Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 14:52

Ik geef ook Puur Hypersex in periodes dat hij er meer last van heeft. "Last" is bij Fitz fixatie op geurtjes en geurtjes proberen te likken (laat ik niet toe maar 100% voor zijn lukt ook niet). Hij raakte afgelopen voorjaar van een simpel wandelingetje erg overprikkeld (strakke kop en bekaf). Toen met de druppels begonnen en dat werkte echt fijn. Het scherpe randje er af idd. Afgelopen periode heb ik het weer gegeven omdat het weer wat piekte.

Lugea

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:23

Ik loop toevallig een beetje tegen hetzelfde aan met Elvis, maar wil hem ook liever niet castreren. Hij is momenteel ook wat geobsedeerd door geurtjes en het willen likken van geurtjes herken ik ook erg. Ik ga ook eens naar Puur Hypersex kijken. Het is verder niet vervelend of extreem, maar zou hem graag wat meer rust in z’n koppie gunnen. Hij kan er naar mijn idee zelf soms echt wel even last van hebben.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 18:02

Ik ben erg tevreden over provarium breeding van de Groene Os. De beschrijving lijkt erg op teefjes gericht, maar het kan ook helpen met de hormonen van reutjes te stabiliseren. In Puur Hypersex zitten ook nog Hop en Mariadistel, naast monnikspeper. Hop kan rustgevend werken en mariadistel is meer voor de algemene gezondheid. Monnikspeper reguleert de hormonen. In Provarium Breeding zit alleen monnikspeper.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:26

Wij gebruiken ook Puur Hypersex voor onze reuen, bij een loopsheid waar niet gedekt wordt is het eigenlijk niet nodig, ze gedragen zich prima. Maar zoals nu, waar een dekking gepland is, geven we het wel. Het zorgt ervoor dat ze gewoon rustig blijven en koel in de kop ipv gaan dekken met hun l*l.

Na een dekking gaan ze uit de plaat, wat in een (grote) roedel niet ongewoon is. Maar dat zorgt ervoor dat ik ze niet midden in de nacht in het bos aan een boom ga binden. :+

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:47

Hier ook PUUR hypersex in huis. Jarv is nooit extreem onder de indruk geweest van lekkere geurtjes/loopse teven, maar Parker heeft echt meer een puberbrein _O- Toen hij eenmaal Jarv nadeed met plasje lebberen, wilde hij meteen alles proeven wat ie tegen kwam, nog net niet obsessief zegmaar :') Met de druppels hebben we dat weer wat laten afzwakken, en ik hoef het momenteel niet eens meer in te zetten. Het hielp hem echt ook weer met meer rust in het koppie te geven, waarna ik weer kon trainen op focus leggen op mij, dat "vies" niet alleen voor hetgeen geldt wat eetbaar is, en dat gaf de nodige rust weer met lopen :j
Laatst bijgewerkt door Tigress op 29-10-23 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 20:48

Heb het hier gelukkig niet nodig maar puur hypersex. Provarium breeding kan ook. Dat is monnikspeper. In hypersex zit monnikspeper en nog andere kruiden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:52

KimD schreef:
Het zorgt ervoor dat ze gewoon rustig blijven en koel in de kop ipv gaan dekken met hun l*l.

Waar moeten ze anders mee dekken {:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:53

Ik ben nooit van de hippie-kruiden en homeopathische lala maar PUUR is een van de weinig merken wat ik oprecht vind werken. Ook de Utero heb ik hele goede ervaringen mee. :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:57

KimD schreef:
Ik ben nooit van de hippie-kruiden en homeopathische lala maar PUUR is een van de weinig merken wat ik oprecht vind werken. Ook de Utero heb ik hele goede ervaringen mee. :j

:') Ik ga stuk, met je hippie kruiden en lala

Maar ja, ik ben ook fan van PUUR. Zeer kundige fabrikant. Wij gebruiken ook al jaren nu supplementen van ze om te ondersteunen bij oa Arya’s vuurwerk angst en het is geen wonder middel wat alles 100% fixt, maar het haalt het scherpe randje eraf en we hebben er echt wel profijt van. Nu zijn veel medicijnen in basis ook ooit ontwikkeld met in basis planten ed uit de natuur, dus ik ben dan wel sowieso heel erg te spreken over goed ontwikkelde natuurlijke supplementen/ oftewel homeopatische lala zoals Kim zo mooi zegt _O- *al zitten er ook echt genoeg fabrikanten tussen waar je niks aan hebt dus altijd even zoeken wat je dan precies wilt maar van oa de Hypersex zijn er wel heel veel honden eigenaren die er ervaring mee hebben, waar je dan wat aan hebt :)

