum’s family as they like to portray to their customers, his real family swims off the coast of Iceland. Tilikum was captured from the wild in 1983 at the age of 2. It is not a matter of opinion that orcas do not adjust to captivity - it is a matter of scientific fact.

Director, Margaux Dodds comments; "Although 35 is not young for male orcas in the wild, the fact that Tilikum has endured being held captive for so long says everything about the tenacity of this magnificent orca. He has endured being taken from his natural family, held in a tiny tank for his size, been used as a tool for entertainment - all of which has had obvious psychological, and most certainly, physical effects on his well-being - yet he has survived. The death of a whale is always sad, however if this does happen soon, it will also mean Tilikum will no longer be a puppet for SeaWorld. I have the utmost respect for this orca, he has suffered enough and if he cannot be wild again he will at least be free."
https://seaworldcares.com/2016/03/carin ... ler-whale/

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 21:06

Citaat:
Since Tilikum became a part of SeaWorld’s family 23 years ago, he has received the best in marine mammal health care and life enrichment available for killer whales

COUGHCOUGH Liars COUGHCOUGH

Ze kunnen hem maar beter uit zijn lijden verlossen...

Citaat:
Tilikum is beloved by the trainers and vets who care for him each day

Tuurlijk mensen... totdat meneer wéér een trainer verscheurt... maar we blijven van hem houden hoor...

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:07

Ik hoop voor de Orca zelf dat hij snel doodgaat ! Enorm zonde aan de ene kant maar aan de andere kant alleen maar beter. Nu er een fokverbod is gebruiken ze hem toch nergens meer voor, net zoals de andere orca's... Doodzonde van die mooie beesten !

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:00

HorseyDude schreef:
[ Video ]

Nét online gekomen!

Dankjewel voor het delen. Super!

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:06

Heb zo vreselijk te doen met Tilikum. Dat arme beest. Hopelijk houdt het leven er snel mee op voor hem. Wat vreselijk :(

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:30

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:52

Afschuwelijk :( mijn hart breekt bij het zien van de filmpjes, ook over Morgan. Ik heb eergisteren Blackfish gekeken. Had er helaas nog nooit bij stilgestaan hoe walgelijk het is om orca's en dolfijnen op deze manier te houden. Arme dieren... wat zijn mensen toch wreed :(

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:47

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:46

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 21:07

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:11

Een pril begin maar kleine stapjes hé :)
Ik hoop dat ze de bassins wat groter en natuurlijker gaan maken op termijn als ze toch niet meer voor shows gebruikt gaan worden.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:26

tessyke schreef:
Een pril begin maar kleine stapjes hé :)
Ik hoop dat ze de bassins wat groter en natuurlijker gaan maken op termijn als ze toch niet meer voor shows gebruikt gaan worden.

Maar dan zijn de bassins nog steeds veel te klein :(

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:39

Elke stap is er één naar een beter leven !
Straks zijn er helemaal geen orca's meer in gevangenschap dus ben echt superblij dat er op 1 kleintje na nu niets meer komt :D

Super mooi na jaren en jaren protest dat dit nu al bereikt is!!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:47