Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:52

Ik heb ook 3 grazers in huis :F:

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:06

Wij hebben 1 hondje gehad wat ook altijd veel gras at, spuugde trouwens nooit

Net met Max wat geoefend.
Had gisteren op internet wat filmpjes gezien .

Kartonnendoos genomen.
Max gaat nu in de doos, uit de doos, op de doos en van de doos af.
Volgens mij luistert hij voor geen meter naar het woord maar volgt hij gewoon braaf mijn vinger die wijst.
Zo loopt hij ook al tussen mijn benen door, volgens mij ook puur op wijzen.
Maakt dat uit?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:09

Wij leren dat je eerst de beweging moet leren zonder commando. Commando pas koppelen als het goed gaat en dan de beweging minderen of weg laten.
Dus eerst in de zit lokken, gaat dat goed dan steeds zit zeggen bij het lokken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:14

okee, dus dan is het niet verkeerd :)

zit, pootje geven, high-five en liggen kan hij al op stemcommando

apporteren heeft hij een broertje dood aan, hij haalt het wel maar brengt het niet terug en gaat er zelf mee spelen
dat vergt dus nog oefening

ik wil wel dat hij rap gaat leren dat hij netjes naast me blijft lopen, aan de lijn maar ook los
hij loopt hier altijd los op het erf dus het zit niet in de dagelijkse routine

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:30

Ik probeer dingen te leren aan mijn jongste hond door het zelf door haar te laten ontdekken. Niet uitlokken dus. Freestyle clickeren is dat. Ik klik haar de juiste kant op en omdat ze dit beheerst gaat ze zelf uitproberen waar ze de klik mee krijgt. Hierdoor is ze zelf bewust aan het werk en pakt ze een commando daarna ook veel sneller op.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:36

Tja, dat kan ik zelf niet dus dat zou ik eerst zelf moeten beheersen en begrijpen voordat ik verder met de hond kan.
Verder is mijn ervaring dat dingen makkelijker gaan als een methode dicht bij mezelf ligt.
Ik heb nooit een clicker bij dus dan zou ik die al moeten aanschaven en de hele dag op zak moeten hebben, verder train ik zelf, ook met mijn paarden, het liefst geluidloos.
Ik geef liever een knuffel al gebruik ik natuurlijk in het begin wel stem erbij.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:45

Spatter, Clicker met polslusje, ideaal ;)
die hang je gewoon om je pols en hangt daar prima :j ben je hem ook niet telkens kwijt (of ben ik dat alleen :+ )
hier ook knuffels als beloning, maar ook voertjes , ballen etc, knuffels zijn niet altijd toepasbaar, een click over het algemeen wel :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:57

clicker doe ik ook neits mee, wil m toch eens opvissen bij mn ouders.

op dit moment zit de hond bij mn ouders, kan ze even lekke rmet de jackies het bos in

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:02

Ik heb ook gekeken of ik wilde gaan clickeren, maar zoals spatter al zei ben ik daar verder ook helemaal
niet bekent mee. Dus zodoende een andere methode gebruikt

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:12

23 november ga ik Bailey inschrijven bij KC Culemborg in de hoop dat we ertussen kunnen komen en dan gaan we Flyballen , we hebben weleens een workshop gehad en ze vond het geweldig *\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:14

wij clickeren sinds we IPO zijn gaan trainen :+
vinden mensen over het algemeen ook vrij apart om te horen :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:31

Sonja_vR schreef:
sommige honden zijn gewoon ook schapen hoor, dat je niet gelijk in de stress schiet dat hond misselijk zou zijn, of spanning zou hebben als ie gras eet :)
wij hebben ook een half schaap in huis die gewoon gras eet zonder dat daar een onderliggende oorzaak voor is .

Kan ook nog, uiteraard.
De mijne doet het vooral als we iets leuks gaan doen :)

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:27

Die van ons beginnen vooral gras te eten als het begint te schemeren.... Ze weten dat ze nadat wij hebben gegeten hun eten krijgen.... Ooit eens aangekaart bij de DA, volgens hem was het een manier van de hond om zijn maag iets te stillen ivm maagzuur wat al actief zou worden... Medisch was alles verder in orde dus maak we er verder geen zorgen over... de schaapjes

