Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:51

Mlies schreef:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Bracco Italiano? En dan met name met andere takken van sport dan het jagen. :D

Kennis van me doet er canicrossen, steppen en bikejoring mee :D.

Mlies

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:22

Hoe zit het met hun jachtdrift als er niet mee gejaagd wordt? Is dat een beetje onder controle te houden? :) De bedoeling is dat het een speurhond wordt en daarnaast lekker wandelmaatje, huishond, etc. :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:39

Wij hebben onze hond (spinone italiano) van een fokker die ook bracco's fokt. Het viel ons op dat in het bos, als alle honden los zijn, de bracco's vooral de drang hebben om te speuren en dat ze hierin helemaal op kunnen gaan. Deze honden hadden ook een tracker omdat ze nog wel eens de neus teveel achterna zijn gegaan. :D

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:44

IngeN86 schreef:
ingeb0rg schreef:
Jullie krijgen tenminste nog voldoendes haha. Als ik met mijn lab naar de show zou gaan zou ik uitgelachen worden en een kwalitatief uitermate teleurstellend mee naar huis krijgen :D

Haha zeker field trial of mix met showlijn?

Ivy heeft vanaf 9 maanden maar 6 shows gedaan in NL.. 3x 1u achter elkaar in jeugd dus jeugdkampioen en verder 1x BOS en 2x BOB en nu dus NL kampioen. Heeft ze snel gedaan gelukkig.
Komend seizoen hopelijk wat B diploma's halen. Vorig seizoen niet ingeschreven, dacht dat ze vroeger loops zou worden..

Haar moeder is Amerikaanse show en echt een super mooie hond, maar haar vader is inderdaad een field trial en raad eens? Mevrouw heeft helemaal niks van haar moeder meegekregen, lijkt in alles op twee druppels water op haar vader. Haar talent voor het werken en haar uiterlijk, ze is net 21 kilo, lange staart, lang lijf en heel hoog op d'r poten. Niks aan te doen, ik heb d'r om te werken en ze werkt subliem!

We hebben in september een KNJV B gehaald, hebben zondag een workingtest voor het goede doel, de pink workingtest voor het eerst op B niveau dus spannend haha. Dan 20 maart de clubdiplomadag bij ons in de buurt om weer een beetje in het ritme te komen. Ik zit ook met een tuttebel die loops word, dit jaar word ze eind juli loops, dus middenin het seizoen, ik hoop nog een KNJV B te halen eind augustus of september dat ik misschien van het najaar kan gaan mappen.

Jaar erop in mei als ze dan loops wordt wordt ze gedekt dus dat seizoen wordt niks, en dan zit ik als het meezit zelf weer met een pup uit het nest wat ik dus zelf gefokt heb :D

Maar shows, nee die doen we niet haha :D wel jammer maar het heeft totaal geen toegevoegde waarde aangezien ze alles van haar vader meegekregen heeft..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:11

Mlies schreef:
Hoe zit het met hun jachtdrift als er niet mee gejaagd wordt? Is dat een beetje onder controle te houden? :) De bedoeling is dat het een speurhond wordt en daarnaast lekker wandelmaatje, huishond, etc. :)
Oei, dat durf ik niet te zeggen met zekerheid. Het zijn wel echte couch potato's. Slapen vinden ze ook meer dan prima.

De honden van mijn kennis worden namelijk ook zeker voor de jacht gebruikt.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:32

ingeb0rg schreef:
Haar moeder is Amerikaanse show en echt een super mooie hond, maar haar vader is inderdaad een field trial en raad eens? Mevrouw heeft helemaal niks van haar moeder meegekregen, lijkt in alles op twee druppels water op haar vader. Haar talent voor het werken en haar uiterlijk, ze is net 21 kilo, lange staart, lang lijf en heel hoog op d'r poten. Niks aan te doen, ik heb d'r om te werken en ze werkt subliem!

We hebben in september een KNJV B gehaald, hebben zondag een workingtest voor het goede doel, de pink workingtest voor het eerst op B niveau dus spannend haha. Dan 20 maart de clubdiplomadag bij ons in de buurt om weer een beetje in het ritme te komen. Ik zit ook met een tuttebel die loops word, dit jaar word ze eind juli loops, dus middenin het seizoen, ik hoop nog een KNJV B te halen eind augustus of september dat ik misschien van het najaar kan gaan mappen.

