Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:26

ik denk niet dat je het probleem gaat oplossen met castreren maar met opvoeden ;) maar goed daar heb jij geen inspraak in denk ik :)

ik ga ook niet naar groningen, mij te ver.. wel utrecht (ze moet nog 1 puntje voor jeugd kamp) en daarna zie ik wel of ik in mei nog tilburg? doe, zowiso eind mei joe cat show (rasgroep 1 alleen maar) en dan kan ze in de tussenklas :)

MyWishMax

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:37

Ergens na augustus moeten wij waarschijnlijk ook een keer een show gaan lopen := Hoe leuk ik jullie verhalen ook vind, ik zie er best tegenop.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:55

wahaha ja maar met een DH zou ik er ook tegenop zien ;) sorry merel :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:00

Ik ga zelf ook niet lopen :') Moet tegen die tijd dus iemand zoeken die met hem wil trainen en wil lopen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:02

ik wil wel met hem lopennnnn...

in het bos :D :D :D :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:05

Ik ook :+ Clubgenootje heeft een halszus van Tay en echt een mooie hond. Die kreeg een ZG en was 11e na alle showlijnen. En die ZG was iedereen al enorm verbaasd over, omdat je meestal blij mag zijn met een G als werklijn.

Kom ik daar met mijn werklijn, ik vind hem mooi, maar ik betwijfel of een KM dat vindt :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:06

hahaha ja dat gaat er helemaal zo aan toe daar, heel groot verschil tussen show en werklijnen :S maar moet je 1x een zg hebben? of hoe werkt het

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:13

Nee, minimaal 1 keer een g geloof ik. Maar ik wil wel zo goed mogelijk natuurlijk :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:14

oooooooooooohhhhhh
haha nou en joh hop dan ben je er meteen vanaf, mooi is hij toch wel en het wereldje is toch al raar met die kyno lijnen en werklijnen :S

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:59

essiesilly schreef:
oooooooooooohhhhhh
haha nou en joh hop dan ben je er meteen vanaf, mooi is hij toch wel en het wereldje is toch al raar met die kyno lijnen en werklijnen :S

Dat gezeur heb je nu ook met de verschillende mechelaar lijnen ... Terwijl al die honden een stamboom hebben én toestemming hebben van de betreffende vereniging voor de fok. Why dan met elkaar in de haren vliegen omdat ze een ander uiterlijk hebben, maar dezelfde rasbeschrijving :') ?

Gelukkig is een G al goed genoeg. Er zijn keurmeesters die een voorkeur hebben voor honden die eruit zien als werklijnen. Tegen die tijd goed informatie inwinnen over de keurmeesters en je kan met een leuke plaatsing thuis komen ;)
Tijdens de Eendaagse/ Tweedaagse winner (weet ff niet meer welke) kreeg de keurmeester bakken kritiek over zich heen, omdat hij een DH bob had gemaakt die volgens de Nederlandse richtlijnen een disk had gekregen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:03

ik vind het zowiso raar om een werklijn en showlijn binnen 1 ras te hebben :P als je een werkhond neemt maar je wil alleen maar heeeeel graag shows lopen waarom neem je dan geen pluizen schoothondje? :Y)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:50

Persoonlijk vind ik dat bepaalde fokkers zijn doorgeschoten. Zo zijn er showhonden met zoveel haar dat ze nauwelijks kunnen werken, want al dat haar + een stukje bouw zit in de weg. Ook jammer dat sommige keurmeester er in mee gaan. Terwijl een werklijn niet per definitie 'slechter' gebouwd is tov een showlijn.

Afgelopen weekend een Tervuerenaar uit werklijnen gezien. Wat een apart ding was dat. Het zag eruit als een net geplukte Lakense herder, maar met flosjes op de kont + spitsere kop. Baasje was beledigd toen ik vroeg of haar hond uit Mechelaar lijnen kwam := En zijn namelijk Mechelaars die 'langharige' nakomelingen doorgeven ...
Ben ik blij dat mijne langer haar heeft en voldoende werkdrift. Dat beledigde baasje kon zich niet voorstellen dat mijne werkdrift had :+

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:30

Wij zijn er in Groningen met Sjonnie onze Anatool en nemen de dag voor de show lekker een van der Valkje zodat we 10 minuutjes van de show zitten ipv 3.5 uur :D