Voor ons begint het frisbeeseizoen een beetje afgelopen te zijn voor dit jaar :(.... Beide trainingsveldjes zijn niet echt fijn gedraineerd en is de kans op uitglijders en schuivers groter en groter aan het worden, helaas....
Aan de andere kant betekend dat dat we de gehoorzaamheid weer een stukje beter gaan oppakken, hebben nog een FUN-workshop op de agenda staan en zitten te denken om het winterseizoen mee te gaan doen aan de doggydance, enkel komt dat vrij rot uit met de voetbaltrainingen van zoonlief.... nog even over aan het nadenken dus...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:32

Gefeliciteerd met je verjaardag :)

Ik ben vandaag begonnen met het 'revalideren' van Jesda.
Ze moet 5 minuten aan een ontspannen lijntje rondjes lopen op de trampoline. Zowel linksom als rechtsom.
Ze vindt het volgens mij best lastig en na 5 minuten ben ik natuurlijk gestopt. Nog een rondje door de tuin gelopen en een stukje laten draven. Ik vond dat ze meteen al goed liep en ik merkte ook dat ze haar slechte poot beter op de grond zet en meer druk er op heeft. Dat merkte ik gewoon nu al.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:40

Dank je :)

Lopen op een trampoline is ook voor honden die niet moeten revalideren een inspanning... weet dat die 2 van mij daar ook aardig wat moeite mee hadden toen ze er voor het eerst mee waren opgesprongen... Inmiddels niet meer maar het is een heel ander balans ed... Voor ons loopt het ook anders dan de gewone grond....

Wel top dat je direct al resultaat ziet/zag...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:42

Ik ga het natuurlijk ook niet elke dag doen en wanneer ik merk dat ze met 1 minuut ofzo er te veel moeite mee heeft dan stop ik er gewoon mee. Simpel zat. Ga ook nog niet langer door dan 5 minuten per keer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:42

Blaz is ook continue op zoek naar konijnenkeutels of voer wat anderen hebben laten vallen. En dan geef ik hem echt wel af en toe een rukje aan de riem zodat zijn aandacht weer op mij is gericht. Want ik kan roepen wat ik wil, hij geeft dan geen reactie.

En super dat je al verbetering ziet :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:57

Wij zitten in de hoogste puppyklas, ik zou graag agility gaan doen met Bas.
Hij is gek op bruggen lopen :D Soms wat Té hevig waardoor hij ontspoort en de brug afspringt...energie zat dus, we weten, wat te doen ;)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Bas is net 5 maanden oud, dus we moeten het nog rustig aan doen, ook al denkt hij daar anders over :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:58

mechelaars en werken.... dan is er geen rustig knop :P

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:21

EmptyWords schreef:
mechelaars en werken.... dan is er geen rustig knop :P

Heel waar :D , het is mijn eerste Mechelaar...hele leuke hond vind ik, jij hebt er ook ene zag ik in je profiel ;)
Lukt het goed met agility?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:43

deze wilde mijn ouders graag hebben, ik heb haar ingepikt, maar ben nu wel fan van de mechelaar.

Ze werken graag en ze werken hard, daarbij is ze altijd blij :)
agility gaat goed. Het is en slimme en snelle hond wat het neit makkelijk maakt, maar er zit uitdaging zat in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:52

Ik vind de meeste mechelaars prachtig. Hoop er zelf ook 1 over een jaar in huis te hebben. Wil graag hondenbeveiliging in. En daarnaast wil ik ook gewoon een leuk maatje voor Blaz. En die is helemaal gek van de mechelaar van de vriend van mijn moeder. Zo leuk stel samen. En qua lompheid passen ze ook goed bij elkaar. Aangezien Blaz voor meeste honden nogal lomp kan zijn.

Maar hoop dat aankomende zondag mooi weer is. Dan gaan we weer met de honden naar Terhosterstrand. We nemen dan Cai ook mee. Eens kijken hoe hij vind tussen de jonge grut. Hij begint laatste ook tijd ook weer meer te spelen met andere honden. Heeft hij al een poos niet gedaan naar zijn ongeluk.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:54

Terhorsterzand is erg mooi!
Ben er ook geweest met Jesda. Jinn hadden we toen nog niet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:59

Idd erg prachtig. En mooie foto's ook. Ik heb er laatst ook een fotomeeting gehad met Blaz.

Ik hoop dat ik voor zondag de spiegelreflex camera terug heb. Want wil graag eens foto's maken van Blaz als hij speelt met de mechelaar.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:08

terhosterzand ben ik geweest emt een belgenwandeling