Jaar erop in mei als ze dan loops wordt wordt ze gedekt dus dat seizoen wordt niks, en dan zit ik als het meezit zelf weer met een pup uit het nest wat ik dus zelf gefokt heb :D

Maar shows, nee die doen we niet haha :D wel jammer maar het heeft totaal geen toegevoegde waarde aangezien ze alles van haar vader meegekregen heeft..

Onze weimaraners zijn ook uit Amerikaanse lijnen. Haar vader komt ook uit Amerika.

Pink workingtest wilde ik ook meedoen maar toch te vroeg na dr nestje. Wie weet volgend jaar!

Ik ga niet gelijk verder met MAP B omdat ik beetje opnieuw moet beginnen na slechte training..ze zat op dat niveau maar ging eigenlijk te snel. Jaar erop is ze denk ik drachtig in de zomer van 2de(en laatste) nestje dus duurt allemaal wat langer met proeven. Ik ga dan ook een dochter houden. Bij die ga ik dan geen nestjes doen in proevenseizoen. Maar wil graag volgend jaar een pup dus ga het bij Ivy niet langer uitstellen dan. Daar ga ik dan ook vanaf pup gelijk jachttraining mee doen. Heb ik bij Ivy niet gedaan.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 07:49

_San87_ schreef:
Mlies schreef:
Oei, dat durf ik niet te zeggen met zekerheid. Het zijn wel echte couch potato's. Slapen vinden ze ook meer dan prima.

De honden van mijn kennis worden namelijk ook zeker voor de jacht gebruikt.

Bedankt voor je info! Ik vind inderdaad tot nu toe maar eentje die er volgens mij niet mee jaagt, die heb ik dan ook een bericht gestuurd. :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:48

Wij hebben donderdag gewandeld samen met het broertje van onze hond! Was erg leuk! Zo het zelfde maar toch zo verschillend.
Gisteren weer naar cursus geweest, B. Meneer moet aan de bak geloof ik! En ik ook :oo

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:26

Heyhey,

Iedereen die meeloopt op de wedstrijden weer flink aan het trainen? De echte jagers hun welverdiende verlof erop zitten?

Mijn woef is inmiddels bijna 1,5jaar en heeft nog even een puberstrijd geleverd die een maand of drie duurde maar nu is hij echt weer goed bezig! Deze zondag was er een fotografe die wat mooie kiekjes heeft gemaakt. Aan het einde nog een "wedstrijdje" onder de gevorderden waar we overtuigend eerste werden (vier korte apporten dicht naast elkaar waarbij ze niet mochten wisselen van apport). Baasje glunderen van oor tot oor! Maar ik zal maar niet naast mijn schoenen gaan lopen, iets met karma en een jonge hond ;)

Deze foto is nog van het down blijven

Afbeelding

Bij het viervoudig apport koos hij de beverrat als eerste (vandaag niet met wild getraint)

Afbeelding

Vervolgens het konijn (hihi ik moest wel lachen, ondanks zijn broek toch een hint van zijn mannelijkheid)

Afbeelding

Als laatste de minst favoriete maar toch ook braaf binnen gehaald

Afbeelding

Hoe is het met de rest? Ik ben benieuwd!

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:25

Wij hebben gister de pink workingtest gedaan! Voor het eerst op B niveau, poeh was flink pittig!

De "nazoek" op twee fazanten ging alleen fout, was de bedoeling dat er twee dummy's binnen kwamen, uiteindelijk kwam ze na onwijs goed zoekwerk met een dummy binnen die ze 80 meter verderop had gehaald bij een andere proef..

