De Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melaniepk

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:50

Ik ben ook overgestapt op rc senstive en geen last meer.
Natvoer krijgt ze niet meer want dan is het direct weer raak.

Mooie poezels komen er weer voorbij by the way !

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:56

Mijn rolmops :')

Afbeelding

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:46

:') lol

Mijn knuffel
Afbeelding

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:08

Wat een leukerd hierboven. Ohw en de tortie, ooit wil ik dat ook nog eens :-D.
Ik krijg vanmiddag helaas weer 2 voor herplaatsing...maar weer opzoek naar leuke baasjes.
Hopelijk heb ik wel de eerste poes zwanger...nog ff in spanning zitten voordat we kunnen een echo kunnen maken.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:48

Hoi :=
Ik zat te zoeken en kwam dit topic tegen hihi.
Ik krijg binnenkort als het goed is mijn eigen stekkie, en dan willen mijn vriend en ik graag een huisdier :D Nu stuitte ik op dit ras, en wat ik ervan lees vind ik ze al fantastisch!
Dus ik ga gewoon eens lekker meelezen hier :D

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:15

Hier mijn tweejarige Ragdoll meisje Lily.
Ze is echt helemaal geweldig! We hadden haar zusje, Fenna ook, maar helaas heeft ze nog geen jaar oud mogen worden. Ze werd ineens heel ziek. Ze had vocht in de longen, wat ze maar niet opgelost kregen. Ze heeft een nacht en een dag doodsbenauwd in een zuurstoftank gelegen en toen heb ik de vreselijke keuze moeten maken om haar in te laten slapen. De artsen konden er maar niet achter komen wat het was en de medicijnen die ze gekregen had, en ze op had moeten reageren, deden niets.
We konden nog met haar naar de universiteit in Gent rijden, maar de kosten liepen steeds hoger op en haar overlevingskans was erg klein. Ik wilde haar de reis van meer dan een uur ook niet meer aan doen. Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan, al had ik het toen wel willen proberen. Het is dat de arts het ons ook afraadde.
Lily en Fenna kwamen van een goede fokker en zijn raszuiver met een goede stamboom. Ouders voldeden aan de gestelde eisen. Ik heb erg mn best gedaan om niet bij een broodfokker terecht te komen en een gezonde kat te kopen, maar zo zie je dat het niet altijd uitmaakt. Daarna als de dood geweest dat Lily ook ziek zou worden, maar ze blaakt gelukkig van gezondheid.

Op het moment verhaart ze echt vreselijk! We kunnen de hele dag door stofzuigen. Zou het schelen om ze te laten trimmen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Lily, bluepoint mitted poes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was mijn mooie Fenna. Een bluepoint poes.
Afbeelding
Afbeelding

Lily en Fenna nog samen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het breekt mn hart om deze foto's terug te zien. Ze waren echt onafscheidelijk. Ik heb destijds gelijk een nieuw poesje in huis gehaald, want Lily werd echt eenzaam. Dit was een zwart wit langharig poesje, die een valse start in het leven had gehad. Lily mocht haar graag. Helaas maar heel kort van mogen genieten, want ze is niet uit de narcose gekomen met steriliseren.
Hierna een rood katertje geadopteerd. Ik moest de sterkste uit het nest hebben, want meer ellende konden we niet aan. Helaas mocht Lily hem echt niet. Ze hebben veel ruzie gemaakt. Nu bijna een jaar verder zijn ze toch maatjes geworden, maar nog steeds is hij wat te ruw voor haar. Ze slapen samen, maar zullen nog niet knuffelen en elkaar likken. Toch komt dat langzaam.

Mijn doerak:

Afbeelding
Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:07

Hier heeft onze Rag al twee keer in korte tijd niesziekte gehad helaas -O- hij krijgt nu weer antibiotica en het lijkt iets beter te gaan nu. Hopelijk is hij er straks definitief van af.. Zo smerig al dat groene snot wat door de kamer vliegt als hij niest :=

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:36

Hier ook niesziekte. Had een van de nieuwe kittens binnen gebracht. Probleem was vooral niesen en ontstoken ogen. Met medicijnen nu toch helemaal weg. Heel ernstig werd het niet want ze zijn allemaal ingeënt.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:56

keat schreef:
Hier mijn tweejarige Ragdoll meisje Lily.
Ze is echt helemaal geweldig! We hadden haar zusje, Fenna ook, maar helaas heeft ze nog geen jaar oud mogen worden. Ze werd ineens heel ziek. Ze had vocht in de longen, wat ze maar niet opgelost kregen. Ze heeft een nacht en een dag doodsbenauwd in een zuurstoftank gelegen en toen heb ik de vreselijke keuze moeten maken om haar in te laten slapen. De artsen konden er maar niet achter komen wat het was en de medicijnen die ze gekregen had, en ze op had moeten reageren, deden niets.
We konden nog met haar naar de universiteit in Gent rijden, maar de kosten liepen steeds hoger op en haar overlevingskans was erg klein. Ik wilde haar de reis van meer dan een uur ook niet meer aan doen. Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan, al had ik het toen wel willen proberen. Het is dat de arts het ons ook afraadde.
Lily en Fenna kwamen van een goede fokker en zijn raszuiver met een goede stamboom. Ouders voldeden aan de gestelde eisen. Ik heb erg mn best gedaan om niet bij een broodfokker terecht te komen en een gezonde kat te kopen, maar zo zie je dat het niet altijd uitmaakt. Daarna als de dood geweest dat Lily ook ziek zou worden, maar ze blaakt gelukkig van gezondheid.

