Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:31

Familiereünie :D
V.l.n.r. Chewy (broertje), Sansa (zusje), Kayuh, Monty (moeder) en Sky (vader).
Zoals jullie zien, was Kayuh errug blij om iedereen weer te zien <3

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 14:45

xTiffani

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:43

Aah leuk kirri! Ik wil ook sneeuw..

Afbeelding
:')

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:46

Heerlijk, die sneeuwfoto's Kirri! :))

Haha dat kopje Tiffany, geweldig :D Ik wilde Ayra ook een hoedje of muts op doen voor de foto, maar dat vond ze helemaal niks :')

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:06

Erg leuke foto, xTiffany! Hij kijkt echt grappig :D

Ik heb ook eindelijk eens goede foto's van Kayuh gemaakt,
werd wel tijd voor hij helemaal puppy-af is :P
[BB-ITP] Kayuh

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:25

Wat een geweldige foto's weer hier <3

Manu vindt fotoshoots leuk, alle aandacht voor hem! Dus wij kunnen ook wel.

Hier gaat het heel goed! Ik heb er een opvanghond bij, en wat is Manu als intacte, grote, sterke en volwassen reu dan toch lief. De opvanger is ook een reu maar gecastreerd. Ik had verwacht dat er wel wat spanning zou zijn maar helemaal niks. Hij loopt weer de grote broer uit te hangen, echt vreselijk lief. Hij kan zo wijs zijn, mijn clowntje. De opvanger was in het begin vrij schichtig en bang maar dankzij Manu weet hij al veel beter zijn weg in het huisleven.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:35

Hoe zijn jullie honden oud en nieuw doorgekomen?

Jada maakt niks van vuurwerk.

Ayla overdag niet. Maar met de flitsen er bij toen het donker werd vond ze het toch wel heel eng..

Helaas resulteerde dit vrijdag toch weer in een klein aanvalletje. Gelukkig wel een kleintje en het zette niet helemaal door. Dus ze is niet omgevallen.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:40

Marcella: ik vindt dat toch wel een goed teken (als leek zijnde). Oud en nieuw kan best een stressvolle tijd zijn en dat ze dan een kleine aanval heeft valt dan nog mee. Ik ben blij dat ze het beter doet :)

Pepper heeft het nooit echt eng gevonden, liep altijd rustig erdoor. Maar rond 6 uur 's avonds weigerde hij om maar buiten te gaan, en om 11 uur al helemaal. Hij leek niet echt angstig. Binnen was het allemaal geen probleem, zat eten te schooieren en te snurken :')

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:33

@ Lisitano: Wat fijn dat Manu zo lief is met je opvanger :D
@ Marcella_e: Balen dat er toch weer een kleine aanval was, maar superfijn dat het niet doorzette! *\o/*
Kayuh vond het vuurwerk totaal niet interessant en we hebben zelfs nog buiten kunnen wandelen: hij keek niet eens op :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:20

heerlijk dat het eindelijk kouder wordt! Hier lopen ze gelijk nog vele malen sneller voor de fiets en de step wat een lol hebben wij zo!!

Nu ben ik mij meer en meer aan het verdiepen in de sport en vraag ik mij 2 dingen af.

Waarom worden er nog wedstrijden georganiseerd voor dogscooter en bikejoring in de mogelijk warmere maanden? Ik laat ze echt niet trekken boven de 15 graden en ik snap niet dat men ze boven die graden niet meer voor de kar mogen zetten maar wel voor step en fiets. De honden worden daar toch net zo warm van? Hun gaan er altijd vol vermogen voor dan is fiets of step net zo goed niet bij te houden om mee te steppen of fietsen, toch?

Waarom wel op wedstrijden 2 honden voor de step en niet 2 honden voor de mountainbike? Persoonlijk vind ik 2 honden voor de mountainbike veel beter bij te houden en veel makkelijker dan voor de step. Hoewel de step weer meer uitdaging geeft en ook erg leuk is haha

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:26

Gelukkig was het maar een kleintje! Daar zijn we zeker heel blij mee en de oorzaak is ook vrij makkelijk te achter halen. En dat is wel fijn.

Morgen moeten we bloedprikken om te kijken wat haar waardes nu zijn en of ze de juiste dosering krijgt.

Ik ben dus erg benieuwd!

Fijn dat het bij jullie ook allemaal goed gegaan is!

Het enige dat ik met mijn honden doe is fietsen. Ik laat ze eigenlijk niet trekken. Ayla sowieso niet met haar epilepsie.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:59

Gelukkig was het maar een kleintje marcella.