De honden na ons haalden ook niks binnen. Toen de keurmeester ging kijken wat er aan de hand was na de vierde hond bleek dat de helper vergeten was dummy's neer te leggen.. Waren wij niet zo blij mee! Kreeg nog naar m'n hoofd dat ik een erg ongehoorzame hond had omdat ze zo diep was wezen zoeken. Eind van het liedje bleek dat mijn lekkere ding van net twee (afgelopen week geworden) gewoon onwijs goed werk heeft geleverd, want ja als er geen dummy's liggen maar ze komt toch met eentje terug is dat toch wel knap! Mochten de proef aan het einde van de dag overdoen maar toen was ze helemaal op geestelijk gezien, erg jammer!

Voor ons allebei de eerste workingtest en dan ook op B niveau, vonden het erg moeilijk maar veel geleerd en het was een prima dag verder. Ik heb wel gemerkt dat ze het geestelijk nog moeilijk trekt, dus ik ga lekker diplomadagen nog lopen en ze mag nog even lekker verder volwassen worden zodat ze de workingtesten beter kan verwerken. We hebben tenslotte geen haast, en ik vind het belangrijk om er niet teveel druk op te zetten en dat zij ook haar tijd krijgt. Het is een hond en geen robot.

Dus heel leerzaam geweest! Komende zondag diplomadag in Spaarnwoude :D

Blondie wat een schatje en een mooie foto's zeg! Ja die jonge honden dingen ken ik, ene dag zijn ze weergaloos andere dag kan het koppie zo vol zitten dat het nergens op lijkt. Lekker door blijven gaan hoor, wat een schatje! :D

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:39

Ow ja... dat ken ik inderdaad. Dat gefoeter dat je hond het niet goed doet en dan blijkt er niks te liggen. Kan ik nooit zo goed tegen, de onoplettendheid van helpers of voorjagers.

Ondanks dat heeft ze het dus wel super gedaan! Leffe zou ook niet opgeven tot er ergens iets gevonden wordt. Dan maar andermans dummy want leeg terugkomen kan niet ;)

Wat zijn verder je ambities deze zomer?
Wij gaan proeven in Belgisch Limburg lopen en misschien een paar knjv in Nederlands Limburg. We gaan voor een fatsoenlijke B. :) moet een haalbaar doel zijn.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:47

Wij hebben vorig jaar een knjv B diploma gehaald ik woon in het westen, dus Noord-Holland. Eerste KNJV diploma en meteen een B met 67 punten. Echter toen ook pech, met over water is ze op de beschoeiing gesprongen die door de vele regenval niet zichtbaar was en ik heb zo'n duikboot die alle kanten afvliegt zeg maar, knalhard op dat schot bleek later. Dus markeren, apport te land en houden van de aangewezen plaats heeft ze met een kneiter van een hematoom (kneuzing gevuld met bloed) gedaan. Ze wilde nog wel werken kon alleen niet zittend afgeven en alles op tempo doen, dus dat werden uiteindelijk drie achten, alhoewel al het werk een 10 was, kon de afwerking niet goed meer. En met blijven heb ik haar laten staan, nog nooit gedaan en op de gok maar ze is keurig 3 minuten blijven staan. Dus toen 67 punten gehaald, anders hadden het er 72 geweest, weet ik zeker! Maar dat geeft niet!

Ik vind het dan wel weer leuk om te merken dat ze dus diplomadagen of KNJV proeven makkelijk aankan maar dat zo'n workingtest dan toch teveel is, met trainen kan ze ook dubbele apporten aan maar in combinatie met zo'n dag en veel bombarie en op ander terrein slaat ze nog dicht. En dat geeft niets maar ze krijgt gewoon de tijd om te rijpen.

Ze word wel dit KNJV seizoen loops ik gok in Juli dus moet even kijken qua planning hoe of wat, ik wilde nog een B diploma met 68 punten halen sowieso voor de maps, maar als ze nu al aangeeft dat een workingtest teveel is weet ik nog niet of ik een map ga lopen als het kan. Misschien probeer ik er eentje, maar ik heb het losgelaten dat ik fanatiek ga mappen al :D

Jammer dat je zo ver uit de buurt zit, wij doen wel ieder jaar mee in Voorst omdat een puppykoper van ons daar lesgeeft en die nodigt ons altijd uit. Maar dat zal ook wel een stuk uit de buurt zijn bij jullie denk ik?