Op het moment verhaart ze echt vreselijk! We kunnen de hele dag door stofzuigen. Zou het schelen om ze te laten trimmen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Lily, bluepoint mitted poes:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dit was mijn mooie Fenna. Een bluepoint poes.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Lily en Fenna nog samen:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Het breekt mn hart om deze foto's terug te zien. Ze waren echt onafscheidelijk. Ik heb destijds gelijk een nieuw poesje in huis gehaald, want Lily werd echt eenzaam. Dit was een zwart wit langharig poesje, die een valse start in het leven had gehad. Lily mocht haar graag. Helaas maar heel kort van mogen genieten, want ze is niet uit de narcose gekomen met steriliseren.
Hierna een rood katertje geadopteerd. Ik moest de sterkste uit het nest hebben, want meer ellende konden we niet aan. Helaas mocht Lily hem echt niet. Ze hebben veel ruzie gemaakt. Nu bijna een jaar verder zijn ze toch maatjes geworden, maar nog steeds is hij wat te ruw voor haar. Ze slapen samen, maar zullen nog niet knuffelen en elkaar likken. Toch komt dat langzaam.

Mijn doerak:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Jeetje, wat vreselijk.. wij hebben dat ook gehad met onze kat. alleen die had fip..

wel grappig, want ik heet ook fenna! :)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:38

Wat leuk een ragDOM toppic!!

Hier ook zo'n maffe dweil. Een blue bicolor poes van 6 mnd en 3,3kg genaamd Mochi.. Maar dit is al snel Prinses geworden. Een naam naar haar karakter.

Gaat overal liggen waar mevrouw vind dat dat wel kan. Het liefst voor of achter je voeten.
Tussen je voeten door lopen als je door het huis loopt is DE ultieme uitdaging haha.. En dan boos kijken als je haar omver loopt.
Kletsen doet ze bijna net zo veel als d'r baasje haha. banketstaaf!

Het prinsesje is hier mega druk en is gek op der speelgoed. Haar favoriete speelgoedjes zijn dingen waar zij niet mee hoort te spelen zoals pennen, usb sticks, wasknijpers, aanstekers, tampons en alle andere dingen die rond slingeren en geen kattenspeelgoed horen te zijn.
Toch is er maar 1 ding het leukste om te doen en dat is onze dalmatiër Cookie pesten en aan zijn oren en lippen hangen.

Hier eet het alles wat los en vast zit. Het liefst hetgeen wat jij in je handen hebt.. omnomnomnom.
Het beste wat je kan eten is KAAS!
Ook doen wij hier wat kunstjes.
- zitten
- liggen
- kusje
- plat liggen
- netjes zitten
- pootje (bijna)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Netjes zitten!
Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:19

Zijn jullie Ragdolls ook van die insecten jagers/vreters? :')

Elmo had net een spin gespot, dat was smak met zijn poot en toen omnomnom. Op :+

Ik vind het ideaal met mijn insecten fobie haha.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:00

Hahaha wat grappig :))

Hebben jullie tips waar ik op moet letten als in een kitten wil kopen. Heb al een paar carttery sites bekeken maar ik weet niet of er dingen zijn die ik in de gaten moet houden. Waar ze op getest moeten zijn of zo en wat nog meer

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:01

Yup! Hier vorige week een wesp gevangen.. was al opgegeten voor wij haar konden redden van evt. een angel.. Gelukkig niet gestoken. Vanmiddag een enorme zwarte spin.. Mijn broertje heeft hem eerst dood gemaakt.. voor het geval dat die ragdom te langzaam is en die veel te grote zwarte spin er vandoor gaat.. Het prinsesje had de spin zo opgegeten.. Geen van onze andere katten at ooit spinnen! Ik denk dat ik langzaam steeds meer verliefd word haha

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:35

Aurelia, vraag naar testresultaten van beide ouders op HCM, PKD/CIN, FIV en FeLV.
Verder vind ik het zeer belangrijk dat de kittens minimaal 13 weken bij de moeder blijven.
Ze moeten opgroeien in de huiskamer. Dieren moeten er allemaal schoon en goed verzorgd uitzien. Ook de kattenbakken ed moeten schoon en onderhouden zijn. In een cattery heb je echt wel wat losse haren, maar het hoeft geen vieze bende te zijn.
Kittens moeten nieuwsgierig zijn en niet te terughoudend.
En verder moet je natuurlijk accuut verliefd worden, maar dat is niet zo moeilijk op een ragdollkitten. ;)

Nog een paar dagen en we hebben hier weer kittens, zo spannend!!!!! *\o/* *\o/*

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:04

Bedankt!! Zeker handige dingen om op te letten.
Verliefd wordt je toch wel denk ik :')

Oh wat leuk! Wanneer verwacht je ze?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:41

Richting het weekend verwacht ik de kittens.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 00:36

Wat spannend Freggie Edge!