Van de Hypersex hoor ik altijd vrijwel alleen maar echt heel veel goede (succes) verhalen :j

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:09

Dan ga ik dat toch aanschaffen en proberen. Als Bonne iets heeft geroken dat hij heel lekker vindt kan hij soms aantal meter niet normaal lopen omdat hij dan graaft met voor en achterbenen. Daarna is het weer oke.
Maar inderdaad dat overal moeten plassen en snuffelen, soms lijkt hij stress te hebben ervan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:14

StalMelyn schreef:
Dan ga ik dat toch aanschaffen en proberen. Als Bonne iets heeft geroken dat hij heel lekker vindt kan hij soms aantal meter niet normaal lopen omdat hij dan graaft met voor en achterbenen. Daarna is het weer oke.
Maar inderdaad dat overal moeten plassen en snuffelen, soms lijkt hij stress te hebben ervan.

Dat kan zeker, ik zou ook proberen om aan te leren dat hij zich in één keer (ver) leeg plast, dan is de drang & stress daarna ook vaak een stuk minder. Niks zo hinderlijk als een reu die onbereikbaar is omdat hij niet meer normaal kan denken en iedere drie meter met zijn neus aan de grond moet en zijn poot moet tillen. Het is ook niet ideaal voor de prostaat en vaak kan het ook ontstekingen geven.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:44

Bonne loopt ook veel aan de lijn nu. Als we buiten komen mag hij niet meteen plassen maar pas bij het bos. Dan krijgt hij een moment om te plassen of grote boodschap neer te leggen en dan gaan we weer een heel stuk doorlopen. Maar heb nog niet het idee dat er alleen door deze methode verbetering in zit.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:21

Ik heb Jarvis het commando "door" geleerd. Door = doorlopen, stoppen wat je doet en hoppakee :P
Als ik het zeg nog voordat die poot omhoog gaat, loopt hij ook gewoon door. Ik heb op die manier bij Jarvis destijds het plassen een aantal keren beperkt tot 3x plassen aan de lijn bij een klein blokje om. Dat had ie snel genoeg door, begon ineens de blaas goed leeg te plassen :=

Hier was het een gevalletje van de aanhouder wint :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 22:47

Hier ook. Doorlopen kennen ze hier allemaal incl intacte reutjes. Dat gemarkeer heb ik geen zin in. Maar boellie heeft t nu wel wat meer. Combi van loopse teef in huis en natuurlijk nog steeds revaliderend. Dus hij krijgt overal wat meer tijd voor.. en dan gaat ie markeren. Gelukkig alleen met wandelen en niet in huis/tuin

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 23:16

Goede tips allemaal, het commando 'door' gebruik ik ook maar niet consequent merkte ik al. Gebruik het ook bij de paarden en viel me op dat ik het een aantal keer tegen Bonne zei maar hij kent het niet echt.
Ik ga hier mee aan de slag.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:11

Heel eensgezind over hulp bij hormonen haha! :)
Hopelijk helpt het Pien! Lijkt me een lastige fase met reutjes haha.

Wij hebben op de cursus ook een reu van 9 maanden, die gaat door hetzelfde heen.
Niet dat Evi veel focus had bij de cursus afgelopen zaterdag, maar dat is een ander verhaal haha :+

We gingen trainen in het bos ipv op het veld, en ze had alleen maar de "speel/modder/bos-modus aan".
Dus dat wordt tijdens de wandelingen in het bos ook wat meer oefenen haha.
Na de les waren we allebei doodmoe :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:30

Hmm, lees ook alleen maar goede dingen over Hypersex. Ik denk dat ik mijn klanten met puberreuen ook maar ga aanraden. Die zijn op de opvang ook bijna niet te doen namelijk :+
Ben benieuwd naar je ervaring, Pien!

Hier heeft Vesper buikpijn. Gisteren al wat diarree, vanochtend weer een betere consistentie maar wel erg rommelende darmen en ze kan geen rust vinden. Staat heel ongemakkelijk te staan in de woonkamer :( Bij de ochtendwandeling had ze ook flink gegraasd en daarna overgegeven. Thuis wilde ze wel gewoon eten en tot nu toe houdt ze dat ook gewoon binnen.