Toch blijft het altijd spannend haha die proeven, wel onwijs leuk en gezellig hoor, maar het blijft altijd een moment opname en ja we moeten het maar doen met die jolige dingen he van ons haha.

Hebben jullie verder wel al een diploma? :D

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:57

Owja, dat weet ik nog... dat je dat zei van dat schot. Ongelofelijk....dat op een inzetplek.

Leffe heeft één wedstrijd gelopen toen hij 11maanden was... we hadden toen enkel markeren een 0 omdat hij met de eend ging spelen op de terugweg... heerlijke puber. Ik heb me werkelijk door de dag moeten vechten want hij was op zijn ondeugendst maar toch mooi een C en kijk er met een glimlach naar terug haha.

Voorst ligt helaas niet bij ons in de buurt. Zit echt in het zuiden van Limburg.

MAP is voor ons ook toekomstmuziek. Lijkt me erg leuk maar 1) eerst hem maar eens op dat niveau krijgen en 2) hier zijn weinig mappers dus moeilijk om zo'n oefengroep bij elkaar te krijgen.

Als hij ouder is wil ik misschien wat zweetwerk gaan doen voor de lol. Ondanks dat hij een staande hond is heeft hij veel aanleg voor het sporen uitlopen. Maar als ik dat op dit moment nog meer ga aanwakkeren ben ik hem dadelijk iedere wandeling kwijt haha.

Wonen jullie in de buurt van het strand aangezien jullie in het westen wonen? Binnenkort willen we onze eerste stapjes de zee in zetten . Geen idee hoe hij daarop gaat reageren haha.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:11

Ja ik woon letterlijk een minuut rijden met de auto van het strand! Vraag me niet wat ze eraan vinden een heel groot zwembad en een heleboel zand, maar ze gaat he-le-maal uit d'r dak als ze weet dat we gaan. En dat is vrij vaak haha :D

Maakt als hobby ook foto's en vind haar met haar kleurtje juist zo mooi bij het strand passen :D

Ja wat jij zegt, ik zie hier zoveel hondjes die maar moeten presteren, ze geeft zelf duidelijk aan het nog niet aan te kunnen dus dan laat ik het ook lekker zo. Eerst lekker groter worden :D

Wel lastig dat jullie niet echt een "map" groep kunnen oprichten, ik heb de mazzel dat mijn vader zelf instructeur is bij de KNJV, en we een hele trainingsgroep ook hebben met bekenden en zelf train ik ook veel met m'n vader. Die heeft nog nooit geld gevraagd aan iemand.. Was laatst aan het informeren voor een andere trainingsgroep, ik schrok me dood om welke bedragen het daar gaat.. Dan hou ik het liever zo!

Als je in de buurt van ons strand bent (IJmuiden) laat maar weten haha, ik maak en graag foto's en Zoef is erg sociaal haha :D

Overigens mijn eerste KNJV proef die met het B diploma was de tweede bedenk ik me net, hadden we overal zesjes voor en alle B proeven gehaald en toen verdomde ze het om het konijn op te pakken, dan ga je dus gewoon af op apport te land... Zit je daarvoor om half vijf in de auto haha :D baal je echt wel.. Maar goed konijn was nog half bevroren en dat moest ze dus niet..
Dus dat vechtend de dag doorkomen ken ik ook hoor. Soms met schaamrood op je kaken, maar we doen het mooi wel allemaal :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:26

Hihi onze situaties lijken wel veel op elkaar. Ik train ook veel met mijn pa (gevraagd als instructeur maar wilt hij zelf niet) en train regelmatig met een groepje bevriende jagers. Alleen zij gaan enkel voor de knjv B en praktijk jacht. Ik moet wel zeggen, op die manier leer je veel en veel meer dan bij "jachtcursus kwispel" van om de hoek ;)

Ik vind het wel een erg verleidelijk aanbod om een keer mee naar het strand te gaan! Ik heb werkelijk geen idee hoe hij gaat reageren maar ben er zeker van dat hij ongeveer 30x zoveel kilometers gaat afleggen als ik. Ik heb wel een intacte reu maar hij is heel sociaal. Wilt af en toe wat te enthousiast spelen maar de kleinste teckel krijgt hem nog eronder haha.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:46