Wat een leuke foto's zie ik weer voorbij komen, heerlijk!

Vraagje voor de Rag eigenaren, hoe doen jullie het met de Ragdolls en naar buiten? Het mooie weer komt eraan en dus ook de dagen dat wij eigenlijk heel graag de grote (tuin)deuren open willen hebben overdag. Ik ben echt doodsbenauwd dat ze ontsnappen uit de tuin, en aan de andere kant zouden we ze toch ook wel heel graag naar buiten willen hebben. De afgelopen dagen hebben we een touw van de ene naar de andere kant van de tuin gespannen en daar de riempjes omheen zodat ze wel een groot bereik hebben in de tuin, maar je moet er dan echt heel oplettend bij zitten en continu er bovenop zitten. Hebben jullie een idee? Een handige 'ren' die je makkelijk kan verplaatsen/opruimen bijvoorbeeld?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:43

Elmo loopt los in de tuin bij ons. Wel een risico natuurlijk maar tot nu toe heeft hij nog geen ontsnappingspoging gedaan. Deze maand gaan we de tuin opnieuw aanleggen en dan gaan we de escape routes ook wegwerken.

Hij heeft twee weken geleden eens twee uur achter elkaar alleen buiten gezeten omdat mijn vriend de achterdeur niet goed dicht deed. Toen ik beneden kwam stond hij vanuit de tuin bij de deur te mauwen dat hij er weer in wilde :+

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:32

Ik heb mijn tuin rondom afgezet met kattenschrikdraad. Mijn katten blijven binnen en er komen geen vreemde katten in mijn tuin, ideaal!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:39

Bij ons nu aan een tuigje. Heeft perongeluk 2x los gelopen in de tuin door idd de deur open te laten, maar loopt dan met die grote pluimstaart in de lucht en als je haar roept piept ze blij terug. Ook is ze 2x uit haar tuigje geglipt (toen het tuigje nog te groot was). Ze zat er vervolgens verbaast naast. Zo van waarom ligt dat ding daar? Ik durf haar nog niet los te laten omdat het nogal een klimmer is.
Hoe werkt dat met kattenschrikdraad? Ivm het klimmen over de schutting of het kruipen onder de heg door? Onze andere htk-kat is namelijk een echte buiten kat en is graag in de buurt op muizen aan het jagen.. Zij mag van ons wel buiten de tuin, maar de ragdoll niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:44

Ik heb geen tuin maar een balkon. Dat is nu volledig afgezet met kattengaas, ideaal! Ook geen smerige vogels meer op mijn balkon :)) Ik heb de balkondeur als het even kan open staan, lekker frisse lucht in huis. Poes banjert er geregeld even op, brult dan alles bij elkaar en banjert weer naar binnen :roll: Dat beest is écht raar :=

Ook eet ze plastic (als ze de kans krijgt), heb ik wel eens een stuk papier in de kattenbak gevonden en nu weer iets... roods van plastic. Het is niet dat ze niet genoeg eten krijgt, ze knaagt gewoon op alles wat niet mag. Gek beest.

Heb haar nu bijna vijf maanden en ze wordt nog steeds elke keer aanhankelijker en gezelliger. Als ik nu op de bank zit en ze krijgt geen aandacht dan port ze met een voetje in mijn arm 'pet me, human!' Als ik dan gehoorzaam draait ze op haar rug en dan moet ik haar buik aaien. :') :')

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:00

Aaaah ik wil er ook een <3
Ja dat schikdraad is dat ook voor op de schutting?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:11

Je plaatst de bijbehorende paaltjes van het schrikdraad bovenop de schutting, bij voorkeur iets schuin naar binnen. Dan span je 2 aardedraden en 2 schrikdraden boven elkaar. Uiteinde netjes bevestigen in het stroomkastje. Stekker erin en voilà, de kat blijft netjes in de tuin. :o

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:52

Ik wil ook kattenschrikdraad! Ik heb twee ontsnappers en de andere twee blijven meestal wel in de achtertuin, al maakt mijn raggie weleens een uitstapje naar de tuin van de buren.

Is het nog een beetje betaalbaar zo'n schrikdraad 'set'?

En even een fotootje van Famous, al best lang geen nieuwe gemaakt, dus dat moet écht weer eens! Deze is van vorig jaar.

Afbeelding

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:27

Thanks voor de reacties op m'n vraag!
Wij hebben de tuin net 'verbouwd', overal is gaas op 1 plek na, daar staan alleen boompjes en kunnen ze dus gewoon langs als ze willen. Ook een schuttingelement waar ze onderdoor kunnen, maar daar zal vast een oplossing voor te vinden zijn.
Las iemand die een 'klimmer' heeft, onze Rag poes klom afgelopen week ook (aangelijnd) onze grote boom in, kon dr nog net grijpen...Doodeng vind ik het..Hihi.

@ Dagmar80: Wat een plaatje! Lijkt wat op ons katertje qua kleur. Zal zo even foto's uploaden.