Karma zat naast mij buiten te kijken naar het vuurwerk. Zelfs de grote ''bommen'' deert haar niks.

Geen idee, de wedstrijden zijn hier ook in het najaar en voorjaar! in de winter is het echt niet mogelijk. Te veel sneeuw en ijs maar ja trekken ze vaak de slee of the skies :P

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:04

Jada vind het ook wel prima gelukkig! Maar die vond het vorig jaar ook wel goed allemaal.

Die kijkt rustig door het raam om te zien wat er allemaal gebeurt.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:55

Ayra kon wel redelijk tegen het vuurwerk. Na 12 uur was ze af en toe wel zachtjes aan het piepen toen al het vuurwerk af ging, maar verder ging het best heel goed :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 02:08

fijn hoor, heb je later alleen maar voordelen van! De hond van mijn moeder is dood en dood bang het arme ding :(:) toen ik nog thuis woonde heb ik mij iemand een keer echt een klap verkocht ik was zo kwaad, ze gooide precies een rotje voor zijn neus. Nou toen was het helemaal gedaan, ik was wel echt beduusd van mijzelf want ik ben helemaal niet zo :o

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:07

Ik zou dan echt woest worden hoor Kirri! Wat denken ze wel niet. Voor je beesten kom je meer op dan jezelf in eerste instantie denkt

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:14

mooi om te horen dat de ze allemaal zo goed over vuurwerk kunnen, echt een voordeel.

Kirri: sommige mensen zul je nooit begrijpen, bij ons stopten ze gelukkig altijd netjes als we voorbij liepen.

bij ons licht er sneeuw, en met elke wandeling willen ze niet meer naar binnen toe zo leuk vinden ze het.
ze staren graag uit het raam naar de sneeuw.
Afbeelding
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:28

Haha met van die blije oortjes!

Manu vindt vuurwerk reuze interessant. Als er een knal klinkt, kijkt hij met gespitste oren naar boven en zoekt wat het nou toch was. Hij vindt eigenlijk niets eng, als hij er maar naar kan kijken.
Vorig jaar lag hij buiten tijdens de jaarwisseling, boven op de trap. Hij was binnen wat gespannen, dus ik heb hem meegenomen en hij werd gelijk rustiger. Nu kon hij eindelijk zien waar die rare, harde knallen toch vandaan kwamen.

Mijn andere honden waren wel wat gespannen, vooral de teef. Die heeft op schoot gelegen en toen werd ze rustig. Het is een hond van 20 kg :')

Ik heb gisteren mijn theorieles gehad van onze gehoorzaamheidscursus en donderdag de eerste keer praktijk. Het is een positieve training met de clicker, toch wel heel anders dan wat ik doe. Ik doe eigenlijk altijd wat me logisch lijkt en wat mijn gevoel zegt. Maar gisteravond kwam ik er achter dat ik wel heel vaak 'nee' zeg tegen hem. Logisch dat andere dingen dan leuker zijn dan ik.
Dus we gaan clickeren! Ik ben echt benieuwd hoe hij het gaat vinden :D

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:01

Clickeren heb ik ook met Jada gedaan!

Wat een bijkomend voordeel is, is dat je vooral beter kan timen... Hoe vaak ik wel niet heb van ja braaf!!! en dan moet ik het snoepje nog uit mijn zak halen :') :')

Ik moet zeggen dat het met Jada best wel goed werkte! dus het is wel weer even een idee om te pakken met Ayla

Ayla is vreselijk aan puberen. het lijkt met alsof ze toch wel eerder last had van die epilepsie. Ze was altijd makkelijk en braaf. eigenlijk te makkelijk voor een husky zeg maar.

Nu de medicatie goed is aangeslagen is het bommetje! heel veel spelen, rennen, gek doen, het huis over hoop halen en luisteren is er niet bij. -O-

Jada had deze fase toen ze 6 maanden. met 9 maanden werd ze voor het eerst loops en toen hebben we een hele goede periode gehad. daarna weer even puberen en nu is ze redelijk stabiel. Al heeft ook Jada wel eens wortels in d'r oren.