Wij zijn tijdelijk gestopt met de jachttraining.
Onze hond en ik doen nu dus alleen de gehoorzaamheidscursus.
Gisteren de 2e les gehad, onze instructeur is wel gecharmeerd van onze hond geloof ik :D We hebben veel geoefend op het netjes volgen en opletten wat tijdens de les wel te zien was. Ook gaat hij nu bijna perfect goed liggen in het gras wat andere langharige niet willen :Y)
Gisteren de nieuwe oefening geleerd om terug naar de plaats te sturen. Ik heb dat thuis nog een paar keer gedaan en hij is er erg enthousiast bij!

Verder is hij goed aan het puberen en voelde hij zich boven aan in rangorde staan. Zo hapte hij naar de kinderen als die langs hem heen wilde lopen. Ook schroomde hij zich niet om even de tanden te laten zien bij onze 17 jarige zoon. Afgelopen week ben ik dus veel met hem bezig geweest en het lijkt vruchten af te werpen!
We zijn er nog niet, we blijven nog lekker door oefenen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:14

Wij gaan voor 2 hoge b's..niet gelijk map daarna. Vorig jaar wilde ik al b halen maar dacht dat ze eerder loops zou zijn dus niet ingeschreven. En na dr nestje duurde het een tijd voordat ze weer zin had om te trainen. Dus doen het rustig aan..

Na komend seizoen even bedenken of we 2de nestje in de zomer doen volgend jaar, dus kan ik geen MAP halen..of in 2018

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:18

Pink wt zag er leuk uit, wel lastige proeven...van steiger afspringen las ik.. Houden ze niet echt rekening met de staande honden, die doen dat niet zo snel;p

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:44

Haha Inge wij kwamen telkens achter de C hondjes aan als B groep, maar het was een drama. Die van mij was de eerste die echt sprong, dus racen erheen hoppa kopvoorover en springen maar. Op de terugweg was lastiger, tuthola dacht dat ze er ook wel weer op kwam, moest er dus onderdoor, uiteindelijk heb ik haar gewoon eruit gevist dus de kant op getrokken. Kreeg er geen puntenaftrek voor. Ze waren al blij dat er eindelijk een hond was die sprong.

Toch is het een kwestie van trainen, natuurlijk staande honden hebben het moeilijker maar goed. Wij hebben altijd "moeilijke" kantjes getraind, dus dit was peulenschil :D

Het enige wat ik niet relaxed vond was het overwater, water was 45 meter breed gok ik en een sterke stroming, nou is over gewoon over en Zoef doet het ook wel, alleen aan de overkant lag meteen zonder vangrail of iets een weg waar ze gewoon 80 reden. En Zoef haalt altijd breed wind. Dus ik heb gezegd dat ik dat niet ging doen, en dat ze dan mijn dummy maar met puntenaftrek in het water moesten gooien. Of net voor de kant. Hebben ze overigens gedaan, weet je, er hoeft maar een auto te rijden..

Blondies je bent welkom hoor, mijne is net zo'n raceding en kan echt wel wat hebben haha. Reuen vind ze overigens prima, alleen gezeik onder d'r staart wil ze niet meer sinds de tweede loopsheid. Ze mogen wel ruiken maar pas als zij eerst aan hun heeft geroken en dan mogen ze wel even twee seconden snuffelen haha, beslist niet langer :D

Strand vind ie vast geweldig, die van mij legt standaard honderd kilometer meer af als dat ik loop haha. Golven vond ze in het begin heel eng, nu is het vooral leuk om doorheen te raggen :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:19

Mijn meisje <3
Afbeelding
Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:51

Knapperd! ♡♡

Hier wordt een klein meisje groot! :wow:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Knuffelen ♡♡♡

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:25

Wat een lieverds!!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:45

Niet meer loops, dus volgende week mag ze weer trainen..anders was het beetje sneu voor dr trainingsmaatje, een intacte reu ;)
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:30

Mooie foto!!
Hoezo, ruien zijn dol op loopse teefjes ~~}>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:37

Gisteren eerste jachttraining gehad, ging echt goed. Trots op m'n ventje :+:.