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:56

Is er hier iemand die meeloopt bij de hond van het jaar show? :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 16:30

oke even verkeerd verwoord zat op mijn telefoon.
we gaan kijken of chemisch castreren helpt, om hem meer rust te geven in zijn koppie. hij word door zijn hormonen ontzettend afgeleid. hij is best dominant. we trainen wel al meer met loslopen sinds we een omheind gebied gevonden hebben waar hij los kan. we willen gewoon kijiken of dit helpt, helpt dit niet castreren we ook niet echt, maar blijft hij gewoon reu. helpt het wel, gaan we hem echt castreren.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:32

Zou idd eerst chemisch proberen. Zoon van Ol (toen net 10 maanden) was volgens eigen baasje ook "onhandelbaar" en hup, ballen er af. zo zonde, t was een mooi hondje om te zien.. Heb haar toen ook chemisch aangeraden maar neehoor, binnen de maand was ie man-af -O-

Vraag me oprecht af of het gaat helpen. Gedrag wat zij omschreef was imo namelijk gewoon spanielpuberreuengedrag zoals Ol ook wel heeft vertoont vroeger :+ Das ook goedgekomen met een hoop geduld _O-

Edit: Natuurlijk is dat anders dan jouw situatie :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 20:05

ja, mijn moeder wil ook eerst chemisch. Als er dan niet veranderd kan hij eventueel nog een keertje iets dekken, maar als hij er beter van word gaan we hem wel echt laten castreren.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:43

Zojja is vandaag voor het eerst loops geworden! :p 10 maanden is ze. Best laat dus. We hadden nog niet later dan 9 maanden meegemaakt. Maar goed, hoewel ze nu eigenlijk volop puber is heb ik het idee dat ze er qua gedrag op vooruit gaat. Iets minder dominant en uittesterig. Een teefje kan ook heel goed vervelend zijn :') mja onze ervaring is dat dat zich goed op lost naarmate ze volwassen worden, ook al lijkt het soms hopeloos.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 03:14

Joepie thesserd!
10 maanden is toch niet zo laat?.. Bisou ook met 10 maanden en nog 3 "pups" uit het nest die nog niet loops geweest zijn.. Ze worden eind deze maand een jaar ;)
Qua gedrag is bisou ook ineens een stukje volwassener geworden na haar loopsheid, rustiger soms wat serieuzer :D

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:13

Mijn spanjaarden worden over het algemeen niet voor de 12 maanden loops, 15 is nog vrij normaal... 1x heb ik gehad dat een teef pas met 27 maanden voor het eerst loops was :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:31

Haha echt? Nou, de fokker vond het ook laat. Haar zusjes waren allemaal al lang loops geweest! :P Pippa, onze 1 na jongste werd al loops toen ze nog geen 6 maand was :+ En Mirash, die nu bij een vriendin van mij woont, toen ze 6 maand was. Dus we waren aardig vroeg gewend :P

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:17

Terwijl het toch een groot ras is. En qua ontwikkeling wat aan de trage kant of niet Thesserd? 10 maanden vind ik juist vroeg voor een eerste loopsheid. Maaa 6 maand en dan al loops :wow: Kanonne wat snel. Hier is mevrouw met 15 maanden pas loops geworden en er moet nog een nestgenootje van haar loops worden.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:47

Inderdaad, groot ras en zijn niet heel vroeg volwassen ofzo :+ Raar eigenlijk inderdaad, op internet lees je inderdaad dat grote rassen op zn vroegst vaak met 10 maanden loops zijn :') Misschien heeft het iets te maken met de rasgroep? Oertypen en spitzen. Geen idee eigenlijk haha. 15 maanden klinkt mij heel laat in de oren haha!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:45

Zou kunnen en misschien ook wel met de foklijnen. De fokker van mijn hond had mij al gewaarschuwd dat haar honden pas na de 12 maanden loops. Haar jongste hond was toen pas met 18 maanden loops.

Hoeveel jaar doen die Oertypen er eigenlijk over om 'volwassen' en uitgegroeid te zijn? Want na de loopsheid, gemiddeld genomen, groeien ze nauwelijks meer eerder uitzwaren, toch?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:04

Inderdaad, dacht ik ook maar haar zusjes waren volgens de fokker 'al lang' loops geweest, haha dus dat zal dan wel niet.

Het groeien in de hoogte gaat heel hard bij de akita in de eerste levens maanden, en dat dat ongeveer stopt bij de eerste loopsheid zou goed kunnen inderdaad. Pippa die al vroeg loops was, is ook vrij klein voor het ras. Het zelfde geldt voor Mirash. Zojja echter is een erg grote teef en zal neem ik aan nu ook niet meer groeien in de hoogte. Uitzwaren gaat wel lang door overigens. Onze reu was pas klaar met uitzwaren toen hij 2,5 of misschien zelfs 3 was. Kun je altijd goed zien als je foto's terug kijkt haha.