gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:08

Eoweyn_x schreef:
Fiona hier heeft sinds 2 dagen ontdekt dat ze kan klimmen. Ja, ze klimt tegen een 1.20 renpaneel op, bijt het net stuk en peert 'm.

hoe dan??? :o?

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:13

Geen idee. Heb het niet gezien, was bij mijn vriend en m'n moeder belde dus zijn erheen gereden om te vangen.

Ze kan onmogelijk op een andere manier zijn ontsnapt. De ren is langs alle kanten dicht, 1.20 hoog, overdekt en in de ren liggen tegels. Ze kan niet op het hok zijn gesprongen dus de enige andere mogelijkheid is klimmen. Lang leve halfwildjes..

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:38

huh heel raar dat.
Kan ze niet zo hoog gesprongen hebben??
Ik ben heel blij dat Fluffy nog niet kan klimmen :')

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:41

mmmm....dat is wat minder -O-
hopelijk gaan onze nijnen dat niet uitvinden :\
Wilde binnen straks een ren maken als de 2de er is.

Ons Hanzje gaat zsm onder het mes, gister hebben we op internet in een opvang een paar leuke dames gespot.
We gaan eerst zelf even kijken of ze in het echt net zo leuk zijn als op de foto, en als dat zo is dan nemen we Hanz mee om te kijken of hij 1 van die meiden ook leuk vind.
We moeten toch eerst een paar weken wachten ivm de castratie.

Leuke nijnen hieronder, vooral de foto waar hij eroverheen gaat :') miste ook wat commentaar O:)

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 14:59

Eoweyn_x schreef:
Fiona hier heeft sinds 2 dagen ontdekt dat ze kan klimmen. Ja, ze klimt tegen een 1.20 renpaneel op, bijt het net stuk en peert 'm.

Ik had dat ook met m'n oude konijn, het was dan wel geen 1.20 maar het was wel onmogelijk om daar uit te komen. Hij wilde zo graag samen met mijn buurvrouw haar konijn zitten (terwijl ik toen 2 konijnen had) dus hij rende daar altijd heen klom dat konijn ook uit het hok zaten ze weer met z'n tweeën los het lukte gewoon niet om ze in hun hok te houden... Helaas is hij hierdoor wel dood gegaan, hij is waarschijnlijk door een uil opgegeten, we zagen de volgende ochtend alleen nog wat haren liggen ;( -:(-

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:11

Het is een halfwildje dus ik sta er niet van te kijken. En ze heeft nog nooit zo hoog kunnen springen dus ik denk het niet

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:33

Ik denk wel te weten hoe ze dat doet! Wel springend maar niet in 1 sprong. Mijn ontsnappingskoningin springt dus wel in 1 sprong over een paneel van een meter heen. Daarom heb ik er nog een tweede boven gemonteerd (gebruik ze in de deuropening) en laatst probeerde ze daar overheen te komen en ik stond echt met open mond te kijken. Ze neemt een sprong, komt met de achterpootjes terecht op wat horizontale spijlen en zet zich daar dus nogmaal op af om een hogere sprong te maken!
Hoef er niet bij te zeggen dat er maar 1 reden was waarom deze dame nog in de opvang zat....want ze is prachtig, lief en nieuwsgierig....maar ontsnapt dus ook overal uit!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:46

Onmogelijk bij mijn ren :) als ze dat namelijk zou doen schieten haar poten door de spijlen, die zijn 5 cm breed. Het enige wat ze gedaan kan hebben is klimmen.

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:47

Een klimmend konijn :+ ik voel een nieuwe internet sensatie aankomen :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:49

Doen ze wel vaker hoor :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:53

Ik zet toch mn geld in op springen :D Ik heb hier twee dames die makkelijk een metertje halen, dus die 1,20 lijkt me best haalbaar.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:58

Ja, ik ken het, ik heb nu 3 halfwildjes en heb er 5 gehad in totaal. Het zijn houdini's. Het is onmogelijk om zo te springen bij mij, dan had ze namelijk een gebroken poot gehad. En ze heeft zo hoog nog nooit gehaald vanaf de grond, Gibson daarentegen wel.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:36

nientje78 schreef:
Leuke nijnen hieronder, vooral de foto waar hij eroverheen gaat :') miste ook wat commentaar O:)