Vooral als we op stal zijn. Dan wilt ze niet mee naar huis omdat ze het veel te leuk vind en komt ze wel als ik roep. en dan probeert ze weg te sluipen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:17

Hahaha!
Manu was ook altijd super braaf, en uiteindelijk toen hij een maand of 10 was dacht mijn ex er zelfs over hem weg te doen. Verschrikkelijk was ie. Ik ben blij dat ik door gezet heb maar oehhh.
Hij werd groot en sterk, kon uren rennen en hij testte alles uit. Het is een fijne hond maar hij daagt zichzelf en daarmee jou enorm uit en je moet echt overal ogen hebben om dat in goede banen te houden.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 12:40

Lisitano schreef:
Hahaha!
Manu was ook altijd super braaf, en uiteindelijk toen hij een maand of 10 was dacht mijn ex er zelfs over hem weg te doen. Verschrikkelijk was ie. Ik ben blij dat ik door gezet heb maar oehhh.
Hij werd groot en sterk, kon uren rennen en hij testte alles uit. Het is een fijne hond maar hij daagt zichzelf en daarmee jou enorm uit en je moet echt overal ogen hebben om dat in goede banen te houden.

herkenbaar! Het zijn lekkere beesten en eerlijk is eerlijk ik heb met Jada ook even een aantal prive trainingen gevolgd om die in goede banen te leiden. Daar hebben we het clickeren geleerd.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:16

Ik heb geleerd dat ik echt heel vaak nee tegen hem zeg. Onbewust ook.
Hij luistert er echt heel vaak goed naar dus het is gemakkelijk. Nu ga ik leren hem geen nee meer te zeggen maar ander gedrag aan te leren.

Ik wil intensiever met hem bezig kunnen zijn, ook tijdens het wandelen. Ik neem hem nu al vaker apart mee omdat ik dan veel meer contact kan maken. Hij vindt dat ook leuk, hij is echt wel dol op me. Maar ik ben natuurlijk veel leuker als ik leuk met hem mee doe in plaats van die nee-zegger ben.
En dat leuk meedoen kan ook iets zijn wat we samen leuk vinden.
Zondag op het strand stond er een gebogen stok in de zee en heb ik hem erin gestuurd om die stok eruit te trekken. Een lol dat hij had, ik ook :') Dat ding zat goed vast ook, uiteindelijk had hij hem en hij was zó trots. Die bek, daar kan echt niets tegenop <3

Het is mijn eerste hond en hij is echt niet gemakkelijk. Terwijl hij dan juist wel weer zo ontzettend makkelijk is. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen haha. Ik heb hem alweer 2,5 jaar maar ik leer nog elke dag van hem.

Mijn moeder noemt hem ook wel de land-orka. Omdat hij alles op wil jagen en dood maken. En aan de andere kant is het dus weer zo'n goedsul.

Hoe die hond naar me kan kijken, ik voel me echt verliefd op mijn hond :') Hij is een once-in-a-lifetime-hond.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:21

Haha zoo herkenbaar, pepper vindt het ook leuk om takken die vastzitten eruit te trekken.

Ik zeg ook altijd, hij is eigenlijk zoo makkelijk he. Je moet gewoon weten hoe hij werkt :')

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:22

Hahahaha zo;n koppie goud waard!

Ik snap precies wat je bedoeld met dat wel niet lastig!

Jada was ook mijn eerste. Ik neem haar regelmatig nog even alleen mee.

Lief beest. Soms heel eigenwijs maar zeker geen moeilijke hond. Ik laat ze eigenlijk zoveel mogelijk gaan en als ze dan moeten komen gaat dat altijd met een beloning. Jada vind het leuk om op dingen te springen, dan laat ik haar wel eens op de strobaal springen en er weer af. Vind ze prachtig!

Zo doen we ook vaak samen op strooien. Dan pak in een plak stro en mag jada mee scheuren om het los te maken.

Soms is ze heel druk met graven of iets en dan kan ik echt roepen wat ik wilt maar komt ze gewoon niet. En haar jacht instinct. Maar dit zijn eigenlijk ook wel de enige 2 dingen die ze heeft.

En Ayla de jongste is gewoon een reller nu hahahaha

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:34

haha karma is ook begonnen met puberen, 30 dec is ze 6 maanden geworden, binnenshuis is het nog een droomhond op 1 ding na, ze maakt de koelkast deur open -O- dus we gaan er maar een kinderslot op zetten :Y) . Buiten begint ze te puberen. Aan de lijn luisterd ze redelijk soms wat trekken maar ala das nog te overzien. Zodra ze los is ben ik niet meer interessant. Het enige wat dan werkt is op de grond zitten en haar compleet negeren. Maar ja met min 5 is dat niet zo lekker :+ dus ze loopt alleen nog los op de omheinde stukken. Voor de lange wandelingen gebruik ik mijn longeerlijn, dan heeft ze alsnog de ruimte