Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:08

Dat is inderdaad ook een goede!
Hij krijgt hier dagelijks flink wat te knauwen, zoals gedroogde long, achillespezen, luchtpijpen, lamsoren etc. Hoop niet dat dat er iets mee te maken heeft, want het houdt hem flink bezig ;)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:05

Wat fijn dat het met goed gaat met alle pups :) Had ook niet anders gedacht. Leuke foto's komen er ook voorbij!

Och, MS, die arme Dyson.. Hoe gaat het nu met zijn pootje? Wil het een beetje lukken om hem rustig te houden?

Helaas geen cursus behendig bewegen in de buurt gevonden.. Dus voorlopig alleen gehoorzaamheid en ringtraining.

Vandaag is Ferro geslaagd voor zijn examen B.E.G. We zijn van hondenschool gewisseld, vandaar even een stapje 'terug'. Ben super blij met deze keuze, want op de KC schenken ze ook aandacht aan spelonderdelen tijdens de G-lessen en is het niet alleen zit/blijf/volg etc :)

Afbeelding

Wij voeren overigens twee soorten brok (Carocroc en Wolf of Wilderness) icm Renske/Smølke vers. Ferro doet het hier super op.

En net even gewogen; 22,2 kg.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:32

Blinnii schreef:
Wat fijn dat het met goed gaat met alle pups :) Had ook niet anders gedacht. Leuke foto's komen er ook voorbij!

Och, MS, die arme Dyson.. Hoe gaat het nu met zijn pootje? Wil het een beetje lukken om hem rustig te houden?

Helaas geen cursus behendig bewegen in de buurt gevonden.. Dus voorlopig alleen gehoorzaamheid en ringtraining.

Vandaag is Ferro geslaagd voor zijn examen B.E.G. We zijn van hondenschool gewisseld, vandaar even een stapje 'terug'. Ben super blij met deze keuze, want op de KC schenken ze ook aandacht aan spelonderdelen tijdens de G-lessen en is het niet alleen zit/blijf/volg etc :)

[ [url=m/QESaBh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij voeren overigens twee soorten brok (Carocroc en Wolf of Wilderness) icm Renske/Smølke vers. Ferro doet het hier super op.

En net even gewogen; 22,2 kg.

Die lieve knappe ferro <3 <3

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:06

Vanmiddag met uitlaten is de pup uit de bocht gevlogen en loopt nu bij vlagen mank. Maar ff rustig aan doen.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:38

Nimmy schreef:
Vanmiddag met uitlaten is de pup uit de bocht gevlogen en loopt nu bij vlagen mank. Maar ff rustig aan doen.

Oei, niks erg hopelijk. Beterschap ermee!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:39

Ojee Nimmy, arme Dizzle.. Gaat het een beetje met hem? Hopelijk is jullie mannetje snel weer de oude en is er niks beschadigd.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:51

Zo tam als ie gisteren was zo hyper is hij nu weer. Ik vermoed dat ie t wel gaat overleven en er niks van geleerd heeft }:0

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:54

Haha Nimmy, hoop inderdaad dat het mee valt! Hier wordt er ook vrij weinig geleerd van mankementjes :+
Schrik dan wel een beetje, want Wolf kan echt een dag heel rustig en down zijn als hij wat verrekt oid heeft, maar vaak de volgende dag weer even druk!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:00

Met Dyson gaat het nog niet zo goed helaas. Hij wil zo graag dingen doen maar elke keer als we voorzichtig iets proberen gaan zijn wonden weer open. Het zag er al een paar dagen goed uit dus ik dacht vanochtend dat we wel weer met de bal konden spelen. Na 2 minuten was het alweer open -O- Morgen hebben we wondcontrole dus ben benieuwd wat ze zeggen.

Gefeliciteerd met het diploma met Ferro! Wat is hij knap <3

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:32

Hoe was het bij de dierenarts Madelon? Hoop dat het toch voorspoedig heelt!

Even een vraagje; heeft iemand zijn hond al een keer meegenomen naar een warme vakantie? Wolf zou eigenlijk naar een oppas gaan, maar ben toch aan het twijfelen.
We kunnen namelijk een huis huren in Italie met letterlijk een meertje in de voortuin die heel geschikt is om in te zwemmen. Voor ons zelf zit er een schoon zwembad bij ;)

Verder een grote tuin en midden in het bos. Het huis zelf is oud en massief en daardoor overdag heel koel.

Hebben jullie enige ervaring hiermee? :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:37

Simbaa schreef:
Hoe was het bij de dierenarts Madelon? Hoop dat het toch voorspoedig heelt!

Even een vraagje; heeft iemand zijn hond al een keer meegenomen naar een warme vakantie? Wolf zou eigenlijk naar een oppas gaan, maar ben toch aan het twijfelen.
We kunnen namelijk een huis huren in Italie met letterlijk een meertje in de voortuin die heel geschikt is om in te zwemmen. Voor ons zelf zit er een schoon zwembad bij ;)

Verder een grote tuin en midden in het bos. Het huis zelf is oud en massief en daardoor overdag heel koel.

Hebben jullie enige ervaring hiermee? :)

Lekker mee nemen als dat mogelijk is

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:49

Wij nemen de honden al jaren mee op vakantie naar zuid frankrijk. We zorgen ervoor dat ze genoeg schaduw hebben en zo nu en dan een verkoeling. We hebben onze oudste de eerste 1,5 jaar in een pension gedaan in de vakantie, hij had zo een heimwee in het pension dat we hem toch maar een keer hebben meegenomen op vakantie en vanaf die tijd is hij altijd mee op vakantie. Zou niet meer weten wat we zonder ze moeten als we weg zijn.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:18

Wondcontrole was helaas niet zo goed :n Het is wel beter maar nog niet zo ver dicht als ze gehoopt had. Dus nog maar een week rustig houden.. Over een week weer wondcontrole.

Hond wel of niet meenemen naar een warm land is best een moeilijke keuze. Aan de ene kant hebben ze het natuurlijk hartstikke heet in een warm land maar aan de andere kant is je hond het allerliefst bij je.
Aan warmte is wat te doen door veel schaduw en verkoeling. Als je je hond in pension zou moeten doen of bij mensen moet onderbrengen waar je niet 100% zeker van bent zou ik absoluut je hond meenemen. Kan je hond bij mensen blijven die goed weten hoe ze met je hond om moeten gaan en waar je hond het ook duidelijk naar zijn zin heeft zou ik hem daar laten.
Maar een meertje in de tuin en in het bos lijkt mij prima voor je Aus! :j

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:37

Na wat vakantie oppas problemen hebben wij een logeeradres bij mensen met pup waar hij leuk mee kan spelen. Ideaal.

Zou ook kijken wat je verder wil doen, of dat in te passen is met pup of niet.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:44

Haha verder wil ik niets doen. Bij het zwembad liggen en een ijsje en pizza eten!
'S avonds is het vaak vrij koel, omdat we in de bergen zitten, dus als we dan ergens een ijsje gaan eten kan hij gewoon mee.

Ik heb een redelijk goed alternatief, maar ik ben wel bang dat hij daar echt veel gaat lopen. Het is een opvang bij iemand aan huis. Een korte wandeling duurt bij hen al snel 45 min. De ochtendwandeling zou hij thuis blijven, want dat is 2 uur en echt veel te lang. Maar kan niet verlangen dat ze hem iedere keer apart uitlaat. En omdat hij wat vaker mank loopt, ben ik daar niet helemaal gerust op.
Verder een top opvang!!

Is jouw kleine eigenlijk nog mank Nimmy?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:54

Hij loopt weer goed, zondag al.

Lastig qua oppas, bij ons komt ie met andere pup te zitten van een 9 a 10 maanden. Zullen m wel moe terugkrijgen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 01:33

Vanavond mag hij voor 13 nachtjes naar een vriendinnetje toe. We gaan m waarschijnlijk wel erg missen!

Straks nog maar even naar zijn lievelingsbos en m platknuffelen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:26

Pep staat 3 x in de aussie times.zo trots

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 20:05

We staan op de lijst voor puppy nr2 en mama is vandaag bevallen, spannend!

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:20

Marlou_ schreef:

Ohh spannend, hoop dat er wat leuks en passend voor jullie bij zal zitten. Ben benieuwd!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:18

Ahh gaaf en spannend!! Heeft een teef of reu jullie voorkeur? Als je een keer foto's mag plaatsen, houd je niet in;)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:36

Marlou_ schreef:

Duimduim dat er 1 bij zit!
Zag t al op fb.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 22:22

Een reu heeft onze voorkeur. Ik heb zelf geen ervaring maar ik hoor heel veel dat een reu en teef gaan beter gaat. Nogmaals ik weet niet of het waar is. We vinden een aussie reu mooi om te zien ook dat zijn vaak echt van die beren. Maar het moet ook bij evi passen dat is prio 1 haha

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:37

Spannend! Nog voorkeur voor kleur? Ik duim dat er een geschikte hond bijzit voor jullie.
Hier gaat teef en reu samen heel goed. Teef is duidelijk de baas, maar dat merk je eigenlijk alleen bij dingen die zij heel graag wil (zoals haar favoriete speeltje) verder zijn ze prima gelijkwaardig.

Ik moet hier alleen nog even bedenken hoe we het gaan doen met de loopsheid in februari. Hoe doen jullie dat met intacte reu en teef?