Dacht dat die foto geen verdere uitleg nodig had ;-) Hannibal is een beetje van het 'ik zie wel waar het schip strandt'. Ik dacht hier inderdaad een mooie barricade gemaakt te hebben, maar helaas. Hij springt gewoon en klimt dan het laatste stukje omhoog.
Ze houden me hier ook goed bezig, niet echt ontsnappen, want ze lopen toch al los, maar ze weten wel alle plekjes te bereiken waar ze eigenlijk niet horen :o Ik ben haar vaak kwijt, eerste keer dat ik Lolita niet kon vinden lag ze languit op mijn bed, paar weken geleden zat ze in de voorraadkast in de garage op de tweede plank :j Mevrouw heeft er ook een handje aan om via de bank op de vensterbank te springen, zodat ze naar buiten kan kijken (zie foto beneden). Nu heb ik er mijn handen vol aan om ze uit mijn bloemenperk te houden. Ik heb hier draad gespannen, maar Lolita trok deze gewoon in zn geheel uit de grond. Nu heb ik dit steviger vastgezet, maar ze zijn erachter dat als ze zich helemaal lang maken ze zichzelf door de vierkantjes heen kunnen laten vallen. Ach ja, hoef me tenminste niet te vervelen :D

1.20 springen geloof ik trouwens wel. Mijn vorige konijn sprong altijd over de draad van een dikke meter ofzo, de andere lukte dat niet dus die bleef zielig in de ren zitten kijken.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:48

Ramiro schreef:
nientje78 schreef:

Dacht dat die foto geen verdere uitleg nodig had ;-) Hannibal is een beetje van het 'ik zie wel waar het schip strandt'. Ik dacht hier inderdaad een mooie barricade gemaakt te hebben, maar helaas. Hij springt gewoon en klimt dan het laatste stukje omhoog.
Ze houden me hier ook goed bezig, niet echt ontsnappen, want ze lopen toch al los, maar ze weten wel alle plekjes te bereiken waar ze eigenlijk niet horen :o Ik ben haar vaak kwijt, eerste keer dat ik Lolita niet kon vinden lag ze languit op mijn bed, paar weken geleden zat ze in de voorraadkast in de garage op de tweede plank :j Mevrouw heeft er ook een handje aan om via de bank op de vensterbank te springen, zodat ze naar buiten kan kijken (zie foto beneden). Nu heb ik er mijn handen vol aan om ze uit mijn bloemenperk te houden. Ik heb hier draad gespannen, maar Lolita trok deze gewoon in zn geheel uit de grond. Nu heb ik dit steviger vastgezet, maar ze zijn erachter dat als ze zich helemaal lang maken ze zichzelf door de vierkantjes heen kunnen laten vallen. Ach ja, hoef me tenminste niet te vervelen :D

1.20 springen geloof ik trouwens wel. Mijn vorige konijn sprong altijd over de draad van een dikke meter ofzo, de andere lukte dat niet dus die bleef zielig in de ren zitten kijken.

hahaha zat ze op je bed ! echt schattig :D mijn konijn is er nu ook achter gekomen hoe hij moet ontsnappen uit zijn kooi en gisteren had hij een eerst ontmoeting met de kat en wie was er bang denk je niet hij hoor maar de kat :') hij rende achter haar aan en die kat zielig in een hoekje kruipen maar stiekem naar zijn kooi toe sluipen omdat zij ook wel super nieuwschierig was naar dat rare beest wat haar achterna zat haha _O-

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:39

Ik geloof ook wel in 1.20 springrn, Gibson deed dat ook. Maar bij de ren nu kan dat echt niet zonder poten te breken

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:26

Hallo sorry dat ik zo kom binnen vallen. Ik had een vraag en ik denm jullie weten dat vast wel.

Mijn vriend en ik willen onze konijnen buiten houden in hok met ren. Ik heb gelezen op internet dat er gaas onder het hok moet. Dat hebben we. Maar hoe maken jullie een houdini vrij hok waar ze dus niet uit kunnen ontsnappen? Bokkers met fotos? Of met how to fotos?

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:38

Gaas is alleen nodig als ze zich er eventueel uit kunnen graven. Vooral zorgen dat je een dichte ren hebt en er misschien iets van gaas/net overheen spannen? Foto's of how-to's heb ik helaas niet.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:53

|o hier springt meneer ook overal overheen moet hem soms wel 10 x uit de keuken vissen omdat hij over de plank is heen gesprongen en het kattenvoer aan het opvreten is :roll: hij doet serieus alsof hij nooit te eten krijgt draak. Tegenwoordig als ik aan kom lopen springt hij razendsnel weer terug hij weet dondersgoed dat het niet mag.

En continu bedelen om eten doen die van jullie dat ook ?

