Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
keat schreef:Hier mijn tweejarige Ragdoll meisje Lily.
Ze is echt helemaal geweldig! We hadden haar zusje, Fenna ook, maar helaas heeft ze nog geen jaar oud mogen worden. Ze werd ineens heel ziek. Ze had vocht in de longen, wat ze maar niet opgelost kregen. Ze heeft een nacht en een dag doodsbenauwd in een zuurstoftank gelegen en toen heb ik de vreselijke keuze moeten maken om haar in te laten slapen. De artsen konden er maar niet achter komen wat het was en de medicijnen die ze gekregen had, en ze op had moeten reageren, deden niets.
We konden nog met haar naar de universiteit in Gent rijden, maar de kosten liepen steeds hoger op en haar overlevingskans was erg klein. Ik wilde haar de reis van meer dan een uur ook niet meer aan doen. Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan, al had ik het toen wel willen proberen. Het is dat de arts het ons ook afraadde.
Lily en Fenna kwamen van een goede fokker en zijn raszuiver met een goede stamboom. Ouders voldeden aan de gestelde eisen. Ik heb erg mn best gedaan om niet bij een broodfokker terecht te komen en een gezonde kat te kopen, maar zo zie je dat het niet altijd uitmaakt. Daarna als de dood geweest dat Lily ook ziek zou worden, maar ze blaakt gelukkig van gezondheid.
Op het moment verhaart ze echt vreselijk! We kunnen de hele dag door stofzuigen. Zou het schelen om ze te laten trimmen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Lily, bluepoint mitted poes:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit was mijn mooie Fenna. Een bluepoint poes.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Lily en Fenna nog samen:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Het breekt mn hart om deze foto's terug te zien. Ze waren echt onafscheidelijk. Ik heb destijds gelijk een nieuw poesje in huis gehaald, want Lily werd echt eenzaam. Dit was een zwart wit langharig poesje, die een valse start in het leven had gehad. Lily mocht haar graag. Helaas maar heel kort van mogen genieten, want ze is niet uit de narcose gekomen met steriliseren.
Hierna een rood katertje geadopteerd. Ik moest de sterkste uit het nest hebben, want meer ellende konden we niet aan. Helaas mocht Lily hem echt niet. Ze hebben veel ruzie gemaakt. Nu bijna een jaar verder zijn ze toch maatjes geworden, maar nog steeds is hij wat te ruw voor haar. Ze slapen samen, maar zullen nog niet knuffelen en elkaar likken. Toch komt dat langzaam.
Mijn doerak:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]