Iemand tips voor buikpijn? Ik sta ook open voor hippie kruiden en lala :+

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:57

Ik heb puur hypersex besteld en als het goed is morgen al binnen. Ik laat zeker weten hoe het gaat. Ik ga beginnen met de laagste dosis.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:02

Flux schreef:
Hmm, lees ook alleen maar goede dingen over Hypersex. Ik denk dat ik mijn klanten met puberreuen ook maar ga aanraden. Die zijn op de opvang ook bijna niet te doen namelijk :+

Hier heeft Vesper buikpijn. Gisteren al wat diarree, vanochtend weer een betere consistentie maar wel erg rommelende darmen en ze kan geen rust vinden. Staat heel ongemakkelijk te staan in de woonkamer :( Bij de ochtendwandeling had ze ook flink gegraasd en daarna overgegeven. Thuis wilde ze wel gewoon eten en tot nu toe houdt ze dat ook gewoon binnen.

Bij echte spuitpoep geef ik altijd hetzelfde advies, laten vasten. Niks geven voor minimaal 24 uur en dan beginnen met een kleine portie van het eigen voer. Even maag en darmen laten rusten. Uiteraard wel gewoon drinken aanbieden. Vaak is het dan al voorbij, dan kan de poep nog wel wat week zijn maar niet meer waterig.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:07

Flux schreef:

Freek heeft een gevoelig spijsverteringsstelsel door twee Giardia besmettingen als pup en we geven hem sindsdien elke ochtend probiotica (merk wil nog wel eens verschillen, krijgt nu van Britt Care). Mijn vriend wil het nog wel eens vergeten te geven, maar als hij het een dag of twee niet krijgt gaat hij direct gras eten alsof hij een koe is.

Als hij diarree heeft geef ik hem diarreeremmers. Ik vind o.a. Diarsanyl heel goed helpen. (Al heeft hij tegenwoordig eigenlijk nooit meer diarree *klopt af* := )

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:09

Klopt Kim, dat doe ik ook. Maar het is geen spuitpoep en ook niet waterig. Meer zacht en plakkerig, ze heeft moeite om het te lozen. De poep vind ik niet zo vervelend, maar dat ze pijnlijk staat zint me niet.

Maar, ze heeft me net uitgenodigd tot spel en we hebben een Zippy vermoord samen met trekken. Nu ligt ze content op de bank. *D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:25

Wij voeren wel gewoon door als er Alleen diarree/afwijkende ontlasting is want Arya word echt nog ellendiger ervan als ze niks eet en een lege maag houd (gaat dan juist spugen) en dan is het echt dubbelop ellende bij haar. Ik geef psyllium vezels bij het voer erbij en voer dan even echt alleen basic vlees en niks anders erbij (wat we normaliter wel doen in de vorm van supplementen e.d.) en dan een aantal dagen ook alleen dezelfde diersoort bv. (arya eet kvv) Eventueel geef ik wel wat moro/wortel soep nog erbij, al is het bij ons meestal met de vezels heel snel bijgetrokken. Hierna geef ik altijd even een boost probiotica wel.

Maar met Ook spugen erbij en last van de maag zou ik idd ook even aankijken hoe het gaat zonder voer - evt wat wortelsoep maken en geven (of botten bouillon) zou wel kunnen - ook fijn voor de vochtinname maar werkt ook normaliter goed in op maag/darm systeem.

Misschien een virusje opgelopen. Is dan altijd even aankijken of dat vanzelf weg gaat trekken nu of dat je anders toch even langs de DA gaat, maar zolang ze qua gedrag verder wel normaal is - als ze wil spelen is wel een goed teken oa - en ook gewoon goed drinkt en dat duidelijke ongemak niet erger word, zou ik dat idd nu nog even aankijken. Maar bij twijfel zeker je gevoel volgen en een belletje eruit doen natuurlijk. Altijd zelf vooral even afgaan op je gevoel met deze dingen, je kent je hond het beste. Beterschapjes!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:34

Flux schreef:
Klopt Kim, dat doe ik ook. Maar het is geen spuitpoep en ook niet waterig. Meer zacht en plakkerig, ze heeft moeite om het te lozen. De poep vind ik niet zo vervelend, maar dat ze pijnlijk staat zint me niet.

Maar, ze heeft me net uitgenodigd tot spel en we hebben een Zippy vermoord samen met trekken. Nu ligt ze content op de bank. *D

Dan zou ik haar laten grazen als ze dat zelf graag wilt. Gras eten kan geen kwaad en is vaak nog gezond ook. Uiteraard wel gras dat niet bespoten is of iets dergelijks maar dat weten ze vaak zelf wel.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 22:39

De hypersex binnen en net gegeven maar had eigenlijk verwacht dat er wel een spuitje bij zou zitten.
Moet even kijken waar ik het op ga voeren, misschien wat brood want dat neemt het op. Probeerde het op 2 brokjes maar dat is het net niet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 22:50

Ik geef vloeibare supplementen idd met een klein stukje brood. Is meestal makkelijk en sneller gegeven zo.