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:29

Isaboy schreef:
|o hier springt meneer ook overal overheen moet hem soms wel 10 x uit de keuken vissen omdat hij over de plank is heen gesprongen en het kattenvoer aan het opvreten is :roll: hij doet serieus alsof hij nooit te eten krijgt draak. Tegenwoordig als ik aan kom lopen springt hij razendsnel weer terug hij weet dondersgoed dat het niet mag.

En continu bedelen om eten doen die van jullie dat ook ?

Eigenlijk nooit, misschien als ik aan het trainen ben met Guus. Dan zit er ook standaard in mijn hand een voorraad brokjes. Hij snuffelt er dan we is aan. Buiten het trainen om nooit. Voer jij je konijn misschien te weinig of uit de hand?

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:04

love_animals schreef:
hahaha zat ze op je bed ! echt schattig :D mijn konijn is er nu ook achter gekomen hoe hij moet ontsnappen uit zijn kooi en gisteren had hij een eerst ontmoeting met de kat en wie was er bang denk je niet hij hoor maar de kat :') hij rende achter haar aan en die kat zielig in een hoekje kruipen maar stiekem naar zijn kooi toe sluipen omdat zij ook wel super nieuwschierig was naar dat rare beest wat haar achterna zat haha _O-

Op bed of op de bank, overal waar wij komen, menen de nijntjes dat ze ook mogen komen. Die van mij zijn ook totaal niet onder de indruk, ze hupsen gewoon lekker over de hond van mijn ouders heen als die ligt te slapen, rennen ook zo op mensen af als ze binnen komen.

Bedelen gebeurt hier ook regelmatig. Zodra ik naar de keuken loop, komen ze aangestormd alsof ze nooit wat te eten krijgen :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:13

Ah wat een superleuke foto's zitten ertussen :D. Dat konijn die over dat ding heen springt, fantastisch!

Vind Jillz en die andere zuiplap :P (naam even kwijt) van ergens in het begin van het topic echt prachtig! En dat gecastreerde wildkleur rammetje, ook erg mooi!

Ik ga vanavond mn knabbel en babbel halen :D. Ben alleen nog niet helemala uit over de namen... Snuff & Fluff (eentje heeft een kuif) of Wip en Wap.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:01

IrishCold schreef:
Hallo sorry dat ik zo kom binnen vallen. Ik had een vraag en ik denm jullie weten dat vast wel.

Mijn vriend en ik willen onze konijnen buiten houden in hok met ren. Ik heb gelezen op internet dat er gaas onder het hok moet. Dat hebben we. Maar hoe maken jullie een houdini vrij hok waar ze dus niet uit kunnen ontsnappen? Bokkers met fotos? Of met how to fotos?

Hangt heel er af van hoeveel ruimte je hebt en wat je wil. Sowieso ben ik van mening dat hoe groter en leuker de ren, hoe kleiner de neiging is om uit te breken.
Ik heb zelf een grote ren gebouwd waar ik zelf in kan, dus 1,8 m hoog met deur. Heb even geen foto's bij de hand (opverzoek kan ik ze wel maken). Ik heb het geheel betegeld, gaas ingraven vond ik teveel werk, dat heb ik alleen gedaan in de zandbak zodat ze wel lekker kunnen graven. Op de tegels heb ik de ren zelf gebouwd met balken. Aan de buitenkant gaas geniet en daar weer een houten plankje tegenaan. Knap konijn die hier uit komt! Aan de bovenkant heb ik wel kippengaas, is met name bedoeld zodat er geen (roof)vogels inkomen.
Ik hou zelf altijd aan, dat als je iets kan optillen, verschuiven, open duwen of trekken met niet teveel kracht, dan kan een konijn er ook uit ontsnappen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:04

Let ook op marters, misschien zitten die bij jou in de buurt en dan is nertsengaas wel verstandig. Of in ieder geval, gaas dikker dan 1 mm en kleine maaswijdtes

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:21

bedelen gebeurt hier alleen wanneer je rond etenstijd buiten komt, of wanneer je het hok aan het schoonmaken bent, de andere tijdens verwaardigt hij zich niet om aandacht te besteden aan mensen die duidelijk minderwaardig aan hem zijn :')

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:28

Hij krijgt in de ochtend een handje biks en savonds. Hij beschikt de hele dag over hooi en een wilgen tunnel. En krijgt hier en daar een beetje groenvoer.

Toch bedeld hij als hij los is en niet zo'n klein beetje ook. Het lijkt mij dat hij genoeg krijgt. Wil ook geen dik konijn hebben

. Hij is continu opzoek naar eten en vreet zelfs de katten brokken op als hij de kans krijgt |o je kan niets laten vallen want hij vreet alles wat eetbaar is op en duwt zelfs de katten